Sign in to follow this  
Followers 0
nunu

Andre der også hader.....

9 posts in this topic

Den sætning der hedder "det er jeres dag det er jer der bestemmer". Når folk spørger om noget bliver denne sætning brugt i hveranden svar og jeg kan synes det er så forkert. Ja det er os der holder fest men jeg bruger ikke mange 1000 kr på en fest som folk ikke synes er en fed fed fest, så jeg får absolut mest ud af at lytte til folk fremfor at brokke mig over at de faktisk har en mening.

Synes at sætningen leder hen mod en masse egoisme og hvis man spørger om noget så ville man vel hellere have en masse ærlige svar fremfor denne sætning.

Ja ja det var lige lidt bræk herfra, men jeg har i langt tid nydt denne side og har fået så meget inspiration og mødt mennesker der rigtig gerne vil hjælpe hinanden. Nu var jeg bare fyldt op og ville bare vide om jeg er ene om denne holdning????????

Smil Og super god påske fra Nunu

2

Annonce ♥

Jeg er faktisk enig med dig. Selvom det er vores dag, så bliver dagen ikke fantastisk og noget særligt uden gæsterne. Og man må formode, man inviterer nogle folk, som betyder noget for een, så det er vel i brudeparets interesse, at alle har en dejlig dag. Og gæsterne river en dag ud af kalenderen, tager pænt tøj på, køber gave, nogle betaler dyrt for polterabend, betaler taxa eller overnatning, folk forbereder sange og taler,nogle arrangerer måske babysitter eller må takke nej til andre begivenheder. Så jeg synes bestemt også gæsterne skal føle sig godt tilpas, og vi har prøvet at imødekomme folks behov, men ingen har stillet særlige krav eller været urimelige her, så det har også været nemt.

Når det så er sagt, så tror jeg tit den sætning bliver brugt, hvis der netop stilles urimelige krav fra gæsternes side, og vil bestemme hvem der 'ikke må komme', det synes jeg ikke man kan. Brudeparret har jo det afgørende ord, det er jo som udgangspunkt deres dag, men jeg synes ikke man skal undervurdere, at festen faktisk kan blive en endnu større succes, hvis man lytter lidt til andres erfaringer, holdninger behov osv.

Bare min mening

1

Det er jeg så ikke helt enig i. Jeg ser ikke det udsagn som egoisme eller som udtryk for at man kritikløst kan og skal gøre lige hvad man vil. Jeg ser det som at forandring fryder og det er sjovt og legalt at prøve noget nyt. Mange godt vil lave noget utraditionelt eller bryde nogle grænser i forhold hvad de har været vant til og er så lidt usikre på om man nu også kan det i forhold til gæster m.v. og ikke mindst i forhold til enkeltpersoner/nære familiemedlemmer/veninder og der handler det om at få en overbevisning om at det man gør er rigtigt fra ligesindede. Hvis udsagnet stod helt alene hvor alle gentog hinanden så kunne man tale om en floskel og et mindre anvendeligt svar, men uden at det er noget jeg har ført statistik på eller undersøgt nærmere: Hvor tit sker det. Derudover er der noget rigtigt i det. For min egen del er devisen klar: Det er brudeparrets fest og vi er der for deres skyld og ikke omvendt. De fleste gæster har det vel lidt på samme måde. De er der for jeres skyld og de er der ikke mindst for at deltage i og opleve noget som I selv har bestemt og planlagt ud fra det I nu vil.

0

Jeg tror også sætningen bliver brugt herinde som en slags høflighed. Altså at folk prøver at være åbne overfor andre folks tanker og idéer som de måske ikke selv er helt enige i. Eller det er en form for måde at sige at alle er forskellige og derfor prioriterer forskelligt.

