Malu82

En budgetbruds bekendelser :D Bryllupsrejse i dag :-D

895 indlæg i dette emne

Annonce ♥

H2B var så sød så han bestemte at han selv tog ud på plejehjemmet og pakkede sin mors ting ned og så skulle jeg blive alene hjemme. Vi har begge været så træt og stresset på det sidste, så vi havde et kæmpe skænderi i torsdags. Nu holder min psyke jo desværre ikke til så meget, så jeg var simpelthen nået et punkt hvor der ikke var mere tilbage at give af. Så på trods af et uheld og et dårligt knæ insisterede H2B på selv st klare det i går. Det gav så mig noget tid, ro og overskud til at få ladet lidt op og få færdiggjort bordhæfterne.

Da jeg i sommers valgte design mm troede jeg at jeg havde valgt noget som jeg kunne finde ud af, er ikke en ørn til DIY, og som ikke var så besværligt eller noget. Hmm.... Der tog jeg så fejl! Invitationerne brugte jeg absolut mindst 15 timer på, bordhæfterne løb vidst op i 13 timer! Hvor af det i går tog 4 timer at klippe ud (havde målt det hele op tidligere på ugen og det tig 3 timer!!!) og lime i og binde bånd. Jeg er virkelig seriøst overrasket over hvor tidskrævende det hele er. Jeg nyder det da heldigvis det meste af tiden. Men kommer ikke uden om at det alligevel er lidt af et heste-arbejde... Det er på ingen måde blevet perfekt eller 100% lige osv. Men jeg er alligevel blevet rigtig godt tilfreds og jeg glæder mig rigtig meget til at se resultatet af alle anstrengelserne om knap 3 mdr :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så er vores toastmaster klokke kommet :-) Skal lige ved lejlighed have den indgraveret. På den ene side skal der stå vores navne og dato og på den anden side skal der stå toastmaster og hendes navn :-)

post-75008-0-78403900-1425212960_thumb.j

0

Del dette indlæg

FOTOGRAF

Jah, så tror jeg måske at der snart er ved at være styr på fotografen. Det har været en rigtig "varm kartoffel" herhjemme. I den perfekte verden havde vi for længst bestilt en heldagsfotograf. Men jeg har også fra starten af vidst at det var helt udelukket for det er der på ingen måde plads til i budgettet.

Jeg har så hele tiden håbet at vi kunne få råd til en fotograf til kirken og efterfølgende "on location" som er Korsør fæstning. Den historie går 1000 år til age i tiden og er en af de ældste og bedst bevarede i DK. Den har faktisk været i brug helt op til 1864, hvis ikke længere! Der kommer lige nogen billeder inden så længe :-)

Nå, men dilemmaet omkring fotograf har været at de flest vi har fundet skulle have 5-7000 kr for det vi gerne vil have. Selv om det uden tvivl sikkert er helt rimelige og fair priser, så har det bare stadig været for meget til vores budget.

Vi har så fundet en lokal fotograf som tager flotte billeder og han skal kun have ca 3000 kr for det. Penge vi desværre stadig ikke har. Så vi har virkelig diskuteret frem og tilbage. Nu har jeg krøbet til korset og spurgt min mor om de kan lægge ud og så kan vi afdrage efter brylluppet. Hun skal selvfølgelig lige vende det med min stedfar. Men der er en god chance for at de siger ja.

Så vil vi til gengæld spørge min "pap-svigerinde" om hun vil tage billeder til festen. Så må det være kompromisset :-) Så nu håber jeg at vi snart har en fotograf. For det betyder bare rigtig meget for mig.

0

Del dette indlæg

Der er så mange flotte steder på fæstningen hvor man kan få taget nogen super lækre billeder. Det er et sted jeg har kommet hele mit liv. Jeg glæder mig voldsomt til at få taget nogen lækre bryllupsbilleder der.

post-75008-0-20653200-1425291551_thumb.j

post-75008-0-44456600-1425291562_thumb.j

post-75008-0-25355600-1425291603_thumb.j

post-75008-0-50573500-1425291614_thumb.j

post-75008-0-29003800-1425291625_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kanonerne er i øvrigt nogen mig og min nu afdøde bror ofte legede på som børn. Vi "red" på dem og skød efter hvad der nu var af flådeskibe og fiskekuttere :-) Så jeg har sagt til H2B at vi er nød til at få taget et billede hvor vi sidder på kanonerne og det er han heldigvis helt frisk på :-)

0

Del dette indlæg

Ja jeg er i hvert fald blevet noget overrasket over det :-) Men det er jo bare at klø på. Har stadig mange projekter endnu. Men bortset fra kirkehæfterne, så tror jeg at det er til at overkomme. Er lige i gange med at klippe hjerter ud som skal bindes på sæbeboblerne. Det er i hvert fald et lille hyggeprojekt som kan klares på et par timer :-)

Håber virkelig også det kommer til at lykkedes med fotografen. Det betyder bare så enormt meget for mig med nogen gode billeder fra dagen. Det er jo minder for livet! :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SÆBEBOBLER TIL KIRKEN!

