Janni Krintel

Er det ok at kende datoen?

17 indlæg i dette emne

Jeg har ingen erfaringer med bryllupper eller polterarbend som sådan, så jeg er ret nybegynder her.

Jeg kan læse mig til, at man normalt ikke kender datoen for denne dag? Jeg synes jo sådan set af praktiske årsager, at det ville være ret rart at vide, hvornår dagen skulle finde sted.

Vi har en datter på 9 år, som vi skal have "styr på" hvor skal være og den slags? Plus at vi faktisk tit planlægger ting i weekender og jeg da ville være ret træt af at "brænde nogen eller noget af" fordi jeg så pludselig bliver hentet uden at vide det?

Er det ok at være med til at bestemme datoen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bestemmer man jo helt selv ;)

Jeg har informeret min søster om at min mor skal arrangeres til og passe vores datter så jeg er sikker på hun er i gode hænder :) og ellers laver vi ingen vigtige planer i weekenderne i måneden op til brylluppet :)

0

Del dette indlæg

Tja, jeg vil egentlig gerne selv kende datoen, da jeg pt. er jobsøgende, fritidsjob ved siden af studierne, som helst skal ligge lørdag, så der er jo en risiko for, at jeg får et arbejde og så skal arbejde den dag, hvis jeg ikke kender datoen (og min kæreste vil nok ikke være den store hjælp der, for han kan aldrig huske det, selvom det er en fast dag).

På den anden side, går der jo en del af overraskelsens glæde, når man allerede kender dagen..

0

Del dette indlæg

Min søster har meddelt mig at det er på lørdag. Og jeg synes det er rart for så har jeg kunne tage ble forskellige hensyn. Vores datter er på vej til et år og fik i dag hendes vaccine så vi kan risikere feber de næste dage men forhåbentlig er det ovre på lørdag.

Og da vi ikke har pasning til hende kan hun så komme med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kendte til datoen fordi jeg skulle have fri fra arbejde og sørge for, at min mand kom hjem til Danmark (han arbejder i udlandet) Han fattede slet ikke mistanke :tunge:

Jeg var egentlig glad for at vide datoen. Det var 3 af mine veninder der valgte, at det skulle være sådan. INGEN af de andre deltagere ved, at jeg vidste noget.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er helt okay at kende datoen, hvis man har behov for det... Nogle er nok super stressede op til brylluppet, så der er ingen grund til at man også går og "frygter" hvornår man bliver kidnappet... Det skal gerne kunne være en glædelig begivenhed... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved at jeg skal afsted på lørdag - ville da helst overraskes. Men det kunne kun blive en weekend hvor min veninde var hjemme fra Afghanistan af.

Nu er jeg uheldigvis i den situation at jeg er blevet opereret, og har stor støvle og krykker på, så af praktiske årsager skulle det også planlægges :(

0

Del dette indlæg

til min søsters bryllup der blev der arrangeret børnepasning til deres datter og det hele... og de vidste ingenting...Det var så fedt at se deres ansigtsudtryk, da vi alle stod foran deres vindue... Når vi engang skal giftes, så ønsker jeg heller ikke at vide dato for polterabend...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt sikker på, at et godt planlægger team kan arrangere en polter abend uden at man kender datoen - alt kan fixes :)

Også selvom der er børn eller andet involveret.

Alle de PA jeg har været med til har været hvor bruden ikke kendte til datoen, hvilket jeg personligt synes er sjovest.

0

Del dette indlæg

Det kan jo også klares på den måde at dem der planlægger din PA, giver dig et alibi for den dag. Altså at de -eller en af gæsterne - laver en aftale med dig om et eller andet plausibelt. f.eks. blev Cille TX poltet her i lørdags, og hun vidste ingenting. Hun troede at hun skulle hjem til veninden der skulle lave en prøve hår og make-up på hende og i stedet var det hendes PA. Så på den måde ved du ingenting, men du kommer heller ikke til at lave andre aftaler, eller brænder nogen af, fordi du allerede tror du skal noget helt andet end du skal. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det kan jo også klares på den måde at dem der planlægger din PA, giver dig et alibi for den dag. Altså at de -eller en af gæsterne - laver en aftale med dig om et eller andet plausibelt. f.eks. blev Cille TX poltet her i lørdags, og hun vidste ingenting. Hun troede at hun skulle hjem til veninden der skulle lave en prøve hår og make-up på hende og i stedet var det hendes PA. Så på den måde ved du ingenting, men du kommer heller ikke til at lave andre aftaler, eller brænder nogen af, fordi du allerede tror du skal noget helt andet end du skal. :thumbsupsmileyanim:

Ja det var da en fed idé faktisk. Det er netop det med dobbelte aftaler og at brænde nogen af osv. Så er der jo datteren som skal afsættes og den slags, men som en anden også skriver, så kan alt jo fixes :D

Jeg tror dog vi er endt ud med en dato og det virker de planlæggende til at være ok med.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer