Guest hellepigen80

05.07.2014 - Gravid :-)

80 indlæg i dette emne

Nu må det vidst være min tur til, at oprette en lille planlægningstråd herinde og notere en masse ting ned, som jeg sikkert senere vil nyde at læse igen og igen :-) en form for dagbog er det jo også, en åben en af slagsen, må dog siges...
Jeg har i den grad nydt, at spejde rundt i andres og blive glædelig inspireret og motiveret til at gøre det samme...dog uden fancy smiley'er, fremhævet tekst etc., for det kan jeg ikke finde ud af lave på min iPad.....

Nå, men here goes:

Lidt af det, der ledte op til frieri den 14.10.12:

Drømmemandens navn: Philip
Mit navn: Helle
Første "møde" med ham den søde: Dating.dk
Første rigtige møde med drømmemanden: Valby station (august 2010) med tømmermænd og mest af alt lyst til en dyne og en sofa...for begges vedkommende :-)
Hvornår vidste jeg det var min kommende mand: Med det samme, jeg så ham <3
Fælles adresse: 5 måneder efter 1.møde

Selve frieriet, den 14.10.12:
Skete i en skøn, gammel romersk park i Chester, England. Vi var på kanalferie med min familie. Philip var på sådan en tur for første gang i sit liv og han elskede at sejle rundt i de walisiske kanaler i England. Vi ankom til Chester på 3.dagen, gik en tur i byen og ankom til en skøn lille bypark med masser af egern løbende rundt.
Mine forældre er imidlertid nået frem til parken først hvorved min far råber "neeeej, hvor er det romantisk det her sted" (jeg fattede intet og syntes slet slet ikke det lignede min far, at råbe sådan noget - forklaring følger på dette udråb).
De tidligere nævnte, små løbske egern spillede på det tidspunkt en ret stor rolle i vores parforhold - vi er begge dyreglade og på en tidligere tur til London, havde vi bare haft nogle rigtig sjove oplevelser med disse små kræ.
Da vi så kommer til denne park, løber der et sødt, forvildet egern rundt og jeg siger pænt til Philip "skat, tag lige et billede af egernet", hvortil Philip stille siger "skat, kom lige her hen"...jeg fatter absolut intet...og efter et par forsøg fra Philips side, siger jeg bestemt "tag nu et billede af det skide egern", hvorefter min HTB sætter sig på knæ og spørger om jeg vil gifte mig med ham.....WHAT!!! Jeg var helt forvirret, for mit hoved koncentrerede sig jo ligesom om det forvildede egerne ;-) men jeg sagde JA, da jeg langt om længe forstod at det IKKE var for sjov og at der rent faktisk var en ring på vej på min finger...
Efterfølgende blev der poppet champagne med min familie omkring os - vejret var smukt og i det hele taget var stedet bare smukt.
Min far indrømmer efterfølgende, at hans lille udråb fra tidligere, var et HINT til Philip om, at det her sted var PERFEKT! Oveni var min far pivnervøs for at Philip havde fået kolde fødder, så derfor valgte han også at "presse" ham lidt!
Hele seancen er virkelig noget vi alle har grinet meget af efterfølgende.....Philip der forsøger at fri til en kæreste, som har mere travlt med et "skide" egern <3

Redigeret af hellepigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke helt færdig med at fylde på denne liste, så der vil løbende blive proppet mere og mere på :-)

Igang

Usikkert

Færdig/booket/fundet/bestemt :loveshower:

Praktisk:
Dato for brylluppet: 05.07.2014
Kirke: Jesuskirken, Valby
Selskablokale: Frederiksberg

Antal gæster (hvis alle kommer): 44 inkl. 2 børn

Budget: omkring 55.000 kr. (gerne lidt mindre)

Bryllupsrejse (5 uger): ca. 60-70.000 kr.

Ialt for begge: ca. 130.000 kr. (gerne en aaaanelse mindre)

Vigtige datoer:

Vigtige mennesker:
Min mor: skal hjælpe mig i kjolen
Min far: skal følge mig ned ad gulvet
Brudepiger: Min storesøster og 3 nærmeste veninder
Brudesvende: Philips 3 bedste venner

Toastmaster: Min skønne barndomsveninde

Gavekoordinator: Min dejlige storesøster
Gavehjælper på dagen: Min søde tante

Selve festen:
Tema: Hyggeligt sommerbryllup på Frederiksberg
Farver: Hvid og grøn

Kjole og tilbehør:

Kjolen: Købt den 5.august i Nicolai på Nørreport, for 5200 kr.. Det er en meget enkel, figurtæt kjole med blonder og ærmer.

Tilretning, 5200 kr: Ærmerne fjernes (får mig til at se 20 år ældre ud - desværre :wink: ), puderne i barmen fjernes (ikke behov for ekstra volumen, da mine "veninder" har ganske fin med volumen i dem selv, Perlerne under barmen fjernes alle og der draperes i stedet et bredt champagnefarvet stykke silke på, hele vejen rundt :)

1.fitting af brudekjole: 29.april 2014, kl.15.00

Halskæde: ferskvandsperler, lånt af min mor

Øreringe: ferskvandsperler, lånt af min mor

Slør: tror jeg er gået væk fra tanken om at have slør på. Er måske i bund og grund mere til at have et fint hårsmykke i....
Taske: hmm....
Brudesko: min søster giver mig, men er ikke købt endnu

Strømpebånd: Er fundet på Etsy.com, men endnu ikke købt

Undertøj: hmm.....

Undertøj under kjolen: seamless trusser, hudfarvet, highwaist, 180 kr. Et sted på Gl.Kongevej

Hår, make up etc.:

Hår & Make up: Charlotte Selvig, frisør og stylist ordner hår og makeup + kører ud for 2500 kr (inkl. forkonsultation) - RET billigt her i Kbh

Negle: Shellacnegle, et sted i Kbh :-)

Fodbehandling: Måske kosmetologskolen i Kbh

Voksbehandling: Et sted i Kbh.

Ansigtsbehandling: Måske kosmetologskolen i Kbh

Eye lash Extensions: Eye Lash bar, København (995 kr. - er booket)

Mad og drikke:

Bryllupskagen - jeg laver selv: Marengsbund med vanilleflødeskum og masser af friske bær. Pyntet med frisk mynte. Plus vandmelon ved siden af....
Kokke: Tror det bliver Cofoco som skal lave vores mad + en kok fra deres sted
Menu: Forret (tallerken), Hovedret (tallerken), Dessert (tallerken), Bryllupskage (hjemmelavet), Natmad (Lækkert pølsebord)

Tema: sommerligt, let, italiensk/fransk inspireret
Servering: 3-4 piger (har endnu ikke fundet nogen som kan den dag)
Drikke: skønne vine, fra en vinhandler i Kbh
Andre drikke: Købes i Tyskland

DIY-projekter:
Save the date: 39 håndskrevne postkort (som vi fik sendt før vi ændrede vores bryllupsdato..Men fine var kortene da :-))

Invitationer: Skulle have været hjemmelavede men har måttet prioritere lidt anderledes...Så nu er de købt hos www.Inksaloon.com

Bordkort: Har klippet 50 små hvide kort, som skal sættes i en limefrugt (se side 3 for billede)

Bordplan: Evt. en ramme (skal hænge lige når gæsterne kommer ind - det er tjekket at der er plads)

Til bordene: Risposer (søsteren laver disse)
Pom pom'er i hvidt silkepapir: Ca. 40 stk. i forskl. størrelser
Toiletkasse: Håndcreme, deodorant, panodiler, breathmints, mascara, små parfumer - andet? (Købes i Tyskland)

Party favours, til når gæsterne forlader stedet: Vandflasker med customized labels; små poser haribo, små poser peanuts/chips; breathmints; panodiler etc.

Folde servietter: stofservietter, som vi lejer samme sted som vi skal have stole, champagneglas og bestik fra.

Drinkskort: Opskrifter med ideer til cocktails

Program til kirken: Måske kan www.Inksaloon.com lave disse

Andre ting, som ikke lige er blevet puttet i en kategori:
Ringe: Fravalgt (måske finder jeg en fin ring i USA)

Morgengave: Et sødt brev og måske skal jeg se om jeg kan finde en fin Zipp-lighter med indgravering...

Brudebuket: Calla liljer og måske bonderoser (min moster binder den) - købes på Valby Grønttorv

Blomster til festlokalet: Phlox og andre sommerlette blomster (lidt vildt i looket) - købes på Valby Grønttorv, torsdag/fredag ml.8-9.00 (åbent for private)

Bryllupsrejse: Rejsen går 5 uger til USA (planlægning igang) - :loveshower:

Leje af service: Er igang med at indhente tilbud

Bestilling af rengøring på stedet, efter festen: Er med i prisen!

Musik: Jukebox (er bestilt)

Kørsel fra kirken: Lejet Audi A6 for 1500 kr. for et døgn. En af H2b's venner kører for os på dagen

Photobooth/wall: ved ikke om jeg kan overskue at lave en, men har en ven som er tømrer, kunne være fedt hvis han gad at hjælpe :-)

Tale til min mand: er dog stadig i tvivl om jeg skal holde tale, da jeg bliver SÅ nervøs i store forsamlinger...Men manden fortjener en tale

Morgengave/brev: skal igång med at skrive et fint brev til manden min....

Mangler at købe:

- Strømpebånd (Etsy.com)

- Flaskelabels (Etsy.com) til vandflaskerne (Er bestilt)

- Labels til gaveposerne

- Hvide gaveposer med hank

- Hvide kertelys

- Vaser? (hvor mange)

- Fyrfadslys

- Kageplade, firkantet (Specialkøbmanden, Frederiksberg) til bryllupskagen, Mål: 38x40 cm

- Ting til gaveposerne (købes hovedsageligt i Tyskland)

- Ramme til bordplan (hvis vi skal have sådan en)

- vandflasker fra Ikea, til bordene (10 købt - mangler 10)

.........PYHHHHHH, jeg synes godt nok der er mange ting, som mangler....

0

Del dette indlæg

Tillykke med det kommende bryllup :) Jeg elsker du har været så fokuseret på at få et billede af det egern - sådan ville jeg sandsynligvis også have reageret! :lol:

Må vi ikke se billede af kjolen??

Synes helt sikkert du skal invitere veninderne over, så du kan prøve den igen!! Du skal føle dig tilpas i din kjole og være glad for den.. Man har desværre før læst hvordan brude tænker "det går nok" også ender med at have en lidt træls dag pg.a. kjolen :(:unsure:

0

Del dette indlæg

Velkommen til og TILLYKKE med det forestående bryllup.. Hvor har du/I nået meget! Og sikke et dejligt frieri :loveboard: Kan lige forestille mig det!

Trælst med kjolen, men er enig med KBS, at du burde få veninderne over, så du kan prøve kjolen igen og se om du har en anden følelse, efter du er blevet "dullet lidt op".. Og hvis du efterfølgende ikke er tilpas i den, synes jeg du skal høre om de kan tage den retur - eller prøve at sælge den.. Det er vigtigt at du har det godt i din kjole!! (siger jeg, der ikke har prøvet kjoler endnu... :floejt: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen og tillykke =)

Tror det er en god idé at prøve kjolen igen med veninderne.

Desværre syntes jeg, at man egentlig tit læser kommende brude bliver i tvivl l med kjolen.

Og ja smiley, farver osv virker hverken på iPad eller tablet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup.

Kan kun tilslutte mig hvad de andre siger om kjolen, du skal føle dig tilpas i den. Jeg er en brud der ikke gjorde, så ved hvor vigtigt det er i forhold til ens oplevelse.

Kan nu rigtig godt lide din forlovedes frieri. Har I overvejet at have egern med i temaet også. ;)

0

Del dette indlæg

TAK for den varme velkomst af jer alle :loveshower: Det er altid rart. Jeg hylede af grin under den lille youtube video med egernet. SÅ sjov!!

Og tak for jeres mening omkring kjolen. Jeg finder et billede snarest eller når jeg har fået pillet de perler af, som generer mig så voldsomt! Forresten så synes jeg det er en super ide, at jeg får prøvet kjolen igen, hvor jeg lige bliver let stylet og mere mentalt forberedt end sidst. Og hvis det så heller ikke kan få mig i det gyldne humør, så kan det være, at jeg skal kontakte skrædderen for at få en pre-tid, så jeg kan få snakket nogle af de ting igennem ved kjolen, som virkelig generer mig. Måske er det såre simpelt at ændre lidt hist og her!! Og sidste udvej må så være, at sælge den igen. Det var en udsalgsvare, så jeg får ikke butikken til at tage den tilbage, men jeg tror også at jeg kommer til at ELSKE den, når den bliver tilpasset mig :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogle af jer der oplever, at det er "lidt" svært for mændene at blive begejstret for bryllupsplanlægningen?? Indtil nu er det ikke megen hjælp jeg har fået, andet end 5 min. Hist og her! Det har nu resulteret i, at vi har aftalt at have planlægningsaftaler - den næste, hvor han involveres i min alen lange liste, som jeg selv har siddet og arbejdet på!!

Tror sgu' slet ikke manden har forstået de mange ekstra ting der er ved et bryllup...der er da kommet en smule bag på mig!!

Han synes jo godt at vi kan vente til marts/april med at planlægge, men hey i min bog er det bare for sent når vi skal giftes i august - hvad tænker I?

Jeg er nede med stress og har været det siden august, så jo før jeg kan komme igang des bedre, således at jeg slipper for at skulle igennem hele den periode igen!!!

Er jeg bare den eneste, der en gang imellem ville ønske at de mænd som vi ikke kan undvære (;-)) var en smule mere engagerede????

0

Del dette indlæg

Det er ofte jeg hører at mændene ikke er lige så meget inde i planlægningen som kvinderne ønsker. Jeg tror bare ikke at de tænker lige så meget over det, fordi det er så langt ude i fremtiden.

Jeg synes du har gjort det helt rigtige at i har planlægningsaftener. Derudover er I også nødt til at tale om, hvor meget din kommende mand vil have af indflydelse på det hele. Hos os var det kun de store ting manden ville have indflydelse på, som regel fandt jeg frem til fx en masse fotografer og forsamlingshuse jeg godt kunne lide, præsenterede dem for ham og så valgte vi ud fra det. Hele den proces med at opsnuse tingene på nettet, det gad han altså ikke. Sådan noget som bordpynt var heller ikke noget han gad, men farverne ville han gerne lidt ind over.

Så det jeg prøver at sige er - vælg dine kampe med omhu :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg oplever det også og det irriterer også mig! Det sku jo helst være et fælles projekt, men er bange for jeg kommer til at bestemme alt alt for meget... Vores dato er 4. oktober 2014 og kæresten synes jeg er vanvittig at jeg allerede tænker så meget på pynt osv.. Han synes også det var helt skørt da jeg sagde at jeg gerne ville have et farvetema så invitationer og pynt kommer til at passe sammen og han godt må komme lidt på banen i forhold til farver osv så vi snart kan lave invitationer.. Ved ik om han havde forestillet sig at det bare sku stå på et Hvidt A4 ark eller hva. Jeg har tvunget ham lidt til at tage stilling til nogle ting og det har heldigvis båret frugt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille update på hele brudekjolesituationen. Ankom den 3.december til Frederiksberg Skrædderi med min kjole som jeg jo har været så meget i tvivl om. Jeg blev taget godt imod og efter at Camilla (skrædderen) fik set på min kjole, var hun overbevist om at de sagtens kunne få noget godt ud af min kjole. Hun startede med at tage indlæggene ud i bh-delen (hvilket allerede hjalp) - ligeledes var vi rørende enige i, at de brede stropper skulle af. Og så er der nogle tilføjelser i form af en smuk silkedrapering i taljen, i den skønneste farve :cheerleader3: Jeg er over the moon glad og føler nu at det her bliver MIN kjole - JUBIIII.......Jeg skulle jo være taget til skrædder for laaaang tid siden, but better late than never, right?! :tunge:

Det eneste jeg lige skal sluge er det faktum, at kjolen har den perfekte længde, når jeg vel og mærket er i flade sko...Hmm.....Jeg havde jo forestillet mig, at jeg nok skulle have lidt hæl, men nej - jeg må lede efter et par fine flade sandaler/ballarinaer/etc...Nogle af jer, som har et godt bud på hvor man kan købe sådan noget henne???

Ligeledes var prisen også lige noget jeg skulle tale med H2B om...Skrædderen koster lige så meget som selve kjolen (købt på udsalg), nemlig 5200 kr. Så med slør, sko, undertøj etc. kommer den jo helt op på næsten 13000 kr, plus/minus!! Det er VOLDSOMT mange penge og slet ikke i mit budget, men jeg fik heldigvis et tiltrængt tilskud til skrædderen af mine søde forældre, på 50 %. Jeg var helt rørt...Nu skal jeg virkelig giftes og nu er jeg RET sikker på, at det også bliver i min drømmekjole, skræddersyet og rettet til mig :heart:

Pyha....Nu kan jeg se fremad igen....Tak for jeres gode råd :rolleyes::rolleyes: Håber det går godt hos jer ude i det lille Danmark...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!!

Og som Oxy skriver - BILLEDER - Masser af billeder :cheerleader3: .

Man bliver jo fandens nysgerrig, når du sådan fortæller om den... Den lyder smuk!

P.s. Egern er da også bare noget af det sødeste...

0

Del dette indlæg

Hej alle....Tak for de skønne hilsener i stormvejret :biggrin: Mht. billede af min kjole, så vil jeg næsten helst vente, fordi jeg netop er så ked af den. MEN når jeg skal til at pille de første perler af, så kan jeg jo lige nuppe et FØR-billede når den hænger på en bøjle :-) Så har I en ide om hvad jeg arbejder med at forbedre :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer