AnneRJ

Bryllupsrejse på budget

36 indlæg i dette emne

Mange tak for gode svar :)

Jeg er blevet lidt hooked på måske 'bare' at tage en lækkert spaophold i Berlin e.l. Manden er dog ikke helt overtalt til det. Hans forestilling om bryllupsrejse er sidde og hygge med drinks i vandkanten på en super lækker strand - og det må jeg sige da også rykker :D

Vi er lidt hooked på en ø i Grækenland, da vi aldrig har været i Grækenland før, nogen af os. Nogen der har erfaringer med det?

Har kun været på Korfu og det var bare en fed oplevelse.

Jeg vil også vildt gerne på en bryllupsrejse, men det er lidt besværligt, da vi gerne vil have en tur kun for os og jeg har en 12 (på det tidspunkt 13) årig datter. Men nu må vi se... Jeg er lidt a la din H2B. Jeg vil også vildt gerne en tur til varme, strand og eksotiske drinks, hvor at H2B er mere over i et Oslocruise eller en weekendtur til Paris. Jeg vil da gerne til Paris, men vil hellere dase for hårdt på en strand og nyde en god drink, uden at jeg skal tænke på datteren derhjemme (ja, lyder groft, men har været alene mor i snart 13 år og aldrig været på en ferie UDEN hende, så ville det være fedt at det kunne blive en bryllupsrejse som også var en rejse som jeg bare har drømt om)

Jeg synes at lige bryllupsrejsen er okay at holde for sig selv, har selv passet en del børn i forskellig alder (fra 2 og op til 15) fordi deres forældre var på voksenbryllupsrejse, så længe der er nogen hun kan være hos eller som kan bo hos hende og som sørger for at hun kommer i skole osv så kan det sagtens fungere og så kan I jo rejse uden for sæson (hvor det er billigere)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er lidt hooked på en ø i Grækenland, da vi aldrig har været i Grækenland før, nogen af os. Nogen der har erfaringer med det?

Som skrevet i tidligere indlæg i tråden, kan jeg klart anbefale Kreta :) De andre øer lyder også vildt spændende, men har kun været på Kreta og det var en fantastisk tur i den uge vi var af sted i 2010.

0

Del dette indlæg

I 2010 var vi på Kreta i Platanias (ved ikke om det staves korrekt).

Der boede vi på hotel tæt på stranden og på et fint hotelværelse med et lille tekøkken og med terasse.

Det lå i nærheden at et lille supermarked og tæt på Platanias By. Ville man ind til hovedstaden Chania var der mulighed for at tage en bus i nærheden.

Også hvor der sker noget for de unge. Hyggelige spisesteder og et hyggeligt byliv.. bl.a. en karaoke bar, hvor der var mange nordiske turister også både danske, sveske og norske og blandt de sange man kunne vælge imellem var der også nordiske. Det var et rigtigt hyggeligt sted. Vi var afsted 1 uge og det var virkelig lækkert og kan klart anbefales :)

Vi vil rigtigt gerne ud og rejse igen, men ja jeg har også været på S.U. i 1 års tid snart og vi skal giftes op til efterårsferien og så tænker vi at det er for dyrt at tage afsted, når det er en rejse der ligger i højsæsonen, så jeg tror vi tager væk 2-3 dage i sommerhus, booker en ferielejlighed eller tager på spa-ophold på hotel et par dage, for at komme lidt væk sammen dagene efter brylluppet og nyde tosomheden og så vente med bryllupsrejsen til på et senere tidspunkt.

Der er jo ingen der siger, at ens bryllupsrejse skal være LIGE efter brylluppet. Vi skal giftes d. 27 september, og regner først med at tage afsted i november. Vi har ønsket os penge til bryllupsrejsen i bryllupsgave ( de kommer så til at dække lommepenge og hundepension) , men vi ved jo ikke om vi overhovedet får nogle penge, så derfor regner vi med at skulle have to lønudbetalinger til at kunne smide penge til side til det. Vi rejser i hvert fald heller ikke den uge der er efterårsferie i skolerne, for der koster rejserne , flybilletter og hoteller netop mere, som du også nævner :)

Vi regner også med at smide nogle ekstra penge ind på opsparingen - om ikke andet så satse på at vi kan komme ud og rejse til næste år. Vi har så også ønsket os penge i bryllupsgave, for er sørme dyrt med rejser i højsæsonen, men ja jeg er også under uddannelse, så er lige med at tage fri på de rigtige tidspunkter, så man ikke går glip af for meget undervisning og H2B ryger på dagpenge fra midten af maj. Det kom pludseligt pga. nedskæringer hvor han arbejder og jeg var bange for at brylluppet måtte aflyses, men H2B insisterede på at vi gennemføre det. Det er jo en prioriteringssag og noget vi har glædet os til længe og så må der bare spares andre steder og med mit sommerferiejob, så skal det nok gå.

Men ja det koster mange penge at komme ud og rejse og vi har også kun været afsted den ene gang i 2010 sammen, men ja i første omgang tager vi nok væk fra byen en 2-3 dage på ophold af den ene eller anden art efter brylluppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I 2010 var vi på Kreta i Platanias (ved ikke om det staves korrekt).

Der boede vi på hotel tæt på stranden og på et fint hotelværelse med et lille tekøkken og med terasse.

Det lå i nærheden at et lille supermarked og tæt på Platanias By. Ville man ind til hovedstaden Chania var der mulighed for at tage en bus i nærheden.

Også hvor der sker noget for de unge. Hyggelige spisesteder og et hyggeligt byliv.. bl.a. en karaoke bar, hvor der var mange nordiske turister også både danske, sveske og norske og blandt de sange man kunne vælge imellem var der også nordiske. Det var et rigtigt hyggeligt sted. Vi var afsted 1 uge og det var virkelig lækkert og kan klart anbefales :)

Vi vil rigtigt gerne ud og rejse igen, men ja jeg har også været på S.U. i 1 års tid snart og vi skal giftes op til efterårsferien og så tænker vi at det er for dyrt at tage afsted, når det er en rejse der ligger i højsæsonen, så jeg tror vi tager væk 2-3 dage i sommerhus, booker en ferielejlighed eller tager på spa-ophold på hotel et par dage, for at komme lidt væk sammen dagene efter brylluppet og nyde tosomheden og så vente med bryllupsrejsen til på et senere tidspunkt.

Der er jo ingen der siger, at ens bryllupsrejse skal være LIGE efter brylluppet. Vi skal giftes d. 27 september, og regner først med at tage afsted i november. Vi har ønsket os penge til bryllupsrejsen i bryllupsgave ( de kommer så til at dække lommepenge og hundepension) , men vi ved jo ikke om vi overhovedet får nogle penge, så derfor regner vi med at skulle have to lønudbetalinger til at kunne smide penge til side til det. Vi rejser i hvert fald heller ikke den uge der er efterårsferie i skolerne, for der koster rejserne , flybilletter og hoteller netop mere, som du også nævner :)

Vi regner også med at smide nogle ekstra penge ind på opsparingen - om ikke andet så satse på at vi kan komme ud og rejse til næste år. Vi har så også ønsket os penge i bryllupsgave, for er sørme dyrt med rejser i højsæsonen, men ja jeg er også under uddannelse, så er lige med at tage fri på de rigtige tidspunkter, så man ikke går glip af for meget undervisning og H2B ryger på dagpenge fra midten af maj. Det kom pludseligt pga. nedskæringer hvor han arbejder og jeg var bange for at brylluppet måtte aflyses, men H2B insisterede på at vi gennemføre det. Det er jo en prioriteringssag og noget vi har glædet os til længe og så må der bare spares andre steder og med mit sommerferiejob, så skal det nok gå.

Men ja det koster mange penge at komme ud og rejse og vi har også kun været afsted den ene gang i 2010 sammen, men ja i første omgang tager vi nok væk fra byen en 2-3 dage på ophold af den ene eller anden art efter brylluppet.

Åh ja, det med økonomien kender vi ret så godt. Jeg er på førtidspension, og min kæreste er pt. på sygedagpenge. Så det er også derfor at vi ønsker os penge til bryllupsrejse, for ellers kræver det altså at vi bruger flere måneder på at spare op til lommepenge og hundepension. Rejsen har vi som sagt til, men det er jo fordi vi har familie på Lanzarote, og derfor skulle derned under alle omstændigheder på et tidspunkt. Og ja så vælger vi altså bare at tage to fluer med en smæk, og tage derned på bryllupsrejse, jeg bryder mig nemlig ikke om at rejse særlig meget, da vi har vores hunde :wink:

0

Del dette indlæg

Smart at tage to fluer med et smæk :) og ja kan godt forstå det med hundene. Det er også lang tid at de skal undvære jer og jer dem og så er det som du selv nævner heller ikke billigt med hundepension.

0

Del dette indlæg

Smart at tage to fluer med et smæk :) og ja kan godt forstå det med hundene. Det er også lang tid at de skal undvære jer og jer dem og så er det som du selv nævner heller ikke billigt med hundepension.

Ja det er hammer dyrt med hundepension, det koster lidt over 5000 , hvis vi skal være væk i 14 dage, så skal de jo så være i pensionen i 15 eller 16 dage. Og ja jeg hader at undvære mine hunde , lidt crazy dog woman er jeg jo nok :lol: . Så for os er det bare mest praktisk at tage to fluer med et smæk, både af økonomiske og praktiske årsager, og så skal vi selvfølgelig ikke ses med den spanske familie hver dag, vi skal også have alene tid dernede.

Faktisk har svigermor snakket om at de ville tage afsted samme tid. Først gik jeg i total bridezilla-mode, for jeg skulle fandeme ikke have svigermor med på bryllupsrejse. Men altså efter lidt snak frem og tilbage, så er det fint for mig hvis de tager afsted på samme tid, bare vi har hver vores lejlighed/værelse, og at vi ikke skal være sammen med dem hele tiden. Det er egentlig meget hyggeligt at kunne mødes om aftenen og spise aftensmad sammen osv. Det kan også være vi slet ikke skal bo på samme hotel, så langt er vi jo ikke lige nået endnu, ja måske de slet ikke tager afsted samme tid.

0

Del dette indlæg

Hvis I vil have havnepromenade, så tag et kig på Cannes! Det er den lækreste by! Er sikker på at I kan finde flybilletter til fornuftige penge, så er det bare et spørgsmål om hotel og lommepenge (hvis du elsker shopping er der maaaange fristelser;)) men jeg vil mene, at det er muligt at finde et hotel/lejlighed til fornuftige priser, så længe I ikke forventer, at det ligger lige ved stranden,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil foreslå Dubai. Jeg var der over nytåret 12/13, og det er slet ikke så dyrt som man tror. Der er mulighed for at holde en svinedyr ferie, men det er også ganske let at feriere til meget mindre penge. Der er mange fede ting at se, og vejret er skønt året rundt. Dog er der lige varmt nok om sommeren har jeg hørt. Vi havde mindst 25 grader om dagen i december/januar.

Dubai har simpelthen alt hvad hjertet kan begære. Eneste ulempe er, at de er et muslimsk land, så ikke noget med at kisse-misse offentligt. Det må man gemme til værelset :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer