Me and Him 2015

mix eller hver for sig?

14 posts in this topic

Bordplan 8 pers. borde

min H2B vil gerne have at vores familier sidder hver for sig for at folk kan hygge sig.

Jeg mener jo godt vores familier vil kunne hygge sig sammen.

Og vi føler meget stærkt for det begge to, så for at sikre mig at jeg ikke er helt galt på den vil jeg gerne høre hvad i gør/synes?

Edited by Naja s.
0

Annonce ♥

Vi blander vores familie og venner, sætter folk sammen med dem vi tænker de har noget tilfælles med, eller vil kunne snakke godt sammen.

Jeg ville frygte at det ville blive en total opdelt fest, hvis vi holdt dem "adskilt", da folk så bliver i deres "tryghedszone" . Selvfølgelig sørger vi også for at folk ikke sidder mutters alene blandt fremmede, og vi skiller heller ikke par ad.

0

Vi blander begge familier og venner, men så man sidder indenfor rækkevidde af sin egen partner eller en anden man kender (overfor, skråt overfor eller lign)

0

vi prøver at blande dem så vidt muligt, da begge vores familier, svinger ret godt sammen

0

Annonce ♥

Opdelte familier giver mening hvis man f.eks. kommer fra forskellige lande så folk ikke kan snakke sammen, vi har f.eks. både været til dansk/kinesisk bryllup og dansk/pakistansk bryllup hvor kun få henholdsvis kinesere og pakistanere kunne snakke dansk eller engelsk for den sags skyld

0

Vi har valgt at blande familierne. Min svigerfamilie har en tildens til at holde sig for sig selv og stimle sammen. Min kæreste var modstander af det og mente man skulle sidde med dem man kendte. Jeg holdt så fødselsdag for 1 måned siden hvor hele hans familie sad indenfor mens vi andre sad ude i teltet. Der fik min kæreste nok og derfor synes han alle skulle blandes. Selvfølgelig sidder man stadig med din partner.

0

vi blander også lidt så alle sidder så de får en god aften. de kan jo altid bytte plads senere når maden er overstået ;)

0

Vi har runde borde og af hvad jeg kan se, så bliver onkler og tanter sat med dem de kender. H2B's fætter og kusiner bliver blandet med mine også vores venner :-) Bedsteforældre bliver sat ved et bord sammen også sidder vi med vores forældre og forlover(bror til H2B) + hans kæreste :-)

Det kommer meget an på familierne .. Nogle vil gerne sidde med dem de kender og nogle vil gerne blandes. Og man kan sige der er måske ikke så meget gavn ved at de lære hinanden at kende, for de får jo ikke så meget at gøre med hinanden igen :-) ..

Hvis din H2B mener de skal sidde hver for sig, så er det sikkert fordi han mener det vil de sætte mest pris på også synes jeg i skal gøre det sådan, for det er skønnere at folk de snakker med dem de kender end de bare sidder og ikke siger et kvæk til dem de ikke kender :-)

Edited by lubas
0

Annonce ♥

Vi har runde borde og af hvad jeg kan se, så bliver onkler og tanter sat med dem de kender. H2B's fætter og kusiner bliver blandet med mine også vores venner :-) Bedsteforældre bliver sat ved et bord sammen også sidder vi med vores forældre og forlover(bror til H2B) + hans kæreste :-)

Det kommer meget an på familierne .. Nogle vil gerne sidde med dem de kender og nogle vil gerne blandes. Og man kan sige der er måske ikke så meget gavn ved at de lære hinanden at kende, for de får jo ikke så meget at gøre med hinanden igen :-) ..

Hvis din H2B mener de skal sidde hver for sig, så er det sikkert fordi han mener det vil de sætte mest pris på også synes jeg i skal gøre det sådan, for det er skønnere at folk de snakker med dem de kender end de bare sidder og ikke siger et kvæk til dem de ikke kender :-)

Han synes de skal side hver for sig fordi han selv synes han ikke har hygget sig så meget når han er blevet sat sammen med folk han ikke kender (han er også en ret genert type, så det kan jeg godt forstå) men resten af hans familie er ellers meget åbne og virker ikke som om det ville være et problem for dem tværtimod. vores familier har mødtes en gang før, der snakkede de alle sammen på kryds og tværs hvilket også er grunden til jeg har lidt svært ved at forstå min H2B. Jeg føler mig lidt som en zilla at jeg ikke kan få mig selv til at lade ham bestemme den her ene ting

0

Jeg synes du skal efterkomme hans ønske :) For han kender hans familie bedst og folk skal føle sig tilpas :) .. Det er også hans bryllup. :)

0

Kan man måske gå på kompromis?

I vores situation er det lige omvendt. Jeg tænker at (ældre) familiemedlemmer skal sidde opdelt og så kan man blande fætre/kusiner/venner men på en måde, hvor man stadig kender folk man sidder med, mens min H2B mener at vi skal blande alle, da han er bange for at festen bliver for opdelt. Jeg tror nu ikke at det bliver et problem, da vores familier har mødtes flere gange, og godt kan sammen.

Jeg har prøvet at være til fester hvor man blev blandet, og har ikke altid synes at det var spor sjovt. Du skriver at din kæreste er genert, men selv hvis man er udadvendt er det svært at skulle sidde en hel aften og prøve på at finde noget at snakke med de andre om. Jeg synes godt at man som gæst må sidde med folk man kender og ved at man hygger sig med, I stedet for at skulle føle sig forpligtet til at snakke med folk man ikke kender.

Skal lige sige, at jeg ikke mener at man bare skal holde sig til sine "egne". Tænker at man kan blande folk I forbindelse med underholdning eller lignende (hvilket jeg tænker at vi skal gøre). Folk har også selv et ansvar for at deltage i festen, og det lyder det da til, at din kærestes familie også vil gøre når nu de er udadvendte :wink:

Edited by Loony
0

vi blander også familie og venner sammen

0

Annonce ♥

Vi har også synes det har været meget svært at beslutte om vi skal blande eller splitte op. Når jeg selv er til fest, kan jeg jo bedst lide at side sammen med folk jeg kender, det plejer altid at være en succes, men betyder også at jeg slet ikke snakker med andre.
Jeg har været til fester, hvor jeg hyggede virkelig meget, selvom jeg sad ved siden af nogle jeg ikke kender, men har også oplevelser middage som har været dødsyge, hvor samtalerne var tvungne og akavede. Tror det først og fremmest kommer an på, hvem man sider ved siden af.

Vi skal sidde ved 8-mands borde og kunne ikke få det til at gå op hvis familierne skulle side sammen, så vi er end med at blande. Ved hver bord sidder der 4 fra min side af familien som kender hinanden godt samt 4 fra hans side. Det samme princip har vi gjort med vennerne (har også et bord med 4 venner og 4 familiemedlemmer fra samme side). Vi har prøvet at sætte folk sammen som vi tror vil hygge sig og har nok opdelt bordene lidt efter alder, så min fætter på 25 ikke sidder sammen med h2b's tante på 70.

Alle gifte par er blevet splittet op og sat ved forskellige borde (Enkelte par sidder ved samme bord fordi de ikke rigtig kender andre end hinanden). Ugifte par sider ved siden af hinanden med en enkelt undtagelse, men hvor parret så sider ved samme bord.

0

:biggrin: Vores festlokale er 5x20 meter, så vi måtte tænke lidt kreativt. Vi laver bordet som et stoet E men med 5 ben, hvis I forstår hvad jeg mener. Kim vil gerne sidde sammen med sin mor, hvor jeg helst vil sidde med venner og vores søn tæt på, så "de gamle" sidder til højre for Kim ved det lange bord og ved det yderste "ben" (vores forældre, mostre, onkler og min fætter og kone, alle 45+), venner, min søster, kusiner og børn sidder på min venstre side og ved de resterende 4 "ben", vores søn sammen med min søster lige skråt overfor os. Hvert af de 5 ben kan have 7 personer, og børnene er placeret 2-3 stk. sammen, så de kan gå fra og lege... Lidt forvirrende, I KNOW :a1221: Håber det er til at forstå? Alle par sidder ved siden af hinanden, eller med deres barn imellem sig. Vi har også placeret venner med sensitive børn, så de nemmere kan gå fra og toastmasteren for enden af det midterste ben... Sikke et puslespil, godt og blandet vil jeg kalde det. :thumbsupsmileyanim:

0