kmw

Vores vinterbryllup - Opdateret

60 posts in this topic

Hej og velkommen til :)

Jeg ville lige rykke rundt i mit startindslag her, så det bliver mere overskueligt :)

Om os:

Jeg er 24 år, og min h2b er 34 år. Vi har været sammen i snart 5 år og har to fantastiske drenge på 2½ år og 8 måneder. Jeg er pt på barsel, men har lige søgt ind på uddannelsen til handelsøkonom, som jeg håber at starte på efter sommerferien. Min kæreste arbejder som tjener på et hotel i her i Næstved, hvor vi også bor.

Frieriet:

Jeg har nok ikke været helt nem at have med at gøre pga hormonerne under min sidste graviditet, som bl.a. har fået mig til at sidde tudende overfor min kæreste og sige "det er garanteret bare fordi du slet ikke vil giftes med mig". Stakkels mand :oops: En dag da den yngste så var et par måneder gammel var jeg total udkørt og lå på sofaen med mega hovedpine og søvnmangel. Min kæreste var gået ind for at putte den lille og kaldte så på mig med et grin, som han plejer at gøre når den store laver noget sjovt. Jeg tænkte "ja hurra, hvor sjove ting kan en baby på 2 måneder lige lave", men rejste mig alligevel, og da jeg gik om hjørnet ud til gangen sad han på knæ med en ring.. Jeg begyndte at ude lige på stedet og sagde selvfølgelig ja :loveshower: Ikke det vilde overdådige friere som jeg havde forestillet mig at det skulle være, men det viste sig egentlig at jeg syns det var helt perfekt fordi det kom så uventet :a1221:

Vi er efterhånden godt i gang med forberedelserne og jeg håber da at mange af jer vil følge med.

To do liste: Færdig I gang Mangler

Find dato - 27/2-16 (Vi blev kærester 27/7 og vores børn er født 27/12 og 27/9, så selvfølgelig skal vi giftes d. 27.)

Bestil kirke - Problemer med kirkevalg, Kirken er på plads

Budget

Gæsteliste: Børn. Vi har listen på plads, men der er et par "måske"er på endnu.

Lokale til fest

Bestille mad Min kæreste har snakket med en kollega som gerne vil stå for det. Menuen er ikke bestemt endnu.

Bestille kage Det er aftalt at min kusine laver den, men hvordan den skal være er ikke aftalt endnu.

Fotograf Fotografen er booket! Mick fra mijofoto.dk er booket :)

Musik Vi er i gang med at indhente tilbud fra både dj og live band

Sangere til kirken Vi vil gerne have nogen fra min musicalgruppe til at synge når jeg går ind i kirken.

Transport fra kirken

Ringe Jeg har købt min. Vi mangler dog stadig min kærestes

Save the date-kort Save the date Er sendt og blevet taget godt i mod

Invitationer Første udkast til invitationer, Færdig design af pocket invitationer, De første er sendt ud

Ønskeliste Er sendt ud sammen

Bordkort Jeg har designet i mit hoved, men det er ikke blevet ført ud i livet endnu.

Bordpynt Er i gang

Takkekort

Toastmaster Min lillebror har sagt ja

Bestem salmer

Bordplan

Gæstebog

Kjole Nu med kjole Jeg har købt en super smuk kjole, men da den slet ikke er det jeg fra starten havde forestillet mig bliver jeg nødt til at skulle prøve en der er som jeg havde forestillet mig inden jeg beslutter mig 100%

Sko

Hår

Makeup Min veninde der er uddannet makeup artist har lovet at lægge min makeup.

h2b's tøj

Brudebuket Jeg har planer om at skulle køre både buket og bordpynt i blomster af papir og træ, brocher og blonder. Indkøbene er i fuld gang. Ebay-stuff

Edited by kmw
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Børn:

I går tog vi en god snak omkring børn til brylluppet.. Inkl vores egne vil der i familien være 2 på 3½ år, 1 på 3 år, 2 på 1½ år og 2 på knap et år når vi skal giftes..

Som udgangspunkt havde vi tænkt os at hyre en barnepige til at lege med dem under festen, men jeg nåede frem til at jeg faktisk har mest lyst til at de slet ikke skal være med.. Jeg har ikke selv lyst til at skulle gå fra mit eget bryllup fordi min søn gerne lige vil vise mig det flotte tårn han har bygget i LEGO eller hvad det nu kan være..

Jeg fremlagde mine tanker for min kæreste, og heldigvis viste det sig at han faktisk er meget enig.

Så nu har vi besluttet at børnene selvfølgelig er velkomne i kirken og til receptionen, men ikke til selve festen.

Det eneste jeg er nervøs over er min søsters reaktion, fordi hun har meget svært ved at lade sin datter blive passet (hun er en af dem der til brylluppet vil være 3½ år), og det er kun min mor der har passet hende ind til videre.. Og det kan hun jo ikke den dag. Håber min søster vil forstå det og få kørt en veninde i stilling til at passe min niece, så vi ikke skal undvære enten min svoger eller søster til brylluppet.

0

Velkommen til. :)

Omkring børn, har jeg den samme holdning som dig. Jeg elsker børn, men lige den dag vil jeg gerne undvære dem. :)

Har prøvet at være med til et bryllup som barnepige og selvom jeg tog mig af børnene, "forstyrrede" de stadig deres forældre. :)

0

Wuhuu! Så er lokalet til festen reserveret :)

Min kæreste arbejder på et hotel, så vi syns det ville være tåbeligt ikke at udnytte det hvis ellers jeg var tilfreds med lokalet.. Jeg var oppe og se det i går, og det er simpelthen så charmerende med lysekrone og en lille scene hvor vi kan stille musikken :)

Vi reserverede det med det samme, så vi ikke risikerer at det bliver optaget inden vi når det..

Og nåh ja.. Det betyder selvfølgelig også at vi har fastsat datoen :) Det bliver d. 27/2-16..

Den dato er lidt særlig for os fordi vi blev kærester d. 27/7-10, vores første søn er født 27/12-12 og vores yngste søn er født 27/9-14 :) Så 27 er bare vores tal <3

0

Annonce ♥

Min kæreste arbejder på et hotel, så vi syns det ville være tåbeligt ikke at udnytte det hvis ellers jeg var tilfreds med lokalet.. Jeg var oppe og se det i går, og det er simpelthen så charmerende med lysekrone og en lille scene hvor vi kan stille musikken :)

Vi reserverede det med det samme, så vi ikke risikerer at det bliver optaget inden vi når det..

Og nåh ja.. Det betyder selvfølgelig også at vi har fastsat datoen :) Det bliver d. 27/2-16..

Den dato er lidt særlig for os fordi vi blev kærester d. 27/7-10, vores første søn er født 27/12-12 og vores yngste søn er født 27/9-14 :) Så 27 er bare vores tal <3

dejligt at i har fået tyr på lokalet :loveshower::loveshower: dejligt med endnu en 2016 brud kan se i er blevet kærester på min fødselsdag :7himmel: vi skal selv giftes den 27 men i august :cheerleader3::cheerleader3:

0

dejligt at i har fået tyr på lokalet :loveshower::loveshower: dejligt med endnu en 2016 brud kan se i er blevet kærester på min fødselsdag :7himmel: vi skal selv giftes den 27 men i august :cheerleader3::cheerleader3:

Skægt :)

0

Kirke:

Så kom der lige en lille udfordring. Vores kirke er under renovering, og de kan ikke garantere at den er færdig inden den dato vi vil giftes, da der allerede er varslet forsinkelser.

Så nu skal vi jo i gang med at "shoppe" kirke..

Umiddelbart tænker jeg at tage enten den kirke jeg er døbt og konfirmeret i, eller den min kæreste er døbt og konfirmeret i.. Nu har jeg så lige opdaget at den præst som døbte mig, nu er præst i den kirke som min kæreste blev døbt og konfirmeret i.. Det kunne være lidt sjovt hvis det bliver i h2b's kirke med "min" præst :)

Edited by kmw
0

Kirke:

Så kom der lige en lille udfordring. Vores kirke er under renovering, og de kan ikke garantere at den er færdig inden den dato vi vil giftes, da der allerede er varslet forsinkelser.

Så nu skal vi jo i gang med at "shoppe" kirke..

Umiddelbart tænker jeg at tage enten den kirke jeg er døbt og konfirmeret i, eller den min kæreste er døbt og konfirmeret i.. Nu har jeg så lige opdaget at den præst som døbte mig, nu er præst i den kirke som min kæreste blev døbt og konfirmeret i.. Det kunne være lidt sjovt hvis det bliver i h2b's kirke med "min" præst :)

det kunne da være lidt fedt hvis det blev "din " præst der skulle vie jer i din h2b's kirke

0

Annonce ♥

Kage og make-up

Så er der kommet aftale på plads omkring både make-up og bryllupskage :)

Jeg har en veninde der er uddannet make-up artisk, så hun kommer og lægger min make-up. Derudover sørger hun også for at opfriske i løbet af dagen hvis jeg får grædt det af ;)

Min kusine er super dygtig til at bage kager og studerer hele tiden nye teknikker, så hun har sagt ja til at lave kagen til os. Så nu har hun et år til at øve :)

Det er godt at være ude i god tid ;)

0

Kage og make-up

Så er der kommet aftale på plads omkring både make-up og bryllupskage :)

Jeg har en veninde der er uddannet make-up artisk, så hun kommer og lægger min make-up. Derudover sørger hun også for at opfriske i løbet af dagen hvis jeg får grædt det af ;)

Min kusine er super dygtig til at bage kager og studerer hele tiden nye teknikker, så hun har sagt ja til at lave kagen til os. Så nu har hun et år til at øve :)

Det er godt at være ude i god tid ;)

ja god tid er altid godt at have ...det synes vi i hvertfald

hvor er det fedt at du har fået din veninde til at stå for make uppen og ja din kusine for kagen :loveshower:

0

Åh ha nu kommer tvivlen!

Vi har jo booket lokale på min kærestes arbejde.. Lokalet ligger op til at køre et tema med bordeaux farver pga gulvtæppet og stolene.. MEN! Nu har jeg fået den ide at jeg ville syns det var vildt smukt med et rigtig "winter wonderland" bryllup, holdt i hvid, sølv og isblå. Så nu er dilemmaet om man skal finde et nyt lokale hvor det kan lade sig gøre, eller om vi skal holde fast i lokalet og så tilpasse temaet så det passer til stedet..

0

Så fik vi sendt Save the date-kort ud :) Vores yngste dreng skal døbes om en måneds tid, så da vi sendte invitationerne ud vedlagde vi et simpelt kort med teksten "Vi skal giftes. Reserver datoen 27/2-16". Selvom de er meget simple syns jeg de er blevet rigtig fine :)

post-77382-0-56127400-1420804633_thumb.j

0

Annonce ♥

Så fik vi sendt Save the date-kort ud :) Vores yngste dreng skal døbes om en måneds tid, så da vi sendte invitationerne ud vedlagde vi et simpelt kort med teksten "Vi skal giftes. Reserver datoen 27/2-16". Selvom de er meget simple syns jeg de er blevet rigtig fine :)

det er blevet ret gode, trods af at de er meget simple .....

0

Det er de helt sikkert også! :loveshower:

0

Første udkast til invitationer

Så fik jeg lavet første udkast til invitationerne. Vi har besluttet at blive i det bordeaux lokale, så vi forener lokalet med vores tema ved at bruge bordeaux, sølv og hvid med snefnug og istapper. Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, for om jeg er tilfreds med forsiden på invitationen, eller om den skal tilpasses så der også kommer vores navne på.

post-77382-0-61248400-1426850332_thumb.j

0

Første udkast til invitationer

Så fik jeg lavet første udkast til invitationerne. Vi har besluttet at blive i det bordeaux lokale, så vi forener lokalet med vores tema ved at bruge bordeaux, sølv og hvid med snefnug og istapper. Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, for om jeg er tilfreds med forsiden på invitationen, eller om den skal tilpasses så der også kommer vores navne på.

Synes den er rigtig fin. Der kunne måske godt være lidt tekst: fx navne, dato

0

Annonce ♥

Færdig design af pocket invitationer

Så blev det inderste af invitationen også designet :) Er rigtig godt tilfreds med resultatet.. Tag jer ikke af at det er lidt skævt. Det er absolut kun en kladde :)

post-77382-0-01690300-1430070271_thumb.j

Edited by kmw
0