Camils

C&L 7. juni 2014 - Billeder af lokalet, bordopdækning og buketten

528 indlæg i dette emne

Nu har jeg efterhånden huseret rundt herinde i to år, så det er vist ved at være på tide med en planlægningstråd, nu hvor H2B (L) endelig har været på knæ, og vi har fået fastsat en dato :toot::iloveyou:

Lidt om os:
Jeg er 23, og det samme er H2B. Jeg er i gang med at uddanne mig til journalist og er i øjeblikket i praktik. H2B blev i januar uddannet ejendomsservicetekniker, som er et fancy ord for vicevært og pedel. Han arbejder i øjeblikket på den skole, hvor han var lærling.

Den 7. juni 2014, som er den dag vi skal giftes, er samtidig den dag vi har været sammen i seks år. Det var også den dato L friede til mig på (bare her i 2013), så derfor syntes vi at det var oplagt, at det skulle blive den dag.

Lidt om brylluppet:
Vi håber at kunne holde et budget omkring de 60.000 eftersom vi jo begge har været under uddannelse gennem størstedelen af vores opsparingstid. Dog har L's mor allerede sagt, at hun og hendes mand gerne vil give os 10.000 kr. og 60 (!) flasker rødvin - de får selvfølgelig lov til at beholde de flasker, der uundgåeligt vil være til overs, for det er næsten en flaske pr. person :o

Samtidig vil vi (nok nærmere jeg) gerne lave en del af tingene selv. Vi regner med at lave indbydelser, bordkort/hæfter, bordpynt, stearinlys, honeycomb balls og sikkert flere ting selv. Jeg har overvejet, om jeg også skal lave bryllupskagen, men jeg ved ikke helt, om mit lettere perfektionistiske sind vil synes det er godt nok :sm:

Bruden

Kjolerne det ikke blev: HER, HER, HER og HER

Kjolen: HER

Vielsesringen: Den, det ikke blev, RINGEN

Skoene: HER

Tasken: HER

Det inderste:

Strømpebånd:

Øreringe: HER

Hår: Inspiration (samme post som øreringene)

Makeup: HER

... and a sixpence in her shoe: HER

Gommen

Tøj og sko: HER

Det kreative:

Prøveinvitationer: HER

De endelige invitationer: HER

Bordpynt:

Bordkort:

Pompomer: Købt

Frugtbuffet og cupcakes til reception: Inspiration

Ris til kirken: Har vi fået at vide, at vi ikke skal stå for

Lidt af hvert:

Kirken: Vor Frue Kirke i Aarhus

Kørsel: En bekendts gamle Cadillac - HER

Fotograf: Applepark

Musik: Flashlight-gruppen

Mit vægttab:

HER

Huskeliste
Har gjort, er igang, ikke gjort

Så hurtigt som muligt:
Lav en foreløbig gæsteliste: Hvis alle kommer bliver vi 71 62
Fastsæt bryllupsdatoen: Vi skal giftes på vores årsdag d. 7. juni 2014
Reserver plads i kirken: Vor Frue Kirke i Aarhus klokken 14.30
Reserver lokale til festen: Vi har fået lov til at låne en stor lade, der er på min svigermor og hendes mands grund
Reception: Fordi vi skal giftes så sent, snakker vi om at det nok er fint med noget frisk frugt, småkager og drikkevarer når folk ankommer til svigermors hus. Derudover regner vi med at låne en masse havespil rundt om i familien, så folk kan hygge sig og få snakket sammen
Arranger musik/orkester/underholdning
Arranger fotograf
Arranger overnatning til bryllupsnatten:
Lav et budget

9-6 måneder før:
Vælg forlover: H2B's gode ven
Vælg toastmaster: En anden af H2B's gode venner
Lav/køb invitationer
Begynd at lave en ønskeliste

6 måneder før:
Se på brudekjoler
Send invitationerne ud registrer omhyggeligt alle tilsagn og evt. afbud
Arranger transport til og fra kirken
Bestil tid hos frisøren:
Køb brudekjolen og tilbehør
Bestil bryllupskagen

4 måneder før:
Udvælg og bestil menuen

3 måneder før:
Hent en ægteskabserklæring på rådhuset
Køb gommens påklædning
Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler:

2 måneder før:
Begynd at gøre dig klar med masser af søvn og motion, ansigtsbehandlinger, hårkure, manicure, pedicure osv.
Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og brudens far skal bestilles

1 måned før:
Lav/køb bordkort, menukort og evt. takkekort
Hent vielsesringene
Gennemgå svarene på invitationerne og skriv en gæsteliste, udarbejd en bordplan og skriv bordkort
Giv det endelige antal på gæsterne til kokken
Arranger et bord til gaverne og hør om gaverne kan blive til afhentning næste morgen, såfremt I ønsker det

Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset
Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet. Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt regler for fotografering/video. Aflever evt. også prøvelsesattesten ved denne lejlighed
Kontroller at tøjet til bruden og gommen er i orden og kan leveres til den aftalte tid

14 dage før:
Gå nye sko til derhjemme
Vær sikker på, at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen
Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet
Afstem aftenens forløb med toastmasteren
Find en der kan notere hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter
Øv jer på brudevalsen

Dagen før:
Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet
Dæk bordene og læg bordkort på plads
Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng hver for sig!

Bryllupsdagen:
Arranger med familien og venner at de tager sig af følgende:
Kufferten med skiftetøj og diverse skal sendes til det sted, hvor I skal overnatte
Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos blomsterhandleren
En sidste kontrol om bordplanen er overholdt under borddækningen
Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter
Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet:

Vi havde besluttet os for at tage ud at spise på vores årsdag, så derfor havde L reserveret bord til os på Brasserie Belli. Det var rigtig god mad (og der var rigeligt af den! :metteholm ). Inden da havde vi været nede på Ziggy Sidewalk og få en enkelt drink.

Det havde været en rigtig hyggelig og dejlig aften, og da vi var færdige med at spise besluttede vi os for at tage ned til Den Permanente og sidde og kigge lidt ud over vandet og Aarhus Havn. Her satte vi os og snakkede om alt og intet, indtil L pludselig sad med en æske i hånden. Jeg ville sige så meget, men ordene satte sig fast i halsen på mig. I stedet kunne jeg slet ikke lade være med at smile, og da han spurgte, om jeg ville gifte mig med ham og være hans resten af livet, fik jeg da fremstammet et ja. L hørte det åbenbart ikke, for han følte sig nødsaget til at spørge igen. Og anden gang fik jeg da sagt et noget tydeligere ja.

Jeg var ved at tude, da han gav mig min fine ring på, og så sad vi ellers der på stranden og krammede, kyssede og snakkede. Det var en rigtig dejlig aften, og en skøn måde han gjorde det på :heart:

Jeg havde dog lidt luret den, da han endnu ikke havde givet mig en årsdagsgave på det tidspunkt (klokken var næsten midnat), og han havde virket en smule nervøs i løbet af aftenen. For eksempel havde han glemt hvilken hånd ringen skulle på, så det sad han da lige og googlede i smug, da vi fik vores drinks :griner:-

0

Del dette indlæg

Kirken:

Vi skal giftes klokken 14.30 i Vor Frue Kirke i Aarhus. H2B er konfirmeret der, og vi synes begge det er en flot, gammel kirke. Undskyld den meget varierende størrelse på billederne.

Her kan I se den udefra:

j0fbwi.jpg

2moeb9w.jpg

faon4o.jpg

Og et enkelt indefra (hvor man desværre slet ikke rigtig kan se de flotte malerier, der hænger i kirken):

2jc9h6e.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Farverne:

Vi vil gerne have en kombination af støvet lilla, hvid og grøn (nok også en lidt støvet udgave) med et hint af mere klare lilla farver. Det kunne f.eks. være sådan her (det er dog ikke vores farver):

e3ef0d110135d7ebe32a0e0c0c63420f_zps9545

886f577e39bd9bb1010d8392172d196d_zps6570

Vi vil også rigtig gerne have honeycomb balls, som der er på de her billeder. Der er nemlig en del lægter oppe under taget i den lade, vi skal holde festen i, så derfor vil vi gerne udnytte dem på en god måde. Sig endelig til, hvis I har andre ideer til, hvad man kunne hænge fra dem! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Strømpebånd:

Ærligt talt ved jeg ikke helt, hvor glad jeg vil være for, at skulle vise mine meget blege lår frem med strømpebånd på. Men jeg kan jo ikke lade være med at sidde og kigge på nogle forskellige alligevel :floejt:

Umiddelbart er jeg til en ret simpel stil, med nogle der sidder til, hvis man kan sige det sådan. Altså, der er ikke rigtig noget tyl og alt muligt andet sjovt på dem. Åha, jeg tror billeder er bedre end ord, og jeg ved jo, at billeder absolut ikke er ilde set på det her forum :lol:

il_570xN446267181_r5pz_zps7b7746c4.jpg

il_570xN445991331_sa6z_zps7c8b4f9c.jpg

Og så mine to favoritter indtil videre:

il_570xN444235735_airq_zps094fd0b1.jpg

il_570xN445962146_9is0_zps51aa5ffc.jpg

De er alle sammen fundet ved den samme forhandler ved Etsy, og koster omkring 200 kroner stykket. Jeg kan rigtig godt lide de to sidste, der nærmest bare er en form for blonde, der sidder rundt om låret. Men nu må vi se, hvad jeg ender med :shopping:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Reception:

Eftersom vi først skal vies 14.30, og dermed først er færdige omkring 15.30, regner vi ikke med at der skal det helt store til af mad i forbindelse med receptionen. Derfor har vi snakket om at lave en form for frugtbuffet - altså med det samme princip som en slikbuffet, bare med frugt i stedet. Og så har vi også snakket om, at for at der er lidt sødt, ville vi lave nogle cupcakes, som også skal stå ved buffetten. De cupcakes, vi har tænkt på, er:

Gulerodscupcakes med mascarpone-frosting

Banan-chokoladecupcakes (evt. også med mascarpone-frostingen, det ved vi ikke helt endnu)

Og til sidst en browniecupcake, som ikke skal have nogen frosting

Hvad tænker I? Er det for meget med to cupcakes med chokolade i?

:metteholm

Her har I for resten nogle inspirationsbilleder til hvordan det kunne se ud:

a530cc7720feb9b4a1a2163f30081b94_zps56fb

d9480024c0f51eb262e8ba908eef8b75_zpsed73

a910823c1e0a6b608e61d62327892925_zpsd190

Cupcakes:

244122518bc02a87f8616ae7813b5f68_zps805b

eabb56e91844a5574cf39bf25a80b6bc_zps10fc

Og så kan jeg rigtig godt lide den slags wrappers der er rundt om denne her cupcake:

588b49c505167b5a7e8f51f8e826e23c_zps4597

Udover masser af frugt og cupcakes tænker vi også at låne en masse havespil rundt om i familien. Vejret bliver jo selvfølgelig fantastisk ( :sm: ), så derfor håber vi, at spillene kan fungere som en form for ice-breaker, mens vi er ude og få taget billeder :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov! Her har jeg ikke været før !!

STORT tillykke med det kommende bryllup! Og sikke mange fine ideer du har gang i :thumbsupsmileyanim: :balloons:

Tak! :biggrin: Selvom jeg er lidt sent ude i forhold til en del andre herinde, så kan jeg jo sikkert stadig nå at skifte mening masser af gange, men det inspiration der er indtil videre er både jeg og H2B i hvert fald ret hooked på :)

Super god ide med frugt buffet og cupcakes

Det synes vi også. Når receptionen starter så sent i forhold til middagen, tænker vi at det er bedst med noget let, så folk også kan spise om aftenen. Jeg synes ikke så nemt man spiser sig vildt mæt på frugt, som man f.eks. sagtens kan gøre med slik. Og så er frugt bare dejlig tiltalende, hvis det bliver en varm sommerdag :)

0

Del dette indlæg

Mange tak! Jeg glæder mig til at følges med dig, der er jo kun et par uger mellem vores bryllupper :)

Det er nemlig rigtigt - så jeg har bestemt tænkt mig at følge med her! :lol:

Jeg tror også liiiige, at jeg skal ind og lure ved dig igen. Jeg har vist været forbi et par gange, men har ikke lige ytret min mening om noget :blush:

1

Del dette indlæg

STORT tillykke med det kommende bryllup! Og sikke mange fine ideer du har gang i :thumbsupsmileyanim: :balloons:

Tak! :biggrin: Selvom jeg er lidt sent ude i forhold til en del andre herinde, så kan jeg jo sikkert stadig nå at skifte mening masser af gange, men det inspiration der er indtil videre er både jeg og H2B i hvert fald ret hooked på :)

Orh, du skal ikke lade dig stresse af hvor TIDLIGT nogle er ude :wink: Jeg startede først rigtigt på vores planlægning i marts - og mangler en masse, her en måned før!

Du skal nok nå det! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes kl. 14, så det er lidt samme dilemma. Vi har valgt at der skal serveres popcakes, vandmelon på ispinde og andet frugt. post-66340-0-98373800-1372875616_thumb.j

post-66340-0-57671900-1372875679_thumb.j

Min H2B har fundet en kage som er lidt "fræk", hvor man bliver snydt lidt.

post-66340-0-55076900-1372875601_thumb.j

0

Del dette indlæg

Mange tak! Jeg glæder mig til at følges med dig, der er jo kun et par uger mellem vores bryllupper :)

Det er nemlig rigtigt - så jeg har bestemt tænkt mig at følge med her! :lol:

Jeg tror også liiiige, at jeg skal ind og lure ved dig igen. Jeg har vist været forbi et par gange, men har ikke lige ytret min mening om noget :blush:

Det er du hjertens velkommen til! :P

0

Del dette indlæg

Det lyder SÅ lækkert med frugt/cupcakesbuffet :)

Banan-chokoladecupcakes (evt. også med mascarpone-frostingen, det ved vi ikke helt endnu)

Næh, jeg synes ikke, at det er for meget med to cupcakes med chokolade, men mere, at det er for meget med den samme frosting på to af de forskellige cupcakes.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Orh, du skal ikke lade dig stresse af hvor TIDLIGT nogle er ude :wink: Jeg startede først rigtigt på vores planlægning i marts - og mangler en masse, her en måned før!

Du skal nok nå det! :cheerleader3:

Det er jeg også sikker på at jeg nok skal. Vi har de fleste store ting på plads, altså kirke, fotograf, feststed og borde og stole. Så det skal nok komme til at ligne noget på et tidspunkt :lol:

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl. 14, så det er lidt samme dilemma. Vi har valgt at der skal serveres popcakes, vandmelon på ispinde og andet frugt. attachicon.gifportadapopcakes.jpg

attachicon.gifimage0221.jpg

Min H2B har fundet en kage som er lidt "fræk", hvor man bliver snydt lidt.

attachicon.gif755628.jpg

Åh ja, popcakes! Jeg har ikke smagt sådan nogle endnu, men er ikke i tvivl om, at det er rigtig godt :biggrin:

Hahahaha, ja, den kage der kunne man nok godt føle sig ret snydt af, hvis man nu forventede noget helt andet :tunge:

Næh, jeg synes ikke, at det er for meget med to cupcakes med chokolade, men mere, at det er for meget med den samme frosting på to af de forskellige cupcakes.

Hmm, det har du nok ret i.. Jeg har ikke smagt cream cheese frosting før, ved du hvordan den er? Det jeg godt kan lide ved mascarpone-frostingen er nemlig, at den er ret let i det :) Eller også kunne man gå all out med banan-chokoladecupcaken og lave noget frosting med chokolade.

Hej Hej..

Tillykke m kommende bryllup. Får lige lyst til at vise et par billeder.

Tak :)

Åh, det med at skære vandmelon ud med forme har jeg også haft kigget på. Jeg synes det er SÅ sødt, og det ville da passe fint til et bryllup med små hjerteudstik af vandmelon :happy:

0

Del dette indlæg

Hmm, det har du nok ret i.. Jeg har ikke smagt cream cheese frosting før, ved du hvordan den er? Det jeg godt kan lide ved mascarpone-frostingen er nemlig, at den er ret let i det :) Eller også kunne man gå all out med banan-chokoladecupcaken og lave noget frosting med chokolade.

Jeg kan generelt ikke lide at blande ost med kage, så jeg vil helt klart foretrække en bananchokoladecupcake med chokoladefrosting :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer