Citychic

Letterpress invitationer

9 posts in this topic

Jeg er ret vild med letterpress invitationer, som er enkle klassiske og alligevel fantastisk smukke med mulighed for at sætte sit eget helt personlige præg på det.

Jeg har fundet en del forskellige udenlandske firmaer og et enkelt dansk sted - men jeg vil helst bestille dem fra et sted, hvor jeg har fået nogle personlige anbefalinger.

Har du - eller kender du mon nogle steder, der er gode (eller også dårlige for den sags skyld) - og har du i det hele taget links til steder, hvor man kan bestille det?

Det danske sted, jeg har fundet: http://letterpress.dk/

Min favorit fra udlandet: http://www.bellafigura.com/letterpress-wedding-invitations.html

0

Annonce ♥

Ja det er bare så fint, men er det ikke møgdyrt?

Jeg ved faktisk ikke rigtigt, hvad andre invitationer koster, for jeg har kun kigget på disse :blush:

Men jeg er slet ikke DIY typen, så under alle omstændigheder, skal jeg have købt invitaitonerne - og så vil jeg godt give lidt ekstra og få lige præcist denne slags :heart:

Har ingen erfaringer men hvor er de dog smukke.

/ Josephine

Tak Josephine - jeg er også selv helt vild med dem og alle de muligheder, der er for at få dem præcist som man gerne vil.

Jeg vil gerne have et tykt stykke papir, hvor selve den tykke kant er mørkeblå - i stil med vores maritime undertema - lidt a la disse - hvor vores så bare skal være blå :heart:

Picture+5.png

0

Annonce ♥

Nu får jeg jo helt lyst til at droppe vores DIY projekt og købe dem her istedet :-)

Men den danske side du har linket til ligger i Holsted, det er desværre lidt langt fra mig :-( og jeg vil da gerne se (og mærke) papiret inden. Ved du hvad han tager for det?

0

Nu får jeg jo helt lyst til at droppe vores DIY projekt og købe dem her istedet :-)

Men den danske side du har linket til ligger i Holsted, det er desværre lidt langt fra mig :-( og jeg vil da gerne se (og mærke) papiret inden. Ved du hvad han tager for det?

Nej men på den amerikanske side kan du bestille to gratis prøver, hvis du tilmelder dig deres nyhedsbrev - så det har jeg tænkt mig at prøve.

Jeg aner intet om priserne på den danske side desværre- jeg kan slet ikke finde det på hans hjemmeside, men hvis jeg skriver og spørger, skal jeg nok lige melde tilbage herinde - og det må du også meget gerne gøre, hvis du hører noget :kiss:

0

Annonce ♥

Jeg har været på kursus i bogtryk (det danske ord for lettepress) med ham der driver letterpress.dk - han er syper dygtig! :) 

Det er dyrt fordi det er handsat - der står en mand og sætter hvert enkelt bogstav og punktum og mellemrum osv af små blystykker - et af gangen - det tager tid - forefter at påføre farve, trykke et kort og påføre farve osv. osv. 

Dog bliver det som han laver (så vidt jeg ved) ikke lidt så dybt som man nogle gange ser det lavet - da disse meget dybe tryk bliver lavet af en hel støbt form i metal - da blystykkerne simpelthen ikke kan holde til det gentagende hårde tryk der bliver anvendt. 

Men jeg er helt med dig på at det er supt flot! 

0