Når det så er sagt, så læg også lige mærke til at sætningen som sagt aldrig står alene! Den bliver altid efterfulgt af personen der skrivers egen mening om sagen. Derfor får du faktisk de ærlige svar du leder efter, men den er bare indledt med et høfligt "Det er jeres fest - jeres valg" :wink:

Bare lige et andet perspektiv herfra... :)

0

Annonce ♥

Er også uenig :)

Nu har jeg prøvet at arrangere flere fester og stå for det alene/sætte det igen (ellers ville intet ske) og samtidig med at folk ikke gider at løfte en finger så har de åh så mange meninger om det hele og kan være ret så egoistiske selv :rolleyes:

Jeg er altid glad for hjælp og POSITIV kritik - men er efterhånden af den mening at 'for mange kokke fordærver maden' :tunge: Derfor træder jeg også selv i baggrunden når det er andres begivenhed. Kan sagtens komme med forslag, ros/ris, men beslutningerne er deres og så synes jeg det er bedre at være åben og støtte op om dem, uenig eller ej :happy:

For det meste føler jeg at folk her på bk bruger den sætning til at støtte folk, når netop deres behov eller ønske om at gøre alle tilpasse bliver for stort og deres egen glæde over 'deres' dag forsvinder :) Meeeeeeen har da også stødt på nogle Zilla'er herinde som "lever op til navnet bridezilla" :lol:

0

Jeg tror også sætningen bliver brugt herinde som en slags høflighed. Altså at folk prøver at være åbne overfor andre folks tanker og idéer som de måske ikke selv er helt enige i. Eller det er en form for måde at sige at alle er forskellige og derfor prioriterer forskelligt.

Når det så er sagt, så læg også lige mærke til at sætningen som sagt aldrig står alene! Den bliver altid efterfulgt af personen der skrivers egen mening om sagen. Derfor får du faktisk de ærlige svar du leder efter, men den er bare indledt med et høfligt "Det er jeres fest - jeres valg" :wink:

Bare lige et andet perspektiv herfra... :)

Jeg er helt enig :)

0

Tja.. Jeg vil hellere høre den sætning, end den hvor forældre mm undrer sig over vores valg. Som eks farve på lys, hvorfor ikke voleur duge?? Jamen når man har været gift før, så bruger man da ikke brudekjole osv..

Jo tak, så hellere selv bestemme ;)

0

Jeg kan godt følge dig hvis man beder om et råd og alene får det svar: "dit bryllup, du bestemmer". For man spørger jo netop fordi man selv er i tvivl, og har brug fra andres indspark og tanker.

Herinde synes jeg dog, som nogle andre skriver, sjældent at det bliver brugt alene. Jeg synes som regel det er medfulgt af et "vi gør sådan og sådan", "man kunne også overveje at gøre sådan" osv. Og så synes jeg egentlig kun det er venligt :)

0

Annonce ♥

Jeg har brugt det nogle gange herinde.

Jeg er vild med debatforas, men på sådan et som det her, kan der nemt komme en kiss-ass stemning. Det har intet med siden at gøre som sådan, men nogle mennesker kommentere kun til hvor de er helt enige, og derfor kan det hurtigt blive forum hvor man oprettet en debat om noget, og så får man bare af vide at det er helt okay/normalt/godt at tænke/mene/gøre som man nu gør.

Lige bortset fra vis kjoletrådende (hvor man jo ikke skriver, kæft hvor er den bare grim), så synes jeg det er vigtigt at man også får noget konstruktivt at tænke over hvis man spørger om noget. Jeg har selv gjort det flere gange, og når er lodret uenig i måder at gøre eller tackle en ting på, så skriver jeg som regel at det er deres bryllup og dem der bestemmer. Det er der 2 grunde til. For det første så betyder det jo ikke at min mening er den rigtige, og for det andet så skal man huske på hvad man selv ønsker. Mange har dilemmaer fordi familien blander sig kraftigt, og der mener jeg ikke udtrykket er egoistisk, men blot en reminder til folk om at det er deres dag, og ikke alle de andres. Og derfor skal det være som de ønsker det. Selvom man godt ved det, så tror jeg det er meget godt at blive mindet om det indimellem.

0