Camils

Halskæde eller ej? - Nu med indkøbt vedhæng. Se side 2

38 indlæg i dette emne

Egentlig havde jeg ikke regnet med, at jeg skulle have halskæde på på bryllupsdagen. Men jeg har siddet og kigget billeder af mig i kjolen igennem et par gange, og jeg er blevet enig med mig selv om, at det egentlig ser lidt bart ud uden en kæde.

Jeg aner bare ikke hvad pokker jeg skal have på.

Her er et billede af kjolen i sin fulde figur:

6751e728-8de5-4b5f-8df5-b5c7b38798fa_zps

Og her er det billede som jeg synes virkelig gør mig bar på den øvre del af overkroppen:

326fefec-7d6a-4969-90fe-969c92232754_zps

Jeg skal have dråbeformere perleøreringe på, men jeg er i tvivl om, om det bliver for konet, hvis jeg også tager en perlekæde på. Jeg er trods alt ikke mere end 23, og har ikke lyst til at virke gammel :tunge:

Har I nogle gode forslag til, hvad jeg ellers kunne vælge? Skal jeg helt lade være med at have en halskæde på? Alternativer til øreringe vil jeg også sagtens høre hvis det er :)

Redigeret af Camils
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes en perlekæde vil være en anelse for gammeldaws, men en sød enkel sølvhalskæde med perlevedhæng måske..? Det skal være en enkel synes jeg.. ikke for meget bling, da din kjole er super flot og der helst ikke er noget som skal tage opmærksomheden fra den.

post-71754-0-37334400-1397561508_thumb.j eller

post-71754-0-88137800-1397561592_thumb.j eller

post-71754-0-86824800-1397561731_thumb.j eller

post-71754-0-98003300-1397561753_thumb.j

0

Del dette indlæg

Synes en perlekæde vil være en anelse for gammeldaws, men en sød enkel sølvhalskæde med perlevedhæng måske..? Det skal være en enkel synes jeg.. ikke for meget bling, da din kjole er super flot og der helst ikke er noget som skal tage opmærksomheden fra den.

attachicon.gifSY-301-LP_1.jpg eller

attachicon.gifimages.jpg eller

attachicon.gif12711-0.jpg eller

attachicon.gif27542-0.jpg

Uuuh, halskæde nummer to er godt nok rigtig fin.

Du har helt ret i at det nok helst skal være en simpel halskæde. Jeg ved egentlig ikke helt, hvorfor jeg ikke har haft kigget på halskæder med vedhæng endnu.. Det er jo ikke fordi jeg er i så god tid som jeg har været :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået et armbånd og har besluttet mig for at jeg også vil have en halskæde lavet i samme stil. Jeg har det nemlig lige som dig at jeg også synes at jeg er lidt bar. Her er et billede af armbåndet

Det er godt nok også et fint armbånd! Og ja, når man ikke har nogle ærmer eller stropper synes jeg virkelig nemt, der kan komme en del hud. Nogle kan bære det uden en halskæde, men det synes jeg ikke helt, at jeg kan :)

0

Del dette indlæg

Jeg låner smykker af min mor, og skal have helt enkle perleørestikker på ( jeg er ikke særlig glad for øreringe der hænger og dingler, de irritere mig ) , og så skal jeg have perlearmbånd, og så en halskæde med et vedhæng med en enkelt perle i. Jeg syntes netop også et en alm. perlekæde let kommer til at virke konet , altså gammelkonet :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg låner smykker af min mor, og skal have helt enkle perleørestikker på ( jeg er ikke særlig glad for øreringe der hænger og dingler, de irritere mig ) , og så skal jeg have perlearmbånd, og så en halskæde med et vedhæng med en enkelt perle i. Jeg syntes netop også et en alm. perlekæde let kommer til at virke konet , altså gammelkonet :tunge:

Jeg tror også jeg er blevet enig med mig selv om, at det skal være en halskæde med et vedhæng, for jeg er ret så enig med dig, haha :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg tror også jeg er blevet enig med mig selv om, at det skal være en halskæde med et vedhæng, for jeg er ret så enig med dig, haha :lol:

Det ser altså også ret fint ud med sådan et vedhæng, det er både enkelt, feminint og elegant. Som du nok kan fornemme, så er jeg heller ikke særlig begejstret for store smykker, jeg føler simpelthen at det er smykkerne der kommer med mig :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal også have perleøreringe på, nærmere betegnet disse:

3519643_0.png

Da jeg også skal have en stropløs kjole på, så synes jeg også at det bliver for bart, hvis ikke jeg har en halskæde på også. Derfor skal jeg have den matchende halskæde på, der ser sådan ud:

3517072_0.png

Synes det giver et enkelt og klassisk look, uden det kommer til at se for "gammelt" ud, hvis det giver mening.

0

Del dette indlæg

Om en perlehalskæde bliver for 'konet' som du siger synes jeg afhænger meget af længden. Hvis den er helt kort og med nogle forholdsvis store perler synes jeg det kan være super elegant også til yngre piger :) Men er enig i, at en lang perlehalskæde ville skrige lidt for meget bedstemor :) Tænker noget i stil med denne som er fundet et andet sted på denne side...

94.jpg

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare et flot sæt, roselein! Hvor er det fra?

Der er fra Georg Jensen, jeg mener serien hedder magic. Halskæden er en gave fra mine forældre til min 25 års fødselsdag og øreringene er en kombineret 1 års og julegave fra H2B.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om en perlehalskæde bliver for 'konet' som du siger synes jeg afhænger meget af længden. Hvis den er helt kort og med nogle forholdsvis store perler synes jeg det kan være super elegant også til yngre piger :) Men er enig i, at en lang perlehalskæde ville skrige lidt for meget bedstemor :) Tænker noget i stil med denne som er fundet et andet sted på denne side...

94.jpg

Sjovt, jeg er ret sikker på, at den perlehalskæde jeg har derhjemme er magen til denne her. Men du har helt ret!

0

Del dette indlæg

Der er fra Georg Jensen, jeg mener serien hedder magic. Halskæden er en gave fra mine forældre til min 25 års fødselsdag og øreringene er en kombineret 1 års og julegave fra H2B.

Det kigger jeg lige på. Jeg tænker nemlig, at Georg Jensen = dyrt. Og vi har ikke plads til de helt store udsving i budgettet.

0

Del dette indlæg

Det kigger jeg lige på. Jeg tænker nemlig, at Georg Jensen = dyrt. Og vi har ikke plads til de helt store udsving i budgettet.

Jeg ville nok heller ikke skulle have dem på, hvis ikke det var noget jeg havde fået i gave, da de ligger i den halvdyre ende, og nye smykker ikke lige er med i vores budget (ud over evt. morgengaver).

Du får lige et par link med på vejen ørenringe og halskæde, de fås også i hvidguld og med en tahiti perle i stedet.

94.jpg

Synes denne halskæde ligner, at låsen er Ole Lynggaard, med en uoriginal kæde til. Det ligner i hvert fald hans hjertelås.

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok heller ikke skulle have dem på, hvis ikke det var noget jeg havde fået i gave, da de ligger i den halvdyre ende, og nye smykker ikke lige er med i vores budget (ud over evt. morgengaver).

Du får lige et par link med på vejen ørenringe og halskæde, de fås også i hvidguld og med en tahiti perle i stedet.

94.jpg

Synes denne halskæde ligner, at låsen er Ole Lynggaard, med en uoriginal kæde til. Det ligner i hvert fald hans hjertelås.

Puuuuha, så røg det da godt nok en del over budget, haha. Ikke at jeg havde troet, at jeg skulle have Georg Jensen-smykker på. Jeg prøver at se, om ikke jeg kan finde et fint vedhæng et sted :)

Jeg har en perlekæde derhjemme, hvor der også er en hjertelås i. I låsen er der også en enkelt brilliant. Den ligner den nederste halskæde en del, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har mine hverdags smykker som jeg altid går med og ellers ikke noget

Derfor har jeg valgt at jeg ikke vil bruge ret meget på smykker selvom jeg gerne vil have nogle nye.

man kan få mange billige smykker "der ser ud af noget" og hvis man som mig udmærket ved at der nok ikke bliver brug for dem efter brylluppet har jeg valgt det.

I øjeblikket har f.eks Vaiva " tilbud" .. man kan frit vælge 5 af deres smykker og uanset pris bliver det samlet 299,- kr..

Så vælter det ikke noget budget og man kan med god samvittighed give dem til en genbrugsbutik eller til nogle der godt kan lide at lege prinsesse..

Ved mit barnebarn skal have min halskæde men ørestikkerne skal hun nok vente lidt med hun er kun 3 år :biggrin:

0

Del dette indlæg

Puuuuha, så røg det da godt nok en del over budget, haha. Ikke at jeg havde troet, at jeg skulle have Georg Jensen-smykker på. Jeg prøver at se, om ikke jeg kan finde et fint vedhæng et sted :)

Jeg har en perlekæde derhjemme, hvor der også er en hjertelås i. I låsen er der også en enkelt brilliant. Den ligner den nederste halskæde en del, synes jeg.

Ja, som sagt, så var det nok heller ikke noget jeg havde gået ud og investeret i, hvis ikke jeg havde haft dem i forvejen. Når det så er sagt, så kan man jo få en del der ligner til noget der ligner en tiendedel af prisen.

Tror også man efterhånden kan få en del i den stil, der ikke er Ole Lynggaard. Det er efterhånden også et gammelt design, man kan i hvert fald ikke se dem i hans kollektioner på den officielle hjemmeside længere.

0

Del dette indlæg

Det er jo også vidt forskelligt hvad man ser som konet eller ej. Som med alt andet, er vi jo alle forskellige og har alle forskellig smag. Jeg syntes personligt at den perlekæde der bliver vist, stadig er konet selvom der er hjertelås på :tunge:

Jeg må nok bare erkende jeg generelt ikke er den store fan af perlekæder, men syntes derimod at en enkelt perle i et vedhæng er super smukt. Jeg har faktisk også overvejet at få min mor til at lave et armbånd til mig, hvor der evt bare er et perlevedhæng på, fordi jeg er bange for at jeg vil føle det vildt forkert, at have et armbånd på fyldt med perler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha... Jeg ville gå all In og vælge et statement kæde

Jeg er bare ikke så god til statement kæder, og alle de halskæder jeg ejer er enten sådan nogle fine tynde nogle, eller også er det en tynd lædersnor.

Af ren nysgerrighed: Hvilken slags statement kæde ville du så vælge?

0

Del dette indlæg

Perlekæde er stilfuldt - og behøver ikke at være "gammeldags, men er bare klassisk. Det kunne godt være en kort perlekæde - evt. små perler sådan lidt diskret. Eller også en tynd hvid halskæde med en dråbeformet perle som vedhæng. Måske heller ikke for lang.

ege art

0

Del dette indlæg

Egentlig havde jeg ikke regnet med, at jeg skulle have halskæde på på bryllupsdagen. Men jeg har siddet og kigget billeder af mig i kjolen igennem et par gange, og jeg er blevet enig med mig selv om, at det egentlig ser lidt bart ud uden en kæde.

Og her er det billede som jeg synes virkelig gør mig bar på den øvre del af overkroppen:

Jeg skal have dråbeformere perleøreringe på, men jeg er i tvivl om, om det bliver for konet, hvis jeg også tager en perlekæde på. Jeg er trods alt ikke mere end 23, og har ikke lyst til at virke gammel :tunge:

Har I nogle gode forslag til, hvad jeg ellers kunne vælge? Skal jeg helt lade være med at have en halskæde på? Alternativer til øreringe vil jeg også sagtens høre hvis det er :)

Først og fremmest - wow en smuk kjole! Den klæder dig rigtig godt!

Jeg tænker at øreringe og et armbånd er helt fint , kjolen er jo så smuk at den sagtens kan stå alene, men nu er jeg også personligt til det mere simple look :-)

0

Del dette indlæg

Perlekæde er stilfuldt - og behøver ikke at være "gammeldags, men er bare klassisk. Det kunne godt være en kort perlekæde - evt. små perler sådan lidt diskret. Eller også en tynd hvid halskæde med en dråbeformet perle som vedhæng. Måske heller ikke for lang.

ege art

Jeg tror det er det sidste, jeg ender med. Jeg har en fin kæde, som ikke er så lang, og hvor der kan hænge et flot vedhæng på. Tak for feedbacken.

Først og fremmest - wow en smuk kjole! Den klæder dig rigtig godt!

Jeg tænker at øreringe og et armbånd er helt fint , kjolen er jo så smuk at den sagtens kan stå alene, men nu er jeg også personligt til det mere simple look :-)

Mange tak! Jeg er også rigtig glad for den :c166:

Jeg var også less is more-agtig til at starte med, men jeg tror simpelthen, at jeg vil komme til at føle mig for bar uden en kæde. Så jeg tænker at købe et fint vedhæng og sætte i en kæde jeg har herhjemme :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer