Malu82

Gave til toastmaster

12 posts in this topic

Vil lige høre jer andre, hvad gør i? Giver i toastmaster en gave? Hvad giver i? Og hvornår giver i den?

Jeg vil egentlig gerne give vores toastmaster en gave som tak for hendes store hjælp på dagen. Hun får en indgraveret klokke til at bruge om aftenen. Derudover tænker jeg at give hende en kurv med lidt chokolade og vin og måske en lille blomst. Hvad sys i om det? Det er H2B's moster i 50'erne.

Jeg tænker umiddelbart at vi vil overrække hende gaven når middagen er slut og toastmasteren officielt takker af og takker for god ro og orden. Er det så ikke meget passende at vi så tager ordet og siger hende tak og så får hun gaven. Men hvad så med resten af hjælperen på dagen? Der er to forlovere og en brudepige og så vires forældre. Jeg har tænkt mig at kæbe en halskæde til min brudepige som hun får om formiddagen. Jeg er meget i tvivl med forloverne. Jeg overvejer lidt at give dem en lommelærke. Men så skal jeg vel også give noget til min veninde som laver bryllupskage til os som hendes gave til os. Hun elsker Poul Pava. Så mon ikke jeg kan finde på lidt der. Men hvad så med forældre? Det hjælper jo egentlig også. Min stedfar følger mig op og begge hold hjælper os økonomisk. Sys også bare det hurtigt løber op og vi har ikke så mange penge. 8 personer gange 300 kr er trods alt også hurtigt en del penge. Men på den anden side er deres hjælp jo ubetalelig. Ja nu mens jeg skriver det er jeg egentlig ikke så meget i tvivl. Men hvad Søren skal jeg finde på og hvornår skal de mon have gaven? Min H2B falder død om ;-) Han er ved at få et hjerteanfald hver gang der skal bruges penge på noget ;-)

0

Annonce ♥

Jeg synes man skal gøre som man selv føler, vi købte gaver, men f.eks. har vores toastmaster haft det job 5 gange før og det var første gang han fik en gave....

Min onkel der fulgte mig op: graveret ølkrus og specialøl

Svigerfar: det samme

Min mor: silkepashmina m broderet monogram

Min svigermor: det samme

Min søster/brudeterne: armbånd og mini champagne

Forlover: personlig lommelærke og cigar

Toastmaster: det samme

Præst, kordegn og organist: vin (vi hører ikke til deres sogn)

0

Vi takkede alle for hjælpen under velkomsten eller da vi skulle til at gå fra bordet og igen i de personlige takkekort. Toastmaster gjorde en fantastisk indsats, og ham købte vi en stor æske chokolade til, som han fik sammen med takkekortet. Efter min mening behøver I ikke købe gaver til dem - man kan sagtens udtrykke sin tak på anden måde end ved noget materielt. Særligt hvis økonomien er lidt stram. Gør det, hvis I synes, og I har overskud. Ellers så invitér dem hellere på aftensmad hos jer.

0

Tak for svar begge to. Vi er gået i tænkeboks og blevet enige om at vi lige tygger lidt på den. Vi er egentlig enige om at toastmaster helt sikkert skal have en ting og min kusine som er brudepige skal helt sikkert også. Så venter vi lige og ser hvad vi føler for at hvad budgettet tillader :-)

0

Annonce ♥

Vi giver toastmaster en gave, jeg tænker han får et gavekort til en rigtig god jagtbutik som vi ved han holder af. Gaven får han enten ved afslutning på middagen eller dagen efter hvor vi skal mødes til brunch.

Og så får jeg da lige en ide om at mine to wing-women, aka bedste veninder, aka "brudepiger", skal have en lille ting også.

Men ellers giver vi ikke noget.

Tilgengæld har vi planlagt en takke-fest for alle dem som hjælper os I forbindelse med brylluppet, det er dog en hemmelighed til efter brylluppet.

Edited by solskin82
0

Vi giver toastmaster en gave, jeg tænker han får et gavekort til en rigtig god jagtbutik som vi ved han holder af. Gaven får han enten ved afslutning på middagen eller dagen efter hvor vi skal mødes til brunch.

Og så får jeg da lige en ide om at mine to wing-women, aka bedste veninder, aka "brudepiger", skal have en lille ting også.

Men ellers giver vi ikke noget.

Tilgengæld har vi planlagt en takke-fest for alle dem som hjælper os I forbindelse med brylluppet, det er dog en hemmelighed til efter brylluppet.

Ej det er da en super fed ide med en takke-fest :-) Det vil jeg da helt sikkert lige have in mente :-D

0

Fed ide med den der takkefest :thumbsupsmileyanim: ... Her har vi også snakket om , om vi skal give noget til de forskellige som hjælper...

Jeg synes det kunne være en sjov ide at få lavet personlige lommelærker som Camilla også havde fået lavet og det var ikke voldsomt dyrt syne jeg. Men Hubby er ved at dø ved tanken om at bruge penge på det også. Så det emne er stadig til debat... :wink:

0

Ideen om en takkefest fik vi fra et hold venner som blev gift for 3 år siden. De indbød til uformel fest hjemme I stuen for alle dem som havde givet en hånd med til brylluppet.-Og den fest var mindst lige så fed som brylluppet, selvom det selvfølgelig slet ikke var I samme dur.

Så det vil vi også gøre :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vil lige høre jer andre, hvad gør i? Giver i toastmaster en gave? Hvad giver i? Og hvornår giver i den?

Jeg vil egentlig gerne give vores toastmaster en gave som tak for hendes store hjælp på dagen. Hun får en indgraveret klokke til at bruge om aftenen. Derudover tænker jeg at give hende en kurv med lidt chokolade og vin og måske en lille blomst. Hvad sys i om det? Det er H2B's moster i 50'erne.

Jeg tænker umiddelbart at vi vil overrække hende gaven når middagen er slut og toastmasteren officielt takker af og takker for god ro og orden. Er det så ikke meget passende at vi så tager ordet og siger hende tak og så får hun gaven. Men hvad så med resten af hjælperen på dagen? Der er to forlovere og en brudepige og så vires forældre. Jeg har tænkt mig at kæbe en halskæde til min brudepige som hun får om formiddagen. Jeg er meget i tvivl med forloverne. Jeg overvejer lidt at give dem en lommelærke. Men så skal jeg vel også give noget til min veninde som laver bryllupskage til os som hendes gave til os. Hun elsker Poul Pava. Så mon ikke jeg kan finde på lidt der. Men hvad så med forældre? Det hjælper jo egentlig også. Min stedfar følger mig op og begge hold hjælper os økonomisk. Sys også bare det hurtigt løber op og vi har ikke så mange penge. 8 personer gange 300 kr er trods alt også hurtigt en del penge. Men på den anden side er deres hjælp jo ubetalelig. Ja nu mens jeg skriver det er jeg egentlig ikke så meget i tvivl. Men hvad Søren skal jeg finde på og hvornår skal de mon have gaven? Min H2B falder død om ;-) Han er ved at få et hjerteanfald hver gang der skal bruges penge på noget ;-)

Da vi fik en masse hjælp af vores "hold", fik de nogle gaver af os som tak-

- Forloverne fik deres suits de havde på på dagen (og vist nok en bytur)

- Brudepigerne fik deres tøj på dagen og nogle sølvsmykker (ikke ens)

- Toastmasters fik middag med inkluderet babysitting

Dog er det ikke nødvendigvis et "must". For os var det naturligt, da de ovennævnte var en stor del af dagen- både op til og under :)

0

Da vi fik en masse hjælp af vores "hold", fik de nogle gaver af os som tak-

- Forloverne fik deres suits de havde på på dagen (og vist nok en bytur)

- Brudepigerne fik deres tøj på dagen og nogle sølvsmykker (ikke ens)

- Toastmasters fik middag med inkluderet babysitting

Dog er det ikke nødvendigvis et "must". For os var det naturligt, da de ovennævnte var en stor del af dagen- både op til og under :)

For mig er det også naturligt at de skal have "noget". Vi har dog på ingen måde råd til noget i den størrelsesorden. Forloverne har fået de slips de skal have på og brudepigen får de bukser hun skal have på... Toastmasteren får helt sikkert en graveret klokke til dagen og en kurv med chokolade og lign.

0

Det er ikke størrelsen- men tanken- villle jeg mene. Jeg kan dog tilføje at brudepigernes outfits ikke var særlig dyre, og smykkerne ligeså. Og toastmasternes gave i form af middag, kunne jo også bare være en man lavede til dem :)

Vi havde nu også lagt det ind som en seperat post i vores budget.

Tror dog, at de kort der fulgte med gaverne betød lige så meget- hvis ikke mere.

Held og lykke med brylluppet og alt der følger med :)

0

Annonce ♥