Winn

Bryllupskage

17 posts in this topic

Vi er begyndt at kigge lidt på kageinspiration og er ret enige om at kagen skal være enkel udenpå, men så faldt jeg over denne opskrift og tænker at det kunne være en lækker overraskende detalje med sådan en regnbue indeni. Men hvoredan er smagen? Er der nogen af jer zillaer der har prøvet at lave den?

http://bryllup.dk/diy-bryllup/regnbue-bryllupskage/

post-66035-0-64899100-1390003134_thumb.j

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja nemlig ;0) med hvad kunne være lækkert at putte imellem lagene der er hvidt? Der er selvfølgelig hvid chokolade, men det er spørgsmålet om det bliver for sødt. Ellers er jeg blank hvad er mere hvidt fyld?

0

Annonce ♥

Da jeg så den her opskrift for et stykke tid siden, så besluttede jeg faktisk, at jeg ville prøve at lave den - bare for sjov, og fordi jeg elsker at bage :D
Men er desværre ikke kommet videre endnu, for nu er der eksaminer og flytning der fylder.. Så når vi engang kommer på plads i den nye lejlighed, så er jeg sikker på, at min kedsomhed sikkert nok skal blive stillet ved at prøve og lave denne lækre kage.. Nok ikke med så mange lag, men har da pastafarven til at lave de forskellige nuancer af rød :)

0

Jeg har bagt den her. Bundene er sandkage. Oprindeligt var der appelsinfyld i mellem, men det mest blevet optaget ind i kagen. Så husk at bruge "stiv" creme og bruge lidt mere af den, end man først lige antager måske. :) Da det jo ligner, at cremelagene skal være tynde.post-69547-0-53125300-1390058745_thumb.j

1

har har lavet en med blå farve til en fødselsdag. Jeg synes at der skulle en del farvestof til før bundene fin en ordentlig blå farve, og det kan godt være at det siges, at de farver er smagsløse... det er de ikke

0

har har lavet en med blå farve til en fødselsdag. Jeg synes at der skulle en del farvestof til før bundene fin en ordentlig blå farve, og det kan godt være at det siges, at de farver er smagsløse... det er de ikke

Brug pastafarve i stedet for frugtfarve, hvis du en dag vil lave en tilsvarende. :) Det farver som en sindsyg, og med så små mængder, så kan man ikke smage det. Det synes jeg i hvert fald ikke.

0

Annonce ♥

Ej hvor er det en fin og farverig kage spirsine! Plejer du at lave fondanten selv? Godt tip med cremen, det skal jeg huske! Eller dvs. jeg har godt nok planer om at uddeligere kagetjansen og lade en superdygtig veninde lave bryllupskagen. Realistisk set bliver det nok for presset at tro vi kan lave alt selv. Men derfor kan man vel godt eksperimentere med nogle prøvekager og forskellige slags fyld ;0)

Ja, du skal bruge pastafarve, det kan man ikke smage og det er drøj i brug - frugtfarve kan godt blive lidt klamt :-)

Edited by Winn
0

Ej hvor er det en fin og farverig kage spirsine! Plejer du at lave fondanten selv? Godt tip med cremen, det skal jeg huske! Eller dvs. jeg har godt nok planer om at uddeligere kagetjansen og lade en superdygtig veninde lave bryllupskagen. Realistisk set bliver det nok for presset at tro vi kan lave alt selv. Men derfor kan man vel godt eksperimentere med nogle prøvekager og forskellige slags fyld ;0)

Ja, du skal bruge pastafarve, det kan man ikke smage og det er drøj i brug - frugtfarve kan godt blive lidt klamt :-)

Ja, jeg er begyndt også selv at lave al fondanten (MMF), men må så indrømme, at når den bliver rullet ud, så bliver den ikke helt så tyndt rullet ud, som købefondanten. Til gengæld smager den bedre. Synes jeg. :) Ja, jeg kender det godt. Jeg elsker bare at lave kage, så det er lige det punkt, hvor jeg ikke har lyst til at uddelegere, men har så også muligheden for at tage "fri" fra universitetet et par dage.

0

Jeg har tidligere lavet en del kager og elsker det! Men vi skal holde festen hjemme og der skal ordnes en masse praktisk, som kan være svært at uddeligere. Jeg vil simpelthen ikke risikere at det går galt med kagen og ikke have tiden til at gøre det om.

0

Annonce ♥