data87

Vores august drømmebryllup 10.08.13

138 indlæg i dette emne

ÅHHHH søde.... Så sidder Tudemarie nr. 2 her og vræler...... :hug:

Hvor er det bare en fantastisk beretning og fantastiske billeder.... Det er næsten som at være der :wink:

Og hvad mener du med at du holder igen med billederne?? kan du så stoppe med det :shooter:

Hvor er din Niece og Nevø bare fine... og den kjole kan du altså godt være rigtig stolt af!!

Glæder mig til at læse meget mere og se MANGE flere billeder :lol:

Hvor er du bare skøn :kiss: Jeg er glad for at du kan lide den, det betyder meget for mig at gøre den god :) Hehe jeg skal nok blive ved med at give jer massere af billeder, men lidt begrænsning må der vist til, har fået 456 stk.

Det må jeg også indrømme at jeg er, og hun knuselskede den også bare, det var også vigtigt for mig.. Den røg dog i løbet af aftenen, der var meget varmt i det lokale vi sad i, så hun kunne ikke blive ved med at holde til den..

Jeg skal nok få skrevet mere om lidt :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅHHHH søde.... Så sidder Tudemarie nr. 2 her og vræler...... :hug:

Hvor er det bare en fantastisk beretning og fantastiske billeder.... Det er næsten som at være der :wink:

Og hvad mener du med at du holder igen med billederne?? kan du så stoppe med det :shooter:

Hvor er din Niece og Nevø bare fine... og den kjole kan du altså godt være rigtig stolt af!!

Glæder mig til at læse meget mere og se MANGE flere billeder :lol:

Til ære for dig, har jeg lige smidt et billede mere ind af da jeg kom i kjolen :biggrin:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykønskninger ved kirken

Det var lidt specielt at gå ud af kirken, lidt som præsten sagde gik man ligesom ud i det virkelige liv som mand og kone :heart:

post-62821-0-68498900-1376937572_thumb.j

post-62821-0-20486400-1376937598_thumb.j

Vi fik selvfølgelig en masse lykønskninger, det var så dejligt at se hvor glade alle var på vores vejne, man kune fornemme at de også synes det var kæmpe stort.

post-62821-0-28426500-1376937685_thumb.j

Det var så skønt at få et kram af mine forældre og svigerforældre, det var jo også en rigtig stor og følesesmæssig dag for dem :heart:

Mig og min svigermor

post-62821-0-23646600-1376937729_thumb.j

Mig og min far

post-62821-0-95523900-1376937786_thumb.j

Min mand og hans far

post-62821-0-59355000-1376937819_thumb.j

Mig og min mor

post-62821-0-25576900-1376937994_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billeder i Kirken

Vi gik ind for at få taget nogle billeder i kirken. Imens gjorde gæsterne klar til at kaste med ris efter os. Min mor havde lavet en flot kurv med risposer og mine kirkehæfter, desværre har jeg ikke et billede af den, men den var selvfølgelig holdt i hvid, grøn og sort. Men det begyndte pludselig at regne meget, så alle trak ind i våbenhuset, som heldigvis var stort, så vi havde rigtig tilskuer på.

post-62821-0-71499800-1377023578_thumb.j

post-62821-0-42276000-1377023597_thumb.j

post-62821-0-35560400-1377023608_thumb.j

post-62821-0-13506300-1377023629_thumb.j

post-62821-0-08397900-1377023729_thumb.j

post-62821-0-80929100-1377023891_thumb.j

post-62821-0-99720200-1377023899_thumb.j

post-62821-0-62783900-1377023918_thumb.j

post-62821-0-66523900-1377023766_thumb.j

På det sidste billede griner Kristian fordi præsten spurgte mig om jeg vidste hvad det betød når det regnede på brude, jeg svarede at jeg troede det var noget med man blev rig, men ikke var sikker. Hun fortalte så det betød man ville få mange børn :blink:, det synes Kristian godt om, for her hjemme drømmer han om børneflok mens jeg mest hælder til to skt. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ris

Da vi var færdige var regnen holdt op, og så fik gæsterne mulighed for at få kastet deres ris efter os.

post-62821-0-94289100-1377024687_thumb.j

post-62821-0-58015600-1377024712_thumb.j

post-62821-0-56320800-1377024761_thumb.j

Vi fik mange ris, men kun tilpas mange, det nåede ikke at blive for meget. Min søster synes dog hun havde en træls opgave, pga. den våde jord holdt hun mit slæb oppe, det betød at hun også stod lige i skudlinien :lol: Da gæsterne havde fået stillet deres kastelyst var det tid til at hoppe i bilen.. Eller hoppe gjorde jeg godt nok ikke så meget, det er ikke bare sådan lige med stor kjole og højt hår.

post-62821-0-13857800-1377024773_thumb.j

post-62821-0-48302000-1377024795_thumb.j

post-62821-0-92628700-1377024838_thumb.j

Vi kørte en lille omvej, til min mands store glæde (han havde glædet sig meget til at køre i bilen), for vi skulle jo komme sidst som chaufføren sagde, og der var meget kort fra kirken til Pejsegården. Det var bare så dejlig en tur, det var skønt at være alene, og virkelig kunne tale lidt sammen, bare os to. :heart: Vi var begge meget overvældede over det hele, det er vildt som kærligheden kommer op i en.. Jeg vil sværge at min lækre mand var blevet endnu smukkere siden jeg havde set ham sidst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Receptionen

Receptionen blev også holdt på pejsegården, i et andet lokale end der hvor festen senere skulle holdes om aftenen. Der var gjort klar til kaffe, sat gavebord op (og de havde forstået min ide med gavebordsbanneren :biggrin: ) og kagen stod klar.

post-62821-0-04970000-1377354440_thumb.j

post-62821-0-60614400-1377354474_thumb.j

Jeg er så glad for vores valg af kage, ud over at den så helt fantastisk ud, så smagte den også himmelsk. Den var med æblemousse, en tynd chokoladebund, brombærmousse og en cruncy (staves?) karamelbund, og så var den dækket med en fint lag hvid chokolade som var airbrushed grøn :metteholm

post-62821-0-08762000-1377354514_thumb.j

post-62821-0-45587600-1377354534_thumb.j

post-62821-0-52442200-1377354559_thumb.j

Vores figur var desværre væltet af den, og havde taget lidt af kanten med, men det fik min farmor lige fikset :).. Vi valgte at skære kagen for næsten med det samme. Min mand fik lige budt velkommen, det havde vi ellers først planlagt at gøre til middagen, da vi så receptionen som noget uformeldt, men min svigermor havde vist insisteret :rolleyes: .. Der var lidt forvirring da vi skulle skære kagen for, da hende som stod for vores arrangement havde sagt at hun ville komme og hjælpe når vi skulle skære kagen, men vi kunne ikke finde hende. Hun kom dog lige som vi ville til selv at tage affære, så svært kunne det jo heller ikke være at skære for :wink: Men hun fik fundet to tallerkner klar itl os, overragt kniven, og fortalt at vi skulle huske at made hinanden, og som sagt så gjort :).

post-62821-0-30013700-1377354689_thumb.j

post-62821-0-31338200-1377354719_thumb.j

post-62821-0-81704900-1377354748_thumb.j

Vi havde valgt at invitere alle globryllupsgæster med også, men der var faktisk ikke kommet ret mange, min kusine og hendes mand ville være komme til globryllup, da de ikke kunne komme om aftenen, men deres datter blev syg, så de kom ikke, min venindes forældre (moren havde tilrettet min kjole) ville også være kommet, men skulle desværre til begravelse. Jeg havde tænkt at der måske kunne komme nogle fra mit arbejde, men det gjorde der heller ikke. Men selvom vi havde bestilt kage efter at der nok var nogle ekstra gæster var det ikke meget som var i overskud, men den var jo også bare vildt lækker, og selv jeg fik to stykker, men jeg havde også været godt sulten. Jeg havde regnet med at der var tid til en bid brød da jeg kom fra frisøren, men da vi blev en halv time forsinket var der ikke tid til det. Kagen er noget af det vi har fået mange kommentarer på, gæsterne var så vilde med den :biggrin:

Ellers sad folk bare og snakkede og slappede af ved bordene, og børnene fik rørt sig lidt.

post-62821-0-75490500-1377354804_thumb.j

post-62821-0-51608800-1377354841_thumb.j

post-62821-0-48798500-1377354866_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Receptionen del 2

Vi havde bestemt os for, at vi ville pakke nogle af gaverne ud til receptionen, vi ville se hvor meget vi synes der var tid til, og så ville vi overlade resten til to af mine veninder. De hjalp dog også da vi selv pakkede ud, de skrev ned i både kort og en lille bog jeg havde købt, hvem som havde givet hvad. Der var overvældende mange gaver, og meget store gaver også, det var vi noget overraskede over og selvfølgelig rigtig glade for :biggrin: Det var tydeligt at mange havde tænkt over gaverne, og vi fik også en del som ikke stod på ønskesedlen, men som giverne havde tænkt lige var os :loveshower:

post-62821-0-91235800-1377354994_thumb.j

Hvornår gaverne skulle åbnes havde været et stort spørgsmål for os op til brylluppet. Vi var meget i tvivl om, vi skulle åbne alle gaverne selv, åbne nogle selv og åbne resten dagen efter, slet ikke åbne nogen på dagen, få andre til at åbne nogle eller alle gaverne osv. Vi synes at det virkede til, at alle mulighederne ville kunne fornærme nogen :unsure:, men så var det selvfølgelig jo bare at vælge det vil helst selv ville :thumbsupsmileyanim:. Vi var også i tvivl om de skulle åbnes til receptionen eller efter middagen. Pejsegården forslog under middagen, sådan gjorde de altid. Vi endte med denne løsning, hvor vi åbnede dem vi kunne nå og mine veninder resten, og at gør det til receptioenen, hvor vi mente at vi og gæsterne havde bedst tid til at kigge på gaverne. Det var så meningen, at gaverne skulle op i festlokalet efterfølgende, men det skete ikke. Men jeg er så glad for vores valg, det endet med at fungere super godt :biggrin:.

Det var det helt store tilløbsstykke især for kvinderne da gaverne skulle åbnes :tunge:

post-62821-0-06286900-1377355344_thumb.j

post-62821-0-29548700-1377355362_thumb.j

post-62821-0-58831200-1377355393_thumb.j

Jeg fik det fad som vi havde lavet på min polterarbend og en bog min søster havde lavet med billeder og fortællinger fra dagen.. Faddet blev super fint synes jeg og bogen er et virkelig fedt minde også, min søster havde lamineret alle siderne selv, så det har været noget af et arbejde.

post-62821-0-81781600-1377355422_thumb.j

post-62821-0-63686600-1377355472_thumb.j

I får lige et billede af faddet fra min mobil.

post-62821-0-71984900-1377355612_thumb.j

post-62821-0-69369300-1377355631_thumb.j

kl. 16.30 gjorde vi så småt klar til at tage ud og få taget lokationbilleder. Vi havde valgt at gøre det sidst i receptionen for at være sikker på, at snakke med dem som kun var kommet til kirken, og fordi vi ville have kagen til receptioenen. Det fungerede rigtig godt, at gæsterne fik kagen med det samme, mange var ved at være lidt sultne og vi synes det var hyggeligt at der var god tid til det.

Inden vi tog afsted, gjorde fotografen gæsterne opmærksomme på, at der skulle tages parbilleder, min kusine stod for at tage billederne med et ekstra kammera han havde med, og min søsters kæreste stod for at få alle ud til hende. Det fungerede rigtig godt, og betød at der var mere luft i tidsplanen end hvis fotografen skulle have taget parbillederne også. Billederne er blevet rigtig fine, og jeg vil sende billederne sammen med takkekortene, det synes jeg er hyggeligt. (Jeg har valgt ikke at ligge parbillederne ud her, da jeg ikke har spurgt gæsterne om lov til at ligge billeder af dem i denne tråd, og så kommer disse billeder måske lige tæt nok på)

Redigeret af data87
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Armen det er da også VILDT som I stråler ❤

Hvor er det sødt :happy:

Tak.. Tror nærmest ikke man kan andet sådan en dag :7himmel:

Nuuuuuuuj en snamse lækker kage og for dælan da en lækker kageopsats... HVEM har lavet den?

:metteholm

den var så god.. Glæder mig til at tø den op på vores 1 års bryllupsdag.. Det har de der hvor vi købte kagen.. De havde lavet det til en bryllupsmesse, så det bad jeg om at få med, det var intet problem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Deeeejlig beretning. Og den kage lyder virkelig lækker. Hvor er det nu I har købt den? Er ret vild med ideen med æble fyld og krunchy bund, det lyder godt og ret sensommer/efterårsagtigt. Og airbrushet chokolade som overtræk istedet for vammel fondant - det kunne jeg godt dyrke på en kage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer