Tenna91

Bryllups menuen

9 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Håber virkelig i kan hjælpe mig

Jeg står og skal giftes i 2015 (altså god tid til endnu), men jeg er så småt begyndt at planlægge

Jeg går og overvejer selv at stå for maden på den måde at alt det jeg der kan laves på forhånd gør jeg selv og så har jeg en til at lave hovedrette og anrette det hele på dagen.

Er der nogle der har nogle erfaringer med det og er der nogle der har nogle menu ideer??

Tenna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg ville ikke turde binde an med det. Jeg havde nok at gøre med at dække borde dagen inden vores bryllup, som blev holdt i et selskabslokale. Hvis jeg samtidig skulle have stået for mad ville jeg overhovedet ikke kunne lade op til den store dag, - og det er altså VIGTIGT at man kan hvile og slappe af inden den store dag.

Men hvis du meget meget gerne vil lave maden selv, så kan jeg anbefale lakseruller til forret, de skal bare være i fryseren indtil nogle timer før servering:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stået for ælste søns konfirmation, yngste søns barnedåb samt H2Bs 40års fødselsdag næsten alene. Hver gang med mellem 45 og 70 pers. Det er en hård omgang, meget at se til. Kræver meget forberedelse. Men har du en god hjælper i køkkenet kan det sagtens lade sig gøre. Jeg ønsker det dog ikke selv til mit bryllup da det kan være stressendeøg jeg vil gerne nyde vores bryllups dag fuldt ud.

Dog regner jeg med at lave lidt selv, dog kun ting der kan forberedes i god tid da jeg også skal nå at lave min bryllupskage =)

Men vælger du at gøre det så anbefaler jeg også helstegt pattegris. Faktisk er forret unødvendigt når du får helstegt pattegris. Gæsterne får masser af mad. Vi fik det til min søns konfirmation. Virkelig en succes.

Hvis du forbereder alt til salater kan din hjælper i køkkenet blande det sammen til sidst uden problemer.

Glæder mig til at høre hvad du vælger at gøre.

Redigeret af RikkeD
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde selv overvejet at få helstegt pattegris og så selv stå for tilbehøret, men er bange for det er lidt for stort et arbejde, og ved heller ikke hvordan man holder salaten frisk uden den bliver brun og kedelig at se på.

Ved at man hos pattegris.dk kan bestille en kok ud som sørger for det hele, de kan også skaffe alt tilbehør til en

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede selv forret: Gazpacho med hvidløgsmarinerede rejer

og dessert: citronfromage.

Dette lavede vi dagen før.

Vores serveringspiger skulle så bare samle og anrette.

Til hovedret fik vi heltstegt gris hvor slagteren havde salaten med. Der var dog rigeligt med tid til at serveringspigerne godt kunne have lavet salaten, skulle vi have gjordt det selv.

PS: 1 til at anrette er ikke ret meget, jeg ville nok sige 1 pr. 15 pers, hvis der skal tallerken anretttes og serveres.

Tillykke med det kommende bryllup.

Vh Lene

Redigeret af Leras
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sørg for at du kan lave det meste af maden i god tid inden dagen.

En kold forret evt. Hvid fisk med en dressing eller som 'en nævnte; lakseroulade. Nu ved jeg ikke hvornår på året du skal giftes, men en kartoffel/porre suppe med bacon knas om vinteren eller ærtesuppe med champagne om sommeren.

Hovedretten er lidt sværere at forberede. Kartofler og kød kan forsteges om formiddagen. Der kan salat også laves,med mindre der er frugt i. Så bliver den lidt brun som du selv skriver. Men du undgår ikke at betale dig fra en køkkenassistent eller 2, med mindre familien eller dig selv skal stå i køkkenet.

Dessert er det nemmeste. Is og kage og en lille klat frugtcoulis. Eller mousse med "sovs" enten af frugt eller chokolade. Men husk noget knas, ellers bliver det som søbemad. Hvis du ved hvad jeg mener.

Håber det kunne give lidt inspiration. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer