Stinabk

Børn = Dilemma

14 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg skal giftes til sommer 2014 og vi har et dilemma omkring børn til vores bryllup. Jeg vil helst ikke have børn med da det giver en anden stemning. Har tit oplevet at folk ikke kan holde deres taler/sange uden afbrydelser osv. Men vi risikere at skære mange af vores gæster fra da der er mange i vores familier der lige har født.

Jeg er rigtig glad for børn, men hvis vi tager børn med er det ca. 10-15 børn vi snakker om? Hvad syntes i og hvad er jeres oplevelser?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker ikke børn til vores bryllup. End ikke egne. Vores bryllup er en voksen fest og jeg ønsker ikke de afbrydelser børn skaber. De kan komme med til så mange fester fremover

Så vores børn kommer i kirken, alle andre børn er ikke inviteret

Det er jeres fest og hold fast i hvad i virkelig ønsker for lige den dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvor gamle børnene er i Jeres familier, men vi har et vennepar, der har et barn på 4 mdr og min søster har et barn på 2 mdr til den tid. Og de skal selvfølgelig med. Men ellers ønsker vi heller ikke børn med. Vores egen dreng på lidt over 1 år skal også passes den dag.

Jeg tænker, at hvis folk stejler helt over, at ungerne ikke må komme med, så ville jeg egentlig være lidt ligeglad. Det lyder måske tarveligt, men vi vil gerne have en festlig aften, hvor folk kan fulde sig lidt uden at tænke på, at deres børn er med. Tror jeg synes, at aldersgrænsen går ved 6-8 mdr måske?! (Undskyld, hvis jeg støder nogle). Vi er i hvert fald begyndt at få passet vores dreng på 7 mdr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har heller ikke planer om, at have børn med. Vi kender så ikke så mange med små børn, der vil dog være en enkelt, der på det tidspunkt har en baby på 7 måneder. Min veninde er dog rimelig frisk på, at hendes baby skal passes, men man ved jo aldrig hvordan det er med babyer, så hvis det bliver et problem, må vi finde ud af det. Så børn under 1 år tager vi som det kommer :) Var selv meget nervøs for, hvordan dem med børn ville reagere, men de har alle givet udtryk for, at det er fint og de godt forstår det. Måske du kan lægge en føler ud og se hvordan folk reagerer? Synes det er helt fair, man gerne vil have en voksenfest. (Har selv været til bryllup hvor børnene synes, det sjoveste i verden var at se, hvor meget larm man kunne lave, når der ellers var stille (dvs. under taler) og INGEN stoppede dem!! Det synes jeg var utrolig ærgerligt (og mærkeligt!?), for vi gik glip af mange af talerne på den bekostning - beklager hvis jeg lyder som en sur gammel tante :D)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha er glad for jeg ikke er den eneste med den holdning. :) jeg ved det ville ødelægge en del af stemningen til vores bryllup hvis der er 15 børn der løber rundt og råber. Tror det er en god ide at tage de helt små med (under1år) da vores nære venner så også kan komme med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører børnefri, men har den holdning, at hvis et barn kræver amning, så er det selvfølgelig helt ok. Ellers må folk finde en løsning.

Men ja, man oplever det indimellem sådan lidt tabu-agtigt, at man nærmest ikke tør nævne, at børn ikke skal med. Vi har ikke selv børn og prioriterer, at folk er med som vores venner eller familiemedlemmer. Ville også synes at min svigermor skulle være med som min svigermor, og ikke som farmor til H2B's brors lille guldklump (1. barnebarn = farmor-selvsving).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup bliver også uden børn. Vi har valgt, at det er en voksen fest. Deres rigtig mange børn i familie, men jeg tror såmænd også at alle forældrene vil nyde at have en aften uden børnene - især når nu vi taler om så stor en anledning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup bliver også børnefrit. Det er egentlig ikke fordi, der er så mange børn i familien, men vi vil gerne have, at det bliver en voksenfest.

Min svigerindes første kommentar var da også, at hun og hendes mand skal have passet deres datter på til den tid 20 måneder. Et større problem bliver, at vores ønske nok gør, at min faster ikke kommer med, da hun bor i England og har en datter på tre et halvt til den tid, og hun har stadig meget svært ved at lade nogen passe hende..

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig også på banen her, vores børn skal dog med men de er også 14( ny konfirmeret på det tidspunkt) og 18 år så ser dem ikke som børn der, men når det så er sagt har vi også tænkt i de baner om hvorvidt børn skal med .....men er ikke vi er ikke nået til enighed endnu

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører også børnefri fest! Vi har ikke selv børn og skal heller ikke have det, så var lidt bekymret for hvordan min ene venindegruppe ville reagere på den udmelding, da de 2 kommer til at have børn på lige omkring 1 år, men lige med dem har der ikke været noget brok - den ene sagde endda: "Selvfølgelig skal de ikke med - det er jo ikke en børnefest!".

Mine ældre søstre kunne jeg godt være bekymrede for...

Jeg er stadig i overvejelsesstadie mht. om mine ældste nevøer på til den tid 19 og 17 og min niece på 16 til den tid skal med... Men det er egentlig mere et spørgsmål om hvad vi har råd til og hvor vi skal holde festen end om jeg synes de er for unge, for de kunne sagtens komme med, så meget abefest bliver det heller ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører børnefri, men har den holdning, at hvis et barn kræver amning, så er det selvfølgelig helt ok. Ellers må folk finde en løsning.

Men ja, man oplever det indimellem sådan lidt tabu-agtigt, at man nærmest ikke tør nævne, at børn ikke skal med. Vi har ikke selv børn og prioriterer, at folk er med som vores venner eller familiemedlemmer. Ville også synes at min svigermor skulle være med som min svigermor, og ikke som farmor til H2B's brors lille guldklump (1. barnebarn = farmor-selvsving).

Vi kører det på nøjagtig samme måde! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer