kittygirl1984

hjælp til borddækning vedr. servietter

16 indlæg i dette emne

Vi har haft store problemer med at finde servietter... jeg vil gerne have stof lignende og min moster vil gerne have nogen med mønster....

Jeg faldt så over en mønstret papirs serviet i dag som jeg synes er rigtig flot!

Gik hjem og foldede den med en hvid serviet og i kan se resultatet på billedet... der skal dog være noget andet flot end den køkken elastik som holder dem sammen...

Nå.. men hvad så med den stoflignende ... så tænkte jeg på at købe stoflignende til bestikket ... men kan man det??

Altså bruge papir serviet til foldningen på tallerkenen og stoflignende til bestikket på bordet?

Se billede i næste besvarelse

post-65243-0-58617600-1367444338.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har købt disse servietter: http://www.duni.com/da/til-erhverv/produkter/servietter/xx162664-napkin-elegance-lily-white.aspx

de er stoflignende og med mønster, de er altså ret fine.

Til bestikket, kunne man så købe en lækker serviet uden mønster til bestikket måske

Vi købte hos Vitro og fik rigtig god service.

Men det ser altså bare rigtig godt ud det du har lavet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Oh jeg tumpe, med mønster mente du naturligvis "tryk" og ikke "prægning" som det jeg linkede til :tunge:

Nåmen jamen, man kan vel godt kombinere en stoflignende serviet med en almindelig serviet med tryk, som du har gjort ovenfor - ellers fås Duni Elegance servietterne også i forskellige farver hvis det er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt lige den foldning på servietterne. Nu er jeg desværre absolut ikke nogen ørn til - kan du måske sende en vejledning.

Istedenfor elastiken - kan man måske bruge lidt snore. Vi har købt en rulle lilla(næsten samme farve som det lyse lille/pink i din servietter) til ingen penge i tiger. som vil regner med at bruge til pynt (måske af servietterne).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kunne også lave en kombination af en dunilin og en farverig serviet :)

eksempelvis ligesom disse: http://www.paperdeluxe.dk/group.asp?group=99

eller I kan vælge en dunilin serviet med mønster og farve :)

Men ellers synes jeg sagtens at du/I kan lave to forskellige. - især hvis der er godt med plads omkring kuverterne :)

I øvrigt en super fin serviet :) både foldning og design :)

0

Del dette indlæg

Oh jeg tumpe, med mønster mente du naturligvis "tryk" og ikke "prægning" som det jeg linkede til :tunge:

Nåmen jamen, man kan vel godt kombinere en stoflignende serviet med en almindelig serviet med tryk, som du har gjort ovenfor - ellers fås Duni Elegance servietterne også i forskellige farver hvis det er.

Tak for dit svar :)

Du kan tro jeg har kigget DUNIs hjemmeside igennem nok 40 gange, og kan ikke finde nogen jeg synes passer til vores bryllup i farverne :/

Ikke andet, end hvis jeg vælger at gøre det, som på billederne, skal jeg ud og finde nogen hvide/creme hvide stoflignende servietter :)

0

Del dette indlæg

jeg kan rigtig godt lide at du har kombineret en farvet og hvid serviet. Det ser super godt ud. Hvad ville du bruge til at holde den sammen med i stedet for elastikken? :lol:/>

Tak skal du have - jeg synes også det ser kanon ud :)

Det eneste jeg er i tvivl om, er, om man kan bruge både papir og stoflignende....

Jeg har købt sådan en elfenbens dekorationskæde, som jeg vil bruge til at holde den sammen med i stedet for elastikken.. se den HER

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt lige den foldning på servietterne. Nu er jeg desværre absolut ikke nogen ørn til - kan du måske sende en vejledning.

Istedenfor elastiken - kan man måske bruge lidt snore. Vi har købt en rulle lilla(næsten samme farve som det lyse lille/pink i din servietter) til ingen penge i tiger. som vil regner med at bruge til pynt (måske af servietterne).

Vejledning til servietfoldningen kan du se HER på side 17 (palmebladet)

Mht. hvad vi vil bruge til at holde den sammen har jeg købt en elfenbenskæde som jeg vil bruge :) se den HER

0

Del dette indlæg

Det ser virkelig fint ud. Og jeg synes sagtens du kan kombinere stof og papir som du beskriver.

Josephine

Tak skal du have :) jeg synes heller ikke jeg modtager nogen, der siger "AJ det kan man altså ikke"...

+ den servietfoldning til bestikket, skal der bruges to stoflignende servietter til.. så de har servietter nok ;)

0

Del dette indlæg

I kunne også lave en kombination af en dunilin og en farverig serviet :)/>

eksempelvis ligesom disse: http://www.paperdeluxe.dk/group.asp?group=99

eller I kan vælge en dunilin serviet med mønster og farve :)/>

Men ellers synes jeg sagtens at du/I kan lave to forskellige. - især hvis der er godt med plads omkring kuverterne :)/>

I øvrigt en super fin serviet :)/> både foldning og design :)/>

Den har jeg også forsøgt at lave, der er bare noget over den, som ikke liiiiige dinger inde i mig :)

For den er nemlig også flot i sig selv, og man kan dekorere den evt. med en perlesnor...

Der er god plads omkring kuverterne, så det bliver ikke presset ved bordene... men fantastisk at du også synes man kan bruge begge typer af serviet

0

Del dette indlæg

Nu er jeg nok en lyseslukker, men jeg syntes ikke det er stilet at blande de to typer, medmindre det er papirsservietter i stof lignende kvalitet og ikke andet.

I må jo gøre op med jer selv og hinanden, hvor vigtigt er det?

Hvis det er vigtigt så er det jeres bryllup og jeres fest, og så kan I gøre som I vil.

Som gæst ville jeg bare ønske, at I ville få det som I lyster, så for gæsterne er det nok næppe det de vil huske :wink: .

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer