M&R

Vores sensommerbryllup i Skagen - Billeder fra den bedste dag

158 indlæg i dette emne

Det der inderst inde

Jeg har været meget i tvivl om, hvilken retning jeg gerne ville gå med mit undertøj. Corsage, bodystocking, bh (med eller uden push up), string eller hipster.

Men så i dag sad jeg og kigge på min sædvanlige undertøjspushers (Lace Lingeri) hjemmeside og fandt en rigtig fin og enkel balconette BH.

Den er ikke voldsomt sexet, men pasform betyder mere for mig og jeg har planer om at købe noget sexet nattøj til bryllupsnatten, så jeg slog til.

BH'en kostede kun 299 (noget billigere end det Primadonna undertøj, jeg normalt køber) og et par matchende hipsters kostede kun 169. Så jeg slap under 500 kr. for det jeg havde sat 1500 af til i budgettet. Jeg tror, at det er første gang, en post på budgettet ikke overskrides, ha ha :)

Den er ligesom denne, bare i elfenbensfarvet

post-40662-0-31194500-1371904213_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøvelsesattest og navneændring

Det er ikke mange dage siden, at vi pludselig fik en stor kuvert fra Aarhus Kommune. Hmm, hvad kan det mon være tænkte jeg. Da jeg åbnede den gik det op for mig: Det var vores prøvelsesattest. Ih altså, hvor er det bare en vild og vidunderlig fornemmelse.

JEG SKAL ALTSÅ RIGTIG GIFTES MED DEN MAND JEG ELSKER!

Oven i hatten har vi besluttet os for at ændre navn. Så vi tager hans efter navn og mit mellemnavn, tilføjer en bindestreg og så får vi vores eget helt specielle navn som de eneste to i Danmark. Crazy feeling :)

0

Del dette indlæg

Sikker meget nyt der er sket 😃 og seeejt efternavn i får jer 👍👍

Det er nogle dejlige ting der er styr på, med smykker og undertøj...det ender jo med at vi alle når det hele hi hi

(Bryllups-kaffe snaaart)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikker meget nyt der er sket og seeejt efternavn i får jer

Det er nogle dejlige ting der er styr på, med smykker og undertøj...det ender jo med at vi alle når det hele hi hi

(Bryllups-kaffe snaaart)

Jeg har fri på tirsdag og tid til en kop kaffe, hvis du har?

0

Del dette indlæg

Et familie-tude-indlæg

Jeg har lige taget en af de måske sværeste beslutninger i mit liv.

Sagen er den, at min moster er alkoholiker. Ikke på den der hænger på et gadehjørne måden, men forstadsfrue-der-sidder-i-sit-store-hus og ser for dybt i flasken måden.

De sidste mange år er det gået ind og ud af rehab, lange perioder hvor hun har været sober og tilbagefald, der har bragt hende tilbage til nulpunktet.

Det hele kulminerede sidste år, hvor hun på dagen for mine forældres sølvbryllupsfest troppede fuld op (som i STANGSTIV) og måtte køres til behandling en time før festen). Det samme er sket til jul, til konfirmationer og andre højtider, og jeg har derfor været meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle invitere hende til brylluppet.

Jeg holder rigtig meget af min moster, min fætter og min onkel (som er min eneste familie udover mine forældre og søskende). Men tanken om, at hun kunne drikke sig fuld til brylluppet og skabe en scene, ville jeg ikke kunne bære. Når hun bliver fuld bliver hun ofte også ondskabsfuld og siger grimme ting.

Da min moster har været i behandling i et år, havde jeg besluttet mig for, at hun skulle have en invitation, og den var allerede skrevet. Dagen før de skulle sendes ringer min mor og fortæller, at min moster, der har været hjemme på ferie hos sin familie (rehab i DK, bor i Tyskland) har fået et tilbagefald. Min onkel havde kørt hende derop.

Det var bare dråben for mig, jeg tør simpelthen ikke invitere hende. Så jeg sendte en invitation til min onkel, min fætter (på 17 år) og min fætters kæreste og skrev samtidig et fire sider langt brev til min moster, som forklarede, hvordan jeg har haft det i de sidste mange år, hvor hun har været fuld og ondskabsfuld i perioder, og hvordan jeg virkelig håber, at hun bliver ædru for altid, men at jeg bare ikke tør invitere hende med til brylluppet. Jeg skrev, at jeg godt forstår, hvis hun er vred og skuffet, men at det er den eneste rigtige beslutning for mig.

Tirsdag har jeg så besøg af mine forældre, da jeg får en sms fra min fætter, som spørger om min moster også er inviteret (brevet er åbenbart ikke nået frem til hende). Min mor forsøger at ringe til ham og forklare det (jeg kan bare ikke snakke med ham, følte mig som en ond heks), men får ikke fat i ham.

Hun får derimod fat i min onkel, som siger, at min fætter ikke vil komme, hvis hans mor ikke er inviteret.

Min mor fortæller min onkel om mine bevæggrunde, som han godt forstår, og han siger, at han vil prøve at snakke med min fætter.

I dag beder min moster mig om at ringe, så det gør jeg, naturligvis.

Og hun er VRED og skuffet. Hun bliver ved med at sige: 'Du har valgt mig fra, og det må du bare leve med' og 'du kan ikke være bekendt at sætte din fætter i en situation, hvor han skal vælge mellem sin mor og sin kusines bryllup'.

Jeg prøvede at forklare hende, at jeg ikke følte, at jeg havde valgt hende fra for altid, men at jeg havde taget en beslutning om, at jeg ikke synes det var rigtig for hende og jeg, at hun skulle med til brylluppet.

Samtidig prøvede jeg at forklare hende, at jeg godt forstår, hvis min fætter er ked af det, men at han ikke skal vælge mellem os, og hun kunne undgå, at han skulle træffe et valg, hvis hun sagde: 'Jeg forstår hendes beslutning, tag du bare med til brylluppet'.

Men det vil hun ikke, og hun siger, at jeg ikke skal regne med, at min fætter, hans kæreste og min onkel kommer til brylluppet.

Det er som om hun slet ikk forstår, hvor mange gange hun har gjort mig ked af det de sidste 10 år, hvordan hun har såret hele min familie med sin fordærvende alkoholisme, og hun forventer at jeg bare tilsidesætter al min frygt for at hun ødelægger vores bryllup.

Jeg er så ked af det. Jeg er ked af, at min fætter og onkel ikke kommer. Jeg er ked af, at min moster er så vred. Og jeg er ked af, at jeg overhovedet skal bruge energi på det her.

Sikke et tudeindlæg :boohoo:

0

Del dette indlæg

Lyder som den helt rigtige beslutning. Hvis du bare gav efter ville hun ikke få det skub som dette måske kan give hende: At hun indser at det har nogle konsekvenser hvilket måske kan hjælpe hende til at forstå at der skal ske noget.

0

Del dette indlæg

Det må fandeme være hårdt. Og stærkt af dig. Hvor er det bare ærgerligt at det brev ikke er nået frem? Og så sidder jeg jo med den grimme mistanke om det nu også er blevet væk eller hvordan....

Jeg ved altså ikke hvad jeg skal sige. Jeg har selv en bror der i perioder har store problemer med at styre sit alkoholforbrug. Han har aldrig været direkte ubehagelig på den måde du beskriver din moster som værende, heldigvis for os da. Det må være så vanskeligt. Man håber jo altid, hver gang, når der er en periode med bedring. Jeg kan godt forstå dit valg. På en måde kan jeg godt forstå din fætter også. Nu ved jeg ikke hvor gammel han er men det må være utroligt vanskeligt når din moster er så vred som hun er, at gå imod hende på det punkt.

Øv for en situation.

Nå, noget helt andet - dit hårsmykke er virkelig smukt, og helt særligt. Og med rosenblade - dem var jeg helt sikker på vi også skulle have. Men jeg kan ikke få mig selv til at give så meget for dem som de koster. Der er i øvrigt også en leverandør i England, hvis du har set det? Prisen er ikke så meget anderledes dog.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha søde pige :kram:

Sikke en træls og dum sitation at ende i! Kan sagtens følge dig og syntes også du har gjort det rigtige! :respekt: til dig.

Jeg håber du bliver glædelig overrasket over ser din onkel og fætter til brylluppet, når det hele har lagt sig lidt igen.

Men selvfølgelig er din fætter ked - din moster måde at håndtere dette på er jo heller ikke ligefrem smart! Tænk at sige til dig, at du beder din fætter vælge mellem sin mor og dig :blink: sikke noget vås!!!

Jeg håber dette kan give din moster et ordentlig skub til at blive ædru en gang for alle!!!

0

Del dette indlæg

Ohr altså... Først et kæmper cyber kram til dig ❤

Dernæst vil jeg sige som diskobil at det lyder som den helt rigtige beslutning, selvom den er brandhamrende hård for alle parter. Det har dælme konsekvenser når man igen og igen sårer sine medmennesker og en dag klapper fælden. Og det er synd for din moster, hvis onkel og fætter ikke har turde sige fra og stadig danser efter hendes pibe, for de gør hende slet ingen tjeneste - tvært imod. Det er hel naturligt at hun prøver at danne alliancer og få dem over på sin side.. Konen er jo syg og svag og den lille familie har jo et mønster der er dysfungerende.. Ja undskyld.. Men de burde f i familieterapi hvis du spørger mig... Alkoholisme er så grumt og ødelæggende....

Du er kanonsej at du har taget en beslutning. Og du har endda forklaret. Du gør alle en kæmpe tjeneste ved at stå fast. Og giv så lige dig selv et klap på skuldrene og et mega kram!

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres svar. Hvor er i altså bare søde, jeg bliver helt rørt. :bearhug: Det er virkelig rart at høre, at I mener, at jeg har gjort det rigtige.

Brevet nåede frem til min moster i går, men min onkel havde på forhånd orienteret hende om, at hun ikke var inviteret.

Det er bare så uheldigt, at hun ikke fik brevet samtidig med at de fik invitationen, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Jeg brugte det meste af aftenen i går på at være ked af det. Fordi de ikke kommer betyder det, at min eneste familie er mine forældre, mine tre brødre og min svigerinde. Men som min søde kæreste sagde til mig: "Alle der holder af dig, og er der for dig, de kommer."

Og han har jo ret. Jeg har truffet en beslutning, og den står jeg ved. Jeg tror, at det der gør mig mest ked af det er, at hun ikke kan se, at hendes alkoholisme har bragt hende i den situation.

Nu gider jeg ikke bruge flere tårer på det - nu vil jeg bare glæde mig over, at der kun er 10 uger og 1 dag til jeg bliver gift med min elskede kæreste :loveshower: Hvem sagde stress? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, her har jeg vidst ikke været før! Tillykke med det kommende bryllup! Og sikke et flot hårsmykke du har fundet dig :a1221:

Trist at læse om din moster - men du gør det rigtige! :hug: Jeg har selv en mor der er alkoholiker, og jeg ved ikke hvor mange familie fester hun har været pinlig til, men det er i hvert fald mange! Sidste fest hun var med til, var min søsters konfirmation, hvor hun formåede at ryge skide fuld, ned i en grøft fyldt med brændnælder :griner:- (ved bagsyn har jeg nu grinet lidt af det - men det var ikke særlig sjovt på dagen!)

Det kan også være at din udmelding til din moster, gør at hun måske bare indser en lille bitte smule, at det hun har gang i - igen - ikke er holdbart hvis hun vil have sin familie!

Der er jo mange måder at gå til en person med et misbrug, og nogen gange kan man være nød til at cutte forbindelsen lidt!

:denmarkflag: Håber at i trods alt får en dejlig fest!

0

Del dette indlæg

Du har sørme været stille i nogen dage efterhånden :blush:

Et alt vel? Det er måske bare stress på arbejdet? :)

Hvor er du sød og betænksom :) Ja, alt er helt vel. Har super travlt på arbejde og har oven i hatten lige været syg i tre dage. Det statede på min fødselsdag i tirsdag, og var så tilbage på jobbet i dag (som så endte med at vare små 13 timer :) )

Jeg hader bare at være syg. Selvom jeg ha feber og knapt kan spise eller drikke, så har jeg SÅ dårlig samvittighed over ikke at være på arbejde. Føle sådan at jeg svigter. Øv.

Nå, men der er også sket en masse gode ting, update følger :)

0

Del dette indlæg

Hej, her har jeg vidst ikke været før! Tillykke med det kommende bryllup! Og sikke et flot hårsmykke du har fundet dig :a1221:

Trist at læse om din moster - men du gør det rigtige! :hug: Jeg har selv en mor der er alkoholiker, og jeg ved ikke hvor mange familie fester hun har været pinlig til, men det er i hvert fald mange! Sidste fest hun var med til, var min søsters konfirmation, hvor hun formåede at ryge skide fuld, ned i en grøft fyldt med brændnælder :griner:- (ved bagsyn har jeg nu grinet lidt af det - men det var ikke særlig sjovt på dagen!)

Det kan også være at din udmelding til din moster, gør at hun måske bare indser en lille bitte smule, at det hun har gang i - igen - ikke er holdbart hvis hun vil have sin familie!

Der er jo mange måder at gå til en person med et misbrug, og nogen gange kan man være nød til at cutte forbindelsen lidt!

:denmarkflag: Håber at i trods alt får en dejlig fest!

Velkommen til :bunny_4:

Jeg er virkelig glad for at læse, at du tænker, at jeg gør det rigtige ifht. min moster. Jeg håber virkelig, at hun snart får styr på sit liv, men jeg er efterhånden holdt op med at tro på det. Det er bare skuffelse på skuffelse på skuffelse med hende.

Men det skal ikke ødelægge vores fantastiske bryllupsfest :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tøjet til den lækre gom

I lørdags tog min dejlige kæreste på shopping for at finde det helt rigtige outfit til vores bryllup - og jeg fik lov at komme med. Jubii! :cheerleader3:

Vi var kun i en butik: Harder på strøget i Aarhus, som kærestens fætter ejer. De har kun lækre ting, så det var uden tvivl der, tøjet skulle findes.

Sammen med R's fætter fik de hurtigt snakket sig ind på et helt enkelt navy jakkesæt i den fineste kvalitet uld, man kan opdrive. Dertil hvid Stenströms skjorte (hans sværger til dem), blå seler med hvide prikker og et mønstret slips. Slipset er dog til festen, han vil finde et andet til kirken, som er lidt mere enkelt.

Når han skal prøve tøjet på mandag, skal vi også finde sko til ham :)

Det var virkelig en fed oplevelse at være dernede med ham - jeg blev sgu helt rørt.

For at fejre det gik vi ned til B&O og købte det anlæg, R gerne ville have :) En dyr, men god dag.

I LOVE SHOPPING :shopping:

Redigeret af M&R
1

Del dette indlæg

Bordnumre, blomster og bordplan

I stedet for at give vores borde numre, får de navne efter kendte skagensmalere.

Det er et af mine eneste DIY-projekter, for jeg har ikke særligt veludviklede kreative evner. Men jeg synes, at det blev ok.

post-40662-0-25043200-1373058129_thumb.j

Vores blomsterdekoratør sende mig dette billede forleden.

post-40662-0-17940900-1373058162_thumb.p

Jeg tror at det vil passe godt sammen med en høj buket af brudeslør, som dette.

post-40662-0-04314800-1373058236_thumb.j

Og så har vi lavet bordplan - det gik forholdsvis smertefrit :)

0

Del dette indlæg

Impulsshopping

For noget tid siden var jeg et smut nede ved Åen for at spise brunch med en sød veninde, som også skal giftes 7-9-13. Så kunne vi virkelig give den gas med bryllupssnakken.

Der faldt jeg over denne fine sag til bryllupsnatten/the morning after

post-40662-0-06277300-1373058408_thumb.j

0

Del dette indlæg

Du har sørme været stille i nogen dage efterhånden :blush:

Et alt vel? Det er måske bare stress på arbejdet? :)

Hvor er du sød og betænksom :) Ja, alt er helt vel. Har super travlt på arbejde og har oven i hatten lige været syg i tre dage. Det statede på min fødselsdag i tirsdag, og var så tilbage på jobbet i dag (som så endte med at vare små 13 timer :) )

Jeg hader bare at være syg. Selvom jeg ha feber og knapt kan spise eller drikke, så har jeg SÅ dårlig samvittighed over ikke at være på arbejde. Føle sådan at jeg svigter. Øv.

Nå, men der er også sket en masse gode ting, update følger :)

Tænkte nok det var noget arbejde :) men altså Mette du har været syg!! Du skal da ikke have dårlig samvittighed over for arbejde over at være syg (men ja ja for egen dør - kender det godt :blush: )

Hvor fedt i har fundet tøj til h2b :super: det lyder også som et vildt lækkert sæt!

Men hvem ELSKER ikke også shopping :)

Så sød en måde du har fået lavet bordnavne på - det er jo også oplagt med et bryllup i Skagen :)

Cute morgenkåbe :)

Dejligt at høre fra dig igen :kiss:

Redigeret af JanniTR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde SU sidste mandag, og der er en del, vi ikke har hørt fra.

Men vi har i hvert fald fået nogle afbud allerede:

- Min gudfar og mand bor i USA og kan ikke komme, da de skal til bryllup i dk i august hos hans nevø og guldbryllup hos hans forældre i november.

- min onkel, fætter og kæreste kommer ikke, fordi jeg ikke har inviteret min (alkoholiske moster)

- vi har et vennepar som nok heller ikke kommer, da hun har termin (med sit 3. Barn) et par dage efter brylluppet.

- det sidste afbud, som er det jeg er mest ked af, fik vi i aftes, da min storebror kunne fortælle, at han og hans kone skal skilles. Jeg er SÅ ked af, at skal skilles. Hun er så sød og dejlig, kan slet ikke holde tanken ud om, at de ikke skal være sammen mere. Værst er det for min 4-årige nevø. Øv.

0

Del dette indlæg

Jeg er hel pjattet med jeres sten- hvor er det dog en skøn ide...

Tak - det er jeg virkelig glad for at høre ;)

Vi laver også sten som bordlort.

Jeg håber du mener bordkort :o

Hvor er det trist med din bror og skilsmisse. Man er så magtesløs, når man står udenfor og intet kan gøre til eller fra :'-( og ja... Stakkels 4-årig knægt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer