MilleM

De der kaffeborde

18 posts in this topic

Hej alle brude

Hvad gør I andre med kaffebordene - her tænker jeg, at der selvfølgelig skal være kaffe, men serverer man også te? Grunden til at jeg spørger er, fordi hverken kæresten eller mig drikker det, så er lidt i tvivl :unsure:

Havde også tænkt likør i form af cognac og bailey til kaffen.

Og hvad med tilbehør på bordene; stiller i slik, kager eller andet på bordene? Og hvor meget?

Vi havde tænkt, at der skulle stå "et eller andet" på bordene, men efter tre retter og bryllupskage er det vel begrænset, hvad man kan spise?

Men søger egentlig bare noget inspiration til, hvad man kan servere til kaffen, hvor meget man skal beregne :)

0

Annonce ♥

Nu er jeg selv Te-drikker og jeg ville nok blive lidt skuffet hvis jeg kom til et bryllup, hvor man ved kaffebordet ikke kunne få te. Det hører med og er jo billigt at lave.

Vores kaffebord kommer samtidigt med desserten (som er en buffé) så der vil være kage, is og frugt.

Min kommende mand er meget glad for dessert'er så det gik da ikke folk fik en portions-anrettet dessert. :o Gotta love him :kiss:

Edited by keiko
0

Annonce ♥

Tak for input - går vel også ud fra at der skal være mælk og sukker på bordene?

Ved godt, det lyder som dumme spørgsmål, men når man ikke selv er hverken kaffe- eller tedrikker så er det lidt svært at vide, hvad folk kan lide til fester :)

Metteholm: Hvor meget chokolade købte I og var det sådan noget fyldt chokolade?

0

Jeg vil mene, at til et kaffebord hører også te. Man kan i NETTO købe de der æsker, hvor der er forskellige smagsvarianter, den kan anbefales ;)

Det lyder som en rigtig god ide - det vil jeg da købe så! Er jo ikke selv så meget inde i, hvad der er godt af te :blush:

0

Nu drikker jeg ikke selv te (bliver syg af det ligesom med cola lite) men jo der vil som regel altid være nogle der ikke drikker kaffe. Men en god ide kan være at sætte 2-3 borde på langs op af en væg så folk selv kan gå op forsyne sig fremfor at sætte det direkte på bordene. Det giver alt andet lige mere arbejde for personalet og er også mere overskueligt.

0

Annonce ♥

Vi er ikke nået til detaljeplanlægningen endnu, så antal osv. kender vi ikke...

Men umiddelbart tænker jeg (ja: jeg - har ikke snakket med H2B om det endnu, så der kan sagtens komme ændringer :rolleyes: ) at der skal være:

- kaffe

- te

- mælk (hos os bliver det både ko- og soja-. Evt. også kaffefløde)

- sukker og sødetabletter (til diabetikerne)

- chokolade (fx. små Anton Berg marcipanbrød eller lignende)

- Hjemmelavede biscotti (eller noget lign.)

- Baileys og cognac

0

Annonce ♥

Annonce ♥

En del i min omgangskeds er te-drikkere, og alle undgår de gængse tebreve fordi de dufter af meget men smagen er som at stikke tungen ud af vinduet. Så hvis du vil score lidt point på kaffebordet vil jeg råde dig til at tage forbi Perchs Thehandel i Kronprinsensgade. Du kan få i løs vægt, hvis I skal servere i kander (det er også det billigste), og du kan få breve så den enkelte selv kan vælge.

Med hensyn til lidt sødt til kaffen så beregner jeg 2 stk. chokolader/småkager pr. gæst for, som du skriver, har man lige spist en stor middag.

0

Jeg er meget glad for the, og ville også råde dig til at gå i en the butik og købe noget lækkert the. Evt en cool mint el lakridsthe, da det ikke er en sort the. Derfor vil den ikke blive harsk i smagen af at stå i kanderne - det gør alm sort the. En lille pose koster ca 30kr og kan lave rigtig mange kander the.

0