frutte

Inspiration til reception

10 indlæg i dette emne

Vi skal holde reception og tænker umiddelbart noget champagne m/u bær og så noget let mad - måske sandwiches, andet fingermad.

Har I bestilt det udefra eller lavet selv ?

Eller serverer man ikke mad hvis der også er bryllupskage?

Og de gæster som ikke skal med videre, åbner man deres gaver eller hvordan er etiketten?

Vi ønsker receptionen skal vare max 2 timer og så skal vi afsted med fotografen. Går man så bare når det er tid og så passer gæsterne sig selv?

Sikke mange spørgsmål det blev til :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I forhold til mad, så laver vi det meste selv. Bager cookies, laver chokoladetrøfler, rugbrødschips og alle sådan nogle ting som nemt kan laves en eller flere dage i forvejen og så, som du selv skriver, nogle bær. I skal jo giftes lige når der er bær-højsæson så vi har selv planer om et stort bær-fad. Og så noget kage selvfølgelig.

De ting du beskriver er jo snack-mad så det ville jeg sagtens turde servere sammen med kage, så er der jo lidt til enhver smag.

I forhold til receptionens varighed kommer I garanteret til at føle at de to timer forsvinder som et øjeblik, men I smutter bare og så 'hygger folk sig færdigt', det forstår gæsterne godt :-)

Jeg synes ikke at I skal bruge de to kostbare timer på at åbne gaver, men på de gæster som kun er hos jer den korte tid, de vil jo gerne hilse på jer alle sammen :-) :a1221:

1

Del dette indlæg

Vi serverede bryllupskage, frugttårn, hj. bagte pizzasnegle (i hvede, fuldkorn og rug udgave med forskelligt fyld), hj. bagt cookies og fyldt chokolade... Ville også have lavet mini flødeboller, men det nåede jeg ikke..

Pizzasneglene bagte jeg på forhånd og smed i fryseren og så lunede pigerne dem lige før servering...

Vi smuttede med fotografen efter ca 2 timer, vi gik rundt og sagde farvel til alle receptionsgæster og så overlod vi det til toastmasteren, han tog pænt afsked med receptionsgæsterne ca 20-30 min efter og sørgede for at alle festgæster blev checket ind på hotellet, det virkede super godt...

Vi pakkede ikke op til receptionen, men gik rundt og snakkede med alle borde

0

Del dette indlæg

Det kommer an på hvad tid på dagen I skal vies. Vi skal vies kl. 14 og formoder de fleste har spist frokost, så vores reception bliver is-buffet (med frugt og vafler hvis der er nogen der er sultne). Hvis det er vielse kl. 11-12-13 ville jeg sørge for noget mad udover bryllupskagen.

Jeg tror ikke vi åbner nogen gaver på dagen - tror det er ret forskelligt hvad man gør der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal også holde reception og vi har valgt at lave nogle små trekant sandwich, lidt frugt, fyldte chokolader samt serverer vi bryllupskagen der, derudover vil der være drikkelse af øl, vand/ sodavand og Asti ....

ved endnu ikke på given tid, hvor længe vi er til receptionen inden vi får taget billeder, så langt er vi ikke nået endnu og det samme gælder åbning af gaver

0

Del dette indlæg

Som skrevet andet steds er det netop en rigtig god ide at I tager med til receptionen fra start når der er receptionsgæster som ikke skal med til middagen/festen. For så har man et naturligt sluttidspunkt for den "officielle reception". Så ja I tager bare af sted når det er tid og glemmer I tiden skal fotografen nok huske jer på det. .:) Festdeltagerne skal såmænd nok få tiden til at gå.

Enig med Fætter Julie .:) Brug tiden på receptionsgæsterne i stedet for at åbne gaver. Det kan I altid gøre senere. Nu nævner du godt nok gaver fra receptionsgæsterne som ikke skal med senere. Jeg skal ikke kunne sige det men min fornemmelse er de fleste receptionsgæster i dag mere kommer med receptionsgaver i form af flasker, blomster o.l. som ikke skal pakkes ud.

0

Del dette indlæg

Som skrevet andet steds er det netop en rigtig god ide at I tager med til receptionen fra start når der er receptionsgæster som ikke skal med til middagen/festen. For så har man et naturligt sluttidspunkt for den "officielle reception". Så ja I tager bare af sted når det er tid og glemmer I tiden skal fotografen nok huske jer på det. .:) Festdeltagerne skal såmænd nok få tiden til at gå.

Enig med Fætter Julie .:) Brug tiden på receptionsgæsterne i stedet for at åbne gaver. Det kan I altid gøre senere. Nu nævner du godt nok gaver fra receptionsgæsterne som ikke skal med senere. Jeg skal ikke kunne sige det men min fornemmelse er de fleste receptionsgæster i dag mere kommer med receptionsgaver i form af flasker, blomster o.l. som ikke skal pakkes ud.

Vi fik godt nok indpakkede gaver, men folk satte dem bare på gavebordet og så takkede vi for dem da vi sagde farvel til hver enkelt og skrev personlige takkekort efter brylluppet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer