lille_trunte

Drikkevarer?

12 posts in this topic

Vi skal holde vores bryllup på en restaurant, hvor de ikke kører med øl, vand, vin ad libitum, men hvor der betales for det der bliver drukket.

Men kan man så godt tillade sig at sige til folk at hvis de vil have andet en øl, vand og vin er det for egen regning?? Der er en del der ikke drikker øl og tænker bare om man måske skulle sige at cidere er med i prisen...

0

Annonce ♥

Tænker selv at jeg ville blive sådan lidt øv over at være til et bryllup hvor jeg selv skulle betale for mine drikkevarer. Men som du siger, mange drikker ikke øl, så måske jeg ville strække det til at der var vin, vand, øl og cider for på den måde har du dækket dig ret godt ind på alt :thumbsupsmileyanim: .

Og er det fordi man har et budget som gør at man ikke kan betale for alt det folk kan finde på at drikke på sådan en dag, så synes jeg faktisk sagtens man kan sige at folk selv skal betale. Især fordi en restaurant har andre priser på deres vin, øl, vand og cider end f.eks et fest med alt inclu.

0

Jeg ville godt nok synes det var underligt selv at skulle betale... Jeg tænker lidt hvad med at finde et sted hvor der er drikkelse med og til jeres økonomi? Nu går der halvanden år inden jeg skal giftes og der skal ikke mangle noget og gæsterne ikke selv skal betale for drikkelse samt vi betaler for et par stykkers overnatning. (Vi bruger maks 45.000 på alt)

0

Annonce ♥

Synes godt man kan sige til sine gæster at der er mulighed for at bestille vin, vand, øl og cider på jeres regning og så lade være med at nævne noget om drinks. Så er der da nok ikke nogen der savner noget. Hvis det var et sted med ad libitum ville udvalget nok være det samme. Har da været til fester hvor det var tilfældet, og der var da ingen der savnede noget. :biggrin:

0

Enig med hoptimisten. Så hellere sige at der ikke er andet end øl, vand og vin.(+ cider). Det er mere regulært. Hvis nogle så er meget hungrende efter spiritus kan man jo henvise dem til personalet (som så ved at det er for egen regning).

0

Ja jeg må så tilstå, at jeg ikke ser noget galt i at sige at der er fri øl, vand og vin, og ønsker man andet står det for egen regning. Jeg drikker hverken øl, eller vin, men så drikker jeg jo bare sodavand. Til vores bryllup bliver der netop kun øl, vand og vin, og så portvin og baileys. Og vi holder det i et selskabs lokale, så vores gæster får ikke andre muligheder. Vi holder lavbudget bryllup, og drikker yderst sjældent selv alkohol, så vi gider ikke bruge en masse penge på alt mulig sprut, cider osv, som vi så alligevel bare ender med at hælde i vasken om nogle år. Det kan godt være nogen syntes det er fesent, men det er nu engang vores valg og vores bryllup, og os der skal betale for det :wink:

0

Annonce ♥

Jeg tænker jo netop også at havde vi valgt at holde det et andet sted hvor der var øl, vand, vin ad libitum med i prisen, var valget jo ret simpelt, men nu kører feststedet ikke med den slags og vi har bare ikke penge til at skal uddele drinks til alle den dag. For mig er et bryllup ikke en druk fest og jeg synes måske nemt der kan gå for meget party over festen hvis der bliver serveret cider og sprut.

0

Jeg tænker jo netop også at havde vi valgt at holde det et andet sted hvor der var øl, vand, vin ad libitum med i prisen, var valget jo ret simpelt, men nu kører feststedet ikke med den slags og vi har bare ikke penge til at skal uddele drinks til alle den dag. For mig er et bryllup ikke en druk fest og jeg synes måske nemt der kan gå for meget party over festen hvis der bliver serveret cider og sprut.

Gæsterne ved jo ikke at drikkevarene ikke er med i prisen, så jeg syntes da bare at I skal sige at der er fri øl, vand og vin. Og ønsker man andet, så står det for egen regning.

1

Jeg synes fint I kan sige, at visse drikkevarer er ad libitum, og så ikke nævne andet. Jeg ville synes at det var underligt, hvis jeg selv skulle betale drikkevarer. Det er jo meget normalt når man holder sit bryllup andetsteds, at der er et begrænset udvalg af drikkevarer og så man man vælge mellem det :)

0

Jeg ville bestemt heller ikke sige til folk at de selv skulle betale deres drikkevarer, men netop bare undlade at der blev serveret andet end det vi vil give. Og hvis folk så hungrer efter andet må de spørge personalet som jo så må informere om at det vil være for egen regning...

0

Annonce ♥