LHK

Spørgsmål om velkomstdrink

7 indlæg i dette emne

Når I ankommer fra kirken til receptionen, hvor lang/kort tid har I så planlagt der skal gå, indtil folk får velkomstdrinken i hånden??

Ved godt det er et bridezilla-spørgsmål, men mit dilemma går på, at alle jo ikke ankommer på præcis samme tid.... Folk tager jo fra kirken i lidt forskellig fart, og nogle kører hurtigere end andre. Der er dog kun ca. 2 km fra kirken til vores receptionssted, men alligevel, - de kommer ikke til at stå på dørtrinnet på præcis samme tidspunkt.

Og skal man så bare give dem velkomstdrink i den fart de nu ankommer, eller skal man vente til alle er ankommet, og så hælde op i glassene? Det er mousserende vin, så man skal helst ikke hælde op i alt for god tid...

Når alle er blevet samlet og har fået et glas i hånden, skal jeg holde en lille velkomsttale, så der skulle gerne være nogenlunde samling/styr på tropperne:-)

Har nogen erfaringer eller gode råd i den forbindelse??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at der vil være kaffe/the, øl og sodavand når folk kommer fra kirken. Og når vi så kommer tilbage fra fotografering så bliver der serveret velkomst drik.

Vi skal have fersken Champange så det er også noget der skal åbnes og serveres med det samme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, væsentlig detalje... Jeg har glemt at skrive, at vi ikke får taget locationbillleder direkte efter kirken, men først når receptionen er godt i gang.

Ved ikke om det har betydning for hvordan vi skal planlægge velkomstdrinken, men nu er alle detaljer i hvert fald fremme:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Her fik folk velkomstdrinken da de kom frem. Og da vi alle var samlet fik vi sagt skål. Jeg synes ikke det gør noget at nogle af gæsterne allerede har smagt på drinken, før der bliver sagt officielt velkommen.:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt det anderledes, netop fordi folk kan risikere at komme dryssende.

Vi skal vies kl 13 og der er ca 20 min kørsel til feststedet.

Så når folk ankommer vil der være let anretning i form af nogle små fine sandwich og lidt tapas, samt øl og sodavand - og ikke mindst en seriøs slikbuffet :-D

Kl 16 serverer vi bryllupskagen og først kl 17 serverer vi den egentlige velkomstdrink. Her er vi sikre på at alle er samlede og vi kan give et par ord med på vejen, plus de få som kun er med til eftermiddag og kage, er rejst af igen. Så velkomst drinken bliver ligesom startskuddet på den "egentlige fest" - eller middagen mv. Siden spiser vi kl 18.

Først synes jeg var lidt meget omvendt rækkefølge, men det er på kokkens anbefalinger og efter lidt snak frem og tilbage, er jeg endt med at synes det er en helt god plan for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Her fik folk velkomstdrinken da de kom frem. Og da vi alle var samlet fik vi sagt skål. Jeg synes ikke det gør noget at nogle af gæsterne allerede har smagt på drinken, før der bliver sagt officielt velkommen. :)

Det er jeg enig i. Vi serverede et glas Asti, da folk ankom til receptionen. Det tog ca. 20 minutter fra de første ankom til de sidste også var der. Det kan jeg ikke se noget problem i. Serveringspersonalet åbnede flaskerne efterhånden som de blev tømt, så alle fik "frisk" Asti, og folk fik noget i hænderne med det samme.

Vores gæster om aftenen fik velkomstdrinken serveret på terrassen. Den skulle egentlig have været serveret når vi kom tilbage fra fotograferingen, men vi var lidt forsinkede og de var bare gået efter tidsplanen. Så da vi kom tilbage, blev vi mødt af de to sidste glas lyserød velkomstdrink :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer