Lonejen

Dilemma med min brudekjole

6 posts in this topic

Jeg er kommet i et dilemma, men heldigvis et lykkelig et. Jeg købte kjolen i januar. Jeg var solgt da jeg fik den på og måtte bare eje den. Den var en lille smule for lille, men med et lille vægttab og ellers syes ud, så var problemet løst. Tiden til skrædder er bestilt. Dilemma er nu, at jeg er gravid, håber og tror på nu på det pga. behandling efter 5 spontan aborter. Men jeg er helt rundtosset med min kjole. Jeg vil på bryllupsdagen være ca. 6 mdr. henne, hvis alt går som det skal. Jeg ved om jeg skal sætte på at den kan syes ud, men har ikke lyst til at stå 14 dage før brylluppet og skal igang med at lede efter ny kjole. Jeg ved jo hellere ikke hvor meget jeg tager på.... Overvejer at tage hen hvor jeg har købt den og se om jeg kan finde en anden kjole, men er det nu eller om 1 mdr. Ja mange tanker lige fra hjertet, som jeg bare skulle ud med :-)

1

Annonce ♥

Jeg ville finde en fin graviditetskkole hvor man rigtig kan se din mave, så du stolt kan vise den frem.. Tit syns jeg at alm kjoler der bliver lavet om- ikke altid ser lige heldige ud.

tá en snyde-mave med i form af en striktrøje e.l. så du rigtig kan se resultatet.

Jeg vil bestemt tro at disse kjoler kan lægges en del ud og ind.. Hør i butikken. Jeg kan kun anbefale at komme afsted. En graviditet er ikke altid en dans på roser. Og prøve kjoler i 4-5 mnd kan måske blive ret hårdt.

Måske tænke på at den skal være lang skjule fødderne og at du nok ikke vil have de højeste hæle på. Personligt ville jeg finde nogen søde flade sandaler/ ballerinaer..

Jeg er 162, vejede inden min første graviditet 58 kg og tog lynhurtigt 15 kg på (4,5 mnd) endte på 22 kg i alt, og gik ikke i andet end crocs træsko, da mine fødder lignede en oppustet latexhanske.. :-D

Dette er jo vidt forskellig fra kvinde til kvinde, men jeg ville tage højde for det. En gravid kvinde skal jo ikke se super sexet ud. Hun stråler jo bare i sig selv. De fleste ved helt sikkert at dette barn virkelig er blevet ønsket og arbejdet på. Det er nok det mange vil tænke på når de ser dig. De vil være så glade over at se din mave, dig og din kommende mand sammen i en rus af lykkelige omstændigheder..

Jeg taler af erfaring, da jeg har været gæst til et bryllup i nøjagtige samme situation.. Det hele var ekstra meget rørende, fordi de egentlig havde opgivet og skulle giftes i en fart for at adoptere. - og så var der lige to streger... :-)

Tillykke!

0

Annonce ♥

Hvor mange uger er du henne nu, har du passeret de magiske 12 uger?

Hvis du har passeret 12 uger, så ville jeg i en fart finde ud af, hvor meget din kjole kan lægges ud. Du vil jo ikke være voldsomt stor i 6. måned, medmindre du går amok og begynder at grovæde. Men selve barnet fylder jo ikke så meget i maven på det tidspunkt, men du skal alligevel regne med, at gå nogle størrelser op. Da jeg var i 6. måned var jeg en str. 40 i bukser kontra 36 som normalt, så det var altså 2 størrelser. Jeg tog 13 kilo på i alt under hele graviditeten, så jeg var hverken lille eller stor under min graviditet men meget gennemsnitlig.

Hvis du ikke har passeret de 12 uger ville jeg lige afvente situationen. Lad os sige, at du rammer de 12 uger i juni måned, så har du stadig mere end 2 måneder at løbe på, og du burde godt kunne gå ud i en butik og finde en kjole, der er på lager, som kan justeres til dig.

Jeg krydser fingre for at den virkelig er der denne gang :cheerleader3:

0

Altså - jeg var ret gigantisk da jeg var 6 måneder henne i begge mine graviditeter. Jeg tog ialt 15-16 kg. på så det er også ret gennemsnitligt, men da jeg var 6 måneder henne lignede jeg altså en der skulle føde når som helst....

Så jeg ville finde en kjole jeg var sikker på kunne ligges ud så der er plads til maven også - bare nu hvis du ikke er en af de 'heldige' der har en lille mave når du er gravid

og tillykke - jeg håber spiren bliver hængende.

0