Shii

Buffet - bordkort?

14 indlæg i dette emne

Det hotel vi holder ved er meget uenig med mig om der skal være bordkort.

Vi servere buffet, og de mener derfor at vi ikke bør have bordkort eller faste pladser. De startede faktisk ud med at der jo så ikke behøves at være sidde pladser til alle!

Er det mig der er helt forkert på den?

Jeg vil gerne have bordkort, og min idé med hvordan bordkortene skal laves går helt i stykker hvis der ikke er en tallerken til hver person.

551485_10151311718242399_672993512_n.jpg

Redigeret af Shii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have buffet til hovedret, og vi skal have bordkort og pladser til alle. Hvorfor skulle alle dog ikke have en plads, bare fordi det er buffet? Det var da noget andet, hvis der bare var tale om en reception, så syntes jeg ikke det behøves at være så vigtigt med stole til alle, fordi folk nok ville rende rundt og snakke osv.

0

Del dette indlæg

Det hotel, skal da bare absolut gøre som du vil.

Selvfølgelig skal der være plads og bordkort til alle.

Du skal overhovedet ikke hører efter hvad de siger, ville da synes det var mærkeligt hvis der ikke var en plads til mig til et bryllup. Jeg ville føle mig meget uvelkommen.

Så du gør helt bestemt som du har lyst til.

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal alle da have en plads! Og jeg synes, at det er en rigtig godt idé med en bordplan, så er man sikker på at have sin egen plads (hvor ens drikkevarer vel også står) at vende tilbage. Derudover synes jeg også, at der er rart at vide, hvem man skal sidde med, så man ikke risikerer at skulle sidde helt væk fra dem man gerne ville snakke med på grund af, at man ikke nåede at tage en plads. Håber at du kan følge mig? Jeg oplevede sidst jeg var til fest med fri bordplan, at min kusine ikke nåede at få en plads ved tøsebordet og derfor kom til at sidde ved siden af nogle helt fremmede hele aftenen, og jeg nåede slet ikke at få snakket med hende. Rigtigt ærgerligt.

Til vores bryllup (om 6 dage :o ) skal vi have buffet, men jeg har da lavet bordplan og bordkort, selvom vi kun bliver 60 personer. Jeg vil gerne sikre mig at alle sidder et godt sted hele aftenen og så skifter brudeparret bord undervejs.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, de har intet imod at vi laver bordplan, men de synes bare det var underligt at jeg ville have at en tallerken stod på bordet, og at der var bordkort. For det var jo buffet.

Til receptionen er vi også uenige, han ville have langt flere siddepladser end jeg ville. Vi bliver ca. 85 til receptionen og jeg mener at 30 siddepladser burde være nok!

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg bliver meget foruroliget på jeres vegne når jeg hører sådan en melding fra hotellet og det kunne være meget interessant at høre hvor I skal holde festen og om de overhovedet har erfaring med at afholde bryllupsfester og lignende fester. Muligvis har I bare talt med den forkerte person fra hotellet. At lave en bryllupsfest uden bordkort kan sammenlignes lidt med ikke at vælge en toastmaster. Det kan være fint til helt "almindelige" vennefester, meget uformelle fødselsdagsfester m.v. men ikke når vi taler bryllupsfester. Den eneste forskel på buffet og tallerkenserveret mad er at folk selv tager mad ved buffeten og ofte er det heller ikke buffet hele vejen igennem. Ellers er det fuldstændig det samme.

Ud fra det du skriver også om receptionen er det dig der har fat i den lange ende og var jeg dig havde jeg nok fundet et eventuelt bridezilla-gen frem og gået meget ned i detaljerne fremfor bare at stole på at de nok har styr på de forskellige ting for sådan lyder det ikke.

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke lige helt gennemskue, om det er under middagen eller receptionen, der er stole-issue og om der bliver serveret mad til begge dele.

Men jeg kan da fortælle, hvordan vi gør. Vi har - til middagen - en plads til alle med bordplan og bordkort. Vi skal have tallerkenserveret forret og dessert. Hovedretten er buffet. Hver plads har en dækkeserviet (en forvokset kageserviet), og så med en foldet serviet på og en menu, og derudover bestik, glas mv. - bare ingen tallerken - for den kommer jo. På buffeten er der så tallerkner, som folk tager, når de kommer derop.

Så vi sparer at dække op med tallerkener - de bliver en bragt til folk eller de henter dem.

Men altså, stadig en plads til hver med bordkort og menu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg bliver meget foruroliget på jeres vegne når jeg hører sådan en melding fra hotellet og det kunne være meget interessant at høre hvor I skal holde festen og om de overhovedet har erfaring med at afholde bryllupsfester og lignende fester. Muligvis har I bare talt med den forkerte person fra hotellet. At lave en bryllupsfest uden bordkort kan sammenlignes lidt med ikke at vælge en toastmaster. Det kan være fint til helt "almindelige" vennefester, meget uformelle fødselsdagsfester m.v. men ikke når vi taler bryllupsfester. Den eneste forskel på buffet og tallerkenserveret mad er at folk selv tager mad ved buffeten og ofte er det heller ikke buffet hele vejen igennem. Ellers er det fuldstændig det samme.

Ud fra det du skriver også om receptionen er det dig der har fat i den lange ende og var jeg dig havde jeg nok fundet et eventuelt bridezilla-gen frem og gået meget ned i detaljerne fremfor bare at stole på at de nok har styr på de forskellige ting for sådan lyder det ikke.

Vi grunden er nok mest tradition, og fordi vi holder det i Holland, hvor vi bor. Hernede er der mange ting som er anderledes og rigtig mange traditioner som jeg skal gøre opmærksom på, hvis de skal overholdes. For hotellet ved (Selvfølgelig) ikke hvordan man holder et dansk bryllup.

0

Del dette indlæg

Jeg er meget enig med alle de andre og indtil det gik op for mig at det var i Holland, var jeg også MEGET bekymret på jeres vegne ligesom Bent.. men du må blot gøre dem opmærksom på hvordan man gør i DK og at dette er et dansk bryllup :)

Held og lykke med det :)

PS - jeg ville nok sørge for lidt flere end 30 siddepladser til 85 pers. - eks. 45, så der er til halvdelen :)

0

Del dette indlæg

Et bryllup kan altså sagtens fungere uden toastmaster, jeg har været til flere af slagsen . Vi har også selv fravalgt en toastmaster, og dem vi har snakket med er også helt sikre på det nok skal gå rigtig fint uden :-)

0

Del dette indlæg

Er der en sidetallerken på bordet? For så var det måske kompromiset..... Personligt ville jeg altid have første tallerken stående på bordet og folk så tog den med op til buffeten fordi jeg ellers synes det bliver lidt kantine-agtigt, men det er nok bare mig der er lidt underlig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der en sidetallerken på bordet? For så var det måske kompromiset..... Personligt ville jeg altid have første tallerken stående på bordet og folk så tog den med op til buffeten fordi jeg ellers synes det bliver lidt kantine-agtigt, men det er nok bare mig der er lidt underlig...

Det er netop også min tanke. Og egentlig har jeg det allerede øv over at det er buffet, altså forstået på den måde at jeg synes et helt formelt bryllup nok er bedre som 3 retters f.eks.

Men vi er bare buffet typen :oops: Jeg elsker alt buffet, jeg elsker at man kan smutte udenom de ting man ikke bryder sig om, og tage af det man bare elsker. Og med to forskellige familier, med så forskellig holdning til mad, er det dejligt at vi kan servere lidt af hvert! Så det er den eneste rigtige løsning!

Det er ganske nemt, hotel ejeren giver mig 100% frie tøjler, men guider jo selvfølgelig i forhold til hvordan det gøres i Holland, og det synes jeg også er helt fint!

0

Del dette indlæg

Det er netop også min tanke. Og egentlig har jeg det allerede øv over at det er buffet, altså forstået på den måde at jeg synes et helt formelt bryllup nok er bedre som 3 retters f.eks.

Men vi er bare buffet typen :oops: Jeg elsker alt buffet, jeg elsker at man kan smutte udenom de ting man ikke bryder sig om, og tage af det man bare elsker. Og med to forskellige familier, med så forskellig holdning til mad, er det dejligt at vi kan servere lidt af hvert! Så det er den eneste rigtige løsning!

Det er ganske nemt, hotel ejeren giver mig 100% frie tøjler, men guider jo selvfølgelig i forhold til hvordan det gøres i Holland, og det synes jeg også er helt fint!

Så ville jeg spørge om de ikke kunne have tallerken nr 1 på bordet og hvis der er mulighed for at skifte tallerken kan reservetallerknerne stå på buffetbordet....

Mht stole til receptionen ville jeg også satse på at ce halvdelen kan sidde ned især hvis I har en del ældre, dårligt gående, gravide og folk med små børn

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer