Janni Krintel

Er det bare mig - mht. skjorte til far !?

30 indlæg i dette emne

Hej brude,

Jeg skal lige have lidt meninger her - det kan jo være det bare er mig der "går i små sko" eller hvad man skal sige.

Min far har aldrig været jakkesæt-typen - ligeså vel, som jeg bare ikke er kjolepige. Til mit eget bryllup giver det ligesom sig selv, at jeg er nødt til at have en kjole på og når min far skal følge mig op i kirken, giver det vel også lidt sig selv, at han skal have tøj til det. Så langt så godt - selv om det tog tid at få ham til at indse det.

Min kjole er råhvid / elfenbensfarvet og vi havde fået at vide, at faderens tøj helst skulle matche H2B's - det gør det så slet ikke. Fred være med det - den del kan jeg sagtens forliges med. MEN... Vores tema er blåt - og skulle han vælge en anden farve end den der går til min kjole, kunne han vel vælge en der passer ind til temaet - men nej. Han har så vist købt sort tøj - som vel nok er ganske fint - og så en bordeaux skjorte ?!

Hvad ville I tænke? Ved godt jeg ikke bestemmer over hans tøj - men jeg havde endda tilbudt at give ham skjorten (netop så jeg vidste den passede i farve) - men han valgte så altså lige selv at købe på et outlet her i weekenden. Jakkesæt ink. skjorte for 750,- som jo da også er billigt.

Ved sgu ikke om han bare ikke lige har tænkt eller om det er lidt bevidst for at være "på tværs" ?!

Jeg har prøvet at fokusere på at han i det mindste har investeret i et jakkesæt - hvilket var min frygt i starten om han overhovedet ville det. Jeg fik nemlig serveret meldingen om, at hvis tøjet var et problem, kunne jeg jo bare lade være med at invitere ham ! *BUM*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooh den er lidt svær - jeg ville nok, efter et par overvejelser og frustrationer over at min far ikke ved hvad jeg har af præcise ideer om hvad han skal have på, hoppe op og falde ned på det.

Mennesker har jo forskellige opfattelser af hvad der er flot, og hvis din far normalt ikke bryder sig om at gå i jakkesæt, synes jeg det er fint at han har været ude at investere i jakkesæt til hans datters store dag.

Jeg kan ikke tro at din far ville gøre det for at være på tværs - eller nu kender jeg ikke din far, men jeg vil tro, at det er de færreste fædre der vil gøre noget for at genere deres datter på bryllupsdagen.

Jeg tror simpelthen han har købt det sæt tøj, han syntes han så hamrende godt ud i og ikke har skænket jeres farvetema eller kjolens farve en eneste tanke. Måske han faktisk HAR overvejet kjolens farve og valgt en anden farve skjorte end hvid, for netop at sikre sig at det ikke clasher.

Da jeg blev gift, fandt jeg i processen ud af, at det jeg syntes var helt normale og selvfølgelige overvejelser i forbindelse med mit bryllup, ikke er normalt eller selvfølgeligt for alle andre end mig. Jeg måtte sande at detaljerne ved mit bryllup, ikke var lige så vigtige for min familie og venner som de var for mig.

Åh jeg håber ovenstående gir mening... :help:

I hvert fald tror jeg at din far har handlet i allerbedste mening.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet. Jeg kan følge dig og der er nok nogle herinde som er tilbøjelig til at give dig ret fordi de har været meget inde over det med farvetema m.v. Jeg ser det sådan at hvis nu I havde haft en dresscode der hed at mændene skulle komme i smoking kunne der være noget idet han så som en central person ville udskille sig markant fra mængden, men man ser da ofte flere mandlige gæster i bordeaux skjorte hvor det vel er de færreste der klæder sig efter et farvetema (som de måske endda ikke kender). :lol:

Da jeg blev gift, fandt jeg i processen ud af, at det jeg syntes var helt normale og selvfølgelige overvejelser i forbindelse med mit bryllup, ikke er normalt eller selvfølgeligt for alle andre end mig. Jeg måtte sande at detaljerne ved mit bryllup, ikke var lige så vigtige for min familie og venner som de var for mig.

Præcist de tanker jeg sad med ! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville prøve at få ham til at have en "matchende" skjorte på i kirken og så skifte til festen. Min far matchede mig i kirken og skiftede så tøj inden festen (lige som mange andre gæster gjorde) så han matchede min mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad det fare. Jeg synes ikke du går i små sko og kan sagtens forstå det irriterer dig. Men din far synes måske allerede han er kommet dig i møde ved at købe et jakkesæt. Så vælg at se stort på det. Jeg tror ikke mange vil lægge så meget mærke til hans røde skjorte som dig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så træls!!! Skal vidst selv have tjekket med min far nu haha!!

Nå det så sagt så tror jeg ikk altid de forstår hvor vigtigt det er med farve tema osv - og hvis det stort han har købt jakkesæt i sig selv så pas på med at sige for meget og vær glad for det! Hvis det var min far ville han ikke dwt tage det pænt at få at vide han skulle bære andet når han nu har gjort sig umage for mig!! Har i blå i kirken? Hvis ikk synes jeg da ikk det gør så meget.... Men ja lidt sjovt han valgte at købe rød! Men måske han foretrækker det og så lad fred være med det.... Personligt så er familiefred vigtigst for mig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres indslag.. Jeg ved at det uden tvivl er KÆMPE stort, at min far har været ude og investere i et jakkesæt - som skrevet i starten, så er han slet ikke typen. Jeg kan ikke mindes, at jeg i mine 32 (næsten 33) år nogensinde har set ham i et jakkesæt. Den del skal han dog trods alt have lidt kredit for.

Jeg synes ellers jeg havde gjort ret klart, at det betød en del for mig - uden at beordre ham til købet altså, ha ha. Men at jeg derfor tilbød ham skjorten - som netop ikke måtte være hvid pga. min kjole.

Men han tog sagen i egen hånd - hvilket jeg tror jeg vælger at fokusere på. At skjorten så bare vil skrige inde i mit hoved, må jeg se bort fra - som I selv siger, er der nok næppe mange andre der vil lægge mærke til det - udover mig, H2B og uden tvivl svigermor, som kredser om detaljer !! ha ha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor taler I om røde skjorter. :biggrin: Røde skjorter og knaldrøde skjorter er faktisk meget moderne i dag og har da selv et par stykker af dem da de er gode til sorte jakkesæt men jeg vil da ikke kalde bordeaux skjorter for røde. De er typisk meget mørkerøde over i det lilla. Er jeg helt forkert på den? :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker da også at rød skjorte eller bordeaux er lidt friskt i det.

Men holder man traditionelt bryllup, så forestiller de fleste brude sig at faren har en hvid skjorte på, der matcher til kjolen - jeg tror bare det er det, der er budskabet og ikke at bordeaux eller rød er grimt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov Janni, jeg kan så fortælle, at når du står der på dagen, så er du så følelsesmæssigt overrumplet, at den røde skjorte ikke fylder en brøkdel af hvad den gør lige nu :)

Til vores bryllup kom kagen, nogen havde tabt TOPPEN.. altså det øverste lag. Den var helt fladmast! Det er jo skrækscenarie for de fleste - og hvis nogen havde fortalt om noget sådant inden jeg var blevet gift, så ville jeg have svaret at jeg ville finde den skyldige og halshugge vedkommende :sm:

Men på dagen trak jeg bare skulderen og skar kagen for sammen med min mand og nød stemningen og gæsterne og al den kærlighed luften var fyldt med.

Når jeg ser billederne af kagen efterfølgende, ærgrer jeg mig, men det gjorde ikke dagen mindre fantastisk.

Det bliver et FEDT bryllup i får jer, med eller uden røde skjorter :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker da også at rød skjorte eller bordeaux er lidt friskt i det.

Men holder man traditionelt bryllup, så forestiller de fleste brude sig at faren har en hvid skjorte på, der matcher til kjolen - jeg tror bare det er det, der er budskabet og ikke at bordeaux eller rød er grimt :)

Lige præcis - det er mere at han har valgt at gå over i en helt anden farve, som på ingen måde har med noget i vores bryllup at gøre. Jeg havde netop forestillet mig ham i en flot råhvid skjorte der passer til min kjole og så en flot knaphulsblomst, som vi selvfølgelig har bestilt til ham. Jeg tilbød ham at give ham skjorten fordi de ikke har de store penge og klynkede lidt over det. Jeg fandt den flotteste skjorte til 500,- og ville købe den, men få dage efter er de så ude og shoppe og han ender med at købe dette sæt - med den bordeuax skjorte. Og jeg tænker bare.. "BORDEAUX" ??? Sikkert en fin skjorte altså - men.. Ja.. He he .- du har helt ret Frk. Jensen - det var ikke så meget om farven er pæn eller grim - men at den ikke lige var det jeg havde givet udtryk for jeg gerne ville..

Min mor sagde at de havde sagt i butikken, at det bare var suuuper in med det han havde købt. Jow jow - det skal de vel sige ?! ha ha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov Janni, jeg kan så fortælle, at når du står der på dagen, så er du så følelsesmæssigt overrumplet, at den røde skjorte ikke fylder en brøkdel af hvad den gør lige nu :)

Til vores bryllup kom kagen, nogen havde tabt TOPPEN.. altså det øverste lag. Den var helt fladmast! Det er jo skrækscenarie for de fleste - og hvis nogen havde fortalt om noget sådant inden jeg var blevet gift, så ville jeg have svaret at jeg ville finde den skyldige og halshugge vedkommende :sm:

Men på dagen trak jeg bare skulderen og skar kagen for sammen med min mand og nød stemningen og gæsterne og al den kærlighed luften var fyldt med.

Når jeg ser billederne af kagen efterfølgende, ærgrer jeg mig, men det gjorde ikke dagen mindre fantastisk.

Det bliver et FEDT bryllup i får jer, med eller uden røde skjorter :biggrin:

Jeg er sikker på at du har fuldstændig ret. Man vil jo gerne have at det hele bare klapper - når nu man virkelig har gjort sig umage, så lang tid igennem med forberedelserne - men man må også bare sande, at alt ikke er op til os...

Han har købt et jakkesæt - hvor er det fedt!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor sagde at de havde sagt i butikken, at det bare var suuuper in med det han havde købt. Jow jow - det skal de vel sige ?! ha ha

Noget om snakken er der nu nok. Det kan jeg jo se på mine egne indkøb af skjorter. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har købt en blå (ensfarvet) skjorte men det ligger mange år tilbage :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg tænkte: SMÅ SKO og Bridezilla for hårdt!

Jeg kan heller ikke mindes at have set min far i jakkesæt nogensinde, men det at din far har været af sted og investere i et, synes jeg han skal have stor credit for! Kan du ikke bare købe den skjorte til ham som du ønsker, han skal bære i kirken, når han følger dig op, og så lade ham bruge den, han har fundet, til festen?

Jeg tror bare man også på et tidspunkt skal slappe lidt af med Bridezilla-genet. Det er jo ikke en Hawaii-skjorte, han vil komme i. Det kan jo godt være, at han faktisk ser brandgodt ud og I sammen stråler ned ad kirkegulvet.

Men prøv at se om I ikke kan bruge løsningen med begge skjorter, hvis det betyder så meget. Når den store dag kommer, så tror jeg ikke, det virkelig betyder noget, men hvis det giver dig ro i sindet, så er det da et skud værd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke bare købe den skjorte til ham som du ønsker, han skal bære i kirken, når han følger dig op, og så lade ham bruge den, han har fundet, til festen?

Jeg tænker umiddelbart hvis han har købt en skjorte som han (og moderen) kan lide og som han har det godt med at have på, så er det næppe udgiften til skjorten og en eventuel anden skjorte der er det springende punkt. Han er ikke til jakkesæt men har overvundet en hurdle ved at iføre sig jakkesæt. Der skal man måske træde lidt varsomt, ikke presse citronen for meget og måske tage den med moderen i stedet. :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bare købe den skjorte til ham som du ønsker, han skal bære i kirken, når han følger dig op, og så lade ham bruge den, han har fundet, til festen?

Jeg tænker umiddelbart hvis han har købt en skjorte som han (og moderen) kan lide og som han har det godt med at have på, så er det næppe udgiften til skjorten og en eventuel anden skjorte der er det springende punkt. Han er ikke til jakkesæt men har overvundet en hurdle ved at iføre sig jakkesæt. Der skal man måske træde lidt varsomt, ikke presse citronen for meget og måske tage den med moderen i stedet. :)

Jeg tænker lidt det samme - og synes det er lidt "krænkende" at købe en anden skjorte til ham, nu hvor han har købt én selv?! Zilla eller ej, så er jeg jo ikke ude på at jorde ham eller gøre ham fornærmet. At han har købt jakkesættet er jo super flot - men er lidt ked af hans skjortevalg. Men at bede ham bære en anden skjorte end den han har købt - den tror jeg han ville blive pænt fornærmet over.

Så i vores situation tror jeg, at jeg er nødt til bare at acceptere hans valg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var skjorteløsningen jo også baseret på, at I tog en snak om det, hvis/når det betyder så meget. Din far er jo sikkert ikke interesseret i at gøre dig ked af det og omvendt.

Det bedste ville jo være, at du bare kunne acceptere hans valg og den indsats han allerede har gjort (det er jo bare en skjorte, og stadig ikke en hawaiiskjorte), men det skader vel ikke at snakke om det, hvis det er noget, der går dig på stadigvæk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var skjorteløsningen jo også baseret på, at I tog en snak om det, hvis/når det betyder så meget. Din far er jo sikkert ikke interesseret i at gøre dig ked af det og omvendt.

Det bedste ville jo være, at du bare kunne acceptere hans valg og den indsats han allerede har gjort (det er jo bare en skjorte, og stadig ikke en hawaiiskjorte), men det skader vel ikke at snakke om det, hvis det er noget, der går dig på stadigvæk.

Jeg tror han ville blive virkelig stødt over det - så jeg lader den nok ligge og håber bare at det faktisk ser pænt ud. Jeg tænker bare mere på de billeder der bliver taget - om det vil se "tåbeligt" ud du ved.. Tænkte om andre havde prøvet det og kunne sige at det faktisk ikke var et problem osv. :)

Men håber inderligt på at han bare føler sig godt tilpas og så må jeg sluge den kamel og fokusere på billederne af mig og H2B i stedet. Er sikker på H2B bliver en rigtig hottie den dag - og det er jo da heldigvis ham og jeg der er de vigtigste.. :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :-)

Jeg blev gift i lørdags, og har derfor endnu ikke fået billeder...

Men jeg kan slet ikke huske hvad min far havde på. Det var et jakkesæt og han var pæn - mere hverken husker eller lagde jeg mærke til. Da jeg så ham foran kirken var mine tanker alle andre steder, og jeg synes han bare han så godt ud. Jeg tror at han kunne have haft neon orange på - og jeg havde stadig synes det han var flot..

Vores tema var lyserød, brun, creme og sølv - og forlover havde (med accept fra gom) en grøn skjorte på. Den passede slet slet ikke inde i temaet - men det var og er fuldstændig lige meget. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, hvis det virkelig ser tåbeligt ud (men hvor slemt kan det være?), så kan du jo altid få billederne i sort/hvid ;-)

Ha ha ha - ja det kunne man jo selvfølgelig ;) Men lad os se - jeg har jo slet ikke set hans endnu og regner heller ikke med at få det at se før på dagen :) Slips har han nok næppe på heller - det er han heller ikke til og ej heller butterfly.. Så vi må se.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :-)

Jeg blev gift i lørdags, og har derfor endnu ikke fået billeder...

Men jeg kan slet ikke huske hvad min far havde på. Det var et jakkesæt og han var pæn - mere hverken husker eller lagde jeg mærke til. Da jeg så ham foran kirken var mine tanker alle andre steder, og jeg synes han bare han så godt ud. Jeg tror at han kunne have haft neon orange på - og jeg havde stadig synes det han var flot..

Vores tema var lyserød, brun, creme og sølv - og forlover havde (med accept fra gom) en grøn skjorte på. Den passede slet slet ikke inde i temaet - men det var og er fuldstændig lige meget. :-)

Jeg håber jeg får samme følelse :)

Dejligt - det lyder som om I havde en fantastisk dag - det er jeg sikker på, at vi også får :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man tænker på, hvad der ellers florerer af familiære problemer herinde, så er du heldigt sluppet med din far.

Jeg håber, at du bare kan springe op og falde ned på dette, det kunne være 100 gange værre.

Og blå og bordeaux er da flot sammen så jeg ville ikke være spor nervøs for familie portrætterne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ærligt ikke sige noget til det. Jo det ville da være vildt gennemført at det hele matchede, men på min store dag ville jeg også elske at mine forældre havde købt noget tøj som de mente var pænt og behageligt, og fint nok til at give deres datter bort.

Så medmindre min far møder op i noget der ligner et klovne-outfit, så tager jeg det med et smil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer