Regnbuen

bryllupsrejse - ideer?

31 indlæg i dette emne

Så, vi blev gift sidste år, og brugte vores forlovelsesgave fra min søster til en mini bryllupsrejse, nemli til Paris. Vi er dog enige om, at vi egentlig godt kunne tænke os noget andet også. Men hvor skal vi tage hen

Drømmen var egentlig Seychellerne - men det er godt nok dyrt :P

Min kære kone lider af angst, så vi skal helst et sted hen, hvor jeg med nogenlunde sindsro kan sige til hende, at der ingen hajer er badevandet :P

jeg er meget til sol og strand - hun ikke helt så meget, men er villig til at prøve det - også fordi den slags ferier indgyder til rigtig meget "dig og mig tid" og det vil vi gerne have. Vi kan begge lide smuk natur og kunst og kultur. Har I nogle forslag til steder man kan dase, bade, hygge sig, men måske også få en dag eller to til at gå med spændende ting at se på?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer helt an på budgettet...på et mindre budget så har Barcelona et rigtig godt mix af det hele, vi er der nede ca en gang om året...

Til et større budget ville jeg tage til USA, enten det sydvestligere hjørne eller det sydøstlige hjørne...

0

Del dette indlæg

Jeg ved slet ikke om vi overhovedet kommer på bryllupsrejse, men ville gerne med H2B til Paris, hvor han arbejdede i 2 år som kok og så elsker jeg at høre ham snakke fransk :loveshower:

Men der er jo mange gode steder. Jeg var engang på Korfu og der var dejligt og også noget gammel kultur at se. Ellers kunne det jo være et krydstogt. det er også ret populært og der er der også tid til "dig og mig". :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vietnam! Mega billigt at leve/spise der og helt ufatteligt smukt. Jeg var der med en veninde for nogle år tilbage, og der lejede vi to motorcykler med to guider, der kørte dem og så sad vi bag på. I stedet for at være ved kysten hele tiden, kørte vi så op gennem bjergene med disse guider (fra ca midten af Vietnam til nord/Hanoi). Det var ubeskriveligt!!! Guiderne kunne engelsk og tog os til alle mulige steder, hvor vi var de eneste turister - vandfald, regnskov, rismarker, de vildeste udsigter, kaffeplantager og meget mere. Og oversætte alt for os. Da vi kom til Hanoi tog vi et par dage ud og sejle mellem de små patadisøer, der ligger der. Kan ikke lige huske noget om hajer:) Men jeg skal så meget til Vietnam igen en dag!!!! Hvis man har tid, er Cambodia også et besøg værd. Angkor Wat templerne (hvor tomb raider er filmet) er simpelthen det smukkeste. Tror vi rendte rundt der i 4 dage:) Vi var der i juli og der var meget tomt. Der er ikke en eneste anden turist på nogen af vores billeder. Hvis man kan komme tidligt op, er solopgangen over templerne fantastisk (man kan evt se det fra en luftballon, hvis man vil det). Ellers er Cambodia et fattigt land, med en sørgelig (nyere) historie. Så det er måske ikke så bryllupsrejse-romantisk at se killing fields mm. Grænsen mellem Vietnam og Cambodia bærer også meget præg af Vietnam krigen. Dog stadig rigtig spændende!

Syd på i Cambodia (Sihanoville måske?) skulle være ren bounty paradis med bungalows på stranden. Der tog vi også til, men juli er toppen af deres regntid, så det var 3 dage under vandfald! Så tag ikke derned, medmindre i har tjekket sæsonen;)

H2N og jeg var på roadtrip i USA i sommers. Det var også helt fantastisk - vild natur! Nu tog vi ca alle nationalparker fra Yellow Stone (så vi startede fra Seattle) og ned til Las Vegas, ud til kysten (Los Angeles) og langs kysten op til San Fransisco og med fly til New York og fem dage der inden vi tog hjem - i alt en måned og vi havde MEGET travlt! 14 dage var vi med en gruppe (Seattle til Los Angeles) hvilket var guld værd! For hold da op hvor er afstandene store og man kører mange timer hver dag! Det var en lettelse at vide, at han tog os til alle de bedste steder, og at vi kunne sove mens vi kørte. Fra Los Angeles til San Fransisco var vi på egen hånd og vi tog turen over 3 dage - godt nok med et smut forbi Yosemite nationalpark (kan stærkt anbefales), men vi kørte MANGE timer. Det var lidt hårdt. Hele den tur kostede os 80.000 og 14 dage sov vi ellers i telt, så det er dyrt, men fantastisk:)

Hmm, nu bliver den her besked meget lang! Er selv meget til natur, kultur og at tage derhen, "hvor ingen andre turister har været før";) Har også været 3 mdr i Sydamerika og giver hellere end gerne tips til Peru, Bolivia, Chile og Argentina, MEN orker ikke lige at skrive mere;) Vil også anbefale Galapagos øerne!! (Der er dog hajer!). For ikke at tale om Australien! - Der er dog også hajer...

Åh, nu får jeg rejsefeber!!!!:)

0

Del dette indlæg

Som en af de andre skriver så kommer det jo an på budgettet.

Herhjemme er vi helt vilde Thailand. Mega lækre strande, top service, lækker mad og et utroligt smukt land. :cheerleader3:

Desværre er det også en lidt dyr fornøjelse :pokey:

Et alternativ kunne være en forlænget weekend i Rom eller London - det er nogle af vores personlige favoritsteder :wink:

0

Del dette indlæg

Vi ved ikke lige helt hvornår vi tager på bryllupsrejse, det kommer også an på om vi er heldige at få penge til det i bryllupsgave osv. Men når vi skal afsted, så tager vi et smut til Lanzarote. Men for os er det så også mere end bare en bryllupsrejse, det bliver samtidig familiebesøg. Ikke at vi skal være sammen med dem hver dag, men når man bor så langt fra hinanden, og ikke har set hinanden i snart 2 år, så er det bare vigtigt for os at vi tager derned.

Jeg syntes jo det er en utrolig smuk ø, men altså er man til frodige planter osv, så er det nok ikke lige Lanzarote man skal tage til, da naturen rundt om byerne, jo er klipper, sand , lavasten osv, da det er en vulkanø . Jeg har kun været der 2 gange, men som sagt syntes jeg det er en utrolig smuk ø, og der er da også nogle ting man kan tage ud og se, men der er nok ikke ligeså meget som hvis man f.eks tog til Thailand.

0

Del dette indlæg

Vietnam! Mega billigt at leve/spise der og helt ufatteligt smukt. Jeg var der med en veninde for nogle år tilbage, og der lejede vi to motorcykler med to guider, der kørte dem og så sad vi bag på. I stedet for at være ved kysten hele tiden, kørte vi så op gennem bjergene med disse guider (fra ca midten af Vietnam til nord/Hanoi). Det var ubeskriveligt!!! Guiderne kunne engelsk og tog os til alle mulige steder, hvor vi var de eneste turister - vandfald, regnskov, rismarker, de vildeste udsigter, kaffeplantager og meget mere. Og oversætte alt for os. Da vi kom til Hanoi tog vi et par dage ud og sejle mellem de små patadisøer, der ligger der. Kan ikke lige huske noget om hajer:) Men jeg skal så meget til Vietnam igen en dag!!!! Hvis man har tid, er Cambodia også et besøg værd. Angkor Wat templerne (hvor tomb raider er filmet) er simpelthen det smukkeste. Tror vi rendte rundt der i 4 dage:) Vi var der i juli og der var meget tomt. Der er ikke en eneste anden turist på nogen af vores billeder. Hvis man kan komme tidligt op, er solopgangen over templerne fantastisk (man kan evt se det fra en luftballon, hvis man vil det). Ellers er Cambodia et fattigt land, med en sørgelig (nyere) historie. Så det er måske ikke så bryllupsrejse-romantisk at se killing fields mm. Grænsen mellem Vietnam og Cambodia bærer også meget præg af Vietnam krigen. Dog stadig rigtig spændende!

Syd på i Cambodia (Sihanoville måske?) skulle være ren bounty paradis med bungalows på stranden. Der tog vi også til, men juli er toppen af deres regntid, så det var 3 dage under vandfald! Så tag ikke derned, medmindre i har tjekket sæsonen;)

H2N og jeg var på roadtrip i USA i sommers. Det var også helt fantastisk - vild natur! Nu tog vi ca alle nationalparker fra Yellow Stone (så vi startede fra Seattle) og ned til Las Vegas, ud til kysten (Los Angeles) og langs kysten op til San Fransisco og med fly til New York og fem dage der inden vi tog hjem - i alt en måned og vi havde MEGET travlt! 14 dage var vi med en gruppe (Seattle til Los Angeles) hvilket var guld værd! For hold da op hvor er afstandene store og man kører mange timer hver dag! Det var en lettelse at vide, at han tog os til alle de bedste steder, og at vi kunne sove mens vi kørte. Fra Los Angeles til San Fransisco var vi på egen hånd og vi tog turen over 3 dage - godt nok med et smut forbi Yosemite nationalpark (kan stærkt anbefales), men vi kørte MANGE timer. Det var lidt hårdt. Hele den tur kostede os 80.000 og 14 dage sov vi ellers i telt, så det er dyrt, men fantastisk:)

Hmm, nu bliver den her besked meget lang! Er selv meget til natur, kultur og at tage derhen, "hvor ingen andre turister har været før";) Har også været 3 mdr i Sydamerika og giver hellere end gerne tips til Peru, Bolivia, Chile og Argentina, MEN orker ikke lige at skrive mere;) Vil også anbefale Galapagos øerne!! (Der er dog hajer!). For ikke at tale om Australien! - Der er dog også hajer...

Åh, nu får jeg rejsefeber!!!! :)

Jeg vil fraråde at holde bryllupsrejsen i Sihanoukville. Stranden og havet er fabelagtigt, og bedre end i Thailand, men stedet er desværre præget af "Pattaya-lignende tilstande", hvilket jeg betragter som decideret anti-romantisk:-) Sydøstasien er dog oplagt som romantisk rejsedestination. Det er rart, ukompliceret og let at rejse der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var paa roadtrip paa den amerikanske vestkyst (Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Yosemite, San Francisco etc.) efter vores raadhusbryllup. Fantastisk tur der havde alt fra dase ferie ved poolen, kultur, shopping, natur etc.

Vi overvejer at tage paa safari til Sydafrika eller Kenya efter vores "rigtige" bryllup i 2015 efterfulgt af dase ferie paa Zanzibar :) det er dog ikke helt paa plads endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså man skal jo nok ikke lige vælge Rusland, da man næppe gider ende i spjældet på sin bryllupsrejse :tunge: Men det er jo nok heller ikke lige der, man oftest tager hen. Ellers ved jeg faktisk ikke hvor det er total no-go, men det er da klart noget man skal tænke over, I skulle jo gerne have en fantastisk tur.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, der plejer at stå et afsnit i lonely planet bøgerne om det, så i kan evt låne guidebøgerne til de steder i overvejer mest? Men der er sikkert nemmere måder at finde ud af det på;) Kan man ikke Google sådan noget?:)

0

Del dette indlæg

En ekstra ting slog mig så lige i dag:

Er der nogen steder, man absolut IKKE skal rejse hen som homoseksuelt par? Lige PT kigger vi steder som Azorerne, Seychellerne, Tyrkiet, Kroatien, Grækenland

Hejsa.

Lyder dejligt med bryllupsrejse. Vi var i Kroatien i sommer, det var virkeligt fedt. Søde mennesker, mange ting at se og dejlig strand.

Mht. Tyrkiet red er ingen problemer med ar være homoseksuel i de normale ferie destinationer. Men jeg har selv været tyrkisk gift, og man skal ikke tage til steder hvor der ikke er turistområder, der er nogle der desværre er lidt homofobiske i det land. MEN Istanbul er en super fed by, billig, mange gode ting at se og god mad. Det kunne evt kombineres med ar flyve derfra og til et af områderne med gode strande hvis man også vil bade lidt.

Det var bare lige hvad jeg vidste om de steder:-)

0

Del dette indlæg

årh, wauv, det er faktisk svært!

Vi havde lånt en stak bøger på biblioteket til forskellige destinationer (de klassiske "Turen går til") og der var faktisk temmelig mange, der måtte sorteres fra, fordi homoseksualitet "Ikke var velset" "straffes med fængsel" eller "tolereres nødtvungent" o_O Det var da utroligt at det i disse moderne tider skal være så svært, at finde en destination, hvor jeg er sikker på, at vi må holde i hånd og måske udveksle et enkelt kys på gaden en aften! Undskyld men nu blev jeg lige lidt forarget på "vores" vegne!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lider selv af angst, men ved at med min elskede ved min side vil jeg få en vidunderlig tur, er tryg ved ham <3

Når men, vi skal på krydstogt da havet beroligere mig :) Ved ikke hvordan din hustru har det med vand og både, men det kunne jo være en god ide, og man får meget for pengene synes jeg :D

Held og lykke med at finde den helt rette tur for jer

0

Del dette indlæg

årh, wauv, det er faktisk svært!

Vi havde lånt en stak bøger på biblioteket til forskellige destinationer (de klassiske "Turen går til") og der var faktisk temmelig mange, der måtte sorteres fra, fordi homoseksualitet "Ikke var velset" "straffes med fængsel" eller "tolereres nødtvungent" o_O Det var da utroligt at det i disse moderne tider skal være så svært, at finde en destination, hvor jeg er sikker på, at vi må holde i hånd og måske udveksle et enkelt kys på gaden en aften! Undskyld men nu blev jeg lige lidt forarget på "vores" vegne!

Regnbuen, jeg kommer lige i tanke om at jeg har en kogebog skrevet af en svensk kok og livsnyder, han er homoseksuel og har fokuseret på lande og byer hvor både maden er skøn og hvor man kan bevæge sig ugeneret lige meget hvilket køn man elsker, noget du er interesseret i at hører mere om?

http://www.bokus.com/bok/9789151848303/pink-den-rosa-kokboken/

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg

det lyder faktisk ret interessant!

Jeg er ved at blive gråhåret af, at der er så mange ting at tage hensyn til. Come on, vi skriver 2014, skal jeg virkelig risikere fængselsstraf, hvis jeg vælger det forkerte land til min bryllupsrejse? Suk!!

drømmen ER virkelig Seychellerne, men....ikke hvis jeg skal tænke over, om jeg må give hende et kys eller holde hende i hånden osv. Jeg mener, det er jo ikke fordi, vi drømmer om sex midt på stranden! Vi vil bare gerne kunne være et par, uden at tænke på konsekvenserne :(

0

Del dette indlæg

Så fandt jeg bogen i stakken....følgende destinationer er med i bogen og er måske hver at kigge nærmere på:

Nice

Firenze

London

Barcelona

Ibiza

Mykonos

New York

Hudson

San Francisco (generelt er mit indtryk at Californien er meget åbne når det kommer til homoseksuelle, vi så ihvertfald en del da vi var der)

Cap Town

Marrakech

Bangkok

Sydney

Rio

Undgå så vidt muligt meget religiøse lande/områder (homofobi kan alle regioner åbenbart enes om), jeg mener også der er lavet en rejseguide specielt til homoseksuelle par, skal se om jeg ikke kan finde titlen til dig

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer