pomme-pomme

Stærkere negle?

25 posts in this topic

Jeg hader silica, da jeg engang spiste en, der sad fast i munden, og som jeg ikke kunne sluge, så derfor er det udelukket. Men hvordan kan jeg så få pæne negle?

0

Annonce ♥

Der er vist ikke nogen evident opskrift på dette. Nogle siger at man skal have rigeligt af jern og c-vitamin, heribland fisk, ost og olivenolie, mens det vist aldrig er bevist at det hjælper.. Over hele kammen er der dog vistnok bred enighed om at motion, rigeligt med væske og en varieret kost generelt skaber en sund krop hvilket får indflydelse på dine negle.

Man kan jo også gå den kunstige vej med diverse negleforstærkere/neglehærdere og kunstige negle.

Og hold dig fra at lakere dine negle, også selvom du bruger underlak.

0

Tak for svar! Jeg lakerer heldigvis kun negle om sommeren, da de bliver ufattelig svage af det, så det kan jeg nok holde mig fra. Jeg ønsker ikke at bruge kunstige negle - de skal også bare lakeres pænt til brylluppet - ikke noget med franske negle eller andet pynt. Jeg går efter KISS modellen til mit bryllup :) (eller det er i hvert fald planen lige nu)

Edited by pomme-pomme
0

Brug Herome negle forstærkning i den røde pakke, som hedder ekstra strong. Anvend den som det anbefales på pakken, med et lag en dag og et nyt lag Den næste dag. Det gir de stærkeste negle.

Selv bruger jeg den dagligt til fransk manicure og mine negle knækker stort set aldrig og førhen havde jeg vildt skrøbelige negle, men den virker.

Find den på nettet eller i magasin...

1

Annonce ♥

Jeg undersøgte selv dette for noget tid siden... Jeg fandt frem til flere anbefalede B-vitamin + fiskeolie... Jeg startede med at tage disse tilskud hver dag og efter et par måneder havde jeg (uden pis) stærkere negle... Førhen var mine negle lidt porøse, så forskellen var ikke til at tage fejl af... Men jeg kan jo på ingen måde garantere at det virker for alle!

0

Der er vist ikke nogen evident opskrift på dette. Nogle siger at man skal have rigeligt af jern og c-vitamin, heribland fisk, ost og olivenolie, mens det vist aldrig er bevist at det hjælper.. Over hele kammen er der dog vistnok bred enighed om at motion, rigeligt med væske og en varieret kost generelt skaber en sund krop hvilket får indflydelse på dine negle.

Man kan jo også gå den kunstige vej med diverse negleforstærkere/neglehærdere og kunstige negle.

Hvorfor skal man holde sig fra at lakere sine negle..?

0

Må jeg lige reklamere for Mavala igen.. hehe.. Se evt tips i tråden her.

0

Når du lakerer negle bliver de lukket helt inde og kan ikke ånde. Desuden er neglelak for det meste ren kemi, så det kan man jo sige sig selv ikke er sundt.

Man kan jo stadig lakere negle, jeg gør det selv en del, men det er ikke godt hverken for neglene eller dig.

0

Annonce ♥

Den med kemi er jeg helt med på... Jeg prøvede noget lak uden 2 af de værste stoffer, men den fungerede slet ikke for mig... Så der går jeg altså på kompromis - og det er faktisk det absolut eneste jeg går på kompromis med... :)

Jeg har måske bare vænnet mig til neglelak... Jeg har jo brugt det fast i mange år, så jeg kan slet ikke klare følelsen af nøgne negle...

0

Når du lakerer negle bliver de lukket helt inde og kan ikke ånde. Desuden er neglelak for det meste ren kemi, så det kan man jo sige sig selv ikke er sundt.

Man kan jo stadig lakere negle, jeg gør det selv en del, men det er ikke godt hverken for neglene eller dig.

Den med kemi er jeg helt med på, men jeg mener, at det er i virkeligheden er allerværst for neglen er, når du skal fjerne lakken. Altså den acetone der er i neglelakfjerneren. Det er det der udtørrer neglen og gør den skør.

Og så lige til sidst: Neglen er DØD, det er DØDE celler og keratin der udgør neglen. Derfor gør det absolut INTET at neglen ikke kan ånde. Bare lige rent biologisk. Det samme gør sig i øvrigt gældende for hår (her skal man dog passe på at hovedbunden, som jo er meget levende, kan ånde..

0

Den med kemi er jeg helt med på, men jeg mener, at det er i virkeligheden er allerværst for neglen er, når du skal fjerne lakken. Altså den acetone der er i neglelakfjerneren. Det er det der udtørrer neglen og gør den skør.

Og så lige til sidst: Neglen er DØD, det er DØDE celler og keratin der udgør neglen. Derfor gør det absolut INTET at neglen ikke kan ånde. Bare lige rent biologisk. Det samme gør sig i øvrigt gældende for hår (her skal man dog passe på at hovedbunden, som jo er meget levende, kan ånde..

Giver mening :) Så fik vi også det HELT på plads.

0

Undskyld, gik vist lidt i selvsving :blush: Jeg er bare mere end almindeligt træt af reklamer og dameblade, der omtaler hår og negle som noget levende. Det er nok en af mine pet peeves.

Når det så er sagt, så er den bedste måde at styrke sine negle og sit hår på nok at finde de rigtige kosttilskud, for lige at komme tilbage til det tråden egentlig handler om...

0

Annonce ♥

Undskyld, gik vist lidt i selvsving :blush: Jeg er bare mere end almindeligt træt af reklamer og dameblade, der omtaler hår og negle som noget levende. Det er nok en af mine pet peeves.

Når det så er sagt, så er den bedste måde at styrke sine negle og sit hår på nok at finde de rigtige kosttilskud, for lige at komme tilbage til det tråden egentlig handler om...

Helt OK. Jeg kender det godt :) Når man selv ved noget om et emne er det irriterende at andre har 117 forkerte tolkninger :shooter:

Jeg fik da også udtalt mig om noget jeg ikke havde forstand på, det skal jeg da gerne indrømme. Men nu er jeg blevet klogere :wink:

0

Og så lige til sidst: Neglen er DØD, det er DØDE celler og keratin der udgør neglen. Derfor gør det absolut INTET at neglen ikke kan ånde. Bare lige rent biologisk. Det samme gør sig i øvrigt gældende for hår (her skal man dog passe på at hovedbunden, som jo er meget levende, kan ånde..[/quot

Tak! Du skrev lige præcis det jeg skulle til! :-)

Jeg vil super gerne se hvor "lungerne" sidder på neglen så den kan ånde, især når den består at døde kreatin celler..

0

Maria, du er kosmetolog, ik..? Ved du hvor meget 'kemi' der overhoved kan trænge gennem neglen..?

Huden har en overflade, der gør der nemt at forstå, at det man smørrer på trænger ind... Men neglen er så hård og har ikke rigtig samme sugeevne...

Edited by Centenary
0

Jeg er ikke kosmetolog, men make-up artist og Master nail tech.

Hvad mener du med om det kan trænge i gennem?

Hvis vi snakker f.eks formaldehyd ( som heldigvis ikke er i så mange lakker længere) så kan det give meget stærke allergiske reaktioner, selvom det kommes på neglen som består af døde keratinceller.

Hvad er det du skal bruge eller er i tvivl om? Så skal jeg nok se om jeg kan hjælpe dig :-)

0

Annonce ♥

Jeg tænkte mest på om der er noget der kan trænge igennem neglen og fx virke hormonforstyrrende... Ligesom creme og makeup...

Skal man fx droppe neglelak under graviditet eller handler 'kemien' primært om at man kan få en allergisk reaktion...

0

Det har jeg aldrig hørt om! Du skal selvfølgelig sørge for at bruge en lak af god kvalitet f.eks. CND Vinylux, ikke røre huden og følge produktets anvisning.

For st jeg ikke siger noget forkert, så undersøger jeg det lige og vender tilbage :-)

0

En blanding af New Nordic's Nail strong (tabletter)

og OPI's nail hardtner :)

og så husk fil dem, så kanterne er "stabile" :)

0

Det har jeg aldrig hørt om! Du skal selvfølgelig sørge for at bruge en lak af god kvalitet f.eks. CND Vinylux, ikke røre huden og følge produktets anvisning.

For st jeg ikke siger noget forkert, så undersøger jeg det lige og vender tilbage :-)

Jeg bruger Vinylux... :) De holder simpelthen så godt!

0

Annonce ♥

Jeg tænkte mest på om der er noget der kan trænge igennem neglen og fx virke hormonforstyrrende... Ligesom creme og makeup...

Skal man fx droppe neglelak under graviditet eller handler 'kemien' primært om at man kan få en allergisk reaktion...

Jeg havde lovet mig selv at vende tilbage til denne tråd, når jeg var færdig med eksamen, så her er jeg :)

Da jeg slog emnet op på wikipedia, fandt jeg følgende, under permabiliteten af negle:

"The nail is often considered an impermeable barrier, but this is not true. In fact, it is much more permeable than the skin,[21] and the composition of the nail includes 7–12% of water. This permeability has implications for penetration by harmful and medicinal substances; in particular cosmetics applied to the nails can pose a risk. Water can penetrate the nail as can many other substances including paraquat, a fast acting herbicide that is harmful to humans, urea which is often an ingredient in creams and lotions meant for use on hands and fingers, and several fungicidal agents such as salicylic acid, miconazole branded Monistat, natamycin; and sodium hypochlorite which is the active ingredient in common household bleach (but usually only in 2–3% concentration).[21]"

Her står der at neglene er mere gennemtrængelige (i hvert fald for visse stoffer) end hud. Jeg er ikke helt sikker på, om det er som med huden, at det primært er de fedtopløselige stoffer (som fx nikotin), der har størst gennemtrængelighed, men det vil jeg umiddelbart tro.

Det der vil ske er at stofferne diffunderer ned igennem neglen, på samme måde som med huden. De trænger igennem lagene af de døde cellemembraner, ligesom de gør på huden (eller som man udnytter at de kan det med nikotin i mundhulen - tænk rygestopstyggegummi). For huden gælder at jo mere fedtopløselige stofferne er, jo bedre trænger de igennem, men er som sagt ikke 100% sikker på, om det kan overføres direkte.

Håber du kan bruge det :)

0

Sejt at du har undersøgt sagen... :super:

Det er meget interessant, så tak for din tid... :)

0

Sejt at du har undersøgt sagen... :super:

Det er meget interessant, så tak for din tid... :)

Det var så lidt :) Jeg blev selv helt nysgerrig, har aldrig tænkt over det, men synes det er et ret relevant spørgsmål.

0

Jeg bruger Mavala neglehærder (kun til det yderste af tipperne, da der er formaldehyd i). Underlak, farvet lak og topcoat. En Herome glasfil og negleolie. Det holder en uges tid.

0

Brug Herome negle forstærkning i den røde pakke, som hedder ekstra strong. Anvend den som det anbefales på pakken, med et lag en dag og et nyt lag Den næste dag. Det gir de stærkeste negle.

Selv bruger jeg den dagligt til fransk manicure og mine negle knækker stort set aldrig og førhen havde jeg vildt skrøbelige negle, men den virker.

Find den på nettet eller i magasin...

Jeg har brugt Herome den røde pakke i et halvt år nu, ja det virker og har meget flotte lange negle. Mén mine negle er også begyndt at gå løs nu, de har løsnet sig fra fingeren ca halvt ned af hvor neglen plejer at side fast. Jeg er meget bange for at tabe neglene helt så har besluttet min for at gå tilbage til OPI den grønne pakke som også er god den er bare ca. dobbelt så dyr. Men det skal også lige siges jeg jo ikke ved om det er pga. Herome mine negle rødder dør? synes bare det passer sammen med jeg nogle gange har fået en meget intens brandende fornemmelse når jeg har taget det på som har varet ved i timer efter. (og jo jeg har fulgt anvisningen som medfølger i pakken) ved ikke om det er generelt eller om der måske er noget i Herome jeg er allergisk for? jeg er eller ikke allergisk for noget som helst andet

0