Malu82

En budgetbruds bekendelser :D Bryllupsrejse i dag :-D

895 indlæg i dette emne

sikke fine indkøb i har fået lavet i IKEA, selv om du mener at besparelsen er i de små, så er det altid fedt hvis man kan finde tingene billigere end beregnet :wink:

Lige præcis! Jeg elsker at spare penge og er faktisk ret stolt af at vi har fået stablet et bryllup inkl ALT, altså tøj, mad, fest, kjole osv, på benene for ca 70 personer for 35.000 kr. Det sys jeg faktisk er lidt af en bedrift og vi har fået rigtig mange ting for pengene :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

sikke fine indkøb i har fået lavet i IKEA, selv om du mener at besparelsen er i de små, så er det altid fedt hvis man kan finde tingene billigere end beregnet :wink:

Lige præcis! Jeg elsker at spare penge og er faktisk ret stolt af at vi har fået stablet et bryllup inkl ALT, altså tøj, mad, fest, kjole osv, på benene for ca 70 personer for 35.000 kr. Det sys jeg faktisk er lidt af en bedrift og vi har fået rigtig mange ting for pengene :-)

Lige i min ånd, vi er også gået helt igennem for at sparer de steder hvor vi kan, vi har heller ikke oseaner af penge og derfor er manden min også helt op og kører når jeg finder et formidabelt tilbud :cheerleader3: netop for så er vi også tættere på at få hele drømmen i opfyldelse som vi ønsker uden at sku gå på kompromis hele tiden

0

Del dette indlæg

Der er i øvrigt begyndt at hobe sig bryllups ting op overalt i det lille hjem :-) (2 værelses lejlighed med 2 voksne og to børn) Så jeg glæder mig til bedstemor og bedstefar kommer om 14 dage og tager drengene med på den blå planet og så skal de have et ordentligt læs bryllupsting med tilbage :-) Det står simpelthen over alt :-) Under spisebordet, i kælderen, på køkkenskabet osv. Jeg aner simpelthen ikke hvor vi skal få plads til alt det vi købte i IKEA i dag hi hi

Jeg beklager i øvrigt for de dårlige billeder. Men jeg er kun på fra mobilen og min egen telefon tager for store billeder og H2B's mobil er en gammel iphone 3 som af en eller anden mærkelig årsag ikke har blitsh. Møg irriterende...!

post-75008-0-31487000-1425753170_thumb.j

post-75008-0-27934500-1425753180_thumb.j

post-75008-0-57967300-1425753188_thumb.j

0

Del dette indlæg

Lige i min ånd, vi er også gået helt igennem for at sparer de steder hvor vi kan, vi har heller ikke oseaner af penge og derfor er manden min også helt op og kører når jeg finder et formidabelt tilbud :cheerleader3: netop for så er vi også tættere på at få hele drømmen i opfyldelse som vi ønsker uden at sku gå på kompromis hele tiden

Lige præcis! Jeg har brugt oceaner af timer på at researche og finde tingene billigst muligt og det er bare så dejligt. Min kæreste har også været god til at rose og anerkende. Så det er jo dejligt :-) Så er han også mere tilbøjelig til at give sig på andre punkter :-) Vi får en fantastisk fest og den var ikke blevet bedre af at budgettet havde været 2 eller 3 gange så højt :-) Så noget gør vi jo helt sikkert rigtigt :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcis! Jeg har brugt oceaner af timer på at researche og finde tingene billigst muligt og det er bare så dejligt. Min kæreste har også været god til at rose og anerkende. Så det er jo dejligt :-) Så er han også mere tilbøjelig til at give sig på andre punkter :-) Vi får en fantastisk fest og den var ikke blevet bedre af at budgettet havde været 2 eller 3 gange så højt :-) Så noget gør vi jo helt sikkert rigtigt :-)

helt enig :loveshower: og hold da op bryllupstingene vokser i det lille hjem :wink:

0

Del dette indlæg

helt enig :loveshower: og hold da op bryllupstingene vokser i det lille hjem :wink:

Hi hi det er så sjovt når der er kammerater med hjem. Så skal der pilles og spørges osv :-) De sys næsten det er lige så spændende :-)

0

Del dette indlæg

Synes det er sejt I får arrangeret bryllup for 35.000 og alligevel får det I vil have. Synes vi prøver at holde lidt igen og alligvel render det noget højere op.

Dejligt med nye køb. Hos os hober det sig også efterhånden op. Vores datters værelse er indtaget til lagerrum, hun sover alligvel inde hos os stadigvæk.

0

Del dette indlæg

Synes det er sejt I får arrangeret bryllup for 35.000 og alligevel får det I vil have. Synes vi prøver at holde lidt igen og alligvel render det noget højere op.

Dejligt med nye køb. Hos os hober det sig også efterhånden op. Vores datters værelse er indtaget til lagerrum, hun sover alligvel inde hos os stadigvæk.

Ja det er så det gode ved at hun er så lille :-) Dejligt at i kan få opbevarer nogen ting der :-)

Det handler rigtig meget om proriteter og så har vi fra starten af opsøgt en masse kontakter. Bla får vi festsal hvor min mor og stedfar bor til 2000 kr for en hel weekend, kjole fra Lilly lagersalg, kokken er elev hvor min bror er elev og min ene fætter kører veteranbil så han hjælper med kørsel osv.

Så har jeg hele vejen igennem brugt meget tid på at researche og finde ud af hvordan vi gjorde det hele billigst muligt :-) Men jo det hele løber meget hurtigt op :-) Sådan er det nok for de fleste...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op en masse der er sket herinde siden jeg sidst læste din tråd (har også holdt pause på ordre af Hubby :lol: )

Super fed ide med den der anderledes gæstebog. Det er også noget som man kan tage frem og grine af.

Flotte ringe

Altid godt med Ikea og hold da op hvor er det super flot klaret at i har kunnet holde udgifterne nede på den måde :cheerleader3:

Ja, det er ikke meget plads der er tilbage når man først begynder at få tingene hjem til brylluppet :tunge:

0

Del dette indlæg

Hold da op en masse der er sket herinde siden jeg sidst læste din tråd (har også holdt pause på ordre af Hubby :lol: )

Super fed ide med den der anderledes gæstebog. Det er også noget som man kan tage frem og grine af.

Flotte ringe

Altid godt med Ikea og hold da op hvor er det super flot klaret at i har kunnet holde udgifterne nede på den måde :cheerleader3:

Ja, det er ikke meget plads der er tilbage når man først begynder at få tingene hjem til brylluppet :tunge:

Tak, ja jeg håber at folk bare vil finde på alt muligt at skrive. Og gerne på mere end et kort :-)

Der er simpelthen gået sport i at finde alting så billigt som muligt og stadig ikke stå på min bryllupsdag og føle at der mangler noget :-) Nogen ting har været nemme og nogen ting har jeg brugt laaaang tid på og overvejet rigtig mange gange. Men sådan er det vel for de fleste herinde?! :-)

Vi har stadig ikke fundet plads til de nyeste indkøb. Så glæder mig til at få sendt en del ting til Korsør om knap to uger :-)

0

Del dette indlæg

Jah endnu en positiv tilmelding til brylluppet :-) Jeg bliver så glad og får helt sommerfugle i maven :-D Glæder mig bare rigtig meget :-)

Vi har su dato 1/4. Indtil videre har 42 sagt ja tak, 5 har meldt fra og så mangler vi at høre fra de sidste 20. Men de har så også ca 3 uger endnu :-) Ellers er H2B på facebook med en del af dem. Så kan han jo sende en remainder til den tid :-) Spændende, spændende, spændende :-)

Hvad skal jeg mon lave efter brylluppet? ;-)

0

Del dette indlæg

Jah endnu en positiv tilmelding til brylluppet :-) Jeg bliver så glad og får helt sommerfugle i maven :-D Glæder mig bare rigtig meget :-)

Vi har su dato 1/4. Indtil videre har 42 sagt ja tak, 5 har meldt fra og så mangler vi at høre fra de sidste 20. Men de har så også ca 3 uger endnu :-) Ellers er H2B på facebook med en del af dem. Så kan han jo sende en remainder til den tid :-) Spændende, spændende, spændende :-)

Hvad skal jeg mon lave efter brylluppet? ;-)

Dejligt med alle tilmeldingerne.

Tænker også på hvad tiden skal gå med efter bryllup - jeg må vist have en ny hobby (eller ikke, så er jeg jo startet på arbejde igen)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er gået helt i stå herhjemme. Mindstemanden er syg og har været det hele ugen. Selvom han er 4,5 år nu så er han bare helt umulig når han er syg og flere nætter har jeg næsten ikke sovet. Så det meste ang bryllup er på standby.

Lidt sker der dog alligevel, omend det meste føles som to skridt tilbage øv, bøv. Men vi finder jo nok en løsning på det... Vi skal bla selv ud og finde en bager til at bage kransekage og menu kortene skal laves om. Det er endnu ikke lykkedes min fætter at finde nogen blandt dem han kender som kører veteranbil som kan køre os til brylluppet.

På den positive side, så har vi i går fået vores prøvelsesattest og jeg har efter mange, mange, mange, mange, mange overvejelser endelig fået taget en beslutning ang bryllupskage. Det har hele tiden skullet være en klassisk, overtrukket kage og jeg har hele tiden haft styr på udseendet, men at vælge smag har været mere end svært. Efter mange overvejelser fremsig tilbage er jeg endt på det jeg kalder; bryllupskage a la strawberry cheesecake. Jeg eeeeelsker cheesecake, men samtidig var jeg sikker på at jeg udseende mæssigt ville have en klassisk kage. Så nu er vi endt med en fusion af forskellige opskrifter osv, som skal prøves om et par uger. Det bliver med vaniliebunde, nederste lag med "ostecremen" og øverste lag med jordbær creme. Så vil vi prøve at se om vi kan smøre den op med ostecremen for ikke at få For meget smagsforvirring. Så skal den overtrækkes med hvid fondant og pyntes med turkise og enkelte pink blomster

0

Del dette indlæg

Udseende mæssigt er dette min inspirationskage. Den skal dog ikke være i etager, men som 5 seperate, men ens kager. Blomsterne skal ligge flat ned over kagen som på billedet her. Sys den er SÅ FLOT og er ret spændt på hvad min veninde kan gøre.

post-75008-0-84048000-1426321323_thumb.j

0

Del dette indlæg

Min stedfar er i gang med at lave kagestativ. Det kommer til at minde lidt om det her. En "stang" i midten hvor det øverste fad er og så 4 "grene" ud hvor de sidste 4 kager er. Jeg tror det kommer til at blive rigtig, rigtig flot :-)

Skal have drengene med hjem til min veninde et par dage op til påske og så skal vi have styr på kagen. Det er lidt nemmere når vi kan snakke sammen ansigt til ansigt :-) Så det glæder jeg mig rigtig meget til :-)

post-75008-0-31006200-1426321456_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en meget lækker kage. Jordbær er altid godt og cheesecake er nams. Er sikker på det bliver en smuk kage.

Hvad bliver stativet lavet af?

Strawberry cheesecake er ubetinget en af mine yndlingskage :-) Så jeg er ret spændt på om det vil lykkedes at lave det om til en bryllupskage :-)

Stativet bliver lavet af noget jern/metal halløj. Min stedfar arbejder på Kongskilde maskinfabrik i Sorø. Den bliver så malet "sølvfarvet". Jeg er ret spændt på hvordan det hele bliver. For det er virkelig et eksperiment for os alle :-)

0

Del dette indlæg

super fin inspirationskage og er sikker på det nok skal se flot ud på jeres kagestativ

Jeg var helt blank da min veninde spurgte hvordan kagen skulle se ud :-) Men efter at have googlet Gud ved hvor mange forskellige bryllupskagebilleder faldt jeg over denne og som med så meget andet vidst jeg bare at det var den da jeg endelig fandt den :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det kommer lige pludselig tæt på nu :-) Er så spændt på kage, stativ mm. Jeg sys også det er så fedt han lige kan bikse sådan et stativ sammen. Det hele betyder pludselig mere nær andre har lavet det for vores skyld fremfor noget man "bare" har købt som en standard vare. Derfor gør det mig heller ikke noget hvis bryllupskagen ikke ligner en top professionel kage. Hun er god til at bage, men har aldrig lavet en bryllupskage før. Men det er helt lige meget. For hun skal nok lave en flot kage og det er tanken som tæller :-)

0

Del dette indlæg

Så er vores ringe kommet hjem og hold nu op jeg elsker dem så meget mere nu vi endelig ser dem IRL for første gang :-D Kan slet ikke vente til jeg skal gå med den for evigt :-)

Den er i øvrigt ikke for stram. Jeg kan nemt tage den af og på og den strammer slet ikke. Men jeg har tabt mig 55 kg og har sjovt nok fået overskudshud på fingrene ligesom på resten af kroppen. Er gået flere ringstørrelser ned!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer