Malene C

gæsternes transport

16 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne brides to be :thumbsupsmileyanim:

Der må være andre end mig der også har tænkt i de her baner...

Vi sørger jo for at planlægge vores egen transport rundt denne dag, men hvad gør gæsterne? Der er ca. 4 km mellem kirke og receptionssted og igen ca 4 km mellem receptionssted og feststed, altså ikke super meget, men det er alligevel for langt at skulle gå...

Der er selvfølgelig nok nogle der er i bil, men det har alle jo ikke (og jeg ville også blive lidt ked af det, hvis alle var i bil, for så er der jo pludselig ingen grund til at betale så meget for at der også kan være alkohol til festen.. :wink: )

Vi går lidt og leger med tanken om at leje en bus (og chauffør) der kan køre mellem de tre lokations, så gæsterne kun selv skal sørge for at finde hen til kirken...

Men er godt nok i tvivl, så nu vil jeg bare høre om I ved, hvad jeres gæster gør til jeres bryllup, eller om I selv har været gæst til bryllup og, hvordan kom I så rundt der?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad man gør er jo individuelt men som udgangspunkt må transporten jo være gæsternes "hovedpine". De skal jo også hjem fra festen og der vil som regel altid være nogle som ikke drikker mere end at de kan køre (hvilket aftales på forhånd). Der plejer folk at være gode til at tale sammen. Jeg har nogle gange ude til fester oplevet at arrangørens børn o.l. har sørget for transport/kørsel efter festen. Der er bus også en mulighed men medmindre man siger at festen skal slutte kl. det og det kan det være svært.

0

Del dette indlæg

Vi har jo 45 min kørsel fra kirke til sted. Vi lejer ganske enkelt en bus til vores gæster, der bliver transporteret frem og tilbage. Det bliver så med egenbetaling, men det beløber sig ikke til så meget. Jeg ville nemlig også syntes, at det ville være så ærgerligt, hvis halvdelen kørte hjem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores gæster kommer fra mange steder i landet og nogle uden bil. Vi overvejer at lave en slags adresseliste pr. mail til gæsterne, så de evt kan kører sammen, selvom de ikke kender hinanden. Men ellers har vi ikke tænkt at gøre noget. vi har ikke selv bil og skal derfor leje en som vi har hele weekenden.

0

Del dette indlæg

Hej

Altså Det er da gæsternes egen opgave. Det synes jeg i hvert fald. Vi tilbød at finde nogen der kunne køre sammen, men alle vores gæster fixede det selv.

Vi havde en halv times kørsel fra kirken og til feststedet.

Jeg ved at der er nogen der kan finde på at leje en bus. Men vi vidste at de fleste af vores gæster kom i bil. Mine veninder kørte sammen. Og svigerfamilien der kom langvejs fra kørte også sammen. En tur en by bus ud til kirken og kørte efterfølgende med nogen venner ud til feststedet. :)

I indbydelsen havde vi skrevet adr på kirke og feststed

0

Del dette indlæg

Jeg vil også mene, at det er gæsternes eget problem.. Vi var en gang til fest hvor vi skulle mødes hos A og køre med bus alle sammen til B (alle bilerne stod nu hos A). Jeg personligt syntes at det var meget træls, da vi ikke selv kan afgøre hvornår vi ville hjem - men at dem der holdte festen skulle fastsætte hvornår vi skal hjem - men det er min mening.

Vi kunne alligevel ikke alle drikke, da bilerne også skulle hjem igen fra A om natten...

0

Del dette indlæg

Jeg synes også at gæsterne selv må stå for transporten.

Vi hjælper selvfølgelig også med at finde plads i biler, så pladsen bliver udnyttet, hvis det nu er nogle der ikke selv ejer en bil :) Men sådan en dag tror jeg alle glædeligt vil tage en ekstra gæst med i bilen fra punkt A- B- C.

Selvom det er pænt af jer at sørge for transport kan der jo opstå det problem, at hvis gæsterne parkerer deres biler ved punkt A (f.eks. kirken), og I så er så søde og stille en bus til rådighed til punkt B (F.eks. receptionen) og dernæst videre til C (feststedet) hvad skal gæsterne så gøre når de skal hjem? Det bliver nok dyrt for jer hvis I skal have en bus tilrådighed hele dagen og måske lidt besværligt for gæsterne at de ikke bare kan køre direkte hjem i deres egen bil.

Bare en lille tanke :)

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg ved ikke om jeg er den eneste med hjælpsom familie og venner? Jeg tænker at folk enten får deres børn/forældre/venner til at køre dem til kirke, eller tager en taxa, og så er der afleveringssteder på vej hjem. VI har brugt det flere gange i både familie og omgangskreds når feststed er langt uden for byen, og med stor sucess.

Men det er jo valgfrit hvad man vil :) Vi vil bare give gæsterne den mulighed, når nu vi holder det så langt væk.

0

Del dette indlæg

Det er op til gæsterne selv at sørge for transport som til alle andre fester. Så kan de selv vurdere om de vil køre selv eller aftale noget med andre. NOgle vil måske gerne have friheden til at bestemme og køre selv.

Min mor har fortalt os at hun vil arrangere en bus, som folk så kan hoppe på hvis de har lyst, men det skal vi slet ikke bekymre os om.

0

Del dette indlæg

Altså først og fremmest er jeg enig med alle jer der siger at det er gæsternes eget "problem", hvordan de kommer rundt. Jeg tænkte bare, at hvis man alligevel havde muligheden, kunne man måske hjælpe gæsterne lidt - også så folk ikke behøvede at holde igen, fordi de havde en bil, der skulle køre dem hjem...

Jeg vil også mene, at det er gæsternes eget problem.. Vi var en gang til fest hvor vi skulle mødes hos A og køre med bus alle sammen til B (alle bilerne stod nu hos A). Jeg personligt syntes at det var meget træls, da vi ikke selv kan afgøre hvornår vi ville hjem - men at dem der holdte festen skulle fastsætte hvornår vi skal hjem - men det er min mening.

Vi kunne alligevel ikke alle drikke, da bilerne også skulle hjem igen fra A om natten...

Jeg havde nu tænkt mig, at hvis vi sørgede for en bus den dag, så ville jeg da gå ud fra at folk IKKE kom i bil til kirken og så tog med bussen.... Det synes jeg da heller ikke på nogen måde er praktisk, og hele formålet er jo dermed gået tabt.. Og så er det heller ikke planen at der skal være en bus der kører folk hjem fra festen om aftenen/natten - dét må folk selv stå for.. Jeg vil heller ikke diktere, hvornår folk kan få lov til at tage hjem..

Men det kan da godt være jeg bare skal håbe på, at de folk der den dag må ty til taxi, kan køre med folk der er i bil.... Jeg synes bare t 3-4 taxi ture på en dag kan være dyrt, og jeg vil jo ikke have at folk bliver "ruineret" bare fordi de skal med til mit bryllup..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså først og fremmest er jeg enig med alle jer der siger at det er gæsternes eget "problem", hvordan de kommer rundt. Jeg tænkte bare, at hvis man alligevel havde muligheden, kunne man måske hjælpe gæsterne lidt - også så folk ikke behøvede at holde igen, fordi de havde en bil, der skulle køre dem hjem...

Jeg havde nu tænkt mig, at hvis vi sørgede for en bus den dag, så ville jeg da gå ud fra at folk IKKE kom i bil til kirken og så tog med bussen.... Det synes jeg da heller ikke på nogen måde er praktisk, og hele formålet er jo dermed gået tabt.. Og så er det heller ikke planen at der skal være en bus der kører folk hjem fra festen om aftenen/natten - dét må folk selv stå for.. Jeg vil heller ikke diktere, hvornår folk kan få lov til at tage hjem..

Men det kan da godt være jeg bare skal håbe på, at de folk der den dag må ty til taxi, kan køre med folk der er i bil.... Jeg synes bare t 3-4 taxi ture på en dag kan være dyrt, og jeg vil jo ikke have at folk bliver "ruineret" bare fordi de skal med til mit bryllup..

Det afhænger også af, hvor langt folk har til kirken og hjem fra feststedet :biggrin: Personligt kom vi langvejs fra 60 km hv. vej og det var vi mange der gjorde, så en taxa bare frem og tilbage ville have kostet enormt meget :(

Men ville blot også bare dele min oplevelse :wink:

0

Del dette indlæg

Den kræver vist lige en forklaring hvis jeg også skal kunne forstå den :lol: At I sørger for en bus så folk ikke kommer til kirken i bil (men lader bilen stå hjemme) hjælper jo ikke meget hvis de så ikke kan komme hjem uden brug af taxi. Man skal jo lige have for øje at der som regel er mange der kommer langvejs fra .

0

Del dette indlæg

De fleste gæster til vores bryllup kommer ikke fra Aarhus, så de er selv i bil... Specielt kommer meget af min familie fra Sjælland eller Sønderjylland, så der er en del transport. Kærestens familie bor heldigvis lidt tættere på Aarhus...

De eneste, der nok ikke kommer i bil, er vores fælles venner fra uni, men der kører en bybus direkte fra vielsen til feststedet, som kun tager små 10 minutter...

0

Del dette indlæg

Den kræver vist lige en forklaring hvis jeg også skal kunne forstå den :lol: At I sørger for en bus så folk ikke kommer til kirken i bil (men lader bilen stå hjemme) hjælper jo ikke meget hvis de så ikke kan komme hjem uden brug af taxi. Man skal jo lige have for øje at der som regel er mange der kommer langvejs fra .

okay.. Dem der kommer længere væk fra, kan jeg selvfølgelig godt forstå kommer i bil. Jeg skrev også til at starte med at selvfølgelig kommer nogen i bil, det kan jo ikke undgås, og det er forståeligt...

Men altså.. Både vielse, reception og feststed vil foregå på Amager som trods alt ikke er så stor en ø igen.. 41 gæster (måske 47 - hvis vores gæster fra Norge kommer nogle dage før brylluppet) ud af de 59 inviterede gæster enten bor eller vil befinde sig (Vi får vores canadiske venner på besøg før selve brylluppet) på Amager på vores bryllupsdag, der er derfor mange som faktisk ikke har super langt hjem.

Min oprindelige tanke gik jo så på, at man måske denne dag kunne sørge for, at de ikke skulle være afhængige af at skulle køre bil hjem, og samtidig kunne sørge for at de ikke skulle køre med taxi eller det offentlige hele 4 gange på en dag, men blot korte det ned til max. to gange.

Men, som andre også har pointeret, så kan det være folk godt selv kan finde ud af at køre med hinanden, og hjælpes ad sådan...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer