bobber111

Sommerbryllup 15.08.15 - Kjoleinspiration!

26 indlæg i dette emne

Ja, jeg ved det er tidligt, men efter at have luret med i alle andres planlægningstråde, bliver jeg simpelthen nødt til at lave min egen.

Selvom vi stadig er ganske ny-forlovede kører bryllupstankerne jo allerede rundt i hovederne på os (læs, mig).

Jeg har egentlig aldrig gjort mig de store tanker om hvordan jeg ønskede mit bryllup skulle være, men da min kæreste gik på knæ, vækkede det et lille bryllupsmonster i mig.

Allerede nu har jeg nogle klare ideer, tanker og ønsker til, hvordan vores bryllup skal være. Heldigvis er H2B enig i rigtig meget af det.

Planlægningen:

Grøn: ordnet, Gul: i gang, Rød: mangler

Alt det praktiske:

• Dato: 15.08.15
  • Kirken: Sædden Kirke, her er H2B konfirmeret.
  • Tidspunkt for vielsen: stadig ukendt.
  • Reception: Vi har ikke helt gjort os overvejelser om en reception endnu.
  • Location: undersøger forskellige locations og indhenter tilbud.
  • Budget: 100.000 kroner.
  • Gæsteliste: cirka 85 gæster.

Alt det andet i tilfældig rækkefølge:

• Tema / farver til brylluppet: Creme/hvid og lilla, blonder og perler.
  • Brudekjole - inspiration her
  • Sko - se dem her
  • Lingeri
  • Brudebuket: Jeg har en svaghed for Hortensia, og ønsker derfor en buket kun bestående af hvide Hortensia.
  • Gommens tøj
  • Fotograf - Memorable er booket!
  • Musik til festen
  • Bryllupskage
  • Frisør / Make-up: Svigermor er frisør og står for håret. Make-up klare jeg selv.
  • Vielsesringe
  • Transport til og fra kirke
  • Bordplan
  • Invitationer DIY
  • Bordkort DIY
  • Menukort DIY
  • Blomster / Bordpynt: Hortensia (som brudebuketten), perler, blonder og levende lys.
  • Smykker
  • Morgengave: Formentligt Boudior.
  • Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue
  • Bryllupsrejse
  • Ønskeliste
  • Prøvelsesattest
Redigeret af bobber111
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor går tiden altså bare langsomt!

Jeg synes det er forfærdeligt, at ventetiden er så lang. Selvom jeg plager på livet løs for at rykke datoen et år frem, så må jeg nok erkende, at det ikke er realistisk at få sparet så mange penge sammen på så kort tid. Øv!

Nå, men selvom der er lang tid til, så kæmper jeg en kamp med at holde min indre bridezilla på afstand, og for ikke at gå helt ud af mit gode skind, må jeg ærligt erkende at jeg så småt er gået i gang med at handle et par "småting".

"Vi" er blevet enige om, at til februar 2014 må tiden være passende til at få styr på de store ting. Hvis det stod til mig var både præst, location og fotograf reserveret for længe siden og kjolen var nok allerede købt - men jeg har fået besked på liiiige at slå koldt vand i blodet. Så til februar går det altså løs.

Men som sagt, så har jeg altså snydt lidt, for jeg endte med at forelske mig i to par stiletter som bare vil være helt perfekte til den store dag. Jeg undskyldte det lidt med, at det jeg køber før februar 2014, ikke kommer til at tælle med i budgettet :rolleyes: . Heldigvis er min kommende mand meget sød og forstående - og han gav mig ret i at skoene er meget smukke :loveshower:

Skoene minder en del om hinanden ... De er altså ikke ens i farven. Det ene par er ivory og det andet par er mere sølv, så det ender med at blive det par der passer bedst til kjolen :happy: .

De er begge af mærket Dune, som jeg er gået hen og blevet smaskforelsket i. Jeg synes simpelthen de laver de smukkeste sko.

post-30965-0-80484000-1384094952_thumb.j

post-30965-0-35018800-1384094988_thumb.j

Redigeret af bobber111
0

Del dette indlæg

Det var også kærlighed ved første blik. Jeg tror måske det er et par ældre modeller, så da jeg så dem var det lidt en blanding af glæde og en blanding af panik, for jeg måtte bare eje dem!

Det ene par var jeg så heldig at finde på trendsales og det andet par fandt jeg på ebay.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med brylluppet! :)

Kender kun al for godt det med ventetiden. Vores bryllup har været undervejs det læææææænge. Faktisk siden slutningen af 2011. Suk, men nu er der endelig under et halvt år til :7himmel:

0

Del dette indlæg

Jeg har en klar ide om, hvordan kjolen skal se ud.

Rent faktisk føler jeg inderst inde, at jeg allerede har fundet KJOLEN - eller kjolerne, jeg er nemlig brædt varm på to styks.

Jeg er ikke startet op på kjoleprøvningen endnu, men jeg har alligevel forhørt mig hos den forhandler, som jeg har udset mig, om de kan skaffe kjolerne hjem. Og det kan de! Så nu glæder jeg mig bare endnu mere . :loveshower:

Som sagt har jeg to kjoler i kikkerten. Begge fra Aire Barcelona. Det er simpelthen et must at kjolen ikke er stropløs, og at der er masser af blonder, og Aire Barcelona rammer bare fuldstændig plet!

Og her er de så...

post-30965-0-67362500-1384710831_thumb.jpost-30965-0-70422700-1384710840_thumb.j

post-30965-0-27464600-1384710855_thumb.jpost-30965-0-90030000-1384710867_thumb.j

0

Del dette indlæg

Flotte sko :) Og har vist ikke fået sagt tillykke og velkommen til!!

Prøvede kjole nr.2 hos Copenhagen bridal i går - eller det vil sige, prøvede at prøve den, men den var en str. 34, så kunne slet ikke få den ned over hofterne. Ellers også en a mine favoritter, men det er ret svært at forestille sig den, når man ikke kan få den ordentligt på :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :lol:

De er også super smukke dem fra Sincerity!

Jeg glæder mig simpelthen sådan til jeg skal til at prøve kjoler.

Forretningen jeg har talt med, opfordrede mig til at komme forbi allerede nu, men det synes jeg nu alligevel er lige tidligt nok. Det vil godt nok tage 4-5 måneder at bestille kjolerne hjem, hvis det skal være en af dem på billederne, men min tanke er, at jeg først tager en dag sammen med en veninde, hvor jeg prøver en hel masse, måske udvælger et par farvoritter og beslutter mig for, om jeg stadig ønsker at prøve dem på billederne. Og hvis jeg gør det, så får jeg dem bestilt hjem, og tager turen derhen igen sammen med min mor og søster, forhåbentlig for at vælge den endelige kjole, og når kjolen så skal rettes til og lægges op, så tager jeg svigermor og svigerinden med.

Jeg tror at jeg får tilgodeset de vigtigste på den måde :biggrin:

0

Del dette indlæg

Flotte sko :) Og har vist ikke fået sagt tillykke og velkommen til!!

Prøvede kjole nr.2 hos Copenhagen bridal i går - eller det vil sige, prøvede at prøve den, men den var en str. 34, så kunne slet ikke få den ned over hofterne. Ellers også en a mine favoritter, men det er ret svært at forestille sig den, når man ikke kan få den ordentligt på :td:

Tusind tak :lol:

Åhh hvor er jeg altså misundelig nu! Sikke da en skam, at de ikke havde den rigtige størrelse. Det ender ikke med at blive den så?

Jeg har også fået en snak med dem hos Cph Bridal - der koster kjole nr. 1 den nette sum af 18.000 kr. :blink: - har ikke forhørt mig om kjole nr. 2. Det kunne de heldigvis gøre billigere ved Askepot og Valentino i Tønder. Pyyh! H2B var ved at falde bagover, da jeg fortalte ham hvad drømmekjolen koster, så da jeg fortalte at det kunne gøres billigere (hvis valget altså falder på den), så faldt han lidt til ro igen :lol:

0

Del dette indlæg

Her har jeg da ikke været før :) fin tråd du har dig :) jeg startede selv tidlig så det med at vente kender jeg godt men puha når man så når et år synes jeg tiden går hurtigt synes ikke det var længe siden der var et år og nu ja er der 202 dage

0

Del dette indlæg

Her har jeg da ikke været før :) fin tråd du har dig :) jeg startede selv tidlig så det med at vente kender jeg godt men puha når man så når et år synes jeg tiden går hurtigt synes ikke det var længe siden der var et år og nu ja er der 202 dage

Jeg er lidt splittet i forhold til at være ude i så god tid, for på den ene side vil jeg jo bare rigtig gerne have styr på så meget som muligt, og på den anden side vil jeg heller ikke stå et år før brylluppet og være færdig med det hele :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en datosøster fantastisk :)

Vi er også i fuld gang med planlægningen og de mindre indkøb. H2B er helt OK med det da jeg sagde det ville være billigere for så kommer de mindre indkøb ikke ud af budgettet. Hvilket er rigtigt nok, dog er det ikke kun mindre indkøb jeg har lavet he he

0

Del dette indlæg

Hej.

Hvor er jeg bare glad for at jeg lige faldt over din side-ting her. Jeg er ny herinde og nyforlovede. Vores dato er den samme som jeres og også her kæmper jeg med at få min bridezilla under kontrol. Det er ikke lykkedes videre godt og jeg kigger allerede nu på vildt mange ting og har ideer og andet. Tror jeg er ved at drive H2B til vanvid allerede*G*

Men flotte kjoler og flotte sko. Selv er jeg en stor pige og må tilstå at jeg misunder dig/jeres kjoler, for de er bare super flotte.

Glæder mig til at følge din tråd noget mere

0

Del dette indlæg

Jeg fandt også lige din tråd her, jeg skal giftes lige et par uger efter dig (jer) :wink:

Ser skønt ud alt hvad du har gang i, jeg glæder mig til at følge dig :)

Ps. WeddingAddict, jeg er også en stor pige og har netop igår været ude og prøve kjoler for første gang (mest for sjov og for inspiration og idé om budget osv.) og jeg prøvede de flotteste kjoler i både blonde og lækker brudesatin, så bare rolig, der er også smukke kjoler til os! :thumbsupsmileyanim:

Hvis du trænger til at få et smil på læben, så gå endelig ind og prøv nogle kjoler, man føler sig SÅ lækker i dem, det var ren optur :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor dejligt at høre der er til os store piger. Hvor prøvede du henne? ?

Hos Nicolai brudekjoler ved Nørreport i København :) Jeg vil nødig spamme en andens tråd, men skulle netop til st skrive et indlæg på min egen tråd, så hop med derind så kan jeg fortælle lidt mere ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer