Honore2B

P&M's herregårdsbryllup - sidste billeder og takkekort

525 indlæg i dette emne

Ja vi rodede da også noget rundt i det i starten. Har googlet meget for at finde ud af, hvilke krav der var til vidne-rollen.

Men så vidt jeg kan se, så skal de bare være til stede, og deres navne være oplyst til præsten på forhånd. :huh: Eller??

Jeps, helt korrekt. Vidnerne skal oplyses til præsten på forhånd, så disse kan skrives ind i kirkebogen. Vielsen er jo juridisk gyldig, så derfor skal der være to vidner, der kan bevidne, at det er de rigtige personer, der bliver gift og at de har sagt ja to gange hver :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt du fik vist ham det! Og dejligt at han trods alt blev glad, selvom det gør ondt. :bearhug: til jer begge!

Ja, da jeg så hans reaktion, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg havde truffet den rigtige beslutning.

Medaljonen er jo måske lidt fjollet - for min svigerfar vil jo være med i vores hjerter. Jeg syntes bare, at jeg havde brug for et mere håndgribeligt "bevis"

Jeg synes bestemt ikke det er fjollet, jeg skal selv have et par stykker i min buket, og billeder stående i festsalen af dem som har været væk længe men stadig er savnet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er godt du fik vist ham det! Og dejligt at han trods alt blev glad, selvom det gør ondt. :bearhug: til jer begge!

Ja, da jeg så hans reaktion, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg havde truffet den rigtige beslutning.

Medaljonen er jo måske lidt fjollet - for min svigerfar vil jo være med i vores hjerter. Jeg syntes bare, at jeg havde brug for et mere håndgribeligt "bevis"

Jeg synes bestemt ikke det er fjollet, jeg skal selv have et par stykker i min buket, og billeder stående i festsalen af dem som har været væk længe men stadig er savnet.

Smuk tanke. For mig er et bryllup en fejring af kærlighed. Og den skal fejres sammen med dem, man elsker mest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt ind til "pels" stolaen.

Går efter et design ala denne

IMAG0002_medium.jpg

Men med mere pels - hvis I forstå hvad jeg mener. Har købt mest pelsgarn, så striberne med almindeligt garn bliver smallere.

Min mor blev ellevild da jeg spurgte. Selvfølgelig ville hun da strikke en. Så nu er jeg bare spændt på, hvordan den bliver.

Har tidligere skrevet, at jeg ikke er til brocher. Men har arvet en lille rund broche med perler fra min mormor. Og tænker at den kan bruges til at lukke capen med.

Så har jeg også styr på noget gammelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej den er flot

Ja. Håber min mor kan ramme designet. Har bare fundet dette billede. Men vi tror det er lige ud af landevejen, nærmest bogstavligt ment. Frem og tilbage i glat strik, indtil man har den rette længde.

Glæder mig til at se resultatet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm...den her skal I lige have med.

Blev kontaktet af kirkekontoret, de havde modtaget min ansøgning om navneændring i forbindelse med vielsen. Om jeg lige ville komme forbi med en dåbsattest.

Selvfølgelig kunne jeg det. Så afsted med lille mig.

Kommer derned, og bliver da jeg præsenterer mig med navn og cpr-nummer mødt med "Nåhhh er det dig? Den sag kender jeg godt" :huh: Okay...

"Vi har et lille problem, du er ikke registreret i den danske folkekirke" :blink: Øhhhh.....jamen jeg er jo både døbt og konfirmeret.

"Ja ja, du er også medlem, du er bare ikke registreret" Her begyndte hun så at se lettere forfjamsket ud.

Så fulgte en lang forklaring, da jeg var døbt i Nuuk på Grønland (mine forældre arbejdede deroppe da jeg blev født) var jeg registreret der. Og da jeg tilbage i 80'erne engang blev konfirmeret, burde præsten have tjekket om jeg var registreret. Det gjorde han så åbenbart ikke.

Den stakkels kvinde på kirkekontoret var nærmest hylet helt ud af den. Det var åbenbart en meget pinlig sag for dem.

Jeg fik simpelthen så ondt af hende - jeg var jo ligeglad. Så længe jeg kan blive viet og få Michaels efternavn så er jeg glad :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fandt jeg endelig natkjolen til bryllupsnatten. Måtte godt nok af med 730 kr. Men mon ikke han tilgiver mig den udskrivning når han ser den.

Fra Calvin Klein

C1121K07U-802@5.jpgC1121K07U-802@3.jpg

Han er vild med sort og blonder. Så tror den vil falde i god smag. :c166:

Skal så bare lige have et par sorte trusser, så er den hjemme.

Havde også en sjov oplevelse, da jeg var inde og købe natkjolen.

Kommer ind og siger at jeg gerne vil kigge på en natkjole. Her skal så lige indskydes, at jeg 20 dage før rundede de 40, hvilket jeg har det helt okay med, går ikke op i alder.

Nåh :back2topic: men så går ekspedienten hen til flonel-natkjoler, hiver en ned fra stangen og spørger om det er noget i den stil jeg leder efter. :blink: Say what?.... :shooter:

Så jeg kunne jo ikke svare andet end "Det tror jeg godt nok han bliver ked af" kunstpause... "det er til vores bryllupsnat" :tunge:

"Uhhhhhhh nej - så ved jeg lige hvad du skal have" og frem kom Calvin Klein natkjolen.

Hendes reaktion var guld værd - fuldstændig forfjamsket resten af tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår var dine forældre på Grønland? :)

Fra 1969 til 1975 tror jeg, og igen fra 1980 til 1984. Jeg blev født i 1974.

Ok, det er godt nok lidt pudsigt, for mine forældre var deroppe fra 1966-1968. Min far var bygningsingeniør på det tidspunkt :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår var dine forældre på Grønland? :)

Fra 1969 til 1975 tror jeg, og igen fra 1980 til 1984. Jeg blev født i 1974.

Ok, det er godt nok lidt pudsigt, for mine forældre var deroppe fra 1966-1968. Min far var bygningsingeniør på det tidspunkt :)

Min far var tømrer og min mor arbejdede som kontorassistent for politimesteren.

Det er en lille verden engang imellem :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Michael har nu truffet beslutningen med forlover. Han vil ikke have nogen.

Tror lidt det bunder i, at når nu ikke hans far kan være det, så der er ikke en anden der skal overtage den rolle. Og den beslutning støtter jeg 100%.

Tabet af hans far har virkelig taget hårdt på ham. Selv om det snart er et år siden han døde, kan Michael stadig ikke tale om ham.

Så nu går jeg lidt og overvejer om der skal ændres lidt i planerne for selve vielsen. Det er vigtigt for mig, at min far fører mig op til alteret. Men det er ikke så vigtigt om han rent faktisk sidder ved min side oppe ved alteret. Så jeg tænker, om min far "bare" skal føre mig op til alteret, og så tager plads på første bænkerække sammen med min mor og lillebror.

Så kunne både Michael og jeg sidde alene deroppe. I stedet for at Michael skulle sidde alene. :unsure:

Min h2b mistede også sin far i januar sidste år, han blev kun 60 år og døde pludseligt af en hjerneblødning. Det tog meget hårdt på min h2b og i flere dage lå han nærmest i fosterstilling og græd - det var rigtig hårdt at se sin kære sådan. Året der er gået har været præget savnet og det er også stadig virkelig svært for ham at tale om det eller besøge graven.

På vores bryllupsdag har h2b har dog valgt sin ældste ven som forlover. Det bliver sikkert hårdt for ham at stå der i kirken uden sin far og så er det rart med en ven der har fulgt ham det meste af livet.

God ide at din far ikke skal med op og sidde, det er bedre med "ligevægt".

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Michael har nu truffet beslutningen med forlover. Han vil ikke have nogen.

Tror lidt det bunder i, at når nu ikke hans far kan være det, så der er ikke en anden der skal overtage den rolle. Og den beslutning støtter jeg 100%.

Tabet af hans far har virkelig taget hårdt på ham. Selv om det snart er et år siden han døde, kan Michael stadig ikke tale om ham.

Så nu går jeg lidt og overvejer om der skal ændres lidt i planerne for selve vielsen. Det er vigtigt for mig, at min far fører mig op til alteret. Men det er ikke så vigtigt om han rent faktisk sidder ved min side oppe ved alteret. Så jeg tænker, om min far "bare" skal føre mig op til alteret, og så tager plads på første bænkerække sammen med min mor og lillebror.

Så kunne både Michael og jeg sidde alene deroppe. I stedet for at Michael skulle sidde alene. :unsure:

Min h2b mistede også sin far i januar sidste år, han blev kun 60 år og døde pludseligt af en hjerneblødning. Det tog meget hårdt på min h2b og i flere dage lå han nærmest i fosterstilling og græd - det var rigtig hårdt at se sin kære sådan. Året der er gået har været præget savnet og det er også stadig virkelig svært for ham at tale om det eller besøge graven.

På vores bryllupsdag har h2b har dog valgt sin ældste ven som forlover. Det bliver sikkert hårdt for ham at stå der i kirken uden sin far og så er det rart med en ven der har fulgt ham det meste af livet.

God ide at din far ikke skal med op og sidde, det er bedre med "ligevægt".

Ja det er meget hårdt at sin kæreste sådan. Jeg er jo vant til at Michael er den stærke, min klippe her i livet, der værner om mig, når bølgerne går højt. Men hans fars død tog virkelig hårdt på ham. Vi var der heldigvis, da hans far sov ind, så vi fik muligheden for at sige farvel. I de første mange timer lige efter, kunne Michael ikke engang klare at jeg så meget som så på ham. Han isolerede sig på et værelse. Det var rædselsfuldt, alt i mig skreg, at jeg skulle trøste ham, holde om ham. Men det måtte jeg ikke, det kunne han ikke klare.

Puha, får tårer i øjnene bare ved tanken. :( Det er uden sammenligning det hårdeste jeg har oplevet - ikke at kunne give Michael min kærlighed, når han behøvede den mest.

Det var først bagefter, at jeg fandt ud af, at jeg netop havde givet ham den støtte og kærlighed som han havde brug for i det øjeblik. Jeg gav ham rum til, at få bare lidt styr på sig selv, inden han skulle se verdenen i øjnene igen.

Det var også mig, der måtte fortælle det til vores søn, på den gang 8 år. Han blev passet hos mine forældre, Michael kunne ikke gå længere end til baggangen. Og da gjorde min far noget, jeg er ham evigt taknemmelig for. Han gik ud og gav Michael et kæmpe kram, og holdt om ham mens Michael hulkede ved hans skulder. Gav først slip, da Michael holdt op med at græde...puha...

Jeg gik så stille ind til vores søn, og fortalte ham, at nu havde farfar fået fred. Og at far var meget ked af det, og derfor ikke kunne være med til at fortælle ham det.

Og hvad gjorde min store, lille dreng? Han gik resolut ud i baggangen og gav sin far et kram.

I det øjeblik var jeg så utrolig stolt af min lille dreng, der midt i sin egen sorg, havde overskud til at trøste sin far.

Michael bearbejder sorgen for sig selv, har ikke brug for at tale om det.

Vores søn og jeg har begge brug for at tale om det. Og det gør vi, og respekterer Michaels måde. Det er jo også en god måde at lære vores søn, at folk takler sorg på vidt forskellige måder, og ingen af dem er forkerte.

Jeg er en stærk person, og tager gerne kampen op for andre. Kan sagtens klare mig selv når det kommer til stykket, men er bare så vant til at Michael værner om mig. Så pludselig at skulle være den stærke i vores forhold - det er helt nyt for mig. Men synes egentlig jeg klarer det okay :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her i det mørke vestjylland har der mildest talt været møg-vejr idag. Men det er jo ikke så skidt, at det ikke er godt for noget: DIY til bryllup :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Så nu har jeg fået lavet vores gæstebog færdig.

Har fået sat et ca. 4 cm bredt lilla bånd på vasen, og det synes jeg er blevet okay.

post-67849-0-90260000-1392482628_thumb.j

Har så fået lavet 5 slags kort. 4 med forskellige fortrykt tekst og 1 blank

post-67849-0-27518400-1392482614_thumb.j

Så samlet set bliver det sådan her

post-67849-0-98378500-1392482593_thumb.j

Ovenstående bliver sat frem til receptionen.

Til middagen, bliver denne så lagt frem

post-67849-0-00657800-1392482757_thumb.j

Her skal vi have vores bryllupsbillede i.

Tror det bliver rigtig godt. Er i hvert fald meget tilfreds med resultatet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og da chokoladerne er færdige har jeg også kunnet pakke favorboksene.

Har lavet to varianter. En til de voksne

post-67849-0-28002200-1392483004_thumb.j

Og en til børnene

post-67849-0-45109200-1392483027_thumb.j

Pakket fungerer de også som bordkort

post-67849-0-15955700-1392483068_thumb.j

En lille detalje er at der er røde plastre til damer/piger og blå til mænd/drenge

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sidder her med tårer ned af kinderne, efter at have læst din fars og søns målestok regere på da din h2b mistede sin far.. Puha så smukt

Redigeret af sommer09
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor ser det bare godt ud, er vilde med jeres personlige chokolader...... hvordan har du lavet skabelonen til dem?

I Word såmen. Lavede en tabel, hvor hver celle målte 6x10 cm.

Har så sat enten tekstboks eller billed ind. Fjernede så bare stregerne i tabellen inden jeg printede. Meget enkelt.

Men uhh det er godt nok en rygradsøvelse af de helt store, at sidde og pakke alle de chokolader ud, for så at pakke dem ind igen - ingen smagsprøver :td:

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej øv - jeg har jo været alt for flittig. Nu har jeg ikke jo ikke rigtig mere DIY der skal laves :blink: Hvad i alverden skal jeg nu få tiden til at gå med??

Mangler jo egentlig kun at få lavet strømpebånd, men der skal jeg lige have købt et satinbånd i en lysere blå farve.

Så mangler indlæget til kirkehæfterne, men det kan ikke blive før vi har talt med præsten og organisten.

Der må da være et eller andet der mangler :help:

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer