Hnissen

Ring

42 indlæg i dette emne

Hej EgeArt.

Ok- så tror jeg jeg vii vente lidt endnu;-)

Men derfor kan man godt kikke lidt på alle de smukke ringe ;-

Jo - I har absolut ret - der findes så mange smukke og unikke ringe både på nettet og i butikkerne, så det er bestemt værd at ose lidt og blive inspireret. :)

ege art

Hej EgeArt.

Måske kan I hjælpe mig med et spørgsmål:

jeg har en guldhalskæde hvor der står FA 585 , hvad betyder det?

Overvejer at lave ringene hos jer,- men først ca næste år,- men derfor kan man godt lige gå og overveje om jeg kan få mine guldsmykker smeltet om til sæt ring?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nope... Desværre - vi undrede os over at der stod det og ikke kun 585.

Lidt mystisk :blink: ville ellers gerne vide det. Det ville jo være dumt at smelte den eller sælge den uden at vide om det er noget mere værd :floejt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, det tror jeg nu ikke. Vi har fået vores ringe vurderet 2 steder efter vi kom hjem (for at få en værdi vurdering i tilfælde af tyveri), og ingen af dem nævnte noget om at der stod FA i den.

He he tak :lol:

0

Del dette indlæg

FA er en amerikansk mærke/designer - de fik vi i hvert fald af vide da vi købte vores ringe i USA. Det står også i min.

Interessant... du ved tilfældigvis ikke hvad det hedder ?

Hej

Jo - men FA er lige som her hjemme, hvor alle - der fremstiller ting i ædlemetaller, skal have et godkendt stempel - altså være registreret hos FORCE TECHNOLOGY (det koster en afgift på ca. 2200 kr. pr år) lødigheden i det givne metal skal også være stemplet i - f.eks. de 585 - 14k eller 333 8k, for at der er en garenti for værdien.

Danske stempler kan ses på : http://www.aedelmetalkontrollen.dk/cms/site.aspx?p=6099

Hvis I har en guldkæde i 14 k guld (585) kan værdien af kæden være højere end omsmeltnings prisen - altså det rå støbe guld i 14k, som lige nu koster ca. 240 kr. pr. gram.

ege art

0

Del dette indlæg

FA er en amerikansk mærke/designer - de fik vi i hvert fald af vide da vi købte vores ringe i USA. Det står også i min.

Hej

Jo - men FA er lige som her hjemme, hvor alle - der fremstiller ting i ædlemetaller, skal have et godkendt stempel - altså være registreret hos FORCE TECHNOLOGY (det koster en afgift på ca. 2200 kr. pr år) lødigheden i det givne metal skal også være stemplet i - f.eks. de 585 - 14k eller 333 8k, for at der er en garenti for værdien.

Danske stempler kan ses på : http://www.aedelmetalkontrollen.dk/cms/site.aspx?p=6099

Hvis I har en guldkæde i 14 k guld (585) kan værdien af kæden være højere end omsmeltnings prisen - altså det rå støbe guld i 14k, som lige nu koster ca. 240 kr. pr. gram.

ege art

Hej Ege Art.

Dejligt med en god forklaring, tak:-) Jeg har været henne i en guldsmed, og der vidste han ikke hvad FA var, :wink:

Jeg kan se, at det næsten kan være fra Free Agency Aps 1981-1988, men butikken eksisterer vist ikke mere, har du et forslag til hvordan jeg bedst kan sælge halskæden med et par vielsesringe i handlen?

0

Del dette indlæg

Hej

ege art

Hej Ege Art.

Dejligt med en god forklaring, tak:-) Jeg har været henne i en guldsmed, og der vidste han ikke hvad FA var, :wink:

Jeg kan se, at det næsten kan være fra Free Agency Aps 1981-1988, men butikken eksisterer vist ikke mere, har du et forslag til hvordan jeg bedst kan sælge halskæden med et par vielsesringe i handlen?

Jeg har ikke nogen erfaring i at sælge gamle guldsmykker - og jeg kan heller ikke købe samme, dels vil jeg ikke og dels har jeg ikke nogen tilladelse til dette. Men når jeg tænker på, hvad nye guldhalskæder koster - ofte flere tusinde, så kunne det jo være at en, I kender lige står og skal bruge en halskæde. Ellers måske på en auktion. Men får man ikke mindst den rå guldværdi for den, kan det bedre betale sig at bruge den i de kommende ringe.

Faktisk kan man jo også selv bare købe det guld, der skal bruges - f.eks. hos Ravstedhus.dk

ege art

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået speciallavet min forlovelsesring i rosaguld, med stor sten i midten og selve ringen snoet omkring med små tætte sten, som jeg også vil bruge til vielsesring. men min mands ring bliver bare en helt neutral smal vielsesring dog også i rosa guld

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Inden jeg så din korrespondance med Egeart ville jeg selv have anbefalet Jørgen fra Egeart til dig.

Servicen er i top, valgmulighederne uendelige og prisen er helt klart på den billige side - specielt når du selv er med til at designe dem,

Vi venter pt på vores færdige ringe, de kommer en af dagene, det er meget spændende:-)

Alle anbefalinger til EgeArt, og det tør jeg godt sige inden vi har fået vores ringe:-)

0

Del dette indlæg

Jeg har fået speciallavet min forlovelsesring i rosaguld, med stor sten i midten og selve ringen snoet omkring med små tætte sten, som jeg også vil bruge til vielsesring. men min mands ring bliver bare en helt neutral smal vielsesring dog også i rosa guld

Spændende:-) er der et billede jeg må se? blot til inspiration

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Inden jeg så din korrespondance med Egeart ville jeg selv have anbefalet Jørgen fra Egeart til dig.

Servicen er i top, valgmulighederne uendelige og prisen er helt klart på den billige side - specielt når du selv er med til at designe dem,

Vi venter pt på vores færdige ringe, de kommer en af dagene, det er meget spændende:-)

Alle anbefalinger til EgeArt, og det tør jeg godt sige inden vi har fået vores ringe:-)

Det er jeg glad for at høre:-) Jeg og H2B vil også få vores ring lavet hos Egeart:-) Du må endelig sende et billede af resultatet :biggrin::biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer