SaschaH

Billede deling efter bryllup :)

23 posts in this topic

Skønne Zilla'er !! :) HJÆLP

Efter en meget veloverstået fest, vil vi rigtig gerne dele en masse billeder med vores gæster

Når nu en fotograf er betalt for at tage billeder, syntes jeg ikke kun det er os der skal have glæde af billederne..

Så hvordan deler vi nemmest og billigst billederne? Vi får ca 800 billeder af fotografen, tænker at ville dele så mange som muligt - ved godt det ikke kan lade sig gøre at dele dem alle..

Taaak :)

0

Annonce ♥

I kunne jo evt. oprette en facebook side, og så lægge dem derind. Så kan jeres gæster selv tage, de billeder de gerne vile have.

0

eller invitere dem til en dropbox

0

Hejsa... og tillykke med jeres bryllup... Du kan gratis oprette en dropbox på netter, det skal dine gæster så også gøre, og så kan du dele alle de billeder du gerne vil, på den måde er du også sikker på at du har styr på hvem der har adgang til jeres billeder... det er super nemt, og der er in instruktion hvis du går ind på https://www.dropbox.com/ ... håber du kan bruge det :-)

Præcis som Miss Lena forslår

Edited by Birkedal.Gerfelt
0

Annonce ♥

på den måde er du også sikker på at du har styr på hvem der har adgang til jeres billeder...

Det kan man også via facebook. Man opretter bare en gruppe som man skal inviteres til for at have adgang. Man kan endda også lave den hemmelig, så ingen andre end dem der bliver inviteret kan se at den eksisterer :)

0

alle vores gæster får en kode til vores fotografs hjemmeside hvor de så kan lokke ind og se alle vores billeder og bestille dem som de vil have..synes det er super smart måde...

0

Hejsa... og tillykke med jeres bryllup... Du kan gratis oprette en dropbox på netter, det skal dine gæster så også gøre, og så kan du dele alle de billeder du gerne vil, på den måde er du også sikker på at du har styr på hvem der har adgang til jeres billeder... det er super nemt, og der er in instruktion hvis du går ind på https://www.dropbox.com/ ... håber du kan bruge det :-)

Præcis som Miss Lena forslår

ikke helt. Det er nok gratis at oprette en dropbox men 800 billeder fylder jo en sjat og der skal man tilkøbe ekstra lagerplads. Det gælder både den (jer) der ligger dem ud og dem som skal hente dem, så vidt jeg er orienteret. Men vil også sige en lukket Facebook-gruppe hvor notifikationer m.v. slås fra/skjules og så må man supportere de gæster som ikke bruger Facebook (samme personer vil formentlig heller ikke indlade sig med Dropbox).
0

Vi laver altid et privat onlinegalleri til vores kunder, netop så man nemt kan dele billederne med venner og familie. Det kan jeres måske også gøre?

0

Annonce ♥

Der er altså noget med rettigheder og fb, som det nok lige er værd at undersøge...

0

Rettighederne går vel ikke længere end at man ved at lave et lukket forum på Facebook 1) kan sikre sig at det kun er inviterede gæster der kan se og komme ind i gruppen og dermed hente billeder. 2) Selv er herre over det idet man til enhver tid kan slette billeder. Det er vel udelukkende et spørgsmål i forhold til fotografen.

0

jeg mener faktisk at have læst, at der et eller andet sted i FBs "betingelser" står, at alle billeder, der ligger på fb, dem får fb rettighed over :) Men du må ikke hænge mig op på det. Synes bare, det er værd at undersøge :)

0

Annonce ♥

Kan godt se problemstillingen men tænker bare at hvis det er en lukket gruppe så ... men jeg ville da også klart vælge en løsning udenom Facebook. Ikke mindst fordi der er gæster som ikke bruger Facebook.

0

Jeg ville ikke have noget problem med det, laver du en hemmelig gruppe, bestemmer du jo selv hvem der kan se dem, og når gæsterne har taget det de ville og alt er blevet delt (begge veje) kan gruppen jo bare slettes. Så vidt jeg kan læse så forsvinder billederne, når gruppen bliver slettet.

Der vil jo altid være nogen der ikke bruger facebook, men der vil også altid være nogen der ikke har adgang til dropbox m.v. Men de fleste kender jo nogen der er, og så kan man jo hjælpe hinanden :bunny_4:

0

Alle billeder man lægger på facebook - Også i lukkede grupper, ejer FB til evig tid og kan gøre med hvad de vil.. Det er betingelserne... :(

0

Alle billeder man lægger på facebook - Også i lukkede grupper, ejer FB til evig tid og kan gøre med hvad de vil.. Det er betingelserne... :(

Det er bare ikke helt det jeg synes der står i B.T´s artikkel.

0

Annonce ♥

Der er vel ingen der stoler på hvad der står i BT :lol: Jeg gør i hvert fald ikke men tænker lige som Karina. Det er da muligt at Facebook kan modsætte sig at man lukker gruppen på samme måde som de kan lukke en gruppe hvis de ikke syntes der er nok aktivitet (med det resultat at vi blev nødt til at oprette en ny Facebook-side fordi vi ikke ville spamme vores medlemmer i tide og utide bare for at tilfredsstille Facebook) men man kan jo til enhver tid slette billeder på Facebook. Om de så ovre i USA har dem liggende på en backup er muligt, men hvad skulle de dog bruge dem ?

0

Der er vel ingen der stoler på hvad der står i BT :lol:

Sjovt du skriver det... Fik lige at vide af H2B i går, at han synes jeg skulle være mere kritisk over hvad jeg læste på nettet!! :pokey:

0

He he :lol: Men det eneste sted du (og mange andre her) er på nettet er vel her. :lol:

0

Det dumme ved Facebook er at de fleste billeder der bliver lagt på mister meget skarphed etc. Altså bliver knap så flotte.

0

Annonce ♥

du har ikke nogen med teknisk snilde i vennekredsen? Jeg spurgte pænt min venindes mand, om han ville lave noget til os, og han har så fundet et program, hvor folk kan uploade deres billeder, hvis de får koden dertil af os. Så kan alle se hinandens billeder. Og min gamle morfar har fået instruktioner i det (han er nemlig så hip, at han er på nettet) og så kan han og min mormor sidde derhjemme og se alle andres billeder på nettet :)

0

Tusind tak for alle Jeres svar :)

De bliver ikke lagt på facebook i hvert fald.

Tænkte mere noget i nærheden af at brænde dem ud på en skive eller usb stik?

Men kan godt se at det nok bliver et helveds arbejde og sikkert dyrt :(

Vi er fortsat i tænkeboks..

0

Min mands onkel lægger sine billeder på picasa (også på nettet) og sender så et link til dem, han vil dele billederne med - dvs. mappen er lukket for alle andre end dem med et link...

0