datteren

Fotograf?

6 posts in this topic

Hmmmm, nu er jeg blevet sådan lidt lun på at få nogle fine bryllupsbilleder, især da vores familie ikke skal med til brylluppet, men der er ikke lige i vores i forvejen meget strenge budget råd til de priser jeg har fundet.

Er der nogen der kender en god billig fotograf (amatør eller professionel er egentlig ligemeget) i københavns området.

Vi har kun et vennepar med som vidner til selve vielsen (hvis de stadig kan da datoen nu er uvis) og selvom jeg slet ikke havde skænket det en tanke før jeg kom til at kigge på bryllupsberetninger herinde ville jeg nu blive lidt ked af det hvis vi ikke havde nogen billeder fra vores dag..
Og er ikke helt optimalt at skulle spørge fremmede om de vil tage billeder :)

0

Annonce ♥

Hvad er billigt i forhold til jeres budget? Det er jo meget forskelligt hvad fotograferne tager for det, og hvor meget man får for pengene afhængigt af hvor lang tid fotografen skal blive der.

Grunden til at jeg spørger er, fordi vi også først spurgte folk i vores vennekreds om de kendte nogle gode amatørfotografer. Det gjorde de, men det viste sig at de ville have lige så meget for det, som en professionel fotograf, da jeg begyndte at sammenligne priserne.

Desuden var den anden ulempe at de var meget useriøse og kunne ikke give noget endeligt svar på om de rent faktisk kunne den dato. Den ene svarede først tilbage efter en måned og den anden ville ikke give et endeligt ja, for han skulle MÅSKE fotografere for nogle andre. Måskeér kan jeg ikke bruge til noget. Med sådan en vigtig ting, synes jeg det er vigtig at man har en klar aftale på skrift. Derfor valgte vi at betale for en professionel fotograf.

Så jeg synes I skal først finde ud af hvilke slags billeder I ønsker og i hvor lang tid I ønsker at fotografen skal følge jer på dagen. Det er også forskelligt hvor mange billeder man får, og om de er redigerede. Når I har nogle ønsker på plads, så I fx kigge på bryllupsklars oversigt http://www.bryllupsklar.dk/bryllup/bryllupsfotografer.html

Jeg siger bestemt ikke, at I ikke skal eller må vælge en amatørfotograf, hvis der er nogen herinde som kan anbefale jer en :) Men sørg bare for at have nogle helt klare forventninger og aftaler afstemt. Vi troede selv i lang tid at det var på plads, men som sagt så fandt vi ud af at den amatørfotograf, vi snakkede med, ikke var billigere end en professionel og at han var langt mindre pålideligt. Så hermed er et par råd givet videre.

0

Ellers kan du også prøve at forhøre dig på dette forum: http://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=9

Der er en del dygtige hobbyfotografer, men jeg ved dog ikke, hvordan deres prisniveauer ligger. Sådan som jeg har forstået det, er de ofte til at forhandle med :)

0

Vi er lige blevet gift for nylig ude på amager, og hyrede en fotograf fra Roskilde..

Nørj nogle flotte billeder vi har fået, synes ikke han var så dyr, han havde nogle pakkeløsninger og ellers kunne man aftale andre ting.

Vi fik ham til at komme til vielsen, defter til receptionen med mange gruppe billeder og stemningsbilleder og så tog han vores officielle fotos ude i Roskildes natur. Vores fest var i Roskilde og vi elsker begge naturen der.

Ialt var han sammen med os fra ca 10 om morgenen til 16 om eftermiddagen

Det kostede os 4200 inkl transport.

Han har så efterfølgende gennemgået billederne, redigeret det der skulle og har givet os ca 300 fantastiske billeder :7himmel:

Han har en hjemmeside www.mmwfoto.dk

0

Annonce ♥

jeg vil også anbefale fotostart.dk. Vi fandt en supergod semi-amatør. Da vi havde bestilt portrætfotograf, skulle hun i stedet tage billeder under hele festen. Hun var der fra kl. 14.30-01 og vi gav 1700,- inkl. kørsel. (festen var i Grenå, hun bor i Randers) Vi fik 1500 billeder og hendes var lige så gode som den dyre professionelle. Vi slog bare en annonce op på fotostart.dk, hvor jeg søgte en amatør til at tage billeder til bryllup i tidsrummet ...

Vi fik virkelig meget for pengene og nogle derinde er meget sultne=billige :)

0