Macg

Dresscode?

35 indlæg i dette emne

Halløj alle :)

Vi er blevet inviteret til min kærestes kusines bryllup og i invitationen står der; Dresscode: Mørkt kostume.

Hvordan definerer man "mørkt kostume"???

Og i øvrigt... Har I dresscode til jeres bryllup og i så fald hvad er den?

Vi har ikke dresscode til vores bryllup, da vi ganske enkelt ikke rigtig har tænkt over om der bør være det, men synes faktisk det kunne være lidt sjovt :) Nu vil jeg selvfølgelig ikke begynde at kræve dresscode til vores bryllup, men synes at idéen kan være god...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står her :)

Herrerne Mørkt jakkesæt

Kvinderne Kort eller lang aftenkjole, pæne bukser

Vi skrev bare "festligt" til vores gæster :) Men min ene onkel kommer i shorts - blev lidt skuffet da jeg hørte det, men det er helt op til ham :) Sætter grænsen ved badesandaler, men det håber jeg at min moster sørger for ikke sker :tunge:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha godt at høre at jeg ikke er ene om at have det sådan :rolleyes: Skulle det ske, så er det jo heller ikke det som ødelægger min dag :)

Så lidt! Synes måske også det er lidt modigt at skrive mørkt kustume - for det ved de fleste jo ikke hvad er (jeg gør i vært fald ikke :rolleyes:). Især når en billed-googling giver dette :tunge:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var præcis også dét jeg stødte på, da jeg googlede det... Og hvis jeg kender brudeparret ret, så er det på INGEN måde dét de mener :lol: Så er det jo godt, at man kan spørge herinde... Ellers kunne det godt gå hen og blive pinligt :blink::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har (desværre) ikke en dresscode. Vi vil gerne have folk kommer i det de føler sig lækre og tilpas i :)

Dog regnede vi med alle ligesom også tænkte hvad der var passende til et bryllup, når de valgte tøjet.

Min kære svigerinde har så fundet en kjole, der er kort (som i hun skal på intet tidspunkt bukke sig ned, for så vil den krybe op, og ved gud jeg så håber hun har trusser på!!) og det synes jeg ikke er passende til et bryllup, men vi holder fast i at folk skal komme i hvad de føler sig tilpasse i...

Så krydser bare for at svigerinden ikke bukker sig ned, eller selv tænker så langt og enten finder en anden kjole eller gør noget ved længden :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja okay... En hulkort kjole er ikke passende, synes jeg... Men selvfølgelig, hvis hun føler sig tilpas i det, så er det også fint... Og som du skriver, så må vi håbe at hun bliver i oprejst position :blink::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lavet dresscode. Jeg er mest fan af at folk ikke skal have en udgift til noget tøj, som de ikke selv bestemmer 100 % over og som de måske aldrig får brugt igen. Så vi har valgt ikke at have det på. Jeg går ud fra at folk selv har lysten til at tage pænt tøj på i en sådan anledning og i bund og grund så ændre det ikke min fest hvis der kommer nogen i noget ikke fint tøj.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh jeg synes den med dresscode er svær…

Jeg går generelt også indfor at folk selv må have det tøj på, som de har lyst til! Har selv ingen penge, så selvom jeg synes det kunne være sjovt med gallatøj osv., så ville det var noget der virkelig kunne ødelægge mit budget, hvis jeg selv var inviteret til et sådan bryllup…

Desværre har jeg en onkel, som er ekstremt dårlig til at planlægge og altid har en eller anden dårlig undskyldning… til min fætters bryllup i sommers mødte han op i arbejdsbukser og en skrig orange polo, fordi han ikke lige kunne finde strygejernet…

Har næsten lyst til at skrive på hans invitation, at skjorte er påkrævet!!! Jeg ville gerne kunne sige, at så lidt ikke ville kunne ødelægge min dag, men åh jeg ville synes det var træls at lave et stort billede af alle gæsterne, og så står der en og lyser op som et stort orange neonskilt, som siger: Jeg har været på bar, og gad iøvrigt ikke tage fint tøj på for jeres skyld… Åh jeg frygter ham allerede…

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen dresscode, og har i invitationen skrevet : " Vi ønsker at folk skal føle sig komfortable , derfor er der ingen dresscode" . Og så er det også valgt, fordi jeg ikke ønsker at folk skal have en udgift på nyt tøj. Jeg ved selv hvor frustrerende det er, hvis jeg bliver inviteret til noget som kræver jeg skal købe nyt tøj, når man ikke har særlig mange penge, er det ikke særlig fedt at skulle ud og købe en kjole, som man så alligevel aldrig får brugt igen.

Så ja derfor har vi valgt at folk tager det på som DE vil, det vigtigste for os er at folk hygger sig og har en god da, ikke hvad de har på af tøj.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har skrevet dresscode og bedt folk om at komme i deres bedste festtøj.

På den måde lægger vi ikke op til, at folk skal gå ud og købe noget, men at de bare kan bruge noget de allerede har :)

Præcis :) Festtøj ligger bare op til at folk finder noget pænt tøj :) På den vis er det måske overflødigt, men så ved folk også at de ikke ligefrem skal tage gallekjolen på :rolleyes:

Det er jo egentlig også kun "galla" og "Morning suit" hvor de fleste skal have nyt tøj - "Morning suit" er kun for mændenes vedkommende kun og det er nok også de færreste som bruger det :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner ikke med at lave en dresscode. De fleste plejer jo at holde en pæn stil når der inviteres til bryllup, og jeg har ingen krav om at de skal møde i gallatøj, så de år selv lov til at vælge. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ingen dresscode.

Vi ønsker et afslappet bryllup og ønsker derfor ikke at folk kommer I det helt store kjole og hvidt. Flere har spurgt mig om jeg forventede damerne kom I lange kjoler og har svaret at de skal komme I det de har lyst til og har det godt I.

Mine 2 "brudeterner" kommer I forholdsvis korte kjoler og den ene er hvid I bunden med sort mønster. ( hun har spurgt om lov ;) ) men det er også bare så meget dem med små stramme kjoler <3

Så hos os kommer gæsterne forhåbentlig I det de har det aller bedst I ;)

Men giver jer ret, ville nu nok blive lidt skuffet/overrasket hvis nogen valgte at trope op I badesandaler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rose :

Fedt du lagde det link ind :)

Havde jeg fået en invitation hvor der stod Morning Suit som Dresscode havde jeg følt mig lidt dum ved at møde op i natkjole og futter.. :lol:

og med mørkt kostume havde jeg også troet det er tema fest..

Anede ikke der var faste navne og har nu heller ikke hørt nogle af de udtryk andet end Galla..

Vi har ingen dresscode.. Vi har lejet en spejderhytte.. og det lægger ligesom op til alm pænt tøj men ikke Galla..

Det var nogle andet hvis det var Slotsbryllup eller på en Herregård.. Så syntes jeg man gør lidt ekstra ud af det..

B2be-HH:

Hvad er BrudeTerner? :huh:

Redigeret af Fr.Thomsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet kort eller lang (aften)kjole for damer og jakkesæt eller et eller andet for mænd.

Vi har i vores familier, folk der ikke har en situationsfornemmelse i fht. Påklædning når de skal til fest. Desuden har H2B og jeg snakket om for længe siden at til vores bryllup vil vi have fine festklædte gæster 😊 men det er jo bare os

Desuden ved jeg at dem der ikke ejer en kjole har lånt. Min kusine har skrevet i dag at hun har fundet en sort kjole i HM for 250, og det er en hun kan bruge mange gange efterfølgende. Så det behøver ikke ar være en kjole til 2000 kr. Fordi man skriver kjole på til damerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har i vores invitation valgt at skrive at dresscoden er påklædt (vi har begge venner og familie som ikke kan administrere hvis der står at dresscoden er fri.. og selvom nøgenhed har noget enormt sjovt over sig, så er det som regel ikke værdsat i kirker) - derudover har vi skrevet at vi værdsætter hvis militært personel kommer i uniform i kirken.

Egentligt er jeg ikke så optaget af hvad folk har på... jo mere afslappet andre er.. jo mere stråler jeg :-p

Jeg kan dog godt lide hvis de har uniform på i kirken, det vil være med til at sætte en stemning og min gom er også i uniform.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker lidt hvad påklædt er, det eneste der kræver er jo bare at man ikke kommer helt splitter hans Jørgen, og det ville dog ingen gøre, eller hvad?? Gg Tror i hvert fald flere i vores omgangskreds ville kunne få meget sjovt ud af at få dreesscoden påklædt, men det er jo der man bedst selv kender dem der kommer. Vi har valgt ikke at lave dresscode, men vi har heller ikke nogen vi frygter på den kant.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker lidt hvad påklædt er, det eneste der kræver er jo bare at man ikke kommer helt splitter hans Jørgen, og det ville dog ingen gøre, eller hvad?? Gg Tror i hvert fald flere i vores omgangskreds ville kunne få meget sjovt ud af at få dreesscoden påklædt, men det er jo der man bedst selv kender dem der kommer. Vi har valgt ikke at lave dresscode, men vi har heller ikke nogen vi frygter på den kant.

De fleste har også trukket lidt på smilebåndet af den note med påklædt. Handler også lidt om at sætte en uformel tone, da det er mest vores stil.

Vi har også et par andre Hø Hø steder i invitationen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rose :

Fedt du lagde det link ind :)

Havde jeg fået en invitation hvor der stod Morning Suit som Dresscode havde jeg følt mig lidt dum ved at møde op i natkjole og futter.. :lol:

og med mørkt kostume havde jeg også troet det er tema fest..

Anede ikke der var faste navne og har nu heller ikke hørt nogle af de udtryk andet end Galla..

Vi har ingen dresscode.. Vi har lejet en spejderhytte.. og det lægger ligesom op til alm pænt tøj men ikke Galla..

Det var nogle andet hvis det var Slotsbryllup eller på en Herregård.. Så syntes jeg man gør lidt ekstra ud af det..

Hahaha ja netop :tunge::tunge::lol: Jeg ville slet ikke turde at skrive det i vores invitation, for VED at der er nogen som ville gøre det :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer