Eheliw15

16.05.2015 - Bryllup ved Limfjorden - nu som mand og kone!

420 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Serveringsdamer

En anden af mine skønne veninder har arbejdet på kro og kender derfor en masse som servere. Så jeg satte hende på opgaven at finde to passende damer som havde lyst.

Vi har 3.000 kr. til serveringspersonale så de kan hver især få 150 kr/t og vi får dem i 10 timer. Det lyder fair nok for mig...

Min eneste krav til personalet har været at det skulle være DAMER med erfaring. Gider ikke 18 årige som ikke har overblik over hvad der skal gøres og som selv tager tingene.

Så idag skrev hun lige at nu var den post også klaret! :loveshower: Fantastisk :loveshower:

Hvad skulle man gøre uden sine venner?!

0

Del dette indlæg

Vielsesringene er købt!

Siden vi var i Danmark kunne vi lige så godt se på ringe også.

Vi har været i butikker heroppe i Stavanger - men seriøst, jeg gir ikke 30.000 kr. for et sæt ringe. Alt i Norge ER åbentbart bare dyrer!

Vi var indenom Fredberg i Aalborg i sommers og fik så gode råd at vi bestemte os for at de skulle sælge os vores ringe.

Tror vi brugte 1,5 timer og det var det. Og hun sagde endda at vi var nogle af de hurtige.

Vi startede med at snuse rundt i butikken for at finde ud af hvad vi kunne lide og nok mere hvad vi ikke kunne lide.

Vi ville ikke have guld (eller det er nok mere mig). H2Bs ring skulle være anonym på fingeren og ikke noget iøjefaldende. Min måtte gerne kunne sættes sten i senere, men det betød ikke at der skulle være sten i nu...

Vi fik set på nogle forslag og fortalt prislejet vi var i. Vi havde sat 5.000 af til et sæt men kunne godt finde mere hvis det blev nødvendigt.

Ihh det var mange flotte at vælge mellem og jeg blev meget vild med ideen om en sidering når der kommer evt. børn til.

Så vi valgte dette sæt (som egentlig er fra to forskellige) og prisen var bare fantastisk!

3.400 kr. alt i alt! ! ! !

Se lige bort fra tykke fingre og krakeleret neglelak (øver mig til bryllupet) :tunge: Og beklager størrelsen!!

attachicon.gifDSC_0039.JPG

Min ring er med hele 9! brilianter og på billedet ALT for lille. Men den var bare så fin.

Farven på begge ringe var lidt mere shiny end på billedet her.

Waow de er fine! Og til SÅDAN en fin pris!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mums den kage ser god ud. Og lyder ligeså lækker :metteholm

Flotte ringe :loveshower: er ret nice at de er sådan lidt klassiske i designet og ikke er i guld (bryder mig ikke videre meget om guldsmykker)

Og fedt at i kan krydse endnu en post af som er klaret :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Prøvesmagning af bryllupskagen

I weekenden var vi i Danmark en lille tur. Dejligt at få set alle vores venner og familier.

Lørdag var vi hjemme hos min dejlige veninde som har lovet at bage bryllupskagen til vores store dag. Den bedste gave vi kunne ønske os :loveshower:

Kagen består af 3 bunde og 2 lag creme. Et lag til mig og et lag til H2B.

Mit lag bliver friske hindbær, måske lidt lime indover og H2B lag bliver Chokolade-nougat-cognac :metteholm

Hertil vik vi et glas asti - ved ikke om det bliver den variant, men dejlig sød var den i hvert fald...

I skal da ikke snydes for billeder

attachicon.gifDSC_0035.JPG attachicon.gifDSC_0036.JPG

Glæder mig så meget til at se den færdig på vores dag.

Hun vil ikke fortælle hvordan den skal se ud eller pyntes. Så det bliver spændende :7himmel:

Nu skal jeg bare have fundet vores topfigur :tunge:

Ser lækkert ud!!!

Vielsesringene er købt!

Siden vi var i Danmark kunne vi lige så godt se på ringe også.

Vi har været i butikker heroppe i Stavanger - men seriøst, jeg gir ikke 30.000 kr. for et sæt ringe. Alt i Norge ER åbentbart bare dyrer!

Vi var indenom Fredberg i Aalborg i sommers og fik så gode råd at vi bestemte os for at de skulle sælge os vores ringe.

Tror vi brugte 1,5 timer og det var det. Og hun sagde endda at vi var nogle af de hurtige.

Vi startede med at snuse rundt i butikken for at finde ud af hvad vi kunne lide og nok mere hvad vi ikke kunne lide.

Vi ville ikke have guld (eller det er nok mere mig). H2Bs ring skulle være anonym på fingeren og ikke noget iøjefaldende. Min måtte gerne kunne sættes sten i senere, men det betød ikke at der skulle være sten i nu...

Vi fik set på nogle forslag og fortalt prislejet vi var i. Vi havde sat 5.000 af til et sæt men kunne godt finde mere hvis det blev nødvendigt.

Ihh det var mange flotte at vælge mellem og jeg blev meget vild med ideen om en sidering når der kommer evt. børn til.

Så vi valgte dette sæt (som egentlig er fra to forskellige) og prisen var bare fantastisk!

3.400 kr. alt i alt! ! ! !

Se lige bort fra tykke fingre og krakeleret neglelak (øver mig til bryllupet) :tunge: Og beklager størrelsen!!

attachicon.gifDSC_0039.JPG

Min ring er med hele 9! brilianter og på billedet ALT for lille. Men den var bare så fin.

Farven på begge ringe var lidt mere shiny end på billedet her.

Waow de er fine! Og til SÅDAN en fin pris!!!

Ja kagen var også bare super god! Udseendet skulle vi jo se bort fra - og heldigvis :tunge:

Tak søde :lol: Var så overrasket over at ringene kunne fås til den fantastiske pris. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhm det lyder vel nok lækkert. Bliver spændende hvordan den kommer til at se ud.

Skke nogen fine ringe, dem kan jeg rigtig godt lide.

Den var så lækker den kage! Selvfølge sad ikke alting lige i skabet, men der er jo også stadigvæk tid til at øve lidt :tunge:

Tak, de var bare endnu finere i virkeligheden. Glæder mig så meget til at skal have den på hver dag....

Mums den kage ser god ud :metteholm

smukke ringe

og lækkert når det bare flasker sig med serveringsdamer

Det var den bare også. H2B er jo vild med chokolade (det er jeg jo også selv) men er så tilfreds med at der også kommer et frisk lag bær i :wink:

Tak :loveshower:

Virkelig smukke ringe! Kan gode lidt at de virker klassiske i designet og så alligevel anderledes fordi de ikke er i guld :)

Og sikke en pris! Det er altså bare fedt på bryllupsbudgettet!

Tusinde tak! Jeg er bare helt vild med designet. Jeg har slet ikke nogle guldsmykker. er mere til sølvfarvet og sort. Så selvfølgelig skulle den ikke være i guld.

Prisen var jo så overraskende! Jeg fôr også hjem og skrev det i budgettet. Det var mega fedt :tunge:

Mums den kage ser god ud. Og lyder ligeså lækker :metteholm

Flotte ringe :loveshower: er ret nice at de er sådan lidt klassiske i designet og ikke er i guld (bryder mig ikke videre meget om guldsmykker)

Og fedt at i kan krydse endnu en post af som er klaret :cheerleader3:

Den var også bare så god ! Vi var fire om at dele den halve - det var alt for meget. Men en gang i mellem skal man altså være kagesvin :tunge:

Elsker bare ringene - kigger på den flere gange om dagen. Og min ring var bare SÅ flot da der kom en sidering på. Måske jeg bare skulle have sådan en nu der er lidt penge i overskud ... hehe :7himmel:

Uhh.. kagen ser fantastisk lækker ud.. Bliver helt lækker sulten.. :metteholm

De er virkelig fine de ringe.. og en lækker pris.. jeg er vild med at de matcher selvom de er forskellige.. :loveshower:

Tak! Den var fyldig på den gode måde. Man burde ikke kunne spise mere end det styk der er beregnet :wink:

Ja man kan jo næsten ikke se at de ikke kommer fra det samme par. Men dameringen fra H2Bs sæt var bare slet ikke så flot i rundingen og meget bredere. Så min finger så ud som om den havde badering på !!! nej ellers tak :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg er vild med din tråd! Hvor er det bare noget fantastisk flot grafik, din kommende mand laver! Min er digital/grafisk designer, så det er også ham der står for alt arbejdet med invitationer og så videre. Jeg glæder mig sådan til at få dem trykt :)

Jeg glæder mig til at se alt dit DIY blive til virkelighed :)

0

Del dette indlæg

"Poser" til ris

Vi skal jo giftes i sommerhushaven. Haven er inddelt i tre der hvor vi skal vies. Midten hvor græsset altid er slået og de to yderste felter hvor græsset aldrig bliver slået. (se sommerhushaven her)

Jeg har så den ide at svigerfar lige laver et lille felt hvor græsset bliver klippet i den ene side. Her kan vi så stå og blive overøst med ønsker om mange børn

I den forbindelse har jeg så tænkt at det da ikke bare skulle være ris i poserne, men blomsterfrø!!! Syns da selv min tanke er fantastisk og glæder mig helt vildt til at se de smukke vilde blomster komme frem i det høje græs.

Men men men... blomsterfrø er jo ret små, så i stedet for de almindelige poser af tyl vil jeg lave små kræmmerhuse med lukket top som er fyldt med ris og blomsterfrø. Tænker at gå på genbrug og finde en gammel bog som jeg kan lave kræmmerhusene udfra. :cheerleader3:

Har lige lavet et idebillede som i kan se: (se bort fra konfetti - det bliver træls at skulle samle det op igen)

post-74321-0-48382900-1425382540_thumb.j

Det bedste er at svigerfar allerede er med på den og syns det er mega romantisk :tunge: :loveshower: :loveshower:

Redigeret af Eheliw15
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da en super ide og det skal da nok blive rigtig godt :-) Det er super romantisk at kunne se blomsterne vokse op efterfølgende :-)

Ja det var også det der fik svigerfar overtalt. Han er sådan en blød mand indeni :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super idé :)

Jeg ville nok putte en klat lim eller andet i bunden af kræmmerhuset, så ikke frøene løber ud af bunden :)

Tak.

Det var en skide god ide. Har en limpistol så den kommer helt klart i brug til dette :wink:

0

Del dette indlæg

Hvor ser det bare fint ud :) Det er en vildt god idé med blomsterfrø - det kommer virkelig til at blive så smukt.

Man kan købe bionedbrydeligt konfetti, enten i form af ægte, tørrede blomsterblade, eller bionedbrydeligt papir. Jeg ville putte sådan noget i sammen med blomsterfrøene, for at det ligesom synes af noget - ellers skal der virkelig mange frø til ;) Der er mange forhandlere på ebay, der har i alle mulige farver og former. Jeg har ikke kigget på priserne på de to link, der er her.

Avispapir tager 3-6 måneder om at nedbrydes, og har i udgangspunktet ikke nogle negative konsekvenser for naturen - især ikke hvis de er fri for tryksværte. En billigere løsning ville være at skaffe avispapir fra et trykkeri eller bruge svanemærket trykte aviser (hvilket ret mange er efterhånden) og lave konfetti i samme stil som kræmmerhuset.

0

Del dette indlæg

Hvor ser det bare fint ud :) Det er en vildt god idé med blomsterfrø - det kommer virkelig til at blive så smukt.

Man kan købe bionedbrydeligt konfetti, enten i form af ægte, tørrede blomsterblade, eller bionedbrydeligt papir. Jeg ville putte sådan noget i sammen med blomsterfrøene, for at det ligesom synes af noget - ellers skal der virkelig mange frø til ;) Der er mange forhandlere på ebay, der har i alle mulige farver og former. Jeg har ikke kigget på priserne på de to link, der er her.

Avispapir tager 3-6 måneder om at nedbrydes, og har i udgangspunktet ikke nogle negative konsekvenser for naturen - især ikke hvis de er fri for tryksværte. En billigere løsning ville være at skaffe avispapir fra et trykkeri eller bruge svanemærket trykte aviser (hvilket ret mange er efterhånden) og lave konfetti i samme stil som kræmmerhuset.

Ej AK, det er et super link :loveshower:

Tror da helt klart der skal lidt tørrede blomster med ned i sammen med blomsterfrøene og ris. Uha så skal jeg bare finde ud af at bestille på Ebay!!! :help::huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaaaa mega god idé med blomsterfrø som I så bagefter kan se vokse op!! Jeg har slet ikke fået set billederne af sommerhushaven før - hold nu ooooop hvor er der lækkert! Sikke et mega idylisk sted at blive viet :a1221:

Ej hvor bliver det hele godt altså, tror virkelig jeres vielse får noget wow-faktor over sig i den have, med den udsigt!!

0

Del dette indlæg

Jaaaa mega god idé med blomsterfrø som I så bagefter kan se vokse op!! Jeg har slet ikke fået set billederne af sommerhushaven før - hold nu ooooop hvor er der lækkert! Sikke et mega idylisk sted at blive viet :a1221:

Ej hvor bliver det hele godt altså, tror virkelig jeres vielse får noget wow-faktor over sig i den have, med den udsigt!!

Tak Cricht :lol:

Ja vi er vilde med stedet. Det er jo svigerfars og svigermors sommerhus, men vi elsker bare at være der. Der er 8 soverpladser så vi kan være der allesammen i hans familie.

Så nu håber vi jo bare på godt vejr så haven kan være i sit bedste den dag :biggrin:

0

Del dette indlæg

Kjole og sko?!

Ihh altså.... Har virkelig problemer med at finde de sko!!!!

Vi skal have havefest, så det skal jo gerne være nogle med en lidt tyk hæl så den ikke bliver trådt ned i græsset. Men ihh hvor er det svært at finde et par som ser flotte ud.

Jeg er blevet lidt vild med ideen om at have blå sko på. For så er den blå ting jo klaret :tunge: (strømpebåndet bliver formenligt rødt(AaB farver))

Har fundet tre par som jeg syns virkelig godt om, har prøvet den i butik og tror godt jeg kan have dem på en hel dag. Har jo også lige lidt tid til at gå den til.

Jeg skal til skrædder i påsken så et ville være fantastisk at have skoene med der...

Har lige lavet et billede - hvad syns I???

post-74321-0-19593100-1425460415_thumb.j

0

Del dette indlæg

Kjole og sko?!

Ihh altså.... Har virkelig problemer med at finde de sko!!!!

Vi skal have havefest, så det skal jo gerne være nogle med en lidt tyk hæl så den ikke bliver trådt ned i græsset. Men ihh hvor er det svært at finde et par som ser flotte ud.

Jeg er blevet lidt vild med ideen om at have blå sko på. For så er den blå ting jo klaret :tunge: (strømpebåndet bliver formenligt rødt(AaB farver))

Har fundet tre par som jeg syns virkelig godt om, har prøvet den i butik og tror godt jeg kan have dem på en hel dag. Har jo også lige lidt tid til at gå den til.

Jeg skal til skrædder i påsken så et ville være fantastisk at have skoene med der...

Har lige lavet et billede - hvad syns I???

attachicon.gifLysbilde1.JPG

Nr. 3 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer