Camils

Vil I lige kigge på vores budget?

14 posts in this topic

Hej, skønne kvinder!

Dagen efter min kæreste friede, satte vi os ned og lavede et foreløbigt budget. Men vi er lidt i tvivl om, hvor realistiske nogle af priserne er. Derfor vil jeg gerne lige høre, hvad I siger til det :)

Hvis alle på vores gæsteliste kommer, bliver vi 62 personer.

Bruden

Brudekjole: 6000

Underskørt: 600

Undertøj: 600

Strømpebusker: 150

Sko: 300

Smykker: Har jeg allerede (muligvis ikke halskæde)

Slør/headpiece: 1500

Hår og makeup: 2000

Negle: 200

Strømpebånd: 250

Gommen

Jakkesæt/habit: 4000

Skjorte: 300

Slips/kravat/butterfly: 200

Sko: 700

Strømper: 50

Det spiselige og drikkelige

Mad + natmad: 10.000

Vin: ?

Drikkevarer: 3000 (sodavand og spiritus)

Snacks: 400

Bryllupskage: 1500

Evige minder

Ringe: 10.000

Fotograf: 11.000 (hvis kun én fotograf: 8.000) - vi har kig på Appleparks pakke med to fotografer, og hvis han ikke kan den dag, ligger vores budget nok på 8000 i stedet

Det kreative

Invitationer: 500

Bordkort: 200

Lav-selv-lys: 400

Andet pynt til festen (blomster, duge osv.): 500 - vi tænker at tage ud dagen inden og plukke en masse syrener, som vi begge synes er en smuk, smuk blomst. Men nu må vi se

Brudebuket + brystbuketter: 2000

Salmehæfter: 100

(Kirkepynt: 150 – den ene kirke kan der ikke være kirkepynt i)

Andre ting

Musik: 5500

Kørsel: 0 – Mine søstres venindes far (lyder meget længere ude end det føles) har en lækker gammel bil, som vi håber, at kunne låne

Morgengaver: ?

Lokale: 5000

Hvad synes I? Er det realistisk? For meget? Er der steder, der kan spares?

Vi regner i forvejen med at købe så meget som muligt på tilbud, så det kommer nok til at hjælpe :) Egentlig vil vi helst have et budget på maks 60.000, men det her er på 66.750 - det vil ikke være jordens undergang at komme af med det, men vi ved, at vi i hvert fald ikke vil op over 70.000, som nok er vores allerhøjeste smertegrænse.

Edited by Camils
0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor mange i bliver men i forhold til madbudgettet virker budgettet til drikkelse ikke helt realistisk. Jeg kan se i sætter vin ved siden af, den har vi slået sammen med alm drikkelse hos os. Vi har budgetteret med 6000 kr til ca 90 mennesker og det er lige på kanten til at være for lidt. Et bedre bud til så mange vil være 8000 kr.

Men som sagt, så har du ikke skrevet hvor mange mennesker i bliver...

Alt efter om i selv laver kagen, får en prof eller amatør til det, så tror jeg også i bør tænke min. 2500 kr til det. Igen alt efter hvor mange i bliver, om i køber fest eller bryllupskage eller bager selv (sidstnævnte er dyrere end man lige tror)

0

Nu ved jeg ikke hvor mange i bliver men i forhold til madbudgettet virker budgettet til drikkelse ikke helt realistisk. Jeg kan se i sætter vin ved siden af, den har vi slået sammen med alm drikkelse hos os. Vi har budgetteret med 6000 kr til ca 90 mennesker og det er lige på kanten til at være for lidt. Et bedre bud til så mange vil være 8000 kr.

Men som sagt, så har du ikke skrevet hvor mange mennesker i bliver...

Alt efter om i selv laver kagen, får en prof eller amatør til det, så tror jeg også i bør tænke min. 2500 kr til det. Igen alt efter hvor mange i bliver, om i køber fest eller bryllupskage eller bager selv (sidstnævnte er dyrere end man lige tror)

Nå, ja. det glemte jeg da helt. Meget stor detalje! Hvis alle kommer, bliver vi 62. Det skriver jeg lige op deroppe - vi håber, at kunne få en af mine folkeskoleveninder, der er ved at blive uddannet bager til at stå for kagen. Men ja, det kunne godt være, at den skal justeres 1000 kroner op. Tak for hjælpen!

0

Ja det er meget svært at sige når der mangler en masse detajler, så som hvilket slags bryllup I ønsker, hvilket sted, mad osv.og hvorfra i landet I befinder jer

Vi skal give 8000kr for mad, men det er fra catering og på Bornholm, så prisen er en hel anden end f.eks sjælland som er dyrere eller hvis I tager på restaurant osv. :)

Tøjet lyder fint, noget kan sikkert gøres billigere, men hvis I er ligesom os så ligger I budgettet højt, da det altid er sjovere at spare end at skulle betale ekstra :P Sko kan dog måske godt blive højere, med mindre du har nogle i tankerne.

Musik kan måske være for lav, men det har jeg ikke så meget forstand på

0

Annonce ♥

Ja det er meget svært at sige når der mangler en masse detajler, så som hvilket slags bryllup I ønsker, hvilket sted, mad osv.og hvorfra i landet I befinder jer

Vi skal give 8000kr for mad, men det er fra catering og på Bornholm, så prisen er en hel anden end f.eks sjælland som er dyrere eller hvis I tager på restaurant osv. :)

Tøjet lyder fint, noget kan sikkert gøres billigere, men hvis I er ligesom os så ligger I budgettet højt, da det altid er sjovere at spare end at skulle betale ekstra :P Sko kan dog måske godt blive højere, med mindre du har nogle i tankerne.

Ja, det er jo lige det med løsningerne. Vi vil helst lave så meget som muligt selv, og derfor vil det også være catering (vi har også kokke i vores bekendtskabskreds, så der kan man nok også trække på nogle tråde).

Stedet skal mere eller mindre være et sted, hvor vi kan have alle vores ting med selv, så det kunne være et forsamlingshus, lokaler i en sportshal osv. :)

0

Det har jeg så. Hvis vi taler om et band eller en duo/trio så er prisen nok lige i underkanten. Taler vi derimod en solomusiker (med typisk slut kl. 1 hvis ikke efter middagen) eller en DJ så passer prisen nok meget godt. Det er så forskelligt om der skal betales for ekstratimer udover kl. 2 eller om det er en fast pris frem til slut.

Men ellers vil jeg også sige et godt forsamlngshus, en god cateringløsning, en smukt pyntet privat bil eller venners bil. 2 fotografer er måske lidt overkill hvis det handler om at spare, men det handler vel også om at 2 fotografer er mere synlige og dominerende end 1, der bedre kan gemme sig væk.

0

Det har jeg så. Hvis vi taler om et band eller en duo/trio så er prisen nok lige i underkanten. Taler vi derimod en solomusiker (med typisk slut kl. 1 hvis ikke efter middagen) eller en DJ så passer prisen nok meget godt. Det er så forskelligt om der skal betales for ekstratimer udover kl. 2 eller om det er en fast pris frem til slut.

Men ellers vil jeg også sige et godt forsamlngshus, en god cateringløsning, en smukt pyntet privat bil eller venners bil. 2 fotografer er måske lidt overkill hvis det handler om at spare, men det handler vel også om at 2 fotografer er mere synlige og dominerende end 1, der bedre kan gemme sig væk.

Der er netop tale om DJ, hvor jeg har snuset lidt rundt i musikdebatterne herind for at får en idé om prisen :)

Og ja, umiddelbart virker to fotografer som overkill. Men vi lægger så meget vægt på de varige minder, at vi ikke har noget imod at skulle betale lidt ekstra - så længe det ikke ryger meget længere op. En fotograf som Tina Liv ville vi f.eks. aldrig have råd til at have hele dagen, som vi gerne vil have, selvom hun tager fantastiske billeder.

0

Hej jeg tænker også mad er i underkanten, har du beregnet serveringspersonale med? Selvom det er buffet skal der vel være nogen til at stille frem og vaske op? Jeg har lige holdt bryllup for 68 personer. Her var regningen på ca. 3000 kr for tapas til receptionen og 13000 for hovedret og personale hele dagen. Desserten var gratis da det var en gave. Drikkevare købte vi i tyskland, øl vin sodavand spiritus bobler til velkomst og baileys islt for 6500 kr.

0

Annonce ♥

10000 lyder af meget for ringe - uden dog at vide, hvilke I ønsker. Kunne der spares 2000 eller 3000 der, og lidt på fotografen, som I selv nævner - så kunne der hurtigt blive 5000 eller 6000 til anden sjov :happy: (Festen i sig selv er vel også et evigt minde)

ege art

0

Min umiddelbare vurdering er, at I kan skære ned på følgende:

- Ringene, medmindre i har nogle bestemte i kiggerten

- Undertøj, strømpebukser og strømpebånd

- Gommens sko

- Fotografen, som du også selv siger

- Musik, medmindre det er en stor prioritet for jer med livemusik/DJ

Jeg er til gengæld enig med dem, der siger, at madbudgettet bør være større. Du kan spare rigtig meget ved at spørge rundt i netværket - se bare, hvad I sparer på bryllupskørslen :) Hvis du har lyst, kan du finde min planlægningstråd (kan ikke finde ud af at linke endnu :blush: ) og få mere inspiration til, hvor man kan spare penge.

0

Man kan være heldig og finde gode cateringfirmaer eller måske bedre såkaldte kogekoner der kan lave en god menu til et par hundrede kroner pr næse, men nej der holder 10.000 kr. heller ikke langt men når I selv kender nogle er det måske ikke umuligt.

0

Ja, I har stensikkert ret i, at madbudgettet skal noget højere op.

Indtil videre har vi ikke nogle bestemte ringe i kikkerten, så der er helt klart en mulighed for at spare, ja. Og det håber vi da også at kunne.

Min umiddelbare vurdering er, at I kan skære ned på følgende:

- Ringene, medmindre i har nogle bestemte i kiggerten

- Undertøj, strømpebukser og strømpebånd

- Gommens sko

- Fotografen, som du også selv siger

- Musik, medmindre det er en stor prioritet for jer med livemusik/DJ

Jeg er til gengæld enig med dem, der siger, at madbudgettet bør være større. Du kan spare rigtig meget ved at spørge rundt i netværket - se bare, hvad I sparer på bryllupskørslen :) Hvis du har lyst, kan du finde min planlægningstråd (kan ikke finde ud af at linke endnu :blush: ) og få mere inspiration til, hvor man kan spare penge.

Uh, ja, de ting der skal være under kjolen, hvis man kan sige det, kan man da sagtens spare på! Jeg håber også meget at finde stort set alt mit tøj på udsalg, enten til Open By Night i Aarhus eller til januar. Kjolen vil jeg se, om ikke jeg kan finde under udsalget i oktober.

Jeg smutter straks ind og kigger i din planlægningstråd! :)

0

Annonce ♥

Hej

Det ser fint ud....smiler, men vi har sat 100.000 kr af til det hele, for at være sikker på at vi har nok. Det gælder denne ene gang i livet :-)

Kh.

Ida

0

Penge er ikke alt. :lol:

0