ros@

Vintage wedding 27/07/2013 - Masser af nyt DIY!

198 indlæg i dette emne

Velkommen til vores "Vintage" inspirerede bryllup!

Jeg blev friet til på min 27 års fødselsdag d. 29. december 2012.

Til marts 2013 har vi været sammen i 11 år, vi har en datter på 3 og købte hus i Stenløse d. 1. september 2012 så et bryllup er så sandelig på høje tid :)/>

Er hurtigt gået igang med planlægningen da vi "kun" har et halvt års forberedelse.

Jeg glæder mig til at vise alle mine ideer og DIY projekter med mine med-zillaer! :)/>

Helene <3

396833_10151358968895493_1861252302_n.jp

Tema og farver
Vintage
Hvid, sand, lyseblå

Det praktiske

Vielse og reception: Vores egen have i Stenløse
- vi er hverken tilhængere af kirke eller rådhus så synes det vil være helt perfekt og passe så godt til os og vores personligheder at blive viet i vores egen have - uformelt og afslappet :)/>
Vielse er på plads: har fået svar fra kommunen at de gerne sender viceborgmesteren ud til os og vier os om formiddagen i haven :biggrin:/>

Feststedet: Bybjerggaard i Frederikssund
- fantastisk gård/bed&breakfast med grønne områder og marker rundt om. Stedet er perfekt til bryllupsfesten hvor børn er velkomne pga. de mange legeområder og dyrene på gården (køer, heste, hunde og katte - sidstnævnte får killinger omkring maj og vil tumle rundt i området når vi kommer til fest "yay"!! :lol:/>
Feststedet er på plads: Bybjerggaard er booket og vi har aftalt at de vil sørge for ALT! (velkomstdrinks, forret, mellemret, hovedret anrettet som buffet, dessert, natmad og drikkevarer efter forbrug = ca. 650,- pr kuvert!)

Indkøbsliste
Kjolen
Sneak peek af mig i kjolen
De blå sko!
Mandens tøj
Boxershorts
Brudebuket, knaphulsblomster
Hårpynt
Strømpebåndet
Frisuren
DIY projekter

Save the date
Invitationer
Færdige invitationer
Invitationer indhold
Invitationer blærerække og kuverter med personligt frimærke
Bordhæfter

Bordkort
Bordnumre

Bordplan
Favoræsker 1. forsøg
Favoræsker endeligt resultat!
Favoræsker indhold
Photobooth
Photobooth props
Rammer til Photobooth

Toiletkurve
Takkekort
Flagranke til takkekort
Brudepige flag
Skilt til vielse/reception
Gæstetræ (inspirationsbillede)
Færdigt gæstetræ
Gæsternes gode råd - billede

Gæsternes gode råd sedler
Brudepigens hårbøjle
Brudepigens buket/blomsterbold
Blomsterbold næsten færdig
Den smukke brudepige med hårbøjle og blomsterbold
Doorhanger og værelseshæfte

Redigeret af ros@
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Save the date

Er så småt kommet igang med Save the date kort. Prøver at ramme en elegat vintage stil. Har brugt Mette Holms skabelon fra hendes egne smukke std kort. Der mangler fotostrimmel, lidt tekst og en ordentlig lukning.

248695_10151169180495493_1344646079_n.jpg

307682_10151169180290493_1147608927_n.jpg

Rigtig flotte STD. Har lidt fortrud jeg ikke lavede Save the Date, men bare sendte indbydelser tidligt ud :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er kjolen fundet, købt og betalt!

Fandt en suuuuper smuk blondekjole via dba. Det er Karim design og sælger solgte den til halv pris. Kjolen er fra sommeren 2012 og ser fantastisk ud. Utroligt heldigt at jeg og sælger er af samme højde og bygning. Kjolen er med snører i ryggen så kan jo tilpasses efter min form. Det eneste der er med den er, at dansestrop og hægtestrop var knækket men pyt det klarer en gang nål og tråd hurtigt :)

Kjolen har fra helt ny kostet 18.000, sælger gav 11.000 og jeg har så "kun" givet 6000 for den :D Dejligt med skønne brude (eller gifte koner?;)) som gerne vil give andre chancen for at få en smuk brudekjole til billige penge!

Så dejligt at have kjolen på plads allerede!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kommer der lidt billedspam af den smukke kjole :) Jeg beklager billedkvaliteten :(

Kjolen er Karim Design, er stropløs og dækket af et fint blondelag. Under brystet er der et lille silkebånd og ryggen er med snører. Slæbet er fantastisk med en smuk blondekant!

Fik både kjolen, stort tylunderskørt og sløret for den nette sum af 6000,- :thumbsupsmileyanim:

89019954_17102012103518_8275_1.jpg

89019954_17102012103532_9915_1.jpg

89019954_17102012103604_2171_1.jpg

89019954_17102012103629_8291_1.jpg

89019954_17102012103741_5987_1.jpg

Redigeret af ros@
0

Del dette indlæg

Den ser rigtig smuk ud, på trods af den dårlige billedkvalitete :)/> Lækkert at få det hele til så billig en pris, passer den så bare perfekt? :)/>

Den sidder bare lige i øjet :) Længden er lige som den skal være,sidder smukt over brystet med udskæringen. Snørerne gør at den kan sidde rigtig tæt og gøre mig lækker slank ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den ser rigtig smuk ud, på trods af den dårlige billedkvalitete :) Lækkert at få det hele til så billig en pris, passer den så bare perfekt? :)

Den sidder bare lige i øjet :) Længden er lige som den skal være,sidder smukt over brystet med udskæringen. Snørerne gør at den kan sidde rigtig tæt og gøre mig lækker slank ;)

Jamen det kunne jo ikke være mere heldigt så :)

0

Del dette indlæg

Fik endelig daffet ned i nærmeste hobbyforretning og købt ind til invitationer, bordhæfter og favoræsker. Så skal der foldes mine damer!! :D

Fik foldet pocketinvitationerne igår...tog faktisk ikke så lang tid som jeg havde forventet. Anvendte den nemmeste skabelon fra Mettes blog www.toomuchtulle.dk hvor der næsten ikke går noget papir til spilde (er en nærrigrøv og gider ikke bruge en formue hvor halvdelen skal smides ud bagefter).

Invitationerne bliver lavet ud fra A4 hvidt karton og måler 14cm x 14cm. Når man åbner dem er der en lille "pocket"/lomme i højre side hvor tanken er, at vi sætter:

- dagens program

- praktiske informationer

- ønskeseddel (måske)

Bordhæfterne bliver ligeledes foldet ud af et A4 papir: lægger papiret på den lange led, måler 10cm ind, 20cm ind og folder på de punkter. Så har du et pænt 3 sidet bordhæfte :)

Favoræskerne har jeg tænkt mig (igen) at lave ud af et sandfarvet A4 papir og så pynte dem op så de ligner små gammeldags pakker (pakkepost med hørsnor, frimærker og evt manillakort)

Vil bruge dem som bordkort.

Fandt det her fantastiske billede :):

dsc-00101.jpg

0

Del dette indlæg

Angående indholdet til favoræskerne synes vi begge det er meget sjovt og hyggeligt med et "dagen derpå kit" og et lille digt der forklarer indholdet.

Dog kom jeg i tanker om at vi har 7 børn med til festen (fra 1½ år til 6 år) og der kunne man måske lave et lille hygge fest kit fx.:

- en chokolade

- en lille dyrefigur (vi er på en gård så kunne være sjovt)

- en lille æske med farveblyanter

- ...?

Nogen der har nogle gode ideer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God idé med uoppustet ballon! Vores datter på 3 er fuldstændig tosset med balloner...hmmm men balloner flyvende rundt i lokalet...arh hvad det kan sikkert også blive sjovt :)

Lille malebog...hmmm så blir det en meget lille bitte malebog :D Men vi havde overvejet at sætte et lille bord ude i garderoben med tegneredskaber og papir så børnene kunne gå derud når de ikke gider sidde med mere.

0

Del dette indlæg

Lille malebog...hmmm så blir det en meget lille bitte malebog :D Men vi havde overvejet at sætte et lille bord ude i garderoben med tegneredskaber og papir så børnene kunne gå derud når de ikke gider sidde med mere.

Det var en god idé. Det var mere det med, at man giver farveblyanter, men ikke noget sted at bruge dem :)

0

Del dette indlæg

God idé med uoppustet ballon! Vores datter på 3 er fuldstændig tosset med balloner...hmmm men balloner flyvende rundt i lokalet...arh hvad det kan sikkert også blive sjovt :)

Ja, jeg tænker ihvertfald at det jo nok skaber lidt rod pg larm at have børn med uanset og på den måde er de ihvertfald beskæftiget :) Synes børn i alle aldre elsker balloner og de kan jo altid gå lidt væk fra bordene og lege med dem :)

De er blevet fine, men synes du har ret i at det kunne være en god ide med et eller andet hængende med navn i :)

Redigeret af LiseMM
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer