2014bride

Vielsesring med diamanter: hvid el. Gult guld?

4 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg er blevet forelsket i denne ring.

Jeg har selv diamanterne og skal have den lavet hos en guldsmed.

Har fået en god pris..

Men nu er jeg kommet i tvivl om det skal være hvidt eller alm guld..

Er bange for at den kan se uægte ud i hvidguld. Jeg tror ellers at det vil være det flotteste.

Jeg har hele tiden synes at hvidguld og sølv er finest, men kan mærke at jeg mere og mere kigger på ting i guldfarver.. (Alt fra smykker til sko og tasker med guld-dimser på..)

Hvad dynes I?

Alm guld, Hvidt guld, mat eller blank???

Jeg tror den kunne blive stjerne flot i mat hvidt, men..

Hjææælp!!!

post-63818-0-34998600-1371503612_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vel en personlig sag - jeg synes ikke der er noget der er flottere end det andet!

Jeg synes jeg ser pænest ud med hvidguld, og de fleste af mine smykker er sølv eller hvidguld, så det var ret naturligt at vi skulle have ringe i hvidguld!

Det er i øvrigt en rigtig flot ring du har kig på! (Den har jeg også selv været lidt forelsket i :wink: ) - Jeg kan kun være enig i dit foreslag om at den ville være flot i mat hvidguld!

0

Del dette indlæg

Jeg er også selv til sølv og hvidguld så her var der heller ikke nogen tvivl om at vores ringe skulle være hvidguld. Og som Carbon tror jeg også den vil være super flot i en mat hvidguld.

Det er dog også godt at overveje nogle ting. Hvidguld skal rhodineres en gang imellem for ellers trænger den gule guldfarve frem med tiden. Den matte overflade er super pæn fra ny, men den holder sig desværre ikke flot så længe. Småridser ses meget mere tydeligt i en mat ring frem for en blank ring. Der spiller det selvfølgelig også ind hvilket arbejde, man har og om det er noget som slider meget på ringen osv.

Men ellers rigtig godt valg af ring :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer