Maj2014

Tidsplan for den store dag?

6 posts in this topic

Hej.

Vi sad og kiggede på tidsplan for den store dag og er virkelig i tvivl hvir lang tid tingene tag.

Vi skal giftes kl 14 og efter kirken skal vi have taget billeder og der skal tages par foto. Og kl 16 kan gæsterne komme ind på feststedet og finde deres værelser. Og der tænket vi lidt de kunne få bryllupskagen....men så er der også gaverne hvornår skal de åbnes.

Håber nogen kan hjælpe, hvordan ser jeres tidsplan ud?

0

Annonce ♥

Vi skal også vies kl. 14.00. Og jeg er også i tvivl om vores tidsplan. Efter vielsen som præsten siger kun tager ca. 30 min, gætter jeg på at riskastning og lykønskninger får os frem til kl. 15. Herefter vil vi holde en salgs reception bagved kirken med slik/kagebord og kølige bobler.Denne forventer jeg ikke tager mere end ca en time. Vi skal ved ca. 16 tiden have taget billeder og er tilbage ca. ved 17. tiden. Regner derfor med at servere velkomstdrinks kl. 17.30 og middag fra kl. 18.00. MEN hvad skal gæsterne foretage sig fra kl. 16 til 17.30 mens vi får taget billeder? Hvad med jeres gæster inden de kan komme ind på feststedet? Vores gæster overnatter forskellige steder omkring feststedet....

Synes det er en god ide med bryllupskagen og måske kan I kombinere gaveoppakning og kagen der om eftermiddagen?

0

Der er mange og nok de fleste som vælger kl. 14. Der ankommer de fleste til feststedet ved 15.15-15.30 tiden afhængig af hvor lang tid vielsen varer og transporttid til stedet. Derefter er der god tid til at servere bryllupskage m.v. hvis man opererer med middag kl. 17.30 eller derefter. Mange brudepar ankommer senere (eller forlader "receptionen" lidt før) fordi de skal have taget billeder.

Gaver åbner brudeparret typisk ind imellem. Det kan være under receptionen i naturlige pauser under middagen og nogle gør det også inden brudevalsen. Derudover er der nogle som kan have behov for et pusterum efter brudevalsen og benytter lejligheden til at pakke gaver op. Andre vælger at lade nogle udvalgte pakke op eller at vente til efter festen (ikke altid sjovt for gæsterne). Men hvis gæsterne skal overnatte på stedet så samles I vel til noget brunch o.l. om søndagen hvor det vil være helt oplagt at pakke gaver op. Så er I ude ovre "problemet".

0

Vi havde selv mange tænker om det. Vi tog det som det kom, og her er sådan det endte

13.00 vielsen

14.30 gæster ankom til feststed

15.15 brudeparret ankom efter billeder

16.15 åbne gaver

16.50 går til bords - alle gaver var åbnet

17.00 brudeparret byder velkommen inden middagen

20.40 færdig med middag

21.00 kaffe kommer på kage bordet

21.15 bryllupskagen sættes frem

21.30 bryllupskagen skæres

22.30 brudevalsen

Fest, hygge osv

02.00 alle gæster er gået - brudeparret venter på taxa

0

Annonce ♥

Vi har selv disse tanker.

Vi skal vies i skoven kl 1430. Det tager ca 10 min, så er der lykønskninger + ris. Gæsterne smutter over på kroen og tjekker ind og så er der reception. Vi bliver i skoven og får taget billeder og kommer så over på kroen ved 16 tiden tror vi. Så er der bryllupskage og kl 17.30 ca velkomstdrinks.

0