lobar85

Mandens opgaver?

11 indlæg i dette emne

Vi sad og så bryllupsfeber på tv'et , da manden siger at alle de andre skal blande sig uden om da det er brudens dag.

Jeg siger at det jo også er gommens dag og at han jo også har ting han skal sørge for.....

Så nu sidder vi og tænker.....

Hvad skal gommen sørge for??

Da hans søster blev gift skulle gommen blandt andet sørge for brudens buket..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er tradition at gommen køber brudebuketten :)

Vi synes det skal være et fællesprojekt - det er VORES dag og vi skal planlægge den sammen. Måske er det ikke lige ham, som skal sidde og klippe-klistre invitationer, men så er der så meget andet han kan og vil :lol: :heart:

Indtil videre har han designet save-the-day magneter sammen med mig, fordi han er rigtig god til photoshop :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det med buketten er også umiddelbart den eneste tradition jeg kan komme i tanke om. Og knaphulsblomst hvis man er til det.

Så skal han jo også vælge tøj til sig selv og skrive en tale, sang eller lign.

Vigtigst af alt skal han være der for sin (stressede) frue på dagen, fortælle hende at hun ser fantastisk ud og at alt nok skal gå :)

Men ja, alt i alt er det jo nok primært brudens dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg et meget enig med "Rose90". Det er en fælles dag. Skal man følge traditionen er det vel egentlig brudens familie, der står for det meste, men sådan er der nok ikke mange i DK, der gør længere. Hos os er det fælles på nær at jeg sørger for min kjole og H2B står for buket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os var det også mandens opgave at byde velkommen, (holde velkomstalen med alle de praktiske informationer)

Bliver man gift i kirke er det manden og (evt. forlover) der tager i mod gæsterne ved kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

heh.. indtil videre har H2B været med indover en del, af egen vilje ;-)

han har sat dobbeltklæbende tape bag på det der skulle sættes fast i vores invitationer :-)

og derudover bortset fra hans tøj, blomster osv.

så står han for bl.a. for kørsel, band og kok (vi står for det hele selv) så tror det er meget forskelligt hvor meget H2B er med ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her laver manden ikke så meget. Han skal stå for sit eget tøj, og så skal han kommentere på de kreative ideer, jeg kommer med. Jeg er ikke enig med, at det er brudens dag. Her er det selvfølgelig VORES dag, men det er HAM, der ønsker at holde fest, så jeg prøver på at gøre det mest mulig godt for ham. Han gider ikke klippe/klistre eller sidde og pusle med bordplan, men vi laver det jo i sidste ende i fællesskab, da jeg ikke kunne finde på, at sige, at sådan skal det bare være. Vi har været fælles om at udvælge mad, han sørger for hjælpere og der skal nok komme mere.

Men når vi kommer tættere på, skal han nok få en del opgaver. Jeg skal nemlig i dagene op til brylluppet til London med min klasse og kommer hjem onsdag aften, og torsdag skal helt sikkert bruges på at få sovet lidt ud, så der bliver han nødt til at træde ind og få klaret det sidste. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det kan han sagtens. Jeg ville være ked af at være med i, hvad bruden ikke ved - men det er nok mest fordi, jeg netop aldrig har drømt om et traditionelt bryllup, så derfor vil han ikke vide, hvad han skal gøre i forhold til kjole - men alt det andet, kunne han for min skyld godt overtage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det nok primært mig, der sætter gang i tankegangen hos h2b :-) Jeg har siddet og fundet diverse mulige feststeder, og sendt links til ham, hvor han så har kommenteret på dem, og efterfølgende er vi kommet til enighed om hvilke steder vi vil besøge osv. Men i fællesskab har vi indtil videre fundet ud af kirke og feststed og booket begge steder :-)

Og har da også mindet ham om, at han skal stå for brudebuketten, men han føler ikke, at han skal gøre det, da han ikke ved, hvad jeg vil have - men ih, han er altså bare så god til at finde det, jeg gerne vil have, så har fuldt ud tillid til ham.. :)

Men forsøger da også at inddrage ham i alt, hvad jeg foretager mig.. Kigger på vielsesringe, invitationer, STD-kort, rejse, osv osv osv :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi planlægger alt i fællesskab, der har vi begge lige meget at sige. Det var f.eks. H2B der foreslog farverne vi valgte. Rent praktisk hjælpes vi også med forberedelser, regner dog med han står for f.eks. at lave fotovæg. Derudover skal han sørge for at få de sidste ting på plads på dagen, da han sover der hvor vi skal holde fest og jeg sover hos mine forældre.

Mht. hvad han skal stå for selv bliver det buket og måske hans tøj, og så står jeg selvfølgelig for kjolen alene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde slet ingen opgaver på dagen andet end at sige ja og hygge os.

Op til dagen stod jeg for planlægningen, men manden blev adspurgt om han havde interesse for ting. Han var meget med i de store beslutninger om mad, location, fotos, transport, gæsteliste, osv. Han foreslog invitationsdesign og vi lavede dem sammen. Samme med bordkort. Bordplanen... vi drak os fulde og havde det meget sjovt med at gætte på hvordan folk ville fungere sammen, så det var også fælles projekt. Vi havde venner til at lave kage og havde overdrevent mange kagesmagninger på forhånd. Vi havde hver vores tale og tøj, men jeg var med indover hans. Jeg tog mig af blomster, dekorationer, smådetaljer, og var vel også tovholder på det meste, men han havde helt klart opgaver - og var da også dagens store midtpunkt, ligeså meget hvis ikke mere end mig.

Også kom jeg til at tage på backpackertur med min søster i en måneds tid op til bryllup, så der var to uger tilbage da jeg kom hjem. Han havde en masse ting han skulle fikse mens jeg var væk. Hvis man ikke kan stole på at ens man kan bestille mad og vin, hvordan kan man så stole på at han kan være far til ens børn? :p Det var i hvertfald den tanke jeg gik rundt i junglen med...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer