roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Han kan da umuligt have glemt jer, når han afslog vores bryllup pga af jeres :D

Hehe... altså, på et eller andet tidspunkt, må han jo have vidst det. Men kunne da godt være, at han havde skiftet kalender, og ikke fået skrevet det ind eller noget andet uheldigt. I hvert fald, nåede jeg at blive ret nervøs indtil jeg fik ringet i dag - så nej, det er vist ikke helt glemt, men nok heller ikke noget han har været så opmærksom på...

Jeg kan godt forstå at du blev nervøs. Vi havde møde med vores fotograf i maj :D ....... Også i rimmelig god tid alligevel.

Dejligt, at han ikke havde svedt jer helt ud.

Nu observerede jeg ham lidt i lørdags og jeg synes han var meget diskret og man bemærkede ham knapt nok, hvilket jeg synes var helt perfekt.

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan han var resten af dagen, men umiddelbart kunne jeg godt li den måde han var til stede på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser I flotte ud - glæder mig til at se resten!! :loveshower:

I øvrigt, hvornår henvendte Martin (Applepark) sig til jer? Jeg har endnu intet hørt med under to uger igen, og er ærlig talt bange for at aftalen er glemt :huh:

(Der står jo, at han henvender sig til en, og derfor har jeg tidligere ventet med at skrive til ham, derefter er tiden bare fløjet afsted, men skrev så igår om min bekymring og har ikke hørt svar i dag...)

Tusind tak :) Jeg skal bare have billederne fra Martin, så kommer det :)

Jeg henvendte mig til Martin :) Da vi fik taget vores forlovelsesbilleder aftalte vi bare, at vi skulle snakkes ved. Jeg skrev en mail til ham en uges tid før vi skulle mødes, og aftalte nærmere. Hvis det var mig, så ville jeg nok sende en mail, og spørge, hvornår I skal mødes :)

Jeg skrev en mail i søndags, men havde ikke hørt svar i dag indtil middag, hvor jeg blev så nervøs, at jeg blev nødt til at ringe til ham. Han tog det ret stille og roligt, og sagde ret afslappet, at jo, så måtte vi hellere have en samtale, Så jeg skal ringe igen på torsdag. Efterfølgende faldt min puls lige ned på et normalt leje igen :wink:

Godt at du fik ringet så! Jeg fandt ud af i processen, at hvis der var noget, der stressede mig, eller gik mig på, så var det bedst at ordne det med det samme, for det gik virkelig udover mit stressniveau, hvis jeg ikke gjorde.

0

Del dette indlæg

Lidt ekstra sneak-peaks

Vores toastmaster har sendt os en masse herlige billeder, så mens jeg venter på fotografens billeder, så vil jeg lige lægge et par stykker op :)

Jeg ved jo hvor billedhungrende BK er :wink:

Først et billede, hvor vi lige er blevet gift

post-69771-0-99464300-1412775092_thumb.j

Og så et, hvor vi danser brudevals

post-69771-0-25742400-1412775104_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, giver præsten lige tombs up på det billede?

Smukt par, I udgør - og royalt :-) hihi

Tusind tak :heart:

Hehe ja, når nu jeg ikke vil være prinsesse :wink: Lasse fortalt i øvrigt også, at kjolen var designet i forbindelse med et brudemagasin, der havde kørt et tema med noget askepot :) Så det viste sig, at du havde helt ret :wink:

Det ligner til forveksling, at han giver thumbs up, men tror vist egentlig bare han holder i præstekjolen :) Men synes det er super cool det ligner :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe ja, når nu jeg ikke vil være prinsesse :wink: Lasse fortalt i øvrigt også, at kjolen var designet i forbindelse med et brudemagasin, der havde kørt et tema med noget askepot :) Så det viste sig, at du havde helt ret :wink:

Det ligner til forveksling, at han giver thumbs up, men tror vist egentlig bare han holder i præstekjolen :) Men synes det er super cool det ligner :)

Ja, det er den typiske præsteholdning med hånden om reverset på kjolen :)

0

Del dette indlæg

Ha ha, det var også min første tanke - står præsten lige og laver thumbs up? :lol: Og dernæst: Hvor er du vildt smuk!!! Beholdt du kjolen på til den lyse morgen?

Ja, jeg beholdt kjolen på hele natten :biggrin: Den sad bare SÅ godt! Selv min far (som godt kan være lidt nærrig med tøj) sagde, at den var alle pengene værd :lol: Men den var faktisk helt behagelig at have på, havde jo frygtet det værste, efter at have prøvet en lignende kjole, hvor det lidt føltes som om, at jeg blev spiddet i maven af stiverne, når jeg satte mig ned. Det eneste, der var marginalt ubehageligt ved min kjole var ærmerne. De tog en hel del af min bevægefrihed, og jeg har opdaget at jeg har blå mærker på armene efter dem. Det var nu ikke noget jeg synes gjorde ondt på dagen, og tror egentlig, at de er opstået under dansen. Der blev jeg i hvert fald snurret godt rundt, hvilket lidt tvang armene i vejret.

Men alt i alt er jeg vildt imponeret over, hvor behagelig min ellers ret tunge og ret store kjole var :)

0

Del dette indlæg

Ja, det er den typiske præsteholdning med hånden om reverset på kjolen :)

Ja, han forekom mig på en måde også som arketypen på en præst :) I hvert fald, som de er i mit hoved :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt at du er mindst ligeså smuk under brudevalsen, som i kirken!!!

Tusind tak skal du have Josphine :heart: Det var sødt sagt :a1221:

Selv tak søde. Man kan på ingen måde se, at der er ti timers forskel på billederne.
1

Del dette indlæg

Det virker som om, at det kommer til at gå et stykke tid, inden vi får billederne fra fotografen, så jeg tænker, at jeg kan gå i gang med en mini-beretning om dagene op til brylluppet.

Det var nogen super stressende dage, hvor vi bare fløj rundt :tunge: Men tænker jeg vil starte med at fortælle om den sidste brudekjoleprøvning :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Afhentning af brudekjole

Torsdag middag havde jeg aftalt, at jeg skulle hente kjolen og prøve den en sidste gang, for at sikre mig, at alt var i orden. Min mor skulle også prøve at snøre kjolen, så hun (læs: jeg) var helt sikker på, at hun kunne finde ud af det på dagen.

Der blev lige klippet lidt tyl af skørterne, så den passede perfekt :) Jeg havde fortalt Lasse, at jeg formentlig ville skifte til et par sko, som havde et par cm mindre hæl efter kirken, så kan tog lige lidt ekstra af, så det passede.

Da jeg havde fået kjolen på, og den var blevet snørret, skulle tyllagene lige falde på plads, så jeg blev bedt om at hoppe lidt i kjolen, for så faldt de bedre på plads af sig selv :lol: Det var altså pænt morsomt at hoppe i en brudekjole! Med høje sko og det hele :) Men tricket virker dog upåklageligt, og endte faktisk med at gøre det om morgenen på selve dagen også :)

Så blev der klippet lidt af det stive tyl, som udgjorde de inderste lag, så det ikke ville skrabe hen af gulvet på dagen.

Det gjorde at Lasse skulle ned og kravle under kjolen, og det så ret sjov ud, det lykkedes faktisk min mor at få et billede af det :biggrin:

post-69771-0-39562500-1413463603_thumb.j

Her er et billede, hvor jeg løfter op i skørterne, så Lasse kan komme til tyllagene foran, men hvor min mor lige har fået knipset et billede af kjolens smukke ryg

post-69771-0-85299700-1413463611_thumb.j

Da der var blevet klippet godt i tyllen, ville Lasse lige have mig til at spadsere en tur rundt i butikken. Vistnok for at tyllen skulle falde lidt mere på plads, han klippede i hvert fald lidt ekstra tyl af da jeg var færdig med at gå rundt.

Denne gåen rundt i naturligt dagslys, fik for alvor papparazien frem i min mor, så jeg blev beordret til at gå frem og tilbage, mens hun tog billeder og videoer af mig i kjolen (eller nok egentlig mest kjolen).

I får lige et par stykker af dem :) Mit hår ser lidt fjollet ud, men havde strenge ordrer fra frisøren om, at jeg ikke måtte sætte det for stramt op, eller komme for mange produkter i.

post-69771-0-96596900-1413463618_thumb.j

post-69771-0-21197800-1413463631_thumb.j

Det var jo første gang vi så kjolen bevæge sig, og vi var bare helt vilde :cheerleader3: Da jeg så billederne var jeg bare helt forelsket og glædede mig sådan til at få den på om lørdagen :a1221:

Udover, at den var super smuk og flatterende, så var den også virkelig lækker at have på. Man kunne ikke mærke, at den var så tung som den egentlig var (vi snakker i hvert fald 10 kg). Ved jeg har skrevet det før, men er virkelig glad for, at jeg valgte (eller dvs min mor endte jo med at betale, men det var jo først efter jeg havde besluttet mig) at betale lidt ekstra for at få kjolen skræddersyet. Den er 100 gange mere behagelig end nogen af dem jeg prøvede i de andre butikker.

Kan også varmt anbefale Spangenberg, på trods af, at jeg en gang i mellem var lige lovlig meget bridezilla, så tog de det helt rolig og gjorde deres bedste for at berolige mig.

Kæmpe thumbs up til dem :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Torsdag eftermiddag

Efter at have båret den meget tunge brudekjole med udstyr ned i bilen, så skulle vi nå en masse ærinder inden min mor skulle være hjemme kl 18, da hun skulle med min far ud at købe en plov (føler lidt det lyder som om vi kommer fra det mørke Jylland, når jeg skriver sådan :lol: )

Først var vi et smut forbi Peter Beier i Skoubogade, da jeg havde fået specialbestilt nogle franske mandler, der skulle i favourglassene. Det havde været lidt vildt at skulle have fat i dem. I rigtig mange år (i hvert fald fra den gang jeg gik i gymnasiet, og nok også før) har det været et gammelt ægtepar, der har været indehavere af den Peter Beier, der ligger i Skoubogade.

Siden jeg gik i gymnasiet har jeg købt nogle specielle franske mandler til min far i fødselsdags- og julegave til min far. Derfor var det også helt naturligt, at det var dem, der skulle i favourglassene til vores bryllup. Jeg havde sendt min mand ind for at købe mandlerne om tirsdagen, da jeg ikke ville købe dem for tidligt, da jeg ikke var helt sikker på holdbarheden. Det viser sig så, at siden vi har været der i sommer, så er det søde gamle ægtepar gået på pension :( og der er nu ikke nogen der forhandler mandlerne i DK længere. Heldigvis støder min mand på en sød Peter Beier ansat i deres butik på St. Kongensgade, som finder ud af, at de har overtaget et lille restlager. Så mandlerne er heldigvis reddet! Vi får hentet dem, og går straks mod Magasin.

Oprindeligt havde jeg lovet min mor, at hun bare kunne få et par strømpebukser af mig (jeg køber normalt et lille lager), men det viste sig, at jeg kun havde sorte tilbage :blush: Hvilket min mor ikke lige synes passede til hendes koboltblå kjole :tunge:

I magasin fik vi også købt gaver til alle dem der havde en "rolle" i brylluppet.

Forloveren fik lakrids fra Johan Bülow, og ellers så amokshoppede jeg i Summerbird, hvor resten af gaverne blev købt.

Herefter kom dagens højdepunkt :) Jeg fik lokket min mor med metroen :biggrin: Det var hendes første tur i Københavns metro nogensinde :lol: Hun skyr offentlig transport som pesten normalt, så det var virkelig sjov at se hende køre i metroen.

Vi kom tilbage til bilen og satte kursen mod mine forældres hus.

0

Del dette indlæg

Torsdag aften

Efter at have sat min mor af hjemme hos mine forældre, så fik jeg lov til at tage min fars bil med kjolen i bagagerummet hjem. Vi endte nemlig med, at den ligeså godt kunne ligge der, indtil den kunne komme op og hænge på hotellet om fredagen.

Min far har heldigvis en stationcar, hvor man kan trække et gardin henover bagagerummet, så man ikke kan se indholdet. Så der var ikke nogen chance for, at min man kom til at se den inden.

Efter at have bestilt mad ude fra (kan for min død ikke huske hvad lige nu :tunge: ), så vi et par afsnit af Doctor Who og slappede lidt af, inden jeg skulle i gang med at afslutte mine DIY-projekter.

Det viste sig dog at tage lidt længere, end jeg oprindeligt havde regnet med. Men jeg skulle også både have folde de sidste kirkehæfter og bundet sløjfe om, og sat sløjfer om risposerne, som min mand og min mor havde være så dygtige at lave sammen. De mandler vi havde købt tidligere skulle også kommes i favourglassene, som heldigvis var færdige, udover de skulle fyldes.

Menuerne skulle også lige laves, og efter at have lavet dem bare i lilla og ivory karton, blev jeg enig med mig selv om, at det så åndssvagt ud, hvis de ikke havde gulddoily top, ligesom alt andet :rolleyes: Så det tog også lige lidt tid.

Herudover skulle jeg have lavet en oversigtsbordplan, som i mit hoved var blevet et must-have, efter min far havde udtalt, at han synes det var en virkelig god idé ( *suk* man er vel fars pige...). Det var ellers et af de projekter jeg havde overvejet, at jeg ville droppe, hvis der ikke var tid til det :tunge:

Da kl er halv et, så spørger min man forsigtigt, om han måske skal gå i gang med den der bordplan?

Det får han lov til, og han får lavet baggrunden og rammen rundt om, samt renset glasset på rammen, inden jeg tager over :) Han var en stor hjælp, selvom han skulle guides en del :tunge:

Kl ca halv fire blev vi færdige og gik meget trætte i seng.

Jeg vil også meget gerne vise resultaterne fem :wink: De kommer lige over to indlæg, da de åbenbart er for store til at lægge ind samlet.

Først lige bordplanen, som jeg faktisk synes endte med at blive ret fin :)

post-69771-0-21176600-1413468209_thumb.j

Og så favourglassene

post-69771-0-34748800-1413468220_thumb.j

post-69771-0-20700200-1413468229_thumb.j

Og alle kirkehæfterne sammen :)

post-69771-0-21631200-1413468238_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så lige de sidste ting :)

Menuerne kom til at se sådan her ud, da de endelig blev fædige

post-69771-0-54105900-1413468723_thumb.j

Og synes min mor og mand havde gjort det så fint med risposerne, de er blevet lige som jeg havde forestillet mig dem. Jeg har kun sat satinbåndene på selv :)

post-69771-0-10395200-1413468731_thumb.j

Og lige et billede af dem alle sammen samlet.

post-69771-0-94389400-1413468736_thumb.j

0

Del dette indlæg

Det ser vildt godt ud - og endnu engang - hvor er du bare smuk i din kjole! Vi er også helt besatte af Doctor Who :lol:

Hehe, jeg var slet ikke til det i starten, da min mand forklarede hvad det var. Men så kom jeg til at se med, da han sad og så et afsnit og jeg egentlig lavede noget andet, og siden har jeg været hooked :biggrin: Vi er i gang med at se hele serien igennem på netflix :) Tror måske også jeg kommer til at købe sæson 8 på dvd, så vi kan tjekke ham den nye doktor ud, er lidt skeptisk :lol:

0

Del dette indlæg

Det ser vildt godt ud - og endnu engang - hvor er du bare smuk i din kjole! Vi er også helt besatte af Doctor Who :lol:

Hehe, jeg var slet ikke til det i starten, da min mand forklarede hvad det var. Men så kom jeg til at se med, da han sad og så et afsnit og jeg egentlig lavede noget andet, og siden har jeg været hooked :biggrin: Vi er i gang med at se hele serien igennem på netflix :) Tror måske også jeg kommer til at købe sæson 8 på dvd, så vi kan tjekke ham den nye doktor ud, er lidt skeptisk :lol:

Er også meget skeptisk over for den nye doctor!! Vi har kun set fra 2010, så den 11. Doctor var vores første og helt klart ham, jeg er mest vild med :lol: <3

0

Del dette indlæg

Jaaaaah, dejligt at du begynder stille og roligt uden billederne :cheerleader3:

Jeres ting er så flotte.

Jeg har båndet fra risposerne i min jakkelomme, som jeg går og nuldrer. Tyllen ligger i min taske :D

Hvordan var dessertn? Jeg synes popcforn er så sejt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer