gatinha

Ønsker os ikke andet end en hyggelig aften

10 posts in this topic

Hej alle

Der er nu kun ca 1½ md til vi skal giftes. Vi har snakket meget om hvad vores forventninger er til dagen og er begge enige om at vi skal have en hyggelig dag sammen med venner og familie. Da vi har været sammen i 10 år og har rejst verden rundt flere gange har vi efterhånden fået skaffet det vi har brug for, så hvordan siger man til gæsterne at de ikke behøver tage en gave med, men at vi hellere vil nyde dagen sammen med dem og huske tilbage på alle de glade mennesker som gad tage en dag ud af kalenderen for os.

Kan man overhoved sige det? Eller SKAL man lave en ønskeliste.

Knus

0

Annonce ♥

Mit gæt er, at de fleste ikke vil kunne få sig selv til ikke at komme med noget. Jeg ville i hvert fald ikke have det godt med ikke at have et eller andet med til et bryllup :) Det er jo også en måde at vise man er taknemmelig for invitationen og beæret over at være med. Min veninde og hendes mand holdt bryllup for 2 år siden for 130 gæster (!). De var også meget beskedne omkring det med gaver og var sådan lidt "i skal bare komme med det i har lyst til, i behøver ikke osv". Til sidst kom de, efter mange forespørgsler fra alle, med en ønskeliste med ca 10 ting på. Hun har efterfølgende fortalt mig at hun var ved at bryde grædende sammen, da de skulle pakke gaver op - der kommer alligevel mange gaver fra 130 mennesker og fordi ønskelisten havde været så begrænset fik de så meget af det samme. De fik vist bl.a flere mummi kopper end en familie kan nå at bruge på en livstid :lol: Så der skulle byttes rigtig meget bagefter i mange forskellige butikker..

Nå, lang historie :) Men hvad med at ønske jer oplevelser og gavekort? Vi har fået en del gavekort til middage og de skal bare bruges inden for 3 år. Så det er jo ret lækkert at vi kan smutte på lækker restaurant i ny og næ uden at tænke på om vi lige har råd den måned :) Hvis i virkelig ikke vil have folk skal bruge penge på gaver sådan direkte, kan i jo også ønske jer at blive inviteret på middag hos folk/oplevelser sammen med jeres gæster?

0

Mit gæt er, at de fleste ikke vil kunne få sig selv til ikke at komme med noget. Jeg ville i hvert fald ikke have det godt med ikke at have et eller andet med til et bryllup :) Det er jo også en måde at vise man er taknemmelig for invitationen og beæret over at være med. Min veninde og hendes mand holdt bryllup for 2 år siden for 130 gæster (!). De var også meget beskedne omkring det med gaver og var sådan lidt "i skal bare komme med det i har lyst til, i behøver ikke osv". Til sidst kom de, efter mange forespørgsler fra alle, med en ønskeliste med ca 10 ting på. Hun har efterfølgende fortalt mig at hun var ved at bryde grædende sammen, da de skulle pakke gaver op - der kommer alligevel mange gaver fra 130 mennesker og fordi ønskelisten havde været så begrænset fik de så meget af det samme. De fik vist bl.a flere mummi kopper end en familie kan nå at bruge på en livstid :lol: Så der skulle byttes rigtig meget bagefter i mange forskellige butikker..

Nå, lang historie :) Men hvad med at ønske jer oplevelser og gavekort? Vi har fået en del gavekort til middage og de skal bare bruges inden for 3 år. Så det er jo ret lækkert at vi kan smutte på lækker restaurant i ny og næ uden at tænke på om vi lige har råd den måned :) Hvis i virkelig ikke vil have folk skal bruge penge på gaver sådan direkte, kan i jo også ønske jer at blive inviteret på middag hos folk/oplevelser sammen med jeres gæster?

Tak for svaret.

Jeg har også godt tænkt på at jeg selv ville have det dårligt og underligt med ikke at komme med noget. Så kom vi ind på det med oplevelse ønsker, men der er vores problem at vi kun har ca. 10-20 weekender frie på et helt år og de ligger i vinterhalvåret. Så hvis vi selv planlægger noget er der ikke mange weekender tilbage.

Men det med at ønske sig middage/oplevelser sammen med folk kunne være en god ide. Så slår man flere fluer med et smæk.

0

Annonce ♥

I kan ønske jer donationer til velgørende formål i jeres navn :)

0

Vi ønsker os penge til at komme på bryllupsrejse... Ved ikke helt hvordan det kommer til at fungere endnu, fordi jeg ved at min familie ikke har det godt med at komme med penge, fordi der er lidt rivalisering i at ingen vil komme med et mindre beløb end de andre, men nogen har selvf. råd til mere end andre...

Vi har også lidt et plads problem, da vi bor to i en 1 værelseslejlighed, og derfor ikke har plads til dyre køkken maskiner og porcelæn... :) Men vi ønsker at komme ned og besøge min kærestes familie, så vi kan holde en lille fest for dem, og da billetterne til Fiji koster ca. 10.000 kr pr person, så kan vi godt bruge et lille tilskud :P hehe... så I kunne jo også ønske jer penge til en rejse eller en weekend på hotel eller i sommerhus

0

Tusinde tak alle sammen, det har givet mange gode ideer. Nu skal jeg bare have lavet den liste :)

God weekend

0

Vi er inviteret til barnedåb til en familie der heller ikke ønsker sig noget. Så medmindre at du/I har ændret mening, så kan I gøre ligesom dem. De skriver at de har alt og at de "ikke ønsker sig nogen gaver, men bare vil have en dag i venner og families selskab. Og til dem der alligevel spørger om en ønskeliste, vil ikke få svar, for vi ønsker os ikke noget. I skal ikke komme med blomster for vi har ingen vaser og ønsker os ingen vaser."

Som de andre har pointeret så vil man gerne vise til taknemmelighed, så vi medbringer noget lækker chokolade. Spiselige og drikkelige gaver falder ofte i god jord, for de skal sjældent byttes og samler ikke støv på hylderne.

0

Annonce ♥

Vi er inviteret til barnedåb til en familie der heller ikke ønsker sig noget. Så medmindre at du/I har ændret mening, så kan I gøre ligesom dem. De skriver at de har alt og at de "ikke ønsker sig nogen gaver, men bare vil have en dag i venner og families selskab. Og til dem der alligevel spørger om en ønskeliste, vil ikke få svar, for vi ønsker os ikke noget. I skal ikke komme med blomster for vi har ingen vaser og ønsker os ingen vaser."

Som de andre har pointeret så vil man gerne vise til taknemmelighed, så vi medbringer noget lækker chokolade. Spiselige og drikkelige gaver falder ofte i god jord, for de skal sjældent byttes og samler ikke støv på hylderne.

Gid det ville blive accepteret i alle familier, det med at frabede sig alting! Vi er hhv. 22 og 25 og når vi holder diverse familiesamkomster, får vi ALTID blomster. Selvom vi gang på gang frabeder det, fordi vores katte spiser dem og jeg vil ikke løbe den risiko at få en blomst, som de muligvis ikke kan tåle..

Undskylder sidespringet, men det er altså irriterende!! -.-

Jeg har planer om en ønskeliste. (Elsker gaver :D ) Men der skal være ønsker på, som man altid står og mangler. Dagligdagsting. F.eks. viskestykker, duge, sengetøj osv. Jeg går så også mere op i at få hvad jeg har ønsket mig, end prisen på gaven,hvilket betyder jeg er ligeglad med genbrug osv :)

0

Hvis jeg virkelig ikke ønskede mig noget, så ville jeg skrive noget i retning af: "Vi har alt, hvad vi har brug for, men sådan er det desværre ikke for alle. Derfor ønsker vi os allermest en gave, som vi kan give videre. Vi opfordrer til, at du medbringer de penge, du ville have brugt på en bryllupsgave, og smider dem i vores indsamlingsbøsse til Red Barnet. Har du ikke lyst til at gå rundt med kontanter, kan du indbetale dit bidrag på konto det og det. Vi håber at kunne samle en stor donation, og vi vil på forhånd sige tak til alle, der har lyst til at give lidt - for 10 kr kan et barn få penicillin, så alle bidrag, store som små, er velkomne. Tak!"

Så ville jeg lave en stor indsamlingsbøsse eller kasse med lidt info om, hvad pengene går til, og så ville jeg stille den frem i stedet for et gavebord.

0