Dagen i dag er blevet brugt til at klippe hjerter ud som skal bindes på sæbeboblerne til kirken. Ideen er tyvstjålet af en anden brud jeg så herinde for et par dage siden. Sys ideen er så sød og enkel og så er det da lige prikken over i'et :-)

post-75008-0-97014500-1425320505_thumb.j

0

Del dette indlæg

Super fint sted at få taget billeder der og sjov ide med jer på kanonerne. De billeder glæder jeg mig til at se.

Håber for jer at din mor og stedfar siger ja, så i kan få jeres fotograf. :cheerleader3:

Den der ide med sæbeboblerne så jeg også og dine ser ligeså fine ud som hendes gjorde :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super fint sted at få taget billeder der og sjov ide med jer på kanonerne. De billeder glæder jeg mig til at se.

Håber for jer at din mor og stedfar siger ja, så i kan få jeres fotograf. :cheerleader3:

Den der ide med sæbeboblerne så jeg også og dine ser ligeså fine ud som hendes gjorde :cheerleader3:

Tak jeg elsker fæstningen og jeg har som skrevet kommet der hele mit liv. Så jeg er sikker på at vi kan få nogen lækre billeder og minder for livet :-) Det bliver SÅ sjovt at kravle rundt på kanonerne i brudekjole hi hi Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg

TAKKE BANNER

Et lille aften hygge projekt :-) Har lavet et takke banner. Vil have taget et bryllupsbillede hvor vi står med banneret og bruge det bruges til takkekort :-)

Sys selv det er blevet fint. Desværre er billedet rigtig dårligt for det er ret svært at tage selv. Har båndet det til to stole ;-) Så det skulle gerne blive meget bedre på dagen og med en professionel fotograf :-)

post-75008-0-56787700-1425410725_thumb.j

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg har lige behov for at få styr på en række projekter :-) Det har stresset mig og irriteret mig noget tid. Så alle de små ting som kan klares forholdsvis nemt og hurtigt, det skal bare klares så jeg kan lægge det fra mig mentalt :-)

0

Del dette indlæg

Tak :-) Det er netop vigtigt med den røde tråd som binder det hele sammen :-)

I dag står den på gæstebog og i eftermiddag skal der shoppes vielsesringe og i går aftes fik vi sendt Ægteskabserklæringen og navneændring. Så der sker rigtig meget nu :-)

0

Del dette indlæg

ÆGTESKABSERKLÆRINGEN OG NAVNEÆNDRING AFSENDT

Tirsdag aften fik vi ordnet en del af det praktiske. Det var en ret spøjs fornemmelse at sidde og udfylde Ægteskabserklæringen og søge om navneændring. Det var for mig et af de store skridt som viser at det virkelig er rigtigt det her :-) Men super dejligt at det er gjort. Det er noget af det som længe har lagt i mit baghoved og fyldt op. Så det er rigtig dejligt at få ordnet en masse ting.

Jeg er så småt begyndt at få lavet pom pom'erne som skal hænge i loftet. Har lavet 6 indtil videre. Har aldrig prøvet det før. Så skulle være sikker på at jeg kan finde ud af det om torsdagen før brylluppet. Jeg gør det sådan at jeg folder og klipper og binder snor i så de "bare" skal foldes ud og hænges op to dage før brylluppet. De fylder simpelthen for meget hvis jeg skulle have 30 pom pom'er foldet ud og opbevares de næste par måneder :-) Vi har festsalen fra om torsdagen, så regner med at vi har rigeligt tid til at folde dem ud der. Det er ikke det som tager længst tid og jeg har Bode min kusine som også er brudepige, min mor og min stedfar til at hjælpe. Så mon ikke det går:-)

Vi skulle have været ude og kigge på vielsesringe i dag. Men H2B kan alligevel ikke gå tidligt i dag og desuden er jeg stresset i dag. Så prøver at tage det roligt og få ro på igen. Min krop har simpelthen været fyldt op med et tornhøjt stress niveau siden jeg vågnede. Det er super ubehageligt konstant at være i alarm beredskab og det slider rigtig meget på kroppen. Så prøver at slappe så meget som muligt af. På det punkt glæder jeg mig til brylluppet er overstået.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer