masen1985

hvorfor....øv

50 indlæg i dette emne

vi vil så gerne giftes og har også snakket om hvilket bryllup vi gerne vil have, men det er så også lidt dyrt...

Der er nogle ting jeg ikke vil spare på, og jeg har den holdning at påmin bryllupsdag, der vil jeg ikke lave noget som helst andet end blive vartet op... :)

Mine svigerforældre har givet os 30000 kr til brylluppet, men vi skal så selv ud og finde 30000 eller 35000...

Og det er ikke fordi jeg vil lyde ynkelig, nu hvor vi får noget af svigerforældrene, men vil bare så gerne giftes.... Elsker jo min h2b af hele mit hjerte og vil så gerne erklærer min kærlighed for ham...

Ved ikke lige hvad jeg egentlig ville med det indlæg her, andet end komme af med lidt frustrationer over mine tanker...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænk på hvor lang tid der ville gå, hvis I skulle spare op til jeres drømmebryllup hvis ikke I havde fået en penge af svigerforældrene.

Kan I selv spare 10-20.000 op og så låne Jer til resten.

Hvornår vil I gerne holde bryllup?

Vores budget er på 60.000, og vi har valgt at vi skal låne 25.000 for at få den fest og dag vi ønsker i 2013, frem for 2014.

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens forstå at I gerne vil giftes snart og det er jo da en dejlig hjælp får. Nu kender jeg jo ikke jeres erhverssituation, men vi er selv studerende og har i et år nået at spare ca. 30.000 op. Vi har så ikke kunnet lave så mange andre store ting det sidste år(f.eks. rejse og spise meget ude), men det har omvendt været en dejlig følelse at spare op til festen sammen uden at skulle låne. I har jo også stadig et år inden den store dag, så hvis I ligger en opsparingsplan så kan det lade sig gøre :)

vores motte er lidt, hvor der er en vilje er der en vej. I kan selvfølgelig også låne, men gør jer nogle tanker om, hvor meget I har lyst til at skulle betale af bagefter.

1

Del dette indlæg

Vi er også begge to studerende (dog er H2B blevet færdig med sin uddannelse i mellemtiden) - og vi har stort set ikke været ude og "more os" i næsten 2 år. For vi har sparet sammen!

Min mor har givet et tilskud til kjole osv, og tror måske også at svigermekanikken byder ind med noget!

Vores budget lyder på 40.000kr og vi holder fest for 60 mennesker.

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre, i må bare afstemme forventningerne med jeres midler!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

den dato for bryllup som står her er bare noget som er skrevet, der er ikke sat dato endnu...

hvor dan ahr i fået sparet 30000 sammen på et år alblas, det er da mange penge om måneden når man er studerende...

vi må have sparekniven frem og så ligge penge til side...

Redigeret af masen1985
0

Del dette indlæg

den dato for bryllup som står her er bare noget som er skrevet, der er ikke sat dato endnu...

hvor dan ahr i fået sparet 30000 sammen på et år alblas, det er da mange penge om måneden når man er studerende...

vi må have sparekniven frem og så ligge penge til side...

Hvis du siger 30.000 / 12 så er det 2500 kr per måned og det skal så deles igen med 2 for vi har jo begge lagt til side. Så det er ca. 1250 per person per måned. Derudover har vi også lagt alle tjente feriepenge tilside. Det har kunne lade sig gøre pga studiejob ved siden af SUén. Men jeg skal da være ærlig og sige at vi ikke har haft råd til en masse sjov og den slagt ved siden af.

til jul og fødselsdage ønskede vi os hjælp til forskellige ting til brylluppet, og tøj og ringene blev købt på udsalg i januar. :)

0

Del dette indlæg

Der er jo også den mulighed som du andre siger at afstemme forventningerne til det I nu engang har. Man kan godt lave en bryllupsfest i et forsamlngshus og samtidig blive vartet op hvis man allierer sig med nogle gode folk til at servere m.v. og i øvrigt uddelegerer det som kan uddelegeres

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige at 30.000 lyder som en rigtig fornuftig start, og hvis I kan vente til 2014 med at blive gift, så kan I jo selv nå at spare lidt op. I bund og grund handler det jo om, hvorvidt man føler, at man kan holde sit drømmebryllup, for de midler man nu engang har, eller ved man kan låne sig til.

Jeg er selv studerende, men jeg har pt. en opsparing på 30.000 og så har vi regnet os frem til at min H2B har mulighed for at smide 1000 kr. om måneden ind på den opsparing, og så har han lige lavet en rigtig god handel hvor han solgte en bil, hvilket gav et overskud på 10.000 som ryger direkte ind på bryllupskontoen, hvilket betyder at vores minimum budget er 52.000 og alt hvad vi tjener ekstra, ryger også derind. Derfor lagde vi os fast på 2014 i stedet for 2015, selvfølgelig ville pengene til et bryllup være væsentligt flere, hvis vi ventede til 2015, men vi valgte, at det vigtigste for os var ikke festens størrelse eller budget, men derimod hinanden, og derfor har vi sagt, at vi må "nøjes" med de midler vi har, forstået på den måde, at jeg ved at selve festmiddagen kommer til at koste 34.000, og derfor må jeg forsøge at gøre alt andet meget billigt, hvilket jeg har det fint med, da festen er det vigtigste for os. VI har de penge vi har, og længere er den ikke :biggrin:

Det handler om prioriteringer og om at stå fast ved sine principper, så hvis I har fået 30.000 og ved at I kan låne (rent hypotetisk) skal vi sige 20.000, jamen så ved I hvad budgettet er, og om det er realistisk for jer at blive gift og holde bryllup for de penge :) Hvis I når frem til den konklusion, at det er det desværre ikke, jamen så har I flere mulighed, enten finde nogle flere penge asap, eller vente med brylluppet, indtil I ved, at I har opnået det tilfredsstillende budget, eller måske vælge at nedtone forventningerne og prioriteterne lidt. Det er ikke alting man behøver at gå på kompromis med, og man kan sagtens få sin drømmefest, hvis man kan nøjes med lidt mindre på andre poster :) For mig at se virker det slet ikke urealistisk, at I kan blive gift i 2014, hvis det er det drømmen er ? :lol:

Jeg håber at I, med den virkelig fine start I har fået med de 30.000, kan få drømmen om et bryllup opfyldt ()()

0

Del dette indlæg

Jeg synes jo egentlig bare I lyder heldige og en smule privilligerede. Jeg kan sagtens forstå at I ikke ønsker at gå på kompromis med jeres bryllup - det er jo forhåbentlig kun en ting man gør én gang i livet.

MEN...

Vi har måtte vælge en "skrabet model" af vores bryllup. Vi har budget omkring 40.000,- hvilket i forvejen er meget højt sat for os, da vi skal spare det hele op på kort tid. Vi får ingen "penge gave" af mine forældre eller svigerforældre. Vi har fået lidt hist og pist, men ikke noget, som gør at vi kan skrue op for budgettet.

Vi får tøjet til h2b af hans mor og jeg får tilskud på 1.000,- til frisør / make-up. Alligevel ligger vi på ca. 40.000,- som vi selv skal finde. Vi har pt. sparret omkring 25.000,- op og skal finde resten inden 7-9-13.

Nogle ting kan man godt gå på kompromis med - mens andre bare skal være præcis det man drømmer om :)

0

Del dette indlæg

altså jeg syn´s 30000kr lyder ganske fornuftigt!
vi må selv spare sammen til vores bryllup i 2014,vi får intet foræret (uden at lyde negativ) :biggrin: ,
men vi har bare valgt ik´ at holde et total-luksus-bryllup,men alligevel vil hverkne vi eller vores gæster kommer til at mangle noget og vores budget bliver på omkring 30000kr og vi bliver omkring 60 mennesker! :loveboard:
vi har valgt, at nogle af de ting vi skal bruge til brylluppet,indbydelser og andet kreativt, det kan vi selv lave med en smule fantasi og tålmodighed! :lol:
jeg laver også selv vores kage, da jeg elsker at nusse med den slags og så er vi ellers bare på tilbudsjagt på diverse ting på e-bay og andre sider på nettet! :loveflag:
det kan altså sagtens lade sig gøre, hvis man bare tænker sig en smule om! :goodluck

0

Del dette indlæg

vi må selv spare sammen til vores bryllup i 2014,vi får intet foræret (uden at lyde negativ) :biggrin: ,

men vi har bare valgt ik´ at holde et total-luksus-bryllup,men alligevel vil hverkne vi eller vores gæster kommer til at mangle noget og vores budget bliver på omkring 30000kr og vi bliver omkring 60 mennesker! :loveboard:

vi har valgt, at nogle af de ting vi skal bruge til brylluppet,indbydelser og andet kreativt, det kan vi selv lave med en smule fantasi og tålmodighed! :lol:

jeg laver også selv vores kage, da jeg elsker at nusse med den slags og så er vi ellers bare på tilbudsjagt på diverse ting på e-bay og andre sider på nettet! :loveflag:

det kan altså sagtens lade sig gøre, hvis man bare tænker sig en smule om! :goodluck

hvordan skal i holde jeres bryllup...nu tænker jeg mad og sådan noget...

det kan godt ske jeg lyder vildt utaknemlig med hensyn til de penge vi får af mine svigerforældre, men det er jeg absolut ikke...jeg er RIGTIG glad for det, og det betyder utroligt meget for os...

Jeg har den holdning jeg ikke vil lave noget på min bryllupsdag, det er vores fest og vil ikke røre en finger...

Vi har kigget på et forsamlingshus, vil have mad udefra...

Drikkelse vil vi købe i tyskland...

Brudebuket, brudepigebuket, knaphulsblomster og en buket til min fars grav laver en veninde...

Bryllupskage har min svigerinde sagt hun vil lave...

så er der musik, der er vi ikke helt sikre på hvad vi vil have, men jeg vil ikke have jukeboks...

ved ikke hvor vi ellers skulle sætte ind henne...

i må meget gerne komme med input...

Redigeret af masen1985
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvordan skal i holde jeres bryllup...nu tænker jeg mad og sådan noget...

det kan godt ske jeg lyder vildt utaknemlig med hensyn til de penge vi får af mine svigerforældre, men det er jeg absolut ikke...jeg er RIGTIG glad for det, og det betyder utroligt meget for os...

Jeg har den holdning jeg ikke vil lave noget på min bryllupsdag, det er vores fest og vil ikke røre en finger...

Vi har kigget på et forsamlingshus, vil have mad udefra...

Drikkelse vil vi købe i tyskland...

Brudebuket, brudepigebuket, knaphulsblomster og en buket til min fars grav laver en veninde...

Bryllupskage har min svigerinde sagt hun vil lave...

så er der musik, der er vi ikke helt sikre på hvad vi vil have, men jeg vil ikke have jukeboks...

ved ikke hvor vi ellers skulle sætte ind henne...

i må meget gerne komme med input...

vi laver maden selv sammen med en kogekone og så hyre vi noget serveringspersonale til festen som kan varme maden og anrette forretten (den bliver serveret) og så regner vi med noget bufet-halløj til hovedret og så en serveret dessert! :biggrin:

bryllupskagen laver jeg selv...,den kan jeg lave i forvejen,fryse den og ta´ den op dagen før brylluppet så den er tøet op til når vi skal ha´ den på bryllupsdagen! :)

brudebuket,brudepigebuketter,buket til min mor´s gravsted,blomsterdekorationer og knaphulsblomster kan jeg også selv lave og det kommer ik´ til at koste mig en hel bondegård! :lol:

øl,vand,vin og spiritus køber vi også hjem fra tyskland! :thumbsupsmileyanim:

vi har lejet forsamlingshuset i samme by, hvor vi skal giftes,min fødeby. det kommer til at koste os 4000kr fra fredag-søndag, og de 1000kr får vi endda tilbage når vi aflevere nøglen igen! :balloon:

jeg køber min brudekjole i tyskland,syet efter mine mål, og det betyder billigere brudekjole! GP

af musik til hele gildet, har min h2b hyret en dj fra vores lokale radiostation,radio sydhavsøerne! :super:

så på selve dagen kommer vi heller ik´ til at røre en finger da det jo som du selv så smukt siger,er vores dag og vi skal ik´ lave andet end at nyde vores dejlige selskab! :loveboard:

pynt og så´n til lokalet hvor festen skal holdes køber vi billigt på nettet,e-bay og så´n lidt forskellige hjemmesider! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Aner ikke hvordan man quoter i "det nye system" men du skriver: "så er der musik, der er vi ikke helt sikre på hvad vi vil have, men jeg vil ikke have jukeboks.." Det kan jeg naturligvis kun bifalde. Vi er ofte ude til bryllupsfester hvor vi ved at budgettet er holdt nede og det er på en eller anden måde noget særligt. Det forpligter hver gang men det er som om det forpligter yderligere når man ved at man er en af de største poster på budgettet (selvom ca. 6.000 kr. ikke er meget i forhold til en jukeboks/et samlet bryllupsbudget) samtidig med at man kun kan have respekt for dem der prioriterer musikken højt. :lol: Fordelen ved disse fester og de fester som holdes i havetelte, forsamlingshuse m.v. er også at der kan spilles igennem til folk er færdige. Det får man sjældent lov til på feststederne. Særligt på de dyrere og lidt "finere feststeder" i byområderne er det ikke unormalt at festerne enten skal slutte kl. 2 eller at det koster et betragteligt beløb blot at forlænge med en time.

0

Del dette indlæg

Aner ikke hvordan man quoter i "det nye system" men du skriver: "så er der musik, der er vi ikke helt sikre på hvad vi vil have, men jeg vil ikke have jukeboks.." Det kan jeg naturligvis kun bifalde. Vi er ofte ude til bryllupsfester hvor vi ved at budgettet er holdt nede og det er på en eller anden måde noget særligt. Det forpligter hver gang men det er som om det forpligter yderligere når man ved at man er en af de største poster på budgettet (selvom ca. 6.000 kr. ikke er meget i forhold til en jukeboks/et samlet bryllupsbudget) samtidig med at man kun kan have respekt for dem der prioriterer musikken højt. :lol: Fordelen ved disse fester og de fester som holdes i havetelte, forsamlingshuse m.v. er også at der kan spilles igennem til folk er færdige. Det får man sjældent lov til på feststederne. Særligt på de dyrere og lidt "finere feststeder" i byområderne er det ikke unormalt at festerne enten skal slutte kl. 2 eller at det koster et betragteligt beløb blot at forlænge med en time.

tager i 6.000 kr for en hel aften eller...for har overvejet om vi skal have en DJ til at spille...For det behøver jo ikke være det helt vilde diskolys konstant...

men vi vil da til at kigge på hvor vi kan sætte ind for at se hvor vi kan spare...

0

Del dette indlæg

Ja - Vi opererer med en grundpris på 5.700 fra start til slut og transporten er så afhængig af hvor i landet så det er i snit det niveau. Det er så fra fra middagen starter til de sidste gæster går hjem (op til 12 timer). Discolys har som sådan ikke så meget med prisen at gøre (ikke hos os i hvert fald). Vi har det med som skal til men det bruges med måde og først efter brudevalsen. Jo der kan være nogle naturlige pauser under desserten hvor lyset er blevet lidt dæmpet hvor man laver lidt stemningslys (laser/spejlkugle effekt lys men det er forskelligt). Her i weekenden var det en datter der havde haft epilepsianfald ved meget "flagrende" lys men det var så nyt at omfanget ikke kunne fastslås. Der prøvede vi os frem med noget stille roligt lys og det gik fint (hun dansede rundt og elskede lys) :) Det med hvor i landet det er har så også meget at sige når vi taler om forsamlingshuse og priser. I de små provinsbyer og på Fyn og i Jylland findes der som regel altid 1-2 pr. by hvorimod man skal lede længere i Storkøbenhavn og Nordsjælland ligesom priserne tit er højere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

selve festen skal holdes på Tåsinge (ved Fyn) når det er, så der er jo lige et stykke vej fra Sjælland af...

Det forsamlingshus vi har kigget på, koster 2400 med det hele for et døgn, så synes ikke det er dyrt og det er rigtig hyggeligt der og der er plads til at ungerne kan lege udenfor om eftermiddagen...

0

Del dette indlæg

selve festen skal holdes på Tåsinge (ved Fyn) når det er, så der er jo lige et stykke vej fra Sjælland af...

Det forsamlingshus vi har kigget på, koster 2400 med det hele for et døgn, så synes ikke det er dyrt og det er rigtig hyggeligt der og der er plads til at ungerne kan lege udenfor om eftermiddagen...

Der er så ikke langt hvis man kører fra Skælskør hvor en af vores Dj's bor og jeg spiller også selv tit på Fyn og i Jylland (kombinerer det ofte med andre gøremål).

0

Del dette indlæg

Der er så ikke langt hvis man kører fra Skælskør hvor en af vores Dj's bor og jeg spiller også selv tit på Fyn og i Jylland (kombinerer det ofte med andre gøremål).

okay, kan du ikke skrive en pb om hvad det så vil koste i alt med transport...er bare nysgerrig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde bryllup for ca 35000 kr og vi går bestemt ikke på kompromis med noget iflg os selv.. Vi får ingen ting foræret hverken til fest, tøj, frisør osv.

okay, hvor mange skal i være og hvordan holder i det... for jeg kan virkelig ikke se hvor vi kan spare henne mere...

0

Del dette indlæg

Hej! Vi har kun 15000 til at holde fest for, så kan da blive helt "misundelig på jer der har mere. Men vi skal nok få et fantastisk bryllup alligevel.

Vh august

sådan skal det lyde! GP

det kan sagtens lade sig gøre, at få et perfekt bryllup selvom, at man ik´ har det helt store budget! :)

min niece blev gift for 4år siden og de havde "kun" 10000kr at gøre godt med og der manglede absolut intet og de havde en perfekt bryllupsdag! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hej! Vi har kun 15000 til at holde fest for, så kan da blive helt "misundelig på jer der har mere. Men vi skal nok få et fantastisk bryllup alligevel.

Vh august

sådan skal det lyde! GP

det kan sagtens lade sig gøre, at få et perfekt bryllup selvom, at man ik´ har det helt store budget! :)

min niece blev gift for 4år siden og de havde "kun" 10000kr at gøre godt med og der manglede absolut intet og de havde en perfekt bryllupsdag! :loveflag:

Det er jeg rigtig glad for at høre. Tak for svaret :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer