Jaa jeg skal giftes

Hjælp mig med at finde lokation

10 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg er helt ny herinde, men er I den lykkelige situation, at min dejlige kæreste (nu forlovede) friede på vores 7 årsdag i december. Vi er så småt gået i gang med bryllupssnakken og planlægningen. Indtil videre regner vi med, at det skal være 16. august 2014, men dagen er ikke så vigtig.

Jeg vil meget gerne vies i Frederiksborg slotskirke, men har svært ved at finde det rette sted at holde festen. Vil helst ikke bruge for meget transporttid denne dag, men det gør ikke noget, at der er lidt vej.

Vi regner med at invitere ca. 60 mennesker og leder efter et sted, hvor der er mulighed for at vores bryllupsgæster kan overnatte. Samtidig vil jeg meget gerne finde et sted, hvor man selv bestemmer, hvornår festen slutter og synes derfor, at et selsskabslokale med tilhørende overnatningsmulighed vil være ideelt. Jeg har haft kig på Sonnerupgaard, men synes det er en smule langt væk, hvis vi skal holde fast i vielse i Hillerød og samtidig synes jeg det er en smule i overkanten rent budgetmæssigt.

Jeg er godt klar over, at jeg nok kommer til at må gå på kompromis med mine ønsker og drømme, men der er jeg ikke helt nået til endnu ;)

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde det rette sted til at fejre vores store dag :D

Med venlig hilsen Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil blot ønske jer et stort tillykke og velkommen til ;)

- kan se at vi så indtil videre skal giftes samme dag!

Tusind tak skal du have. Jeg glæder mig sådan :D Og stort tillykke til jer!

Tror det er en god dag med flot vejr :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil blot ønske jer et stort tillykke og velkommen til ;)

- kan se at vi så indtil videre skal giftes samme dag!

Tusind tak skal du have. Jeg glæder mig sådan :D Og stort tillykke til jer!

Tror det er en god dag med flot vejr :P

Det håber og tror jeg helt sikkert også det gør ! - lad os krydse fingre sammen :b

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og hjertelig tillykke med forlovelsen.

Jamen hvis det gerne må være tæt på, hvad så med at holde det på Leonora Christine som ligger i forbindelse med slottet.

Jeg var godt nok ikke til bryllups der, men julefrokost. Det var rigtig hyggeligt. De laver dejlig mad og indretningen er flot. Jeg ved dog ikke hvad det lige koster at holde bryllup der, men det kan du nok se på deres hjemmeside.

:)

det eneste lille men er selvfølgelig at man ikke kan overnatte der

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har godt kigget på det, men der er netop ingen mulighed for overnatning, hvilket er blevet et must for mig. Hele min forlovedes familie kommer fra Fyn så det er lidt nødvendigt med overnatning. Ellers bliver det i hvert fald en fest med store begrænsninger. Da vi holdt barnedåb for vores søn for to år siden sluttede festen netop kl. 18 fordi folk skulle hjem. Ved godt, at det er noget andet med en barnedåb og det var jo også en søndag, men vi vil bare rigtig gerne have en fest, hvor folk ikke skal tænke på, hvordan de skal komme hjem eller hvornår de skal hjem.

Men jeg ved godt at det sætter sine begrænsninger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har godt kigget på det, men der er netop ingen mulighed for overnatning, hvilket er blevet et must for mig. Hele min forlovedes familie kommer fra Fyn så det er lidt nødvendigt med overnatning. Ellers bliver det i hvert fald en fest med store begrænsninger. Da vi holdt barnedåb for vores søn for to år siden sluttede festen netop kl. 18 fordi folk skulle hjem. Ved godt, at det er noget andet med en barnedåb og det var jo også en søndag, men vi vil bare rigtig gerne have en fest, hvor folk ikke skal tænke på, hvordan de skal komme hjem eller hvornår de skal hjem.

Men jeg ved godt at det sætter sine begrænsninger.

ved ikke lige hvad der er med overnatning i hillerød, men der er steder langs strandvejen, i helsingør og slangerup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Leonoras er et fint sted men der er lige det lille punkt som hedder sluttidspunkt. Jeg mener at kunne huske at sluttidspunktet hedder kl. 1 deroppe. Ellers er det kl. 2. Et andet bud kunne være Skjalm Hvide De fleste bryllupsfester jeg har spillet deroppe er sluttet et sted mellem kl. 3 og kl. 5 men man betaler nok lidt ekstra (umiddelbart ikke så meget). I Hillerød er der jo også Odd Fellow på Milnersvej. Der har jeg spillet bryllupsfester til 5-6 tiden om morgenen og "old-fruen" deroppe har bare grint og sagt så tager vi en kop kaffe mere. Men overnatningsmuligheder er der ikke. Prøv evt. Færgelunden motel & kursuscenter i Frederikssund (som godt nok er et stykke fra HIllerød). Der er overnatningsmuligheder og der kan I såvidt jeg ved feste igennem til lys morgen (da jeg var deroppe var der ikke en tilknyttet cateringløsning som der er i dag).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har haft et "bryllup" på Sonnerupgaard, hvor de fik præsten til at komme og lave en udendørs vielse. Dog måtte parret lige forbi kirken samme dag forinden, så præsten havde sit på det rene. Så blev logistikken klaret på en god måde. Sonnerupgaards park har dannet baggrund for mange udendørs vielser.

Jeg ville ønske at den danske folkekirke ville blive noget mere nutidigt så alle som er medlem i folkekirken kan blive gift, hvor de ønsker det. Jeg sidder med mange par, som ikke har noget tilhørsforhold til en kirke endnu, da man ikke er flyttet kun er på den første del af sit voksenliv. Når man så kommer til kirken for første gang i sit voksenliv og vil bruge denne ja så får man smækket døren i hoved. Det giver gode kunder i længden!

Det "moderne" forsamlingshus med lokale & overnatning. www.sonnerupgaard.dk Kr. Hvalsø

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde vores bryllupsfest på Bybjerggaard som ligger mellem Frederikssund og Slangerup. Vi har booket os ind i Gildesalen hvor der er plads til 80 personer. Stedet er en kombineret bondegård/bed and breakfast så vores gæster kan booke sig ind på et værelse (mener de har plads til 50 overnattende).

Man har stedet hele dagen og hele natten (så ingen udsmidning kl 2 :) )

Det er muligt enten kun at leje salen og så selv stå for mad, servering, drikke mm. eller man kan lade dem ordne det hele. Vi har valgt at stedet skal sørge for alt da vi bare gerne vil møde op og feste :)

Totalløsningen er for en ca sum af 650,- pr kuvert. (350,- er for mad - resten er ca drikkevarer som afregnes efter forbrug).

Du kan se mere på deres hjemmeside www.bondegaardscafe.dk

Vi er meget glade for at have fundet stedet da et af vores store krav også var mulighed for overnatning på stedet da mange af vores gæster kommer fra Jylland og flere har småbørn med.

Kram Helene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer