Guest lubas

Vielse uden gæster

29 posts in this topic

Hejsa!

Planerne for brylluppet er lavet om, vi har besluttet at være ultra private, og derfor ikke invitere gæster med til selve vielsen, festen kommer senere hvor de får lov til at være med og der bliver et lille tvist.

Vi skal jo have vidner, og her har præsten anbefalet et vennepar, og det vennepar har vi også fundet. Men jeg synes måske bare det er lidt forkert, at vores forældre ikke kommer med, men så kommer der et vennepar med i stedet for? Alternativet er at vidnerne er nogle der arbejder på kirken (graver, kordegn og lignede) .. Vi har bare snakket om, at det måske vil blive en smugle akavet med kirken, men rådhuset er måske også bare en smugle kedeligt?

Hvordan ville i vælge, hvis det var jer? :)

0

Annonce ♥

Det kan man jo gøre fuldstændigt som man vil. Hvis I helst bare vil være jer selv eller jer selv + et vennepar er det fint, men der er jo heller ikke noget i vejen for at være jer, et vennepar og jeres forældre.

Jeg ville personligt ikke gifte mig uden mine nærmeste omkring mig, men kender flere der har gjort det. Et par af dem var rådhusbryllupper hvor de så blev velsignet i kirken og holdt fest et år eller 2 senere.

Jeg har også været til et lille kirkebryllup med brud og gom, 3 forældre, 2 søskende og 3 venner og det var alletiders hyggelige, dejlige bryllup. Vi havde taget en madkurv over armen og efter kirken spiste vi frokost i en park.

Edited by Lindaloo
0

den er ikke nem... Normalt betyder det meget for ens forældre (i hvert fald mødrene) når man vælger at blive gift.. så hvad med i har jeres mødre som vidner, og kun har dem med jer i kirken?

0

Det kan man jo gøre fuldstændigt som man vil. Hvis I helst bare vil være jer selv eller jer selv + et vennepar er det fint, men der er jo heller ikke noget i vejen for at være jer, et vennepar og jeres forældre.

Jeg ville personligt ikke gifte mig uden mine nærmeste omkring mig, men kender flere der har gjort det. Et par af dem var rådhusbryllupper hvor de så blev velsignet i kirken og holdt fest et år eller 2 senere.

Jeg har også været til et lille kirkebryllup med brud og gom, 3 forældre, 2 søskende og 3 venner og det var alletiders hyggelige, dejlige bryllup. Vi havde taget en madkurv over armen og efter kirken spiste vi frokost i en park.

den er ikke nem... Normalt betyder det meget for ens forældre (i hvert fald mødrene) når man vælger at blive gift.. så hvad med i har jeres mødre som vidner, og kun har dem med jer i kirken?

I får lige samme svar ;)

Altså vi vil ikke have gæster med, heller ikke forældre. Venneparet vil være okay, men vi ser helst det er nogle vi ikke har relation til.

Mine tanker omkring kirkebryllupet er, at det vil være lidt underligt at skulle gå op ad kirkegulvet og der kun er to-fire mennesker? Vi ankommer jo alligevel til kirken sammen, så det vil være lidt underligt. Det kan jeg selvfølgelig fravælge. Salmer osv. bliver nok også lidt specielt, så jeg tænker det skal være lidt ligesom et rådhusbryllup, bare med kirkens ord.

Mine tanker omkring rådhuset, er at det simpelthen er for kedeligt. Det er ikke "stort" nok, forstå mig ret. For mig er kirkebrylluppet lidt mere seriøst, ved det er lidt mere formelt. Kjolen er også et dilemma, for jeg skal have slæb på kjolen, og det vil jeg umildbart ikke sige passer til rådhuset.

Kan i se vores dilemma? :D

0

Annonce ♥

Hvorfor gør I det så sådan, når du synes det er kedeligt? :) Jeg kan godt forstå dig.... Jeg ville ikke undværre mine nærmeste og jeg ville ikke undværre vielsen i kirken.. Men skulle vi af en eller anden årsag have været viet uden forældrene til stede - så ville vi have valgt vidner som vi ikke kendte.. Men det afhænger jo af hvorfor I ikke vil have forældrene med kun?

Jeg synes I skulle tage en snak med kirke mht. en lille privat vielse - det burde da sagtens kunne lade sig gøre :)

Edited by Rose90
0

Hvorfor gør I det så sådan, når du synes det er kedeligt? :) Jeg kan godt forstå dig.... Jeg ville ikke undværre mine nærmeste og jeg ville ikke undværre vielsen i kirken.. Men skulle vi af en eller anden årsag have været viet uden forældrene til stede - så ville vi have valgt vidner som vi ikke kendte.. Men det afhænger jo af hvorfor I ikke vil have forældrene med kun?

Jeg synes I skulle tage en snak med kirke mht. en lille privat vielse - det burde da sagtens kunne lade sig gøre :)

Jeg synes rådhuset er kedeligt, det er ikke antallet der gør det kedeligt. Forældrene er udelukket, vi har besluttet det skal være sådan her, og det vil forældrene være okay med.

Jeg har snakket med præsten, og hun siger det godt kan lade sig gøre. Vi er bare i tvivl om det skal være rådhuset eller kirken, alt andet har vi styr på :)

0

Jeg kan se at det allerede nu undre folk, hvorfor vi har valgt som vi har valgt. Det er altså ikke en debat der skal tages op, det er faktisk det eneste vi på nuværende tidspunkt har fastlagt. Det er ikke fordi vi ikke ønsker familien med eller de ikke er velkommen. Vi har bare valgt, at være super private, det er et anliggende mellem os og det behøver de ikke være en del af. Vi har ikke behov for at holde tale foran så mange mennesker og råbe højt om hvor højt vi elsker hinanden, det synes vi er lidt åbenlyst ved at vi vælger at blive gift. Vi vil bare gerne giftes og derudover vil vi bare gerne have en hyggelig fest med familien, og derfor vælger vi at holde de to ting lidt mere adskilt. Ved at gøre det på den her måde, så passer det bedre til os, da ingen af os er håbløse romantikere. :) Vi har faktisk snakket om at tage ud og køre gokart efter bryllupsmiddagen..

En formel vielse, men nede på jorden og ikke alt for romantisk :)

Nå, til topic! Kirke eller rådhus? :help:

0

:) ahh...jeg læste det som om du gerne ville have forældre med fordi det føltes forkert at gifte sig uden. Altså at i havde valgt et format du måske i virkeligheden ikke var så glad for.

Kirke eller rådhus....så vil jeg sige kirke, fordi det virker som om det er det du helst vil. I kan jo følges op ad gulvet hvis du synes det er mærkeligt at ankomme sammen og du så går alene. Det eneste jeg ville synes var lidt mærkeligt er det med salmerne - der ville jeg sørge for nogle kirkesangere så der kommer lidt lyd på.

Edited by Lindaloo
0

Annonce ♥

:) ahh...jeg læste det som om du gerne ville have forældre med fordi det føltes forkert at gifte sig uden. Altså at i havde valgt et format du måske i virkeligheden ikke var så glad for.

Kirke eller rådhus....så vil jeg sige kirke, fordi det virker som om det er det du helst vil. I kan jo følges op ad gulvet hvis du synes det er mærkeligt at ankomme sammen og du så går alene. Det eneste jeg ville synes var lidt mærkeligt er det med salmerne - der ville jeg sørge for nogle kirkesangere så der kommer lidt lyd på.

Hehe, nej det jeg synes var mærkeligt, var at hvis det skulle være venneparet der var vidner, at det så virkede lidt forkert at der var et vennepar med, men ikke forældrene. Men det kan vi selvfølgelig undlade at fortælle :tunge: ..

Angående salmer, så har jeg aldrig været den der ligefrem elskede de kirkesalmer, så dem hopper jeg lettere og elegant over :floejt:

0

Bare en lille tanke herfra.

Både en kirkelig vielse og borgerlig vielse kan jo forgå "hvor som helst". Så det ikke behøver at være på rådhuset, men måske et sted der bedre opfylder jeres krav til intimt/ privat vielse og det samme med kirken?

Vi skal f.eks. Vies borgerligt i jægerborg dyrehave. For vi er hverken til rådhus eller kirke.

0

Både en kirkelig vielse og borgerlig vielse kan jo forgå "hvor som helst". Så det ikke behøver at være på rådhuset, men måske et sted der bedre opfylder jeres krav til intimt/ privat vielse og det samme med kirken?

Vi skal f.eks. Vies borgerligt i jægerborg dyrehave. For vi er hverken til rådhus eller kirke.

Personligt ville jeg nok også vælge et alternativt sted når det bare er jer, jeg ville synes det var lidt tomt at blive gift i en hel tom kirke... Første gang jeg blev gift var det på Københavns rådhus med 2 vidner (der først fandt ud af at vi skulle giftes da vi stod der) og anden gang var det forholdsvis stort kirkebryllup med fest og overnatning... Begge bryllupper passede til den gom jeg blev gift med og vores forhold på daværende tidspunkt...

0

Det er ikke en helt så dum idé. Jeg kan selvfølgelig flytte præsten, for det med den tomme kirke har jeg tænkt over. Men vi snakker april måned, vejret er nok ikke det bedste, derfor har vi ikke tænkt ud af boksen. Jeg kan bare ikke lige se hvor det skal være, men det kan jeg tænke over. Tak for forslaget :lol:

Personligt ville jeg nok også vælge et alternativt sted når det bare er jer, jeg ville synes det var lidt tomt at blive gift i en hel tom kirke... Første gang jeg blev gift var det på Københavns rådhus med 2 vidner (der først fandt ud af at vi skulle giftes da vi stod der) og anden gang var det forholdsvis stort kirkebryllup med fest og overnatning... Begge bryllupper passede til den gom jeg blev gift med og vores forhold på daværende tidspunkt...

Jeg tror du har ret i, at det skal passe til forholdet og dem man er som personer. :)

0

Annonce ♥

Jeg kan se at det allerede nu undre folk, hvorfor vi har valgt som vi har valgt. Det er altså ikke en debat der skal tages op, det er faktisk det eneste vi på nuværende tidspunkt har fastlagt. Det er ikke fordi vi ikke ønsker familien med eller de ikke er velkommen. Vi har bare valgt, at være super private, det er et anliggende mellem os og det behøver de ikke være en del af. Vi har ikke behov for at holde tale foran så mange mennesker og råbe højt om hvor højt vi elsker hinanden, det synes vi er lidt åbenlyst ved at vi vælger at blive gift. Vi vil bare gerne giftes og derudover vil vi bare gerne have en hyggelig fest med familien, og derfor vælger vi at holde de to ting lidt mere adskilt. Ved at gøre det på den her måde, så passer det bedre til os, da ingen af os er håbløse romantikere. :) Vi har faktisk snakket om at tage ud og køre gokart efter bryllupsmiddagen..

En formel vielse, men nede på jorden og ikke alt for romantisk :)

Nå, til topic! Kirke eller rådhus? :help:

I det tilfælde, så synes jeg måske det er svært at retfærdiggøre at venner skal med i stedet for forældrene :rolleyes: På den anden side, så vil det selvfølgelig være større for jeres forældre at være der end vennerne og på den måde bliver det jo være nede på jorden med vennerne.. Men det er jo 100 % op til jer og hvis I synes det giver mening, så er det jo bare at gøre det

0

I det tilfælde, så synes jeg måske det er svært at retfærdiggøre at venner skal med i stedet for forældrene :rolleyes: På den anden side, så vil det selvfølgelig være større for jeres forældre at være der end vennerne og på den måde bliver det jo være nede på jorden med vennerne.. Men det er jo 100 % op til jer og hvis I synes det giver mening, så er det jo bare at gøre det

Det er lige det jeg tænker. Det er mere bare os, hvis det er vennerne, for de forstår godt at træde i baggrunden. Min mor ville være over det hele, og det ønsker jeg ikke. Så kunne jeg ligeså godt tage gæsterne med. Altså forstå mig ret, der kommer flere følelser indover det. Og de følelser vil jeg egentlig bare gerne holde mellem mig og H2B. Jeg har ikke lyst til at skulle forholde mig til andre end mig selv og manden.. :)

0

Det er da også bare super svært :) Kan fortælle at selvom vi var +70 til vores bryllup, så bemærker man det ikke på den måde - man er i sådan en kærligshedsbobbel med sin mand og folk omkring kan ligesom kun addere til al den kærlighed man er fyldt med :) Det bliver ikke mindre privat af den grund :) Der er selvfølgelig forskel på folk - men det var vores oplevelse :7himmel: Når vi tænker tilbage, så tænker vi på en dag samt forberedelser med ubeskrivelig meget glæde og kærlighed :7himmel::7himmel:

Min pointe er, hvis nu du fortsat synes det føles forkert uden jeres forældre, så kunne I jo have kun dem med til vielsen, men så bagefter lave noget kun jer to :) I ville glæde jeres forældre og jeg tror ikke det vil påvirke jeres privat-følelse på dagen :) Ellers er det jo bare at holde fast i vennerne :) Skriver det kun fordi det ville være så ærgerligt, hvis I gjorde noget, der ikke føltes helt rigtigt - på grund af noget, som måske mangler grund :huh::rolleyes:

Når det er sagt, så kunne det være meeeega romantisk med et aftenbryllup (kan sagtens være indendørs), hvor man havde pyntet med en masse lys :) I mørket vil også store rum virke små :)

Edited by Rose90
0

Hvorfor får I ikke præsten eller borgmester hjem til jeres egen bolig, som I har forberedt til ceremonien. Da har vejret ingen indflydelse.

0

Annonce ♥

Det er da også bare super svært :) Kan fortælle at selvom vi var +70 til vores bryllup, så bemærker man det ikke på den måde - man er i sådan en kærligshedsbobbel med sin mand og folk omkring kan ligesom kun addere til al den kærlighed man er fyldt med :) Det bliver ikke mindre privat af den grund :) Der er selvfølgelig forskel på folk - men det var vores oplevelse :7himmel: Når vi tænker tilbage, så tænker vi på en dag samt forberedelser med ubeskrivelig meget glæde og kærlighed :7himmel::7himmel:

Min pointe er, hvis nu du fortsat synes det føles forkert uden jeres forældre, så kunne I jo have kun dem med til vielsen, men så bagefter lave noget kun jer to :) I ville glæde jeres forældre og jeg tror ikke det vil påvirke jeres privat-følelse på dagen :) Ellers er det jo bare at holde fast i vennerne :) Skriver det kun fordi det ville være så ærgerligt, hvis I gjorde noget, der ikke føltes helt rigtigt - på grund af noget, som måske mangler grund :huh::rolleyes:

Når det er sagt, så kunne det være meeeega romantisk med et aftenbryllup (kan sagtens være indendørs), hvor man havde pyntet med en masse lys :) I mørket vil også store rum virke små :)

Aftenbryllup dur ikke, vi skal i skoven og have taget billeder, men ellers en god idé ;) Jeg synes ikke det føles forkert, at e ikke skal med. Det var bare forskelsbehandlingen jeg ikke brød mig om. Jeg har det bedst med, at det er et vennepar der er med fremfor mine forældre :) Jeg er ikke ret tæt med mine forældre, så det er ikke så vigtigt for mig, det vil snare blive akavet hvis det bare er dem der skal med.

Hvorfor får I ikke præsten eller borgmester hjem til jeres egen bolig, som I har forberedt til ceremonien. Da har vejret ingen indflydelse.

Jamen jeg har selv tænkt tanken, problemet er bare at naboen er kærestens bedsteforældre, og da det helst skal holdes hemmeligt indtil de får "Save the day"-kortene, så vil de spolere det hele :p

0

Aftenbryllup dur ikke, vi skal i skoven og have taget billeder, men ellers en god idé ;) Jeg synes ikke det føles forkert, at e ikke skal med. Det var bare forskelsbehandlingen jeg ikke brød mig om. Jeg har det bedst med, at det er et vennepar der er med fremfor mine forældre :) Jeg er ikke ret tæt med mine forældre, så det er ikke så vigtigt for mig, det vil snare blive akavet hvis det bare er dem der skal med.

Så forstår jeg vist ikke det oprindelige spørgsmål :wink:

Det er jo også muligt at tage billederne inden vielsen - I ville hverken være de første eller sidste som gjorde det :wink:

:goodluck

0

Ja jeg forstår ingenting her, men det behøver jeg jo heller ikke at gøre :)

1

Ja jeg forstår ingenting her, men det behøver jeg jo heller ikke at gøre :)

Så er vi to Bent. :tunge:

Det ligger fast at det kun er et vennepar der skal med, og rådhusbryllup er kedeligt.. så den kære B2B svarer selv på sit spørgsmål. :wink:

0

Annonce ♥

Kan man slette sin tråd? :)

- Synes egentlig det er lidt trist, at der kommer sådanne meldinger, bare fordi det ikke lige er sådan man selv har tænkt sig at holde bryllup :(

0

Det var så ikke det jeg faldt over. Selvom man måske mere eller mindre har lagt sig fast på en løsning og der derved ikke er noget problem, er det ok at slå det op hvis man alligevel godt vil have andres besyv på tingene :) Det var såmænd nogle helt andre ting der gjorde at kæden hoppede af for mig;

Først bliver det sagt at det måske virker forkert at forældrene ikke kommer med og at det kun er et vennepar. Senere bliver det sagt at det måske vil virke akavet hvis det kun er forældrene der kommer med.

Man kan ikke holde ceremonien hjemme fordi man vil holde det hemmeligt og har bedsteforældrene som naboer. Der tænker jeg på om de følger med i alt hvad der foregår på "matriklen" og i givet fald vil man jo netop ikke holde det hemmeligt hvis man efterfølgende tager ud og bliver fotograferet i en - måske nærliggende - skov (afhængig af hvordan det sker selvfølgelig).

Hvis det er rigtigt forstået ville en løsning i neutral zone jo være at blive gift på rådhuset o.l. med nogle vidner som I ikke kender, som det også bliver sagt af en anden ovenfor.

0

Kan man slette sin tråd? :)

- Synes egentlig det er lidt trist, at der kommer sådanne meldinger, bare fordi det ikke lige er sådan man selv har tænkt sig at holde bryllup :(

Har intet at gøre med hvordan I vil holde jeres bryllup. Du opstiller bare et dilemma, som egentlig ikke er et dilemma for jer ;) Så må tilslutte mig de andre
0

Jeg har da været ude til rigtig mange bryllupsfester hvor brudeparret rent faktisk var gift i forvejen og også flere hvor gæsterne ikke har været klar over det. Så det er ikke ualmindeligt i dag. Udover at der kan ligge ønsker bag i stil med det som ønskes her, handler det ofte om at de ønsker at blive gift i juridisk henseende men ikke "er klar" til en stor fest i første omgang.

0

Dilemmaet var om det skulle være rådhus eller kirke. Der var forskellige dilemmaer i begge dele, men jeg synes jeg fik svar og dertil kom jeg med en konklusion, og det var ligesom hensigten med dette indlæg, da jeg var lidt forvirret :)

Edited by lubas
0

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