ros@

Vintage wedding 27/07/2013 - Masser af nyt DIY!

198 indlæg i dette emne

Lidt tanker om favoræskerne:

Favoræsker

TIL BØRN:

• SÆBEBOBLER
  • UOPPUSTET BALLON
  • FARVEBLYANTER
  • MALEBOG (ROMANTISK STREGTEGNING - laver jeg selv)
  • SLIK
  • HÅRPYNT (PIGER)
  • GUMMI KRYBDYR (DRENGE)
  • ENGANGSKAMERA
  • KAMERA SKATTEJAGT (AFKRYDSNINGSSKEMA MED PRÆMIE)

TIL VOKSNE:

• CHOKOLADE
  • MENTOS
  • TYGGEGUMMI
  • LOMMELET
  • BØRNECITAT
  • VABELPLASTER

"RUNDT PÅ BORDET DU SER DISSE ÆSKER

EN LILLE GAVE TIL ALLE VORE GÆSTER

I ÆSKEN HAR VI PUTTET LIDT AF HVERT

AT HUSKE ALT KAN JO VÆRE SVÆRT

LIDT CHOKOLADE TIL DEN SØDE TAND

STJÆL NU IKKE FRA DIN SIDEMAND

EN FRISK PASTIL ER ALTID RART

ISÆR VED KINDKYS MAN ER VEL SART

TYGGEGUMMI GIR EN DEJLIG FRISK MUND

EN TANDSTIKKER HOLDER TANDEN SÅ SUND

EN SERVIET SKAL DU HA TIL DEN RØRENDE TALE

ET BØRNECITAT SÅ DU IKKE GÅR I DVALE

SIDST DU FÅR ET ENKELT PLASTER

I DET TILFÆLDE AT SKOEN BELASTER

VI HÅBER EN DEJLIG AFTEN VI FÅR

OG SAMMEN MANGE GODE MINDER OPNÅR"

Redigeret af ros@
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Invitationerne

Fik ENDELIG besluttet mig for et design som både jeg og manden kan lide. Er kraftigt inspireret af "påskesen" (Hr. og fru Frank Påskesen).

De små vintage nøgler/nøglehuller er fra Ebay.

Invitationen er et sandfarvet/beige stykke karton, som måler 15 x 15 når den er lukket.

Fjer, bånd og manillakort er fundet i den lokale hobbyforretning.

Det store manilla kort er stemplet med et vintage stempel fra Panduro - farven er guld.

150399_10151271519150493_177643965_n.jpg

Sådan ser den ene halvdel af vores spisebord ud lige nu :) Det er kreativt rod :D

644602_10151271519395493_1069349503_n.jpg

En lille blærerække....skal lave 17 i alt :)

549395_10151271519060493_744248319_n.jpg

Håber I kan lide dem for de bliver ikke lavet om :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih hvor er de flotte!

Jeg er helt forelsket i dem! :7himmel:

Jeg så noget hårpynt på etsy der mindede meget om for nogle dage siden, hvis fjer og vintage er et generelt tema for jer :wink:

Uh spændende har du et link? :)

Har endnu ikke besluttet mig for smykker, hårpynt eller sko så kom gerne med ideer og forslag.

0

Del dette indlæg

Ih hvor er de flotte!

Jeg er helt forelsket i dem! :7himmel:

Jeg så noget hårpynt på etsy der mindede meget om for nogle dage siden, hvis fjer og vintage er et generelt tema for jer :wink:

Uh spændende har du et link? :)

Har endnu ikke besluttet mig for smykker, hårpynt eller sko så kom gerne med ideer og forslag.

Ja da! PumpAndPlumage on Etsy.

Det er en skattejagt at finde tilbehøret over nettet, jeg var ved at opgive men fandt da heldigvis noget til sidst! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smider lige et par inspirationsbilleder...

Ang frisure skal jeg tænke på at:

a) Jeg skal have slør på...måske skifter jeg sløret ud med en fascinator til festen om aftenen

b) Mit hår er næsten afrikaner kraftigt!

c) Jeg fletter mit hår hver dag på alle mulige måder (for at holde garnet under kontrol) og det kunne være rart med en lille smule fletteri i frisuren (fordi det efterhånden er mit trademark ;)

Her er hvad jeg har fundet:

598930_10151282188940493_226684794_n.jpg

Synes det er nogle rigtig fine frisurer som både passer til slør og fascinator.

0

Del dette indlæg

Gæstetræ:

Jeg vil gerne lave det selv ( i min fritid er jeg tegner, maler, ansigtsmaler, bodypainter...you name it) :)

Har fundet det her fantasiske billede som jeg helt sikkert skal lave!

484191_10151282188715493_1260891583_n.jpg

Tanken er at gæsterne så laver en underskrift i "bladene" eller en sød hilsne hvis der er plads. Kan rigtig godt lide at man kan gøre det farverigt så man har et flot stykke kunst at hænge op i hjemmet efter brylluppet.

Nu skal jeg bare finde ud af hvilke farver "bladene"/cirklerne skal have.

0

Del dette indlæg

Brudepige flag:

Vores datter på 3 ½ skal være vores brudepige. Jeg synes det kunne være hyggeligt hvis hun fik et eller andet som "annoncerer" at nu kommer bruden. Hvis vi skulle giftes i kirken ville det nok være med blomsterblade fra en kurv e.l. men nu skal vi nu engang giftes hjemme i haven.

Fandt det her overmåde dejlige billede af en brudepige med et flag.

598744_10151282188640493_1241324099_n.jpg

Man kan jo skrive hvad man vil:

1) Nu kommer bruden

2) Min mor er på vej

3) Far gør dig klar!

4) Far nu kommer din brud!

Hele vores bryllup skal være uformelt, afslappet og fyldt med humor og hyggelige finesser og finurligheder. Synes det passer perfekt ind :)

0

Del dette indlæg

Tillykke med det kommende bryllup :balloons: skønt med vintage stil!

Havde jeg kunnet overtale H2B, så havde jeg også gjort det :wink:

Fedt at du allerede har kjolen på plads :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til jeg selv har det :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså føler mig lidt zilla efterhånden...har nu droppet invitationsdesignet for 3. gang!! Heldigvis er jeg ovenud lykkelig over det design som jeg har kreeret nu! Zillaen er endelig tilfreds!

Jeg tror problemet har været at jeg hele tiden har prøvet at se hvad alle andre lavede istedet for bare at følge mit eget hoved :)

Jeg lægger billeder op af de (endelig) færdige invitationer snart :)

0

Del dette indlæg

Endelige invitationer...og jeg mener det denne gang :lol:

Var så ærgelig over at jeg ikke kunne tænke en kreativ tanke selv og bare kopierede hvad andre havde lavet. Så derfor tog jeg i den lokae hobbybutik for at lade mig inspirere. Og det blev jeg!!! Fandt det mest fantastiske mønstrede (og p**** dyre) karton som bare måtte blive til omslaget på vores invitationer! Så derfor købte jeg 10 stks med hjem til 80,- (kunne deles i to så der blev til 20 stks) og gik i krig med blonder, fjer, manillakort, gamle glansbilleder og limpistol :)

Her er resultatet og jeg ELSKER mine invitationer nu! :heart:

599479_10151311962635493_1142626689_n.jpg

Når man åbner invitationen:

559250_10151311962550493_1742659824_n.jpg

Redigeret af ros@
0

Del dette indlæg

I skal ikke snydes for hvordan det ser ud indeni - teksten mangler de sidste rettelser men er ellers der, hvor vi kan printe og sætte ind i invitationen :)

Første side (lidt svært at se men på alle siderne er der en stregtegning af en rose som baggrund - synes det er et fint lille touch :))

733977_10151311962710493_544363272_n.jpg

2. og 3. side

18019_10151311962765493_72835351_n.jpg

4. og 5. side (lidt info og billeder fra feststedet så folk fornemmer stemningen)

7683_10151311962800493_1585268694_n.jpg

6. og 7. side

7148_10151311962835493_818394334_n.jpg

8. side

540038_10151311962870493_1151848452_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flagranke til takkekort

Når vi skal ud og have taget lokation billeder vil vi gerne samtidig have nogle billeder taget specielt til takkekortene. Har derfor idag siddet og hygget mig med at lave en flagranke. Syntes det blev "smartest" på engelsk istedet for 3 bogstaver "TAK" :D Så der skal stå "thank you" - fandt en masse inspirationsbilleder inde på etsy.com og Pinterest.com.

Billede af processen:

306010_10151311962575493_1652660463_n.jpg

Og ja de er tegnet i hånden - stolede ikke på at vores printer ville behandle papiret pænt så tegnede efter en font jeg fandt ("Rio Grande")

Færdige flag - så fat i limpistolen og klistre snor på :) Havde på forhånd bukket den øverste kant inden jeg gik igang med bogstaverne.

484098_10151311981210493_1148893703_n.jpg

Færdig flagranke - ophængt foran vores kreative spisebord som altså er min diy station lige i øjeblikket :D

625422_10151311981160493_1310991850_n.jpg

Synes selv den er blevet rigtig god :)

0

Del dette indlæg

11 årsdag

Det er lidt vildt at tænke på, at idag er det 11 år siden vi mødte hinanden.

Jeg, 16 år og på vej med 3 af mine veninder til Picadilly i Hillerød. Han, 19 år og på vej samme sted med sine venner. Min ene veninde havde datet ham i en kort periode og de var nu bare venner. Så da hun spottede ham i køen fik han et dask i nakken og et "hej Christian!!". Han vendte sig overrasket om, grinede og hilste på os. Vi fangede hinandens blik og der var allerede kemi i luften.

Da min tøsegruppe havde fundet en sofagruppe med bord slog vi os ned og inden længe kom han hen til os. Han gik lidt frem og tilbage mellem os og sine venner men endte til sidst med at blive hos os.

Mange drinks senere, armen rundt om pigen tricket, mig der er kravlet op på skødet af ham og hugget hans tlf, hvor jeg tekster til ham ("du er ret cute") sidder vi tilsidst med armene om hinanden og kysser.

Han insisterer på at få mit nr da aftenen slutter, vi mødes den næste dag og ja...resten er historie :) 11 år er det nu siden og jeg føler mig stadig smaskhamrende nyforelsket i min dejlige mand, som bare er mit et og eneste.

Vi har sammen fået den mest fantastiske lille pige, som nu er 3 ½ år og er som snydt ud af næsen på sin far :) Vi har købt hus sammen og nu skal vi endelig giftes til sommer!

For os er vielsen mere en bekræftelse på de mange år vi har haft sammen end en ny start, hvor man går fra kærester til ægtefolk. I vores øjne er vi allerede et gammelt ægtepar :D Vi kender hinanden på godt og ondt. Vi ved hvornår og hvad den anden har behov for. Vi ved hvordan vi støtter og giver hinanden plads til at være os selv. Vi er så klar til at blive gift og endelig kalde hinanden for mand og frue, for det har vi været for hinanden siden den dag d. 28. marts 2002 da vi i hinanden fandt vores sjælefrænde.

"Love is composed of a single soul inhabiting two bodies" - Aristoteles

0

Del dette indlæg

Endelige invitationer...og jeg mener det denne gang :lol:/>

Var så ærgelig over at jeg ikke kunne tænke en kreativ tanke selv og bare kopierede hvad andre havde lavet. Så derfor tog jeg i den lokae hobbybutik for at lade mig inspirere. Og det blev jeg!!! Fandt det mest fantastiske mønstrede (og p**** dyre) karton som bare måtte blive til omslaget på vores invitationer! Så derfor købte jeg 10 stks med hjem til 80,- (kunne deles i to så der blev til 20 stks) og gik i krig med blonder, fjer, manillakort, gamle glansbilleder og limpistol :)/>

Her er resultatet og jeg ELSKER mine invitationer nu! :heart:/>

599479_10151311962635493_1142626689_n.jpg

Når man åbner invitationen:

559250_10151311962550493_1742659824_n.jpg

HOLY Moses hvor er de bare søde og helt unikke! Du har GOD grund til at klappe dig selv på skulderen og være stolt! ;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer