Niemea

M&R 02.08.14 <3 - Nu gift

41 indlæg i dette emne

:heart:Velkommen til min planlægningstråd :heart:

Så blev det min tur til at lave en planlægningstråd og efter at have brugt de sidste 8 måneder på at kigge på andres tråde er det min tur. :thumbsupsmileyanim:

Vores historie

Min H2b og jeg har kendt hinanden i rigtig mange år, vi har gået i parallel klasse sammen og vores store brødre er bedste venner, men vi har altid levet i hver sin verden. Min h2b var efter min mening noget af en nørd og ikke noget for mig.

Nytåret 07/08 prøvede min bror og hans kæreste så at hokke os op men det blev ikke til noget da jeg stadig var meget kræsen. Der gik præcis 8 måneder før jeg fik øjne op for ham.

Vi var til en fest ved min bror og hans kæreste og Martin(min H2B) var der han ænsede dog ikke alle mine forsøg da han jo var en nørd (hans eget citat) og ikke vidste at det var det jeg gjorde.

Nåh men vi så hinanden igen et par måneder efter da vi hjalp min bror med at flytte og han så stadig ikke noget.

Julen kom og min bror og hans kæreste holdt som sædvanlig 1 juledags druk med alle vennerne og jeg var lige ved ikke at tage af sted men tog der ind (gudskelov for det).

Med det sammen jeg trådte ind i stuen så jeg Martin og tænkte at jeg hellere måtte gøre et lidt hårdere forsøg på at få ham til at lægge mærke til mig. Så jeg lagde skumle planer men to veninder og lige pludselig sad vi ved siden af hinanden og var alene i stuen det endte i et kys. :a1221:

10 måneder efter det første kys flyttede vi sammen i min lejlighed, vi flyttede dog kort tid efter så vi fik en fælles lejlighed.

Vi har altid snakket meget om at vi gerne ville giftes og have børn og jeg håbede sådan på at han ville falde på knæ på vores 4 års dag (25.12.12)

Han tog dog røven på mig for den 20.12.2012 efter at vi havde været på besøg ved min bror faldt han på knæ i køkkenet for nu kunne han ikke vente længere. Han havde haft den store plan med mange af lys i hele lejligheden men det ødelagde jeg ved at lægge planer med min bror.

Han havde valgt den 20. december fordi han ville være sikker på at jeg var hans hvis nu jorden gik under dagen efter (alt det der med maya kalenderen) og jeg sagde selvfølgelig ja. :loveboard:

Så nu er jeg her 8 måneder efter og har været lidt i gang med planlægningen som jeg synes er meget stressende. Vi har valgt datoen den 02.08.14 da vi begge er meget matematiske og datoen stiger med 6 hver gang. Nåh men her er listen over ting vi skal have gjort.

:iloveyou:Kort om os :iloveyou:

Årsdag: 25.12.2008

Bopæl: Odder, Syd for Århus

H2B: Er 28 år og arbejder som folkeskole lærer

Mig: Er 28 år og i gang med en HF (Er færdig juni 14, hvilket giver lidt ekstra bryllups stress)

Dato for bryllup: 02.08.14

Antal gæster: 53

Budget: Forhåbentligt ikke mere end 80.000 (hold op det er dyrt at blive gift)

The List

Lilla = Done Blå = I gang Navy = Mangler

DIY projekter

Invitationer: Done! er sendt ud og vi får allerede svar tilbage :)

Kirkehæfter: Takket være min mands arbejde gik det som en leg at lave.

Takkekort: Er bestilt sidder nu bare og venter på at de er færdige.

Bordkort: De blev så fine

Menu/hvem er hvem hæfter: Var det hele værd trods skrive fejl

Pynt: vi har ingen ideer endnu

Photo booth: Karton købt så nu skal der designes briller, skæg m.m DROPPET

Småkager + kransekage: Finskbrød, kransekage, kyskager og mormor kager

Bordnummer med billeder: De blev så fine og folk fik grinet lidt over os.

Favor gaver: Tømmermænds poser med Lille dåse cola, lille rittersport, lille tic tac, lille pose peanuts og en lille pose Haribo.

Der kommer evt. andre ting til.

Forberedelser

Farvetema: Lilla og hvid eller creme

Bordplan: Bordplanen gik op :cheerleader3:
Gæstebog: Blev en gammel scrapbog som jeg har piftet op. Der ligger billeder af den herinde.
Vælge gavekordinator: Facebook gruppe
Vælge toastmaster: Martins ældste bror
Udarbejd ønskeliste: done ligger i en FB gruppe
Send invitationer ud: Done!
Bestil blomster: Brude buket og knaphuls blomster bestilt af min H2B :)
Indsend ægteskabserklæring: DONE

Aflever prøvelsesattest: DONE

Gennemgå ceremonien med præsten: DONE
Giv besked om endelig antal gæster til feststed: DONE

Hente ringe og tøj: Ringe tjek, tøj til H2B tjek, min kjole.

Aflevere bordkort samt andre rekvisitter til feststed: DONE

Pynte kirke op: Lavendlerne skal plukkes og sættes op den 1/8

Vælge forloveren: Min H2B’s bedste ven

Bruden

Kjolen: Købt og hænger nu ved min søster

Slør med blondekant: Købt og hænger hjemme i skabet
Sko: Har pt. to par det ene er perfekt og Lilla

Hår: Hurra for Cosmo Coiffure, det blev som jeg drømte om.
Negle: Franske negle

Makeup: Ordner jeg selv, har stor handlet i Salling
Smykker: Min mormors perle kæde og ørestikker

Undertøj: Fundet i England :)
Buketten: Sørger min H2B for, den er betalt og bestilt og han siger den bliver smuk.

Gommen

Tøj: Jakkesæt, Hvid skjorte, lilla cravat, lilla vest og lilla lommeklud tjek.
Sko: Tjek
Knaphulsblomst: Sørger min H2B for, og den er bestilt og betalt.

Manchet knapper: Er kommet hjem og han kan ikke vente med at vise dem frem ;)

Det vigtige (før festen)

Kirken: Gylling kirke

Vielsesringe: Saint Maurice med eget design.

Fotograf til de officielle bryllupsbilleder: Strikert Photography

Transport til/fra kirke: Sørger noget familie for

Festen
Bryllupskage: Bestilt

Snaks: Chips, frugt og Kransekage som vi selv må tage med.

Drikkevare: købt og klar

Festlokalet: Fundet. Restaurant skovbakken

Maden:

Forret: Laksetun mousse med grønne asparges, serveret på sprød salat, med urtedressing og hjemmebagt brød.

Hovedret: Kalvemørbrad med små krydder kartofler, rødvins sauce, svampe fyldt med ost og bacon,

små ovnbagte søde tomater og sugarsnaps.

Dessert: Brownie med frisk frugt og softice.

Natmad: Leverpostej, små lune frikadeller, Rullepølse, Roastbeef dertil rugbrød.

:cheerleader3:
Fotograf til bryllupsfesten: En af vores gode veninder der også er med til festen.

Musik til bryllupsfesten: Er endelig fundet :) Vi endte med Diskotek Festmobilen. Han gav os det bedste tilbud og var super flink at snakke med :)

Efter Festen
Morgengave: Et flot ur med inskription

Bryllupsrejse: Weekenden efter i en lille hytte oppe ved Hirtshals

Indsend ansøgning om navneændring: Done. Nyt efternavn: Hr. og Fru Steen Vinther

Venlig hilsen

Niemea

Redigeret af Niemea
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, - jeg synes også det der "blind høne finder også korn" bør opdateres til noget med at "blid nørd spiser også cornflakes"...ehm.. Eller noget :wink::lol: I hvert tilfælde er det DEJLIGT når man opdager at man hører sammen :iloveyou:

Der er hyggeligt nede i det "hjørne" ved Odder.. Kønt og grønt og tæt på vand :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brude kjole shopping i den kommende weekend, har booket tider ved

Lilly I Århus

Kennedys i Århus

om fredagen

Askepot og Duedahl i Horsens

Panayotis i Vejle

om lørdagen.

Hold op hvor jeg glæder mig, jeg skal have men mor, min søster og min svigermor med :) Min svigermor kan dog kun om fredagen. Det fede ved at kigge på brudekjoler i denne weekend er at Panayotis holder fødselsdags fest og kører 45%på alt brude udstyr og ikke nok med det men køber man sin kjole i Lilly i Oktober får man et par gratis sko (frit valg) og slør med :)

min inspiration til brudekjole er meget romantisk, jeg elsker blonder så er spændt på hvordan det ser ud på min krop. Nu er jeg nemlig ikke nogen lille pige. Jeg har lidt meget til gaden og ikke så meget til gården ;) Men det her er min inspiration

post-62679-0-47525800-1380629109_thumb.j

post-62679-0-63620400-1380629120_thumb.j

post-62679-0-34026700-1380629132_thumb.j

post-62679-0-06654100-1380629145_thumb.j

post-62679-0-78175700-1380629155_thumb.j

post-62679-0-52375300-1380629168_thumb.j

post-62679-0-78085500-1380629185_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen og sikke flotte kjoler du har haft kig på.

Tror rigtig mange ender i noget helt andet end de havde forestillet sig før de prøvede. Det er kun godt at udfordre sig selv så vi ikke sidder fast og gør alt hvad vi havde planlagt. Tror det ville blive enormt kedeligt så :wink:

0

Del dette indlæg

Så blev skoene fundet og købt, det er også en af de ting jeg har brugt længst tid på indtil videre. Men de er perfekte og passer næsten som de skal men ens fødder hæver jo nok også lidt op den dag.

Vi er også for alvor gået i gang med produktion af invitationer og takke kort (Vi vil lave takke kortene på samme måde som invitationerne). Vi har været et smut på kreativ messe i Fredericia her i slutningen af oktober og fik mange gode ideer og rabat koder til panduro og andre hobby steder. Så vi gik hjem og lavede den endelige skabelon fandt ud af hvad vi skulle bruge og tog så i Panduro og brugte en hulens masse penge men nu har vi så alt hvad vi skal bruge til invitaitoner, favour gaver, takke kort, bord kort og meget mere. Så vi er rigtig godt med.

Nu bliver bryllups forberedelserne lagt lidt på hylden indtil vi når januar, jeg har en eksamen i december og skal skrive en ret så stor opgave der får stor betydning for eksamens beviset. Så nu glæder jeg mig til at bliver januar og jeg kan forsætte med planlægningen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev skoene fundet og købt, det er også en af de ting jeg har brugt længst tid på indtil videre. Men de er perfekte og passer næsten som de skal men ens fødder hæver jo nok også lidt op den dag.

Vi vil se billede! :biggrin:

Og lykke til med eksamen!

Ville virkelig gerne ligge et billede ind af dem men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke :(

0

Del dette indlæg

Ville virkelig gerne ligge et billede ind af dem men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke :(

Skriv lige hvad du slås med for vi hjælper genre med at guide dig. (og vi er jo nysgerrige på de sko) :wink::biggrin:

0

Del dette indlæg

Skriv lige hvad du slås med for vi hjælper genre med at guide dig. (og vi er jo nysgerrige på de sko) :wink::biggrin:

Jeg kan slet ikke ligge billeder ind, dem jeg har lagt ind før fik jeg hjælp til men kan vist bare ikke finde ud af det :help:

jeg har også prøvet at lave en ticker (tror nok det er stavet sådan), har endda fulgt guiden men tror blondine hjernen overtager for kan ikke få det til at virke :blush:

0

Del dette indlæg

Du mangler at trykke på en knap så kan du. Nede hvor du skriver indlæg i boksen skal du trykke på knappen "anvend fuld editor" herefter kan du trykke vælg fil. Når den er vedhæftet skal du trykke på vedhæft filen så er det på plads. Hvis det driller laver jeg gerne en foto guide til dig :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med hensyn til stropløs bh, har du kigget hos Lace. De har i store størrelser. Der ligger en i Århus.

Ja det har jeg men jeg bruger normalt en 85 h og dem som de har selvom de er 90 g er for små så jeg krydser fingre for at jeg når at tabe mig nok til at jeg kan skrue mig ned i en 90 g :) Ellers må jeg special bestille fra England ligesom sidst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med hensyn til stropløs bh, har du kigget hos Lace. De har i store størrelser. Der ligger en i Århus.

Ja det har jeg men jeg bruger normalt en 85 h og dem som de har selvom de er 90 g er for små så jeg krydser fingre for at jeg når at tabe mig nok til at jeg kan skrue mig ned i en 90 g :) Ellers må jeg special bestille fra England ligesom sidst.

Det er ikke nemt, når man ikke lige er "standard" størrelse. Håber du finder en du kan bruge, så du føler dig godt tilpas

0

Del dette indlæg

Her lige et foto til dig .. Håber det hjælper :wink:

Yay det virkede mange tak :) Så kan jeg også ligge andre billeder ind :D :D

Super jeg er glad for det hjalp. Jeg havde næsten luret dette var problemet, for det er det næsten alle slås med, de første gange de vil uploade fotos. :wink:

0

Del dette indlæg

Så kom jeg foralvor igang med invitationerne. Skrift typen er valgt og vi har skrevet en tekts vi selv synes er humoristiske :D Jeg har også på bakset med monogram og prøvet at lave adresser på kuverterne og endelig er det også lykkedes at brev flette så alle vores gæsters navne er nemme at få på invitationerne.

Denne måned står på mange ting ikke nok med at invitationerne skal være klar til at blive pyntet inden den 1 februar så har vi en lang liste der skal tjekkes af i denne måned. Vi skal nemlig følgende:

- Bryllupsmesse den 19 Januar i Århus, min mor og søster tager nok med os.

- Fundet en fotograf, mange siger at vi er sent ude så nu må vi se om vi kan finde en billig nok fotograf der kan på dagen :)

- Snakket med guldsmeden om ringe og priser, gerne inden bryllupsmessen så hvis vi får et bedre tilbud der evt. kan beslutte os.

- Snakket med præsten om endelig tidspunkt for vielsen. Håber virkelig at 13.30 er muligt.

- beslutte os for den endelige invitations tekst og monogram så jeg kan få lavet en monogram stempel!

Det var vist det, men det er heller ikke så lidt når vi også har en masse andre planer som fødselsdage, flytning for familie, hygge med venner m.m

Vores ideer til monogram kommer her kom endelig gerne med kommentare til det :)

post-62679-0-10764200-1388749179_thumb.j

post-62679-0-52515400-1388749189_thumb.p

post-62679-0-09267300-1388749202_thumb.p

post-62679-0-84388700-1388749212_thumb.p

post-62679-0-78103100-1388749222_thumb.j

post-62679-0-59496700-1388749231_thumb.p

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer