Haverholm

Vinter brylluppet planlægges

133 indlæg i dette emne

Der står noget på deres hjemmeside om, at man skal bestille tid til prøvning, men det var sådan lidt spontant at min veninde og jeg tog derind, og ekspedienten sagde, at SELVFØLGELIG skulle jeg da prøve kjolerne og ikke "bare" kigge, det kunne de sagtens finde tid til :)

De er SÅ søde derinde og super hyggelig atmosfære ... Så glæd dig til du skal ind og prøve :)

Jeg blev ekspedieret af en ædre herre - virkelig dygtig !!!! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig også til at skulle derind for at prøve kjoler, de var så søde :loveshower:

Det vil du helt sikkert ikke fortryde :)

Men jeg kan se at der er noget tid til endnu - er I begyndt på planlægning ?

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudekjole

Jeg er lige ved at rydde op i min pung, og faldt over kvitteringen på min brudekjole.

Kæresten friede d. 27/2 og kjolen er købt 5/3 ... :7himmel: (tålmodighed længe leve :floejt: )

Kjolen er købt hos Glamour Brudekjoler i Odense, hvor jeg samtidig købte både slør og sko.

Jeg kendte butikken i forvejen, da min gallakjole fra efterskolen er købt samme sted, så jeg var slet ikke i tvivl om, at jeg ville der ind at kigge på brudekjole. Jeg huskede nemlig servicen som helt i top og med meget kompetente ekspedienter..

Det er en lidt speciel butik. De har valgt, at de kun køber én (eller ganske få stk) hjem af hver kjole, og de køber fra mange forskellige steder, hvilket betyder, at chancen/risikoen for at man ser andre danske brude i samme kjole er ganske lille.

Jeg faldt for en kjole fra et lille skrædderi i Frankrig, som bare var helt rigtig... Min veninde, der var med inde til prøvningen, og som skal være brudepige, sagde om kjolen: "Han (hr. kæreste) skal da have hagesmæk på i kirken". Så kan I jo selv gætte hvad hun mente med det :thumbsupsmileyanim:

Butikken har super god service:

• Gratis opbevaring af kjolen, hvilket jeg er meget taknemlig for, da jeg, sammen med kæresten, bor i en lille lejlighed og ikke ville kunne skjule kjolen for ham her, og alle vores forældre har min. en hund, så der ville jeg helst heller ikke have den opbevaret :cowsleep: (i mangel af et ikon med en hund)
  • Gratis tilretning på egen systue. Størrelsesmæssigt ligger jeg lige mellem 2 størrelser, så min kjole er en lille anelse for stor. Og på bærestykket af kjolen er der perler hele vejen rundt, hvor jeg skal have fjernet dem der er ude på siderne, så mine arme ikke "skraver på".
  • Gratis vask og opstrygning. Da det er en kjole der har hængt i butikken er jeg formegentlig ikke den første der prøver kjolen, så for at undgå andres sved og make-up rester på kjolen skal den naturligvis renses inden jeg får den :)
  • Gratis instruktion i, hvordan man skal færdes i sin kjole - er lidt spændt på, hvad det indebærer, selvom ekspedienten prøvede at forklare det :huh:

Jeg LOVER at der kommer billeder af kjolen (samt sko og slør) inden længe, når jeg får tid til at komme ind i butikken og kigge til den :)

ej hvor sjovt, jeg var derinde i butikken sammen med to veninder bare for at kigge, super service vi fik, og vi var alle tre ret enige om at jeg skulle prøve kjoler der når tid er netop fordi der kun er en af hver slags :loveshower::loveshower: og ikke en masse produktion.....kanon service

Glæder mig til at se dig i kjolen :loveboard:

Der står noget på deres hjemmeside om, at man skal bestille tid til prøvning, men det var sådan lidt spontant at min veninde og jeg tog derind, og ekspedienten sagde, at SELVFØLGELIG skulle jeg da prøve kjolerne og ikke "bare" kigge, det kunne de sagtens finde tid til :)

De er SÅ søde derinde og super hyggelig atmosfære ... Så glæd dig til du skal ind og prøve

Jeg blev ekspedieret af en ædre herre - virkelig dygtig !!!!

Glæder mig også til at skulle derind for at prøve kjoler, de var så søde

Det vil du helt sikkert ikke fortryde :)

:lol: ja det er der, :blush: ja lidt har vi planlagt, dato, kirke, lokale samt musik

0

Del dette indlæg

:lol: ja det er der, :blush: ja lidt har vi planlagt, dato, kirke, lokale samt musik

:cheerleader3: ikke dårligt :cheerleader3: dejlige ting at være i god tid med :)

Hvad for noget musik skal I have ???

0

Del dette indlæg

:metteholm Bryllupskage :metteholm

Der var en dag, hvor jeg spurgte hr. kæreste, om der var noget særligt han ønskede, at der skulle være til brylluppet...

Hvor til han svarede: "bare der er en STOR, god bryllupskage, så er jeg glad" :smiley-eatdrink026: JEPS - jeg har en MEGET kage-glad kæreste :tunge:

Så nu skal vi bare have fundet ud af hvor kagen kan købes til fornuftige penge og så have fundet ud af hvilke smade vi vil have i...

Det er lidt af en udfordring, for de ting som han ELSKER i en kage kan jeg på ingen måde li' :td: ... Er spændt på hvad vi finde ud af ...

Design til kagen har vi kigget lidt omkring og fundet noget der måske kan bruges :)
Jeg vil gerne have adskilte lag/etager, så man kan skære kagen rigtigt (nede fra) ...
Jeg tror desuden at kagen skal være i 5 lag/etager for at være stor nok, og så synes jeg desuden at en høj kage ser hamrende godt ud :loveshower:

(når jeg har fundet ud af, hvordan man skriver mellem billederne, så skal jeg nok smide nogle inspirations-billeder op :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløj og velkommen til! Tillykke med tråden og det kommende bryllup. Mht. billeder i indlæg og skrive imellem dem har jeg lavet en vejledning som du kan finde i "do it yourself - step by step" afdelingen. :) skriv endelig i tråden hvis noget driller så skal jeg forsøge at hjælpe så godt jeg kan. :)

0

Del dette indlæg

Halløj og velkommen til! Tillykke med tråden og det kommende bryllup. Mht. billeder i indlæg og skrive imellem dem har jeg lavet en vejledning som du kan finde i "do it yourself - step by step" afdelingen. :) skriv endelig i tråden hvis noget driller så skal jeg forsøge at hjælpe så godt jeg kan. :)

Hej og mange tak :)

Jeg er blevet henvist til din vejledning og den ser rigtig god ud :) - mange tak for det :)

Jeg må lige lege lidt med den når min eksamen er overstået på torsdag - så har jeg lidt bedre tid :)

Så må vi jo se om jeg kan hitte ud af det :)

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: ikke dårligt :cheerleader3: dejlige ting at være i god tid med :)

pøj pøj med eksamen

mums kage ..... :floejt: bliver spændende hvad i finder ud af med den

Hvad for noget musik skal I have ???

vi har valgt Diskobil ... Bent him self :cheerleader3:

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

NU går jeg i BRYLLUPSMODE

SÅ kan jeg holde sommerferie og gå i totalt-bryllups-mode med god samvittighed og et 7-tal på kontoen... 1 år og 4 eksamener tilbage og så kan jeg kalde mig for radiograf :)

0

Del dette indlæg

SÅ kan jeg holde sommerferie og gå i totalt-bryllups-mode med god samvittighed og et 7-tal på kontoen... 1 år og 4 eksamener tilbage og så kan jeg kalde mig for radiograf :)

Hvilken skole går du på?

0

Del dette indlæg

Hvilken skole går du på?

Jeg går på UCL (university college lillebælt)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilken skole går du på?

Kunne jo være du også gik på Metropol (jeg læser bioanalytikeren)

0

Del dette indlæg

:metteholm BRYLLUPSKAGE inspiration :metteholm

Som lovet kommer her lidt billeder af vores inspiration til bryllupskage (det endelige design og smag er ikke valgt !! - der er jo god tid endnu)

Først lidt tema-inspiration:

Dette var den første kage jeg fandt, som tema-mæssigt ville passe til vores bryllup.. Vi synes begge 2 den er rigtig fin, men hende der har lavet den kommer fra Sjælland og laver det kun som fritids-beskæftigelse...
post-72871-0-89366300-1403795781_thumb.j

Kort tid efter faldt jeg over denne kage på facebook... Ved dog ikke noget om hvem der har lavet den, men synes den er så fin med alle de mange detaljer.. Der er dog nok lidt FOR mange detaljer på, men jeg er ret vild med top-figuren :)

post-72871-0-19153400-1403795936_thumb.j

De næste par billeder her er lidt flere tema-inspirerede, der er dog ikke rigtig nogen af dem der lever 100 % op til vores ønsker, da vi, som sagt, gerne vil have adskilte lag/etager:

post-72871-0-35222700-1403796191_thumb.j post-72871-0-41004100-1403796210_thumb.j post-72871-0-75974900-1403796223_thumb.j post-72871-0-59658200-1403796257_thumb.j post-72871-0-70006700-1403796283_thumb.j post-72871-0-57179500-1403796311_thumb.j post-72871-0-46182600-1403796345_thumb.j post-72871-0-90150700-1403796398_thumb.j post-72871-0-39541600-1403796417_thumb.j

0

Del dette indlæg

Nu lidt inspiration til, hvordan kagen skal bygges op:

Min søde kæreste sad en dag og kiggede på bryllupskager (ALENE!!!) og fandt nogle forskellige opsætningsmuligheder så jeg kan få mine 5 etager og han kan få en masse kage :tunge: (personligt synes jeg at opsætningen af den første er rigtig fin - den der "trappe" :) )

post-72871-0-23116700-1403796740_thumb.j post-72871-0-68453800-1403796753_thumb.j post-72871-0-98894600-1403796768_thumb.j post-72871-0-40352800-1403796803_thumb.j post-72871-0-03676400-1403796988_thumb.j

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg

Hvilken skole går du på?

Kunne jo være du også gik på Metropol (jeg læser bioanalytikeren)

Ja det kunne sagtens have været :)

Bor på Fyn, så der er lidt langt til Metropol (men det kunne du jo ikke vide :) )

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

først og fremmest tillykke med eksamen og dejligt med ferie nu :cheerleader3:

super flot kage inspiration i har fundet jer :loveshower::loveshower: de passer super godt til temaet

Mange tak - ja det er SÅ skønt med ferie ... Jeg HADER eksamen og var SÅÅÅ lettet da det var overstået !!!

Må også sige, at vi har søgt meget intenst for at finde inspiration til kagen :)

Nu skal vi bare have fundet ud af hvilke smage vi vil have i og have fundet en der kan lave den, så den opfylder vores forventninger :)

0

Del dette indlæg

TILLYKKE med kommende bryllup og denne tråd! Jeg glæder mig til at følge med. Hvor er det et hyggeligt tidpunkt i skal giftes på og så fint et tema. Jeg er vild med din hårinspiraton. Og sikke mange fine kager!

Ih hvor bliver det spændende at se hvad du/I finder på, jeg glæder mig i hvert fald til at se mere af jeres Winter Wonderland! :loveshower:

Mange tak :)

Og velkommen til min tråd :)

Jeg glæder mig også selv til at se hvad vi ender med :tunge: Det er ret sjovt at finde på forskellige DIY-projekter, som samtidig skal passe til vores tema :)

Inden længe kommer der lidt DIY-pynt-inspiration :)

0

Del dette indlæg

Materialer til invitationer mv., hvor svært kan det være ???

Jeg giver snart op :o

Nu har jeg fået karton hjem i 2 forskellig farver, og ingen af dem lever op til mine forventningen :'(

Første bestilling af karton var denne isblå... På nettet var farven super, men da vi fik den hjem var den bare ALT for mørk og da selv ikke isblå

Billedet fra nettet Billede af den vare vi fik hjem

post-72871-0-05891000-1403875075_thumb.j post-72871-0-47288300-1403875143_thumb.j

Anden bestilling af karton var så denne lyseblå... Ved bestilling af denne var jeg i kontakt med leverandøren for at høre i forhold til farven.

Her først et billede fra hjemmesiden Her et billede af den farve som kartonet blev sammenlignet med Og her et billede af den vare jeg fik hjem

post-72871-0-22001500-1403875358_thumb.j post-72871-0-27795000-1403875373_thumb.j post-72871-0-83351300-1403875480_thumb.j

Så nu har jeg karton i disse 2 farver, men intet karton i isblå som jeg egentlig skal bruge :( Og vil ikke mene, at nogen af disse 2 farver er hverken isblå eller lys blå - er det bare mig ??? WHAT to do :(

post-72871-0-73105700-1403875510_thumb.j

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudekjole

Jeg er lige ved at rydde op i min pung, og faldt over kvitteringen på min brudekjole.

Kæresten friede d. 27/2 og kjolen er købt 5/3 ... :7himmel: (tålmodighed længe leve :floejt: )

Kjolen er købt hos Glamour Brudekjoler i Odense, hvor jeg samtidig købte både slør og sko.

Jeg kendte butikken i forvejen, da min gallakjole fra efterskolen er købt samme sted, så jeg var slet ikke i tvivl om, at jeg ville der ind at kigge på brudekjole. Jeg huskede nemlig servicen som helt i top og med meget kompetente ekspedienter..

Det er en lidt speciel butik. De har valgt, at de kun køber én (eller ganske få stk) hjem af hver kjole, og de køber fra mange forskellige steder, hvilket betyder, at chancen/risikoen for at man ser andre danske brude i samme kjole er ganske lille.

Jeg faldt for en kjole fra et lille skrædderi i Frankrig, som bare var helt rigtig... Min veninde, der var med inde til prøvningen, og som skal være brudepige, sagde om kjolen: "Han (hr. kæreste) skal da have hagesmæk på i kirken". Så kan I jo selv gætte hvad hun mente med det :thumbsupsmileyanim:

• Gratis opbevaring af kjolen, hvilket jeg er meget taknemlig for, da jeg, sammen med kæresten, bor i en lille lejlighed og ikke ville kunne skjule kjolen for ham her, og alle vores forældre har min. en hund, så der ville jeg helst heller ikke have den opbevaret :cowsleep: (i mangel af et ikon med en hund)
  • Gratis tilretning på egen systue. Størrelsesmæssigt ligger jeg lige mellem 2 størrelser, så min kjole er en lille anelse for stor. Og på bærestykket af kjolen er der perler hele vejen rundt, hvor jeg skal have fjernet dem der er ude på siderne, så mine arme ikke "skraver på".
  • Gratis vask og opstrygning. Da det er en kjole der har hængt i butikken er jeg formegentlig ikke den første der prøver kjolen, så for at undgå andres sved og make-up rester på kjolen skal den naturligvis renses inden jeg får den :)
  • Gratis instruktion i, hvordan man skal færdes i sin kjole - er lidt spændt på, hvad det indebærer, selvom ekspedienten prøvede at forklare det :huh:

Jeg LOVER at der kommer billeder af kjolen (samt sko og slør) inden længe, når jeg får tid til at komme ind i butikken og kigge til den :)

Velkommen til og tillykke med tråden :loveshower:

Siden de har gratis vask sælger de så ikke nye kjoler?

Ang. opbevaring, har du så tjekket om de er forsikret? Og hvordan du er dækket. Vi tog nemlig vores kjoler med hjem fra vores butikker for vi skulle godt nok ikke nyde noget af at miste hhv 25.000 og 12.000 kr. hvis butikken brændte eller der var indbrud og der kendte ikke til deres egne forsikringsbetingelser i forhold til kjoler der var købt.

0

Del dette indlæg

Brudekjole

Ang. opbevaring, har du så tjekket om de er forsikret? Og hvordan du er dækket. Vi tog nemlig vores kjoler med hjem fra vores butikker for vi skulle godt nok ikke nyde noget af at miste hhv 25.000 og 12.000 kr. hvis butikken brændte eller der var indbrud og der kendte ikke til deres egne forsikringsbetingelser i forhold til kjoler der var købt.

Mange tak - og velkommen til min tråd :)

De sælger KUN nye kjoler ...

Men gratis vask, fordi de kun køber en hjem af hver kjole, så den kjole man prøver er den kjole man får ... og der kan jo have været 10 andre der har prøvet den inden mig ...

Jeg har ikke tjekket noget om forsikring i forhold til at man kjole bliver opbevaret hos dem ...

Men kan da være jeg skal undersøge det ... Men jeg har på ingen måde mulighed for at tage den med hjem eller få den opbevaret andre steder såh ...

Redigeret af Haverholm
0

Del dette indlæg

Brudekjole

Mange tak - og velkommen til min tråd :)

De sælger KUN nye kjoler ...

Men gratis vask, fordi de kun køber en hjem af hver kjole, så den kjole man prøver er den kjole man får ... og der kan jo have været 10 andre der har prøvet den inden mig ...

Jeg har ikke tjekket noget om forsikring i forhold til at man kjole bliver opbevaret hos dem ...

Men kan da være jeg skal undersøge det ... Men jeg har på ingen måde mulighed for at tage den med hjem eller få den opbevaret andre steder såh ...

Synes jeg er en god ide - selvom du ikke selv kan opbevare den, så det jo rart at vide hvordan man er sikret.

0

Del dette indlæg

Spændende med vinterbryllup! Og godt at se du fik det til at virke med billederne! :)

Mht. kartonet: Det er altid svært med farver over nettet, idet farver ser meget forskellige ud på forskellige skærme, men der er godt nok lidt af en forskel på de forskellige farver du viser der! :blink:

De to farver du viser mig ser ud på 3 forskellige måder alt efter om jeg kigger på dem på min telefon, min bærbare computer eller den eksterne skærm. :huh: Jeg vil nu mene at den venstre er lyseblå (den første du har købt), måske på nippet til mellemblå/dueblå?!, men ikke isblå. Den tror jeg sagtens du kan få et godt resultat med. Den højre virker grumset og ikke ren blå. Men det varierer om den ser gråblå eller grønblå ud alt efter skærmen. Jeg ville nok have bestilt farveprøver først. Hvis de ikke har det, så ville jeg have bestilt et enkelt ark af de forskellige blå først for at se om de havde det jeg var på jagt efter.

Men nu til "skadesudbedring" - jeg ville bruge den der synes ren blå (den første du deler billede af). Og så ville jeg få det bedste ud af det ved at sætte det sammen med hvidt og sølv for stadig at få fornemmelsen af vinter og is.

0

Del dette indlæg

Spændende med vinterbryllup! Og godt at se du fik det til at virke med billederne! :)

Mht. kartonet: Det er altid svært med farver over nettet, idet farver ser meget forskellige ud på forskellige skærme, men der er godt nok lidt af en forskel på de forskellige farver du viser der! :blink:

De to farver du viser mig ser ud på 3 forskellige måder alt efter om jeg kigger på dem på min telefon, min bærbare computer eller den eksterne skærm. :huh: Jeg vil nu mene at den venstre er lyseblå (den første du har købt), måske på nippet til mellemblå/dueblå?!, men ikke isblå. Den tror jeg sagtens du kan få et godt resultat med. Den højre virker grumset og ikke ren blå. Men det varierer om den ser gråblå eller grønblå ud alt efter skærmen. Jeg ville nok have bestilt farveprøver først. Hvis de ikke har det, så ville jeg have bestilt et enkelt ark af de forskellige blå først for at se om de havde det jeg var på jagt efter.

Men nu til "skadesudbedring" - jeg ville bruge den der synes ren blå (den første du deler billede af). Og så ville jeg få det bedste ud af det ved at sætte det sammen med hvidt og sølv for stadig at få fornemmelsen af vinter og is.

Ja nu kører det bare med de der billeder - mange tak for hjælpen :)

Jeg vil give dig ret i, at det ikke er nemt at se/vælge farver ud fra et billede på skærmen, er det nok den vigtigste lærdom jeg har fået ud af dette.

Farve nr 2 som jeg fik hjem er sådan støvet-blågrøn at se på (så farverne må komme tættest på, på den skærm, hvor du også synes den virker blågrøn) og hvert fald ikke lys blå, som beskrivelsen af den.

Jeg er også helt klart mest til den første farve-karton vi købte, men for det første, så har vi ikke kunnet få alle de pakker vi har bestilt (de kan ikke få dem fra deres leverendør mere) og for det andet er den stadig ikke som vi ønsker den :( Og tror lidt at vi, nok særligt jeg, vil blive lidt kede af "bare" at vælge den, når nu den ikke lever op det det vi ønsker og forestiller os.

Overvejer stærkt at smutte en tur i Panduro for at se, om de skulle have nogle farver, som er tættere på det vi ønsker ... (Jeg har 30 dages returret på det karton jeg allerede har købt)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer