Witte

Hjælp til bordplan... hvilken side?

9 posts in this topic

Øv altså.. Sidder her nærmest i sidste time, og roder med bordplanen... Og pludselig bliver jeg i tvivl om hvordan brud og gom skal sidde...

Hvis man står lige foran hovedbordet, og kigger brud og gom i ansigtet, hvem sidder så til højre, og hvem til venstre???

0

Annonce ♥

Bruden sidder med sin venstre side mod gommens højre side, ligesom når I går ud af kirken, så vidt jeg har fået det fortalt ;)

0

Bruden sidder med sin venstre side mod gommens højre side, ligesom når I går ud af kirken, så vidt jeg har fået det fortalt ;)

Jeg var til et bryllup i lørdags og der sad parret omvendt men hvad der er korrekt ved jeg ikke

0

Annonce ♥

Herrens borddame sidder altid på herrens højre side - gælder både brudepar og andre ved bordet :)

Vores præst fortalte at grunden til at bruden går længst til højre når brudeparret går ud af kirken er fordi kvinden er højst rangerende - hvilket jeg har benyttet mig af at fortælle min mand flere gange siden :)

0

Mange tak for jeres svar.. Det hjalp på planlægningen.. Smiler..

1

Min far lærte mig lige en huskeregel: kvinden skal gå på mandens højre side, og man kan huske det ved, af man så kan få hånden ind gennem mandens skjorte og røre ved hans hjerte.

0

Ja eller man kan huske det ved at manden skal være tættest hjertet, sådan husker jeg det bedst :wink:

0

Annonce ♥

Så bliver vi utraditionelle, for vi bytter om.. Min H2B er 85% døv på sit højre øre, og vi skal da gerne kunne høre hinanden ;)

1