Sign in to follow this  
Followers 0
Nerak34

Trompet fremfor orgel....

5 posts in this topic

Jeg var til et bryllup hvor bruden gik ind til trompetsang fremfor orgel. Det lød helt fantastisk.

Hvor kan jeg lige finde en som vil spille trompet når jeg skal gå ind og hvad er det egentlig for en indgangsang, der normalt bliver spillet når vi brude går ind??

Håber I kan hjælpe mig....

0

Annonce ♥

Jeg vil tro at den lokale musikskole kan hjælpe med en trompetist og ellers kan I jo høre om præsten ved hvem I skal kontakte. Det er nok ikke første gang et brudepar vil have et instrument (udover orgel) til at spille i kirken. Så måske præsten kan hjælpe med nogle kontakter.

Den traditionelle indgangsmusik er så vidt jeg ved "here comes the bride", men det er vist ikke den rigtige titel. Jeg ved ikke om den er god til trompet, men ellers kan I vel finde et andet stykke musik, som passer til trompet.

0

Jeres lokale musikskole måske? Eller måske på et nærliggende konservatorium?

Ellers bruger man jo ofte trompetister ved morgensang til sølvbryllupper osv. Så måske man kunne høre nogle "i den generation", om de kender nogen?

Jeg synes nogle gange, at en efterspørgsel på facebook på sådanne ting, kan give pote! Nogen der kender nogen, der kender nogen osv.

Held og lykke med jagten :-) !

0

Det "traditionelle" indgangsmusik er "Brudekoret fra operaen, "Lohengrin".

Mht. trompet som præludium, så kan det lyde fantastisk! Men orgel kombineret med trompet er altså også bare vidunderligt. Til vores bryllup skal som præludium bruges, "The Trumpet shall sound" fra Händels "Messias". Det skal spilles på orgel og trompet, og så kommer en af vores venner, der er operasanger og synger til.

Jeg synes, du skal henvende dig på FB og høre, om der er nogen, der kender nogle konservatoriestuderende.....for niveauet er altså lidt højere der end hos musikskolerne:-)

0

Annonce ♥

Hvis i har en bygarden, så prøv at tjekke med dem, det kan også være en mulighed..

Jeg gik ind til Highland Cathedral, så du bestemmer jo selv, hvad det skal være for er nummer..

